Scudo Sports

Yüksek kadans her derde devaymış

"Çocuğun zinciri attı sanırım" demişlerdir :D
 
Scudo
Konuyu hortlatıyorum tekrar :D Bazı terimlere yabancıyım.Biri anlaycağım dilde nasıl yapabilceğimi anlatabilir mi?
Yol bisikletiyle bu antrenman daha iyi olabilir mi?
Kondisyonlu ve dayanıklıyım ona görebi programişimi görür,
teşekürrler
 
@mehmet roy

Evet daha az esneyecegi için yol bisikletiyle daha verimli calisilabilirsiniz.
 
@Atilla Gobel

Vites önemli değil, önemli olan sürdüğünüz viteste pedalı dakikada çevirdiğiniz miktar.
 
Hakan abi, eline sağlık.. Yuksek kadans konusunu bir arkadaşımın sayesinde başlamıştım, tatlısert viteste
mümkün olan deviri sağlamaya çalışıyorum, kendimi zorlamadan tabi..
benimde acemilik zamanlarımdaki diz problemlerim geçti ve yazıda belirtilen vücudumdaki değişim ve rahatlamayı gözlemledim..
Sayılara ve rakamlara başta çok boğulmayarak, (boş değil)hafif sertliklikteki viteste mumkun olan deviri bırakmadan pedallamak işin sırrı sanırım.
Herkese iyi sürüşler..
 
  • Beğen
Tepkiler: galvaniz
cok beğendim yazıyı mtb kulanıyorum gecen sene kondisyonu iyidi 1-1.5km kadar devir atıyordum yüksek devir tabi kac atıyordum bilmiyorum ama fazla kastıgımda bisiklet saga sola yatmaya başlıyordu yatma dedigim öle abartı bi yatma değil sadece bacaklarımın yaratıgı salanma yoksa ayakta filan kulanmıyorum ayakta kulanmayada alışık değilim devir gelirse herzaman devirden yanayım vites atmayı pek adet edinmemiş birisiyim öle cok vites gezdırmem hata bu nedenle arka 6 cı dişlik dişler aşındıgı için kaydırma yapar ve artık 5 vitesi kulanıyorum :) biraz hafif ama ginede 7 den iyidir bacaktan yana sıkıntı olmuyor bende bu aralar pek kulanmasamda bacaklarımdan cok nefes konusunda sıkıntı yaşıyorum buda sık kulanmadıgım için galiba üste verdiniz plan uygulamaya çalışsamda bır süre sonra azmım gidecegine eminim herzaman bi takım girmek istemişimdir cünkü yanımda azımden yanıp tutuşan birilerını görmek herzaman benı ateşlemiştir. bana önere bileceginiz şu konuda yanlış yapıyorsun diyicenız bişey varsa bir kac kelime bile benı mutlu eder bol pedalamanız dilegimle.
 
@Hamit E.

En çok kullandığınız 2-3 vites için mesela 100 kadanstaki hızı hesaplayabilirsiniz (internette de var hesaplama siteleri, ya da kendiniz de yapabilirsiniz).
Onu refereans olarak kullanıp kendinizi ayarlayabilirsiniz. Mesela 25 ile gidiyorsam 3. viteste, 28 ile gidiyorsam 4.viteste, 30 ile gidiyorsam 5. viteste olmalıyım gibi düşünebilirsiniz.
 
@Murat.Bagci
Android kullanıyorsan gear calculator diye bir uygulama var lastik boyutlarini disli sayisini ve kadansı girip hızını ogrenebilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat.Bagci
Dizimde düşmemden sonra kalan bir "zorlama sonrası ağrıları" oluyor. İş çıkışı trafiğinde debriyaj dahi ağrı oluşturuyor. Son bir iki binişimde kadans işine daha konsantre oluyorum. Ağrım yok yada çok ufak bir sızı oluyor ve kısa sürede yok oluyor.
Sanırım uzun vadede olumlu şeyler olacak.
 
Çok iyi bilgiler, teşekkürler biraz geç farkettim ama kadans ayarı gerçekten herkesin bilmesi gereken teknik bir bilgi..
 
Hakan abi sana bir sorum olacak cevaplarsan çok sevinirim. Ben 21vitesli yeni bir bisiklet aldım ve bu programa başlamak istiyorum. Bu program için hangi vites idealdir yüksek kadans için vitesi kaça almalıyım yardım eder misin abi. Şimdiden teşekkürler
 
@Emre S. Yazılanlardan benim anladığım vitesin önemi yok. Amaç zaten hızlı pedal çevrimek. Bu nedenle olabildiğince düz bir yolda bu idmanı yapabilirsin. Vites oranı sadece daha fazla güç tüketmene neden olur. Ama idmanın amacı hızlı pedal çevirmeyi bir alışkanlık haline getirmek. Bacakların güçlendikçe daha yüksek viteslere çıkabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre S.
@Emre S. aynakolu 2 de olsun arka ruble 2-3-4 hızına göre değiştirerek kadans uygulayabilirsin çevrede görüyorum ayankol 1 de ruble en aşağıda hızlı gidiceklerini sanıyolar yanılıyorlar aynakol 2 den düşmemeye bak ve arka rubleyide yüksek hızlar hariç en aşağıya çekmemeye bak kadansın faydasını ilerleyen haftalarda görüceksin
 
ben ön vitesi 2de arka vitesi 5de kullanıyorum. bu haliyle bile baya hızlı çevirebiliyorum. 100 devirden sonra bisiklet sallanmaya başlıyor artık.

dedikleri gibi yüksek vites düşük devirde çevirdğiniz zaman dizlerinize çok yük biniyor. bisikletin deviniminden de yararlanmak için belirli bir tempoyu yakalamak ve onu korumak gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre S.
@ismail.yüksel

Yardımlarınız için çok teşekkür ederim.Bu siteyi gerçekten çok sevdim :)
 
Hakan bey yaziniz icin tesekkurler. Yeni gordum bu metni ve megersem cocuklukta bize ne kadar da yanlis ogretmisler. Bana ne kadar buyuk viteste kullanirsan bacaklarin o kadar kasli olur demislerdi cocukluktan beri 7 vitesten ne asagi inmezdim. Dun yaziyi okuduktan sonra normalde nasilim olctum ve kadans 40 saydim. Sizin dediginizi denesim 20 km lik duz yolda ortalama 60 cevirdim ve cok az yoruldum normale gore. Bundan sonra bu yontemi uygulayacagim tekrar tesekkur ederim boylesine bilgilendirici bir yazi icin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Harika bir Yazı.. bisikletimi dün aldigimi göz önünde bulundurursak en doğru zamanda karsilasmisim yaznizla.. elinize sağlık...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Yazman
Geri