Scudo Sports

Yüksek hızda iken ince bir yol bisikleti tekerine büyük bir taş denk gelirse?

Büyük taş her zaman her bisiklette risk.
Dikkatli olmak lazım.
Ama taş küçükse elbette ince tekeri daha çok etkiliyor. Lastik basıncı az ise patlamaya da yol açabilir.
Ama korkmak yersiz. Dikkatli ve tedbirli olmalı. Her an ve her türlü bisiklette.
 
Scudo
yüksek hızlar herzaman konsantre gerektirir algılarınız açık ve reflekslerininz yerinde ise hız düşman değildir. tabi bisiklete uyum süreci ayrı bir mesele. yeni bisiklet aldığımda düşmüştüm virajda.
 
@maboc asla istemem ama birgün sizde kaza geçirdiğiniz vakit demek istediklerimi o zaman anlarsınız
 
Ya ben bir şey sormak istiyorum yol bisikleti yolda kullanılan bir bisiklet değil mi? Asfaltta yolun ortasında büyük bir taş olması ihtimali nedir? Ben bugüne kadar görmedim böyle bir şey. Gereksiz bir endişe olmuş bu.
 
@cagrigencol "dört teker bedeni 2 tekerse ruhu hareket ettirir" hocam çalıyorum izninizle :D
 
Triban 3 ile arazı yaparken 20cm büyüklüğünde belkide daha fazla bir kayacığa vurdum.. Sağ veya sola kaçamazdım, bizim apaçiler sıkıştırıyordu. Sonra dedim ya vurucaz ya vurucaz :D Tam köşesinden vurdum, nasıl geçtim bilmiyorum ama herkes şaşırdı :) Allah dedim taklaya geldik. Neyseki hiçbirşey olmadı..
 
Ben çevre yolun da (otoban gibi) 40-50 km hız ile yokuş aşağı inerken yan gidiş yola bakarken yumruktan biraz daha büyük bir taşa çarptım , gidonu sıkı tutmamdan mı yada şanstan mı bilmiyorum düşmedim (Taş sonuçta asfalta yapışık değil ne kadar karşı güç uygulayabilir ) Olan patlayan lastiğim ve kırılan janta oldu. Şimdi çevre yolu da olsa bozulan araçlara takoz yapmak için konulan taşlar olabileceğini düşünüp daha dikkatli sürüyorum. Kısaca önünüze dikkatlice bakarsanız kolay kolay taşa çarpmazsınız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
ben bir mtb kullanıcısıyım ama yol bisikleti kullansam kafama hep tkılı olacak ve beni sürekli dikkate zorlayacak şey yollardaki su tahliye mazgallarının boşluğuna tekerlek girmesi hele ki yüksek hızda giderken :krktm:
 
@A.Samed.Y

76 'dan bu yana böyle bir durumla karşılaşmadım desem yalan olur,son anda farkedilmesi ,tabi hızda fazla ise sağa yatırarak kaçmak güç olur idi, yapılacak tek olay bisikleti anında çevik bi hareket ile yukarı doğu çekmek isede,bu seferde arkayı kurtaramamak olur idi,çözüm ise irice bir taş görülür, küçük taşlara inişlerde(hele hele uzun ise inişler)pür dikkat kesilmek sürat felakettir,ama biz yolcular severiz sürati (sakın ola mtb 'ciler alınmasın asla bisiklet ayrımcılığı yapmam)uzun inişlerde şahsım olarak 47-50 km 'de kalırım, bunun nedeni solumdan trafik akar,yol ise son derece geniştir.
 
Uzun bir zaman sonra 23c lastik kullandım dün itibari ile.Daha önce şehir bisikleti 35c kullanıyoırdum.Arada anormal bir fark göremedim.Sadece biraz daha konforsuz ama karbon bacak o konforsuzluğu olumluya çeviriyor.60 km yaptım 23 ile ve aynı 35 deki gibi bastım gittim hatta dahada hızlandım normal olarak.Hiç tedirgin olmadım.Mazgal ve çukurlara daha çok dikkat ettim o kadar.ortalama 20kmh en fazla 57kmh max hız yapmışım hayatımda hiç kullanmadığım lastik ile.Rahat ol kendini kasma ben v-fren den nefret ettim bu arada.Benim için en önemli sorun hd frenden sonra v frene alışmak olacak.
 
Geri