Scudo Sports

Yüksek hızda iken ince bir yol bisikleti tekerine büyük bir taş denk gelirse?

A.Samed.Y

Aktif Üye
Kayıt
10 Mayıs 2015
Mesaj
152
Tepki
95
Yaş
30
Şehir
Kocaeli
İsim
Abdussamed
Bisiklet
Salcano
Ben korkumdan daha 25 km hızı aşamadım 1.50 lik bir teker kullanıyorum.

Tecrübeli arkadaşlar bu konuda ne düşünüyor acaba ? Nasıl davranmalıyız ? Durumun açıklaması nedir?
 
  • Beğen
Tepkiler: chnkrmz
Scudo
@Burak_Cakir bence orada bisikletçinin ön teker freni kilitleniyor veya 4-5 senedir rulmanları hiç yağlamamış
 
Bu paylaşım için özellikle teşekkür ediyorum Sn @Burak_Cakir
Kaskın ne derece "Hayati" önemli olduğunu bu videodaki kaza çok net olarak anlatıyor.
Şayet sürücü arkadaşımızın kafasında kask olmasaydı büyük bir facia yaşanabilirdi.
Esen kalın.
 
@A.Samed.Y yüksek hızda taş denk gelirse tekere ya düşersin yada sürmeye devam edersin. büyütmeye gerek yok.
san sadece güvenlik ekipmanlarını tam olarak giy gerisini bisiklete bırak. korkmaya luzüm yok
 
  • Beğen
Tepkiler: A.Samed.Y
yol bisikleti çakıl taşı gibiyse fırlatıyo taşı sağa sola ama büyükse takla felan atabilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: A.Samed.Y
Hocam böyle bi korkuyla 25 kmyi aşamazsın hiçbir zaman, hem hangimiz bisikleti düşmeden öğrenebildik ki? :) Ciddi bi kaza yapabilme ihtimalin senin dikkatli bi sürücü olmana göre değişir bence, sürdükçe alışırsın. Çok takma bence kafaya, rüzgarı hisset...
 
  • Beğen
Tepkiler: dort
Ben de yol bisikleti kullanmasam da düşmekten korkanlardanım. Askerde bir düştüm. 3 ay sure ile Kaburga ağrısı nedeniyle hapşırmayı bırakın. Gece sağa sola dönenemedim uyurken. Aramızda benim gibi sağlam düşen var mı?
 
@☪Gökbörü卍 Hep dikkatli olabiliyormuyuz ki? Kazalar saniyelik olaylar , bir saniyelik gaflet anı yada diğer etkenler kaza sebebi
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@A.Samed.Y Bence bu konuları çok kafaya takmamak lazım, eğer yeterli güvenlik önlemini alıyorsan olası bir kazada hasarı en az seviyeye indirebilirsin. Ha illa ciddi birşey olacaksa da takdir-i ilahi. Biz önlemimizi aldıktan sonra gerisi Allah'a kalıyo :)
 
Yaşamayan bilemez illa kırık dökük şart değil. Bir incinme burkulma kemik eklem tendon zedelenmesi zorlaması kopması. Ömür boyu sizi zorlayabilir. O yüzden ben koşu hızını pek geçmem. Usain Bolt'un yani yanlış anlaşılmasın.
 
"Korkunun Ecele faydası yok"Bizler emniyet tedbirlerini alıcaz ve yol alırken çok dikkatli olacağız.
ama başımıza bir şey gelecek diye korkarsak sokağa bile çıkmamamız lazım.

Taş ihtimali olan yerde zaten yükek hız yapılmaz.
Yüksek hız ( ana arteller olan caddeler ve kara yolları ) yapılan yollarda da taş olma ihtimali azdır.

İhtimaldir ki denk geldik...ben en kontrollü düşme adına yan yatmayı terci ederim. Tabi ani refleks ancak zaman içindeki tecrübeyle adinilir.
 
Korkunun ecele faydası yok. O zaman biz hiç binmeyelim :D kawasaki zx1000r ile 299 yapmış biri olarak yazıyorum bunu. 25 km değil 299 da minicik bir taş veya yanlış bir baş çevirme hareketi beni saniyesinde öldürürdü. Ama değer mi değer :D dört teker bedeni 2 tekerse ruhu hareket ettirir ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: uğur ay
şimdi o video da ön fren kitleniyor diyorsunuz metal parçayı görmüyorsunuz :) bence dikkat işine buradan başlayabilirsiniz.

bisiklette önüne bakacaksın diğer bir konuda niye selam vermiyorlar diyorlar çünkü önümüze bakıyoruz tek sürüşlerde kendiniz grup sürüşlerinde arkadaşınızla ortak bakacaksınız önünüze o sizi uyaracak veya siz onu

tek şart daima ileriye bakmak,ani kurtarma ve bunny hop a çalışabilirsiniz tabi kendinizden emin olmadan yapmamak lazım daha kötü sonuçlar olabilir
 
Önemli bir soru bu. 50+ hızlarda böyle bir durumla karşılaşıldığında ön tekeri bisikletin gidonundan yukarı çekip havaya kaldırarak teması engellemek gerekir. Böylece düşme engellenmiş olur. Arka tekere çarpmanın düşmeye yol açması daha az olasılıklıdır diye düşünüyorum. Bu metodu kasis çukur vb. durumlardada çok kulllandım ve faydasını gördüm.
 
Yüksek hızda taşa çarptığında yılan ısırığı denen şey olabilir.
 
Bu videoda tekerlek yerden metal bir çubuğu kapıyordu. Metal çubuk tellerin arasına sıkışıyor, sonra maşanın iki tarafına birden takılarak tekerleği kitliyor. Maşa parçalanıyordu. Canyon idi sanıyorum.

Yolda sürerken bakışlarımızı tek bir noktaya kilitlemeden hem önümüzü, hem arkamızı, hem ufku dinamik bir şekilde taramamız gerekiyor. Minik bir cam parçasını dahi fark edebilmeliyiz... Parlamalar, gölgeler, çıkıntılar, tümsekler...Tanımlayamadığımız cisimlerin üzerinden geçmemeliyiz. Gece sürüşü ayrı bir konu...

Bu şekilde bu tür kazaların olma ihtimalini ciddi oranda azaltabiliriz diye düşünüyorum.
 
Geri