Scudo Sports

yolda lastik yaması yapmak

Fırat Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2014
Mesaj
882
Tepki
1.277
Şehir
samsun
Bisiklet
Focus
ben hiç yolda lastiğim patladığında yama yapmadım yanımda yedek bir iç lastik taşıyorum patlayınca onunla değiştiriyorum, eve gelince de patlayan lastiği yama yapıyorum
merak ettiğim nokta yolda yama yaparken patlayan yeri nasıl buluyorsunuz, ben evde su dolu kovaya daldırıyorum ama yolda su dolu bir kova bulmak o kadar kolay olmayabilir bu işin başka bir yolu varmı
 
Scudo
İç lastiği biraz şişir-dinle şeklinde yapıyorum. Hava kaçıran yer ses çıkarıyor.
 
İç lastiği janttan ayırıyorum.
Patlak iç lastiğe pompa ile hava basıyorum.
Kulağıma yakın olacak şekilde tur attırıyorum.Eğer deliği bulamazsam biraz daha hava basıyorum.Deliği bulunca tükenmez kalem ile işaretliyorum ki indirince patlak kaybolmasın.Sonrası ise tamir.
Bu yöntemle patlak bulamadığım olmamıştır.
 
Yolda mumkun oldugunca yama yapmamaya calisiyorum.
Hem cok vakit aliyor. Hem tuttu, tutmadi derdi var.

Yeni ic lastik takip devam ediyorum yolda. Yamayi eve gidince yapiyorum.

Deligi bulmak icin en guzel yontem ise dinlemek.
 
(link)
Yıılardır bu sitede satılıyor. ne kadar gerekli ya da işe yarıyor bilmiyorum ama güzel görünüyor
 
Şişir, dinle taktiği işe yarıyor :D
 
dış lastikte ki delik görünürse ordan yola çıkmakta faydalı olabiliyor
 
aynı gün içinde aynı teker 4 kere patlayınca yedek iç lastik felan yalan oluyor, her patlakta dış lastiğin de kontrol edilmesinde fayda var
 
Ben gayri ihtiyari yanıma hep tamir seti alıyordum, formanın cebine koyuyordum. Sonra bir gün farkettim ki yanıma pompa almıyorum, ee ne işe yaradı tamir seti ? :D
İnsan bazen tufaya düşebiliyor böyle.

Şimdi tamir setsiz ve yedek lastiksiz çıkıyorum dolaşmaya. Bir problem olursa ve yakında tamirci yoksa biladere telefon ediyorum, gel al beni diye. (daha etmedim, olursa edeceğim yani :)
 
Sıcak havada yapıştırıcının donması zorlaşıyor. Kışın bir kaç dakikada tamir edip yola devam etmek mümkünken yazın iç lastiğe ilaç sürdükten sonra epeyce beklemeniz gerekiyor. En doğrusu yedek iç lastik taşıyıp tamiri eve bırakmak. Ancak birden fazla patlak durumu için de tamir seti taşımak. Dış lastiğin içine de elinizi sürterek patlağa neden olan şeyi bulup oradan çıkarmanız lazım.
 
teşekkürler öneriler için , dinleme yöntemini deneyeceğim, yedek iç lastik taşısam da her ihtimali gözönünde bulundurmak lazım
 
en güzeli yedek lastiği takıp devam etmek ama bi keresinde ne yedek lastik yanımdaydı ne de tamir kiti.. şişire şişire eve kadar gelmiştim

(tabi bunlar continental dış lastik almadan önceydi)
 
Yolda lastik patladı! Yedek lastik de yok yanınızda be tamir etmek zorunda kaldınız ve sesini dahi duyamıyorsanız!! Yapılacak şey yüzünüze iki damla su serpiştirin ki zaten terli olursunuz. Lastiği alın bölgenize yada bıyık bölgenize en fazla 5 cm uzaklıkta tutarak çevirirseniz patlağı kolayca tespit edersiniz. Alın ve bıyık bölgesi oradan gelecek olan incecik hava akımını açık alanda bile hissetmenize olanak sağlayacak kadar hassastır. Teşekkür ederim..

Tabii lastiği sürekli çevirerek yapacaksınız bu eylemi.. :)
 
Suyunuz bol ise dış lastiğe su koyduktan sora iç lastiği biraz şişirip dış lastiğin içinde evire cevire de patlak bulunabilir.Özellikle çok ince deliklerde işe yarayabilir.
 
Geri