Scudo Sports

Yolda kalmamak için pratik çözümler.

YüzSürKoş

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Mayıs 2014
Mesaj
1.804
Tepki
1.385
Selamun Aleyküm arkadaslar .Kimimiz uzun turlarda kimimiz günlük gezilerde değişik sorunlarla karşılaşabiliyoruz .mesela dağa çıktık ama yanımızda yedek lastik veya yama yok elimizde o an ekipman yoksa ve lastıgımız slıme degılse neler yapabılırız ? Bu başlık altında herkes kendı deneyimlerinizi ve o an nasıl bır çözüm buldugunuzu paylaşırsanız sevinirim .Umarım bu tarz sorunlarla karşılaşırsak hepımız ıcın bellı fıkırler olmuş olur.Yorumlarımızı gorsellerle destekler sek yardımcı olucagı kanaatındeyım. Sımdıden okuyan veya paylasan herkese tesekkurler.
 
Scudo
Yolda kalmamak için küçük bir çanta...içinde en ucuz ve basit zincir sökücü 2 adet iç lastik alyan anahtar seti ( en ergononik olanından ). Ama misal benim başıma gelen en kötü şey eskiden market bisikletimin arka göbek mili çat kırıldı o zaman yolda kalmıştım. Kadro kırılmaları dışında yolda kalınacak birşey aklıma gelmedi...Kazalar sonucu oluşan olaylar hariç
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
Bisiklet yolda kalmayı kafaya koymuşsa yapacak bir şey yok :) En kesin çözüm yedek bisiklet ile yola çıkmak ama nasıl? :)
 
(link)

Üstad Serdar Kılıç ın konuyla ilgili videosu, 19 uncu dakikada lastiği nasıl doldurduğunu görebilirsiniz. Ayrıca videonun tamamını tüm dağ bisikletçilerinin seyretmesi gerekir...
 
  • Beğen
Tepkiler: historiyst
Örnek: Fotoğrafta kopan zinciri tel ile bağlamış.
1903984_510398079091903_3833816254990576967_n.jpg
Kendimden örnek vereyim: Spor yaptığımız zamanlarda bayo lastik kullanıyorduk. Antrenman için kullandığımız bayo lastiklerin tamirini kendimiz yapardık. Mesela yolda lastik patladı, yedek yok, lastiğe su basardık. Yolda kalmak yok.
Peki sizin başınıza böyle neler geldi? Pratik zekânız ile ne tür arızaları, nasıl çözdünüz?
 
@Erhan Ertan
Çok da pratik sayılmaz ama kaliperden çıkmayan pistonları çıkarmak için su ile doldurmuştum sistemi.

Bir defasında kadro kulağına aktarıcıyı takamadım. Düşündüm düşündüm sonra kulağa vazelin sürdüm, aktarıcı güzelce oturdu :D
Not: başlıkla uyumsuz olduğunu farkındayım
 
Konu olarak açmıştım, benzer konuyu görmemişim, düzeltme için teşekkürler.

Eskişehir'de Bozdağ'ı çıkmıştım, ön fren teli koptu. Ön vites telini söktüm, ön fren teli yaptım, yoldan geri döndüm.
 
Yola çıkarken muhakkak 1 iç lastik ve yama seti çantamdadır.Allah muhafaza zincir koparsa naparım bilmem.Frenler zaten hidrolik onu da anlamam ... :kötü:
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
Geçenlerde düşüp hidrolik borusu hasar alan bir gençle karşılaştım. (Akrobatik hareket çalışırken yırtmış kabloyu, normalde bayaa zor) Ne yaparız ne ederiz derken birinden sakız rica edip sakızla yırtığı kapattık. İki turda elektrik bandı geçtik, en azından bisikletçiye kadar fren yaparak gidebildi :)

Elektrik bandı ve plastik tel kelepçesi benim olmazsa olmazlarım bu arada. Sayısız defa günü kurtardılar.
 
Arka Vites telim koptu ve bayır çıkmak zorundaydım. Arka freni iptal edip vitesi arka frene bağladım. Bayırı sorunsuz çıktıktan sonra 2 ay daha öyle kullandım :koptum::koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
@historiyst Frensiz de bir şekilde gidilebileceğine inanıyorum fakat lastik ve zincir bisikletin olmazsa olmazı zincir kopması durumunda

(link)

Bu yedek linkler olmalı, heee değiştirmeyi bilmem denirse de aşağıda ki video

 
Bir keresinde İstanbuldan çıkmış Denizliye giderken Dinardan çıktım tam rampanın ortasında kadro kulağı koptu. Kurban bayramının 1. günüydü Köylü bi abimiz beni traktörüyle evine misafir etti kurban kestik yedik içtik. Abi bana burdan denizliye kadar (100 KM) rampa yok dedi. Karar verdim yola devam edicem diye. Arka aktarıcıyı söktüm 52 x 20 dişliye göre zinciri kısalttım. Enerjiyi depoladım. Taze kuzu eti ve bol çay. 680 km yolu 28 saatte bitirdim zor oldu ama bitirdim. :)

Baya bi özet yapmışım :D Bu kısa özet 4 saat lik mevzu :D yani uzun bi hikaye :)
 
Uzun Tur bisikletçilerine önerim: yanlarına katlanır bir bisiklet alsınlar, yolda kaldıklarında en yakın yerleşim yerine kadar gidip yardım isteyebilirler :):)
 
  • Beğen
Tepkiler: TakemasterTR
Herkes gibi yedek lastik, levye, pompa vb ayrıca zincir kopmasına karşı powerlink, elektrik bandı ve cırt sanırım herkesten farklı olarak da kadro kulağı kırılmalarına karşı da universal kadro kulağı taşırım. Suluk kafesine konulan Pro'nun alet mataralarından var büyük boy gayet yeterli oluyor.

Universal kadro kulağı: (link)
Pro alet matarası: (link)

@birolcakir


#respect
 
Geri