Yol sorunu

Ali ALTIN

Aktif Üye
Kayıt
8 Nisan 2007
Mesaj
189
Tepki
138
Şehir
Niğde
Cylocross yol bisikletinin tadını verir mi? Ne dersiniz kullanan var mı aranızda?
 
Scudo

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
@Mert DikmenElbette binilmez.

Ancak, eş kuvvetlerde karbonun rakiplerine göre avantajlı olduğunu atlamayalım. Yani aluminyumun akma dayanımına ulaştığı kuvvette karbona hala birşey olmamış olur. Mesela bugün yaptığımız kadro impact testinde karbon maşa kullandık. Aluminyum kadroyu test standartlarının iki katına çıkınca kırdık. Ama maşa hala sağlam.

Bence karbonun tek kötü yanı, çatladığını farkettirmemesi.
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
@gurol

Evet, karbon fiber esner tabi ki.. Daha geçen haftalarda dağ bisikletime karbon fiber'den bir arka zincir koruyucusu aldım. Malzeme gerçekten bildiğiniz karbon fiber ama o kadar ince bir tabaka ki büküp borunun etrafına sarabiliyorsunuz. Zaten esneme (strain) olmazsa tokluk (toughness) elde edilemez. Yapısal malzemelerde de önemli olan sertlik veya sadece çekme mukavemeti değil tokluktur. Malzemenin maksimum çekme gerilimi ne kadar yüksekse ve buna ilaveten oraya varana dek ne kadar fazla "plastic strain" gösterirse o kadar iyidir diyebiliriz.
Seramikler çok serttir ama kırılgandır, işte onlar tam ilk verdiğiniz örneğe uyar, bu yüzden yapısal olarak kullanılmazlar.
Karbon fiber ve diğer birçok benzer kompozit malzemede sürekli +/- yükleme altında mikro çatlaklar oluşmaya başlar; genellikle matris ile kuvvetlendirici malzeme arayüzeyinden.. bunlar aşırı düzeye ulaşmadıkça zaten gözle görülmez. Ama kısa ya da uzun bir zaman sonra kadronun ömrünü tamamlayacağı aşikar malesef.. Zaten sanıyorum bu yüzden sele borusu gibi tam yük taşıyan parçaları %100 karbondan yapmaya pek yanaşmıyorlar, ve o yüzden de scandium parçalar herşeyden daha hafif oluyor??

Artı bilgi olarak, çelik vs birçok metalin bir "fatigue limit"i vardır. Bu limitten daha düşük bir yükü ne kadar çok tekrarla uygularsanız uygulayın, çatlak oluşmaz, parça metal yorgunluğundan gitmez. Ama mesela aluminyumun böyle bir limiti yoktur (veya çok düşüktür emin değilim) Yani aluminyum bir parçaya ne kadar düşük de olsa sürekli tekrar eden bir yük uyguladığınızda o parça eninde sonunda kırılacaktır! Titanyum ise tam tersine bu konuda çok iyidir, buna oksitlenmeye direncini de ekleyince Titanyum kadrolar evladiyelik olur..
 

Fatih Balkış

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Şubat 2007
Mesaj
458
Tepki
291
Şehir
vancouver-kanada
Datça Marmaris arasındaki yol hiç de fena değildir, özellikle Aktur'dan sonra harika bir yol vardır, ama 80km'lik yolu o yokuşa ramen nasıl gidip, geldiniz merak ettim?
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.442
Şehir
Alanya/İstanbul
Öncelikle karbon kadrolar bozuk yollarda daha iyi ve daha konforludur. 23 ile binemediğiniz kadar bozuk yollar varsa 25 lastik takabilirsiniz bu neredeyse bütün yollarda rahatça gitmenizi sağlayacaktır. Biz yol yarışlarını 23 lastiklerle son derece kötü yollarda yaptığımız zamanlar oluyor, ama konfor için 25 takmak yeterli olacaktır...
 

tatata

Üye
Kayıt
20 Ağustos 2008
Mesaj
80
Tepki
53
Şehir
Ankara
Seviyeli, faydalı bu başlık altında fikirlerini paylaşan, yazan tüm tecrübeli arkadaşlara teşekkür ediyorum.Keşke sizler gibi daha çok kişiler olsa ülkemizde..Bu sayede benim amatör veya sade bisiklet severler de çok şey öğreniyor bu tip yazışmalardan emin olun..tekrar teşekkürler
 

gurol

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.664
Tepki
2.830
Şehir
İzmir
@burcakYazdıklarının geneline katılıyorum. Fakat full karbon sele borusu yapılıyor. Bir kaç markanın ürünleri var. Ancak fiyatlara dikkat edersek piyasada pek de tercih edilmeyeceğini görürüz. Çünkü pahalı olduğu halde yeterince hafif olamıyor. Bu üretim prosesi ve kalıp maliyeti ile ilgili. Ürün çekici değilse (fiyat ağırlık marka yada görsellik) satmaz. O yüzden full karbon sele borusu yerine ucuza mal edilen aluminyum başlı, karbon borulu geçme ve yapıştırma sistem kullanılıyor.
 

hakano

Daimi Üye
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
376
Tepki
313
Şehir
ankara
(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)

Yorumlar icin cok tesekkurler. Gercekten aydinlatici oldu. Anlatmaya calistigim sorunu belgelemek amaciyla yukaridaki fotograflari foruma koymaya calistim. Umarim basarabilmisimdir. Ilk sayfada yanlis anlasilmaya sebep verebilecek bir mesaja cevaben belirtmek isterim ki yoldan kacmak icin bahane uretmeye calismanin tam tersine yol bisikletini bu zorlu parkurda kullanmak icin bir bahane bulmaya calisiyorum. Buraya (Aktur Kurucabuk) geleli bir hafta kadar oldu. CR1 Team'i toplam uc kere denedim. Aslinda yolun tamami bisiklet icin resimlerde goruldugu kadar kotu degil. Aktur-Datca arasi (30km) yol bisikleti icin Aktur-Marmaris arasindan (45km) hem zemin hem de duzluk avantajlari sebebiyle daha iyi. Diger taraftan eger yol duz veya kaymak asfalt olsa Datca tarafiyla hic isiniz olmaz cunku 45 km'lik etap zorlu inis ve cikislariyla herhalde dunyanin hicbir parkurunu aratmaz. Yolunuz bu tarafa duserse, tabelasini yukarida gordugunuz Kovalica Orman Yangini Gozetleme Kulesi'ne giden 2 km'lik muthis cikisi dag bisikletiyle denemenizi oneririm. Ben gecen sene yuz metre kadar ciktiktan sonra, dusme riski yuksek oldugu ve tek basima oldugum icin bisikletten inmistim. (Sonuncu fotograf kuleden manzara)

Br baska mesaja cevaben sunu da belirteyim. Datca-Marmaris arasini git gel seklinde denemedim hic. Benim yaptigim 30-40 kilometrelik kisa turlar. Ama benim gibi 45 yasinda birisi icin bile imkansiz hatta cok zor degil bu. Planlarimin arasinda Aktur-Sakar gecidi de var.
 

Fatih Balkış

Forum Demirbaşı
Kayıt
4 Şubat 2007
Mesaj
458
Tepki
291
Şehir
vancouver-kanada
Beni yanlış anlamayın lütfen, sizi o yolda sürerken gördüğümü bile anımsıyorum, ama Datça-Marmaris deyince epey zorlu bir parkur olduğuna dikkat çekmek istedim, yol konusunda haklısınız, Datça-Aktur arasındaki düz yol ne yazık ki yeterince iyi değil ve bence fazlasıyla tehlikeli (arabalardan dolayı), sonrasında yol düzeliyor, ama bu kez de yokuşlar eyep bir sorun çıkarıyor. Bir Mesudiye'li olarak, bir gün birlikte pedallamak dileğiyle...
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Mesaj
1.088
Tepki
485
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
@hakano

eski bir mesajımda:
"Düz maşalı bisikletlerde yeni olmakla birlikte yüzeyi pütürlü asfaltta hızlandığınızda ortaya çıkan vibrasyon sorunu var ki. Çok kısa süreli ve küçük darbeli bu titreşimin ön amortisörün devreye girmesini sağlayacağından kuşkuluyum. yine de hardtail kullananlara sormak istiyorum vibrasyon denilebilecek bu durum amotisörlü bisikletlerde engellenebiliyor mu?" diye sormuştum ki sizin yazdıklarınızdan bu iri taneli asfaltta ön amortisör yeterli konforu sağlıyordu diye anlıyorum ?
 

çağdaş efe

Daimi Üye
Kayıt
5 Nisan 2008
Mesaj
200
Tepki
84
Şehir
antalya
@jef

affınıza sığınarak birşey söyleyeyim salcano city sport um var ön amortsörü kısa ama bu vibrasyonu oldukça kesiyor.tabi lastik farkıda var cross lastikleri var.ama uzun yolda konforluyum.:eek:
 

hakano

Daimi Üye
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
376
Tepki
313
Şehir
ankara
@jef

Bahsettigim guzergahta Suntour Axon takili bir hardtail ile cok tatmin edici surusler yaptim. Amortisor devreye giriyor ve kesinlikle konforlu bir suruse imkan veriyor. Ama bu parkurda yol bisikletini kullanirken hissettigim titresim, keske altimda simdi bir Spark Ltd olsa dedirtiyor zaman zaman. Herseye ragmen vazgecilmez bir keyif.
 
  • Beğen
Tepkiler: caner ünsal

Aybars Öge Sürücü

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Eylül 2004
Mesaj
1.553
Tepki
1.494
Şehir
Izmir / Istanbul
@hakano

Çok özledim oralarda binmeyi; 2006 Nisan-Kasım arası SunSail Perili Köşk'teydim. Kovalıca'ya bir kez çıktım; yok öyle bir tırmanma ;)

O tarafa yolu düşen arkadaşlara, Datça'dan Marmaris yönüne giderken ana yol üzerinde Emecik Köyünden sonra çeşme başından girilip yarımadanın öteki yüzüne çıkılan oradan da Keçisuyu, Yılanlı Kaya yapıp tekrar aynı yoldan geri dönmelerini ya da Keçisuyu'ndan ana yola çıkmalarını öneririm. Dağ bisikleti için inanılmaz güzel rotalar.

Orada esas merak ettiğim yer Çakal Koyu. Özel araziler olduğu için gitmekte kararsız kaldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano

pathfinder

Üye
Kayıt
17 Nisan 2008
Mesaj
36
Tepki
33
Şehir
İstanbul/Marmaris
Yorumlar icin cok tesekkurler. Gercekten aydinlatici oldu. Anlatmaya calistigim sorunu belgelemek amaciyla yukaridaki fotograflari foruma koymaya calistim. Umarim basarabilmisimdir. Ilk sayfada yanlis anlasilmaya sebep verebilecek bir mesaja cevaben belirtmek isterim ki yoldan kacmak icin bahane uretmeye calismanin tam tersine yol bisikletini bu zorlu parkurda kullanmak icin bir bahane bulmaya calisiyorum. Buraya (Aktur Kurucabuk) geleli bir hafta kadar oldu. CR1 Team'i toplam uc kere denedim. Aslinda yolun tamami bisiklet icin resimlerde goruldugu kadar kotu degil. Aktur-Datca arasi (30km) yol bisikleti icin Aktur-Marmaris arasindan (45km) hem zemin hem de duzluk avantajlari sebebiyle daha iyi. Diger taraftan eger yol duz veya kaymak asfalt olsa Datca tarafiyla hic isiniz olmaz cunku 45 km'lik etap zorlu inis ve cikislariyla herhalde dunyanin hicbir parkurunu aratmaz. Yolunuz bu tarafa duserse, tabelasini yukarida gordugunuz Kovalica Orman Yangini Gozetleme Kulesi'ne giden 2 km'lik muthis cikisi dag bisikletiyle denemenizi oneririm. Ben gecen sene yuz metre kadar ciktiktan sonra, dusme riski yuksek oldugu ve tek basima oldugum icin bisikletten inmistim. (Sonuncu fotograf kuleden manzara)

Br baska mesaja cevaben sunu da belirteyim. Datca-Marmaris arasini git gel seklinde denemedim hic. Benim yaptigim 30-40 kilometrelik kisa turlar. Ama benim gibi 45 yasinda birisi icin bile imkansiz hatta cok zor degil bu. Planlarimin arasinda Aktur-Sakar gecidi de var.


1 senedir marmaris yollarında yol bisikleti kullanıyorum. dediğiniz doğru bastırılmış mıcır nedeniyle çok fazla titreşim oluyor ancak ben alıştım. temmuz 2008'de aksaz'dan çıkışla marmaris-datça-marmaris yapmıştım (toplam 178 km). sakar'ı en son 3 hafta önce çıktım. marmaris yokuşuna yeni mıcır sermişler yol daha da kötü olmuş, ayrıca gökova'ya giderken çetibelinden sonra ikinci şeridi trafiğe açmışlar burdaki mıcırlar çok daha büyük. her seferinde bu yolu bir daha gitmeyeceğim diyorum ama sakara tırmanmanın keyfi her şeye değer.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano

hakano

Daimi Üye
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
376
Tepki
313
Şehir
ankara
"1 senedir marmaris yollarında yol bisikleti kullanıyorum. dediğiniz doğru bastırılmış mıcır nedeniyle çok fazla titreşim oluyor ancak ben alıştım. temmuz 2008'de aksaz'dan çıkışla marmaris-datça-marmaris yapmıştım (toplam 178 km). sakar'ı en son 3 hafta önce çıktım. marmaris yokuşuna yeni mıcır sermişler yol daha da kötü olmuş, ayrıca gökova'ya giderken çetibelinden sonra ikinci şeridi trafiğe açmışlar burdaki mıcırlar çok daha büyük. her seferinde bu yolu bir daha gitmeyeceğim diyorum ama sakara tırmanmanın keyfi her şeye değer."


Buralarda bisikletle trafige cikan cok kisi yok zannediyordum. Yanildigima seviniyorum. Bu arada, bisiklete de parkura da giderek daha cok isindim. Ilk gunku titresim beni de o kadar cok rahatsiz etmiyor artik. Ama yol guvenli limitler icinde 50 km suratin ustune pek izin vermiyor. Sakar cikisini da kiskandim dogrusu. Donmeden ben de tecrube etmek istiyorum. Yedi kilometrelik soluksuz bir rampa. Okaliptus tunelinde nefeslendikten sonra altimetrenin durmadan yukselmesini gormek keyifli olur herhalde.
 
  • Beğen
Tepkiler: pathfinder

pathfinder

Üye
Kayıt
17 Nisan 2008
Mesaj
36
Tepki
33
Şehir
İstanbul/Marmaris
(link)


10-31 ağustos arası marmariste olacağım. eğer sizin için uygun olursa sakarın zirvesine beraber pedallayabiliriz.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano

hakano

Daimi Üye
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
376
Tepki
313
Şehir
ankara
@pathfinder

Iyi olur. Daha ne kadar kalacagim belli degil gerci ama eger olursa 10'undan sonra bir Pazar gunu bana uyar. (Diger gunler ancak aksam 5-6'dan sonra yola cikabiliyorum.) Sakar'dan fotograf icin tesekkurler bu arada.
 

Özgür Nevres

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Haziran 2007
Mesaj
670
Tepki
1.287
Şehir
İstanbul
@hakano

Bir zamanlar Muğla-Marmaris yolu o okaliptüs tünelinin içinden geçiyordu. Belki hatırlarsınız.
 

hakano

Daimi Üye
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
376
Tepki
313
Şehir
ankara
@Özgür Nevres

Ben Marmaris'e giderken hala Okaliptus Tuneli'ni kullaniyorum. Arabayla birkac yerden girilebiliyor.
 

Burçak Erbil

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Eylül 2006
Mesaj
892
Tepki
2.691
Şehir
Istanbul
@gurol

Benim arastirdigim sele borularinin hepsinde en azindan merkezde bir aluminyum boru oldugu soyleniyordu (Disindan bakinca sele kelepcesine kadar tumuyle karbon gozukse bile) Ama tabi ki dediginiz gibi gozden kacirdigim cok yuksek fiyatli egzotik parcalar olabilir..