Scudo Sports

Yol kenarı mazgalları

SEL PER

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Kasım 2014
Mesaj
569
Tepki
802
Şehir
antalya
İsim
Selçuk
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Yaşadığım yerde bisikletlerin başına bela olan bu mazgallar bazen bisiklet tekerini engelleyecek şekilde bisiklet gidiş yönüne paralel yerleştirilmiş oluyor ve denk gelince teker içine giriyor ama bazen de bisikletin gidiş yönüne dik yerleştiriliyor ve teker için tehlike oluşturmuyor, yani rastgele yerleştiriliyor. Her yerde böyle midir?.
Bisiklet gidişine bu mazgalların paralel yapılması teknik bir zorunluluk mudur? bilgileri olanlar paylaşabilir mi?.
Bu teknik bir zorunluluk değilse bu mazgalların düzgün yerleştirilmesi bu konuda bir çözüm olabilir mi?
 
Scudo
Özellikle de eğimli yollarda çeşitli sebeplerden dolayı (aşırı yağmur vb) akan şiddetli suyun mazgal üzerindeki kanallardan atlama yapmadan kısa sürede yoldan tahliye edilebilmesi için gidiş yönüne paralel olarak döşeniyor. Tabi bu durum biz bisikletliler için ciddi anlamda tehlike arz ediyor maalesef.

Ekleme: Belediyeye ilettiğiniz zaman durumu değerlendirip mazgal yönünü değiştirebiliyorlar. Kadıköy'de stad ile yoğurtçu parkı arasındaki yoldaki mazgalın yönünü değiştirmişlerdi.
 
Yaşadığım yerde rastgele döşendiği için ilgimi çekti. Suyun tahliyesi için paralel olması bu kadar önemli midir?
Yoksa belediyelere bu konuda baskı yapılabilirmi?
 
@SEL PER

Paralel olması suyun tahliyesini kolaylaştırıyor. Ama önem derecesi tartışılır. Alt yapı yetersiz ise mazgal koymayıp koca bir delik bırakılsa bile yetersiz gelebilir.
Bulunduğunuz bölge belediyesiyle iletişime geçin. Şikayet edin. Bazen sonuç verebiliyor.
 
Merhaba. Olması gereken aslında budur..

(link)
 
benim yaşadığım şehir samsunda bu tür yerleştirilmiş mazgallar o kadar çok ki , yol bisikletimi aldığım 2. günü mazgala girip jantı yamulttum.artık mazgal gördüğüm anda yaratık görmüş gibi oluyorum, bu konu hakkında bir yönetmelik çıkması lazım bu mazgallar çok büyük tehlike
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Ütsü
Şu memlekette isteyen herkes istediği mesleği yapabiliyor.
Yoldaki mazgallar, rögar kapakları vs genelde bir işe yaramıyor. Çünkü bu memlekette alt yapı olmadığı gibi asfaltta düzgün atılmıyor. Atılsa bile birkaç ay sonra orası kazılıyor.
Giderlerin olduğu yerler genelde yukarıda oluyor ve yolun büyük kısmını su kaplıyor.(bazen o kadar abartı oluyor ki kapağın etrafında bir bariyer eksik diyorsunuz).
Alt yapı sağlam olmadığından tabi ciddi bir yağışta o giderler taşıyor.

Yani kısacası bu ülkede herkes her işi yapabilir, yapacağı işten anlamasa bile...
Tabi bu kaldırım, yol, altyapı gibi yerlerin halkın hizmetten çok bazı kişilerin nemalanması için yapılmasından kaynaklanıyor. Eğer öyle değilse bu işin başında kimler varsa ya işleri sallıyor yada geri zekalının önde gidenidir.

Yaklaşık 15-16 sene önce bizim evin önünden asfalt geçme hikayesi canlandı bunları yazınca.

Asfaltı attılar, birkaç ay sonra kazıp alt yapı yaptılar. Sonra yine kazdılar su filan geçti galiba. Sonra doğal gaz geldi hali ile bir daha kazdılar. Telefon geldi kaldırımları kazdılar, sonra kaldırımları daha modern yapmak için bir daha kazdılar.
Yakınlarda inşaat başladı kaldırımlar kalktı yerine beton attılar. Muhtemelen inşaat bitince bunu kazıp yine modern bir şeyler yaparlar. İnşaat başladığı sıralarda yeni asfalt atmışlardı yol kötü diye inşaatla beraber o asfalt 3-4 ayda mahvoldu tabi.
 
Demekki bir yerlerde doğrusu da yapılıyormuş.

@SerkanH
 
yasal olarak tek bir dilekçenize bakar açı sorunu olmayacaksa. fen işleri müdürlüğü yapıypr bunun çalışmasını bildiğim kadarıyla. oraya vereceğiniz bir dilekçe (emir) ile 15 güne sonuç alırsınız. ancak birimi araştırın öyle yazın. hatta işi güzelleştirip dilekçenize not ekleyin. değiştiği zaman fotoğrafla beni bilgilendirin falan diye :D imza yetkinizi kullanın.
 
@Şevket Akça

hangi biri için dilekçe yazayım bu şekilde belki yüzlerce mazgal var şehirde
 
Sanırım belediye fen işlerine tek bir dilekçe tüm mazgallar için geçerli olacaktır, Çünkü bu mazgallar kare ise sadece çıkarıp öbür türlü yolun tersine takacaklar diye düşünüyorum ??:)
 
@Recep M.

Katılıyorum. Bakın yakın geçmişteki bir örnek...

(link)
 
Sanıyorum bu işler de ihale usulü yapılıyor. Çünkü hepiniz görmüşsünüzdür mutlaka genellikle her bir parça mazgal üzerinde 'Bilmem ne Döküm San' gibisinden üretimi yapan yerin adı bulunur. O yüzden maliyet burada en önemli faktör sanıyorum ki. Bi de her yerde kare parçalar halinde de göremiyoruz ne yazık ki, bazen eni boyundan uzun olan parçalar halinde de dökülebiliyor. Daha da acı bazı durumlarda ise parçalar kare şekline döküldüğü halde iki yanına birbirine geçmesi için çıkıntılar olabiliyor, bu durumda yönlerini değiştirmek imkansız oluyor.

En güzeli çapraz veya çift yönlü mazgallar.

http://www.maviilan.net/wp-content/uploads/aslan-kompozit-kompozit-urunler-4e41af00efdb7.jpg
http://www.karabulutdokum.com/modules/portfolio/dataimages/IMG_9D49BB-2D8BA1-E6F381-1C374C-1EA9F6-D7999C.jpg
http://www.karabulutdokum.com/modules/portfolio/dataimages/IMG_74CD33-8AE465-9FD194-1B276C-BF502F-53B1D7.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER ve Sefa
@Recep M.

kaç aydır aklımda olanları yazmışsın hocam :D Daha seviye farkı olmadan yama bile atamıyor bu ülke :(
 
Forum yöneticilerine;

Bir dilekçe ile forumda imza toplayıp (sanırım imza sayısı binleri bulur), bu konuda farkındalık yaratmak için tüm belediyelere bu dilekçeyi göndermemiz mümkün olur mu ? :kötü: ??
 
herkese merhaba:
arkadaslarim buyukler kucukler gunumuz ulkesinde, belediye form doldrup, islem baslatabilirsiniz. her belediye"nin kendi beyaz masasi var, arayin talebinizi dile getiriniz. iyi pedallamalar.
 
Dilekçe ile sorun çözülebilir, Trabzon'da da genellikle yola paralel mazgallar var. 1.75'lik lastik kullanırken oldukça sıkıntı çekmiştim. :hhhhhh:
 
Bende daha dün girdim mazgalın birine bisiklet at gibi üstünden attı beni :) .Baya bi bitaraflarım acıdı ama bereket sorun yok
 
Geri