Scudo Sports

Yol bisikletlerinin çok pahalı olması

@Cenk Yiğit

Ultegra 6800 ön vites olarak farklı bir sistem kullanıyor. Tel çekme oranı vs. daha farklı. O nedenle bu kadar farklı olması doğal.
Fakat arka vites için benzer şeyler söyleyemem ben.

Kollar - Arka Aktarıcı
Sora - Tiagra
Tiagra - Tiagra
6600 - 6600
6700 - 6700
DA9000 - 6800 şeklinde setleri kullandım yol bisikletimde, oldukça uzun süreler.
Arka vites geçişleri olarak en rahat olanı 6600'dü. Eski sistem böcek kablolu model. En az eforla vites geçişi.
6700 ise oldukça kötüydü. Hiç memnun kalmadım.
Şu anki 11'li sistem ise arka vites olarak iyi, ön vites ise muhteşem.

Neyse;
vites geçişleri olarak benim tecrübelerim bu şekilde.
Aynakolun rijitliği, frenlerin performansı, özellikle ağırlık çok farkediyor. Frenleme yaparken Sora ve Tiagra kollar lastik gibi esniyor. Bunlara diyecek bir şey yok.
Fakat giriş seviyesi için çok kafaya takılacak şeyler değil bunlar. Yavaş yavaş bütün parçalar değişiyor zaten.
 
Scudo
Bir gün inşallah yol yarışlarına katılacağım. Yarışlara sürekli katılabilmeyi becerip, zamanla, dereceyi kovalayan bireysel ve takım (Torku-Brisa-Karaman Gençlik Spor vb) sporcularının ensesinde gitmeme rağmen, sırf donanımımın seviyesi yetersiz kaldığı için cüzi bir zaman farkıyla dereceye girmeyi kaçırırsam, o zaman inşallah şu donanım hastalığına girip saatlerimi donanım araştırmak ve tartışmakla harcayacağım :)

Hele bir önce yarışlara katılıp finiş yüzünü görme başarısını elde edeyim :) Sora set finişi görmeme engel değil sanırım? Ya da başka herhangi bir alt seviye donanım. İsimlerini ezbere bilmiyorum şu an.
 
Gökhan Toros
Oguz_

Elinize ve Tecrübenize sağlık anlatmaya çalıştığım şeyi çok güzel dile getirmişsiniz. Tiagra ile Ultegra'ya aynı demek bu işe yatırım yapanlara kullananlara geliştirenlere aptal muamelesi yapmaktan başka bir şey değildir.
 
Ultegra 6800'ün vites geçişlerini Gökhan video'ya çekmiş, izinsiz paylaşıyorum :D

(link)
 
bende veloce tiagra 105 set kullandım içlerinden hangisi en çok hoşuna gitti derseniz veloce derim cok rahat vites geçişleri ve akıcıydı.
 
Sora'dan 105 sete geçen birisi olarak şunu söyleyebilirim; eğer 2300, Claris, Sora gibi alt seviye setiniz varsa ve yükseltmek istiyorsanız direk 105'e yükseltin hiç Tiagra vs. uğraşmayın. Bana göre Tiagra kötünün iyisi, 105 de iyinin kötüsü. Geçişler Sora'ya göre acayip hızlı, performansınıza direk olumlu etkisi var. Hadi bunları farkedemiyosunuz, 105 kolların ergonomisi bile harika.
 
Saçmalık senin kibirindendir gökhan toros :) şimdi dağ bisikletleri ile ilişkilendirmene bir anlam arıyorum bulamadım da Keza yol bisikletinde pahalı markaların mtb bisikletleride listede en pahalılar arasında yer alıyor ne tesadüf!!! Ben sedonada 30 bin TL lik bisiklet göremedim sen nerde gördün çok merak ettim ve Salcanoda da göremedim bu denli pahalı bir bisiklet! Sedonada En pahalısı 4 binmiydi 5 binmiydi neydi ! Sworks ne kadardı Aktif pedalda 30 bin TL miydi ? Sen şimdi 30 bin TL ile 5 bin TL arasındaki farkın 25 bin TL cik olduğunada saçmalıkmı diyeceksin :)

Velhasıl, Salcano torkuya sponsor ve Torkunun uluslararası yarışlarda elde edeceği galibiyetler Salcanonun marka değerini arttıracak heleki Torku Pro Continental olması durumunda listede 10-15 bin TL lik bisikletlerini bir bakmışız 20 bin lerin üzerine taşıyacak. Şimdi buda Büyük bisiklet Dahisi Gökhan Torosa saçma gelir :)

Seninki de çok enterasan bir yorum :) dağ bisikleti takımlarıda varmış mış sonra geri kalanına cevapta vermiyormuş çok etkilendim :) bisikletlerin marka değeri arge mühendislik maliyeti ve sponsorluk maliyetlerinin bisiklet değerini arttırdığına saçmalık diyebilecek tek saçmalık sensin :)
 
Attığınız iki mesaj da markaların neden pahalı olduğunu anlatıyor. Yol bisikletlerinin değil.
Hangi markanın neden pahalı olduğu konusu zaten biliniyor. Forumda yıllardır anlattığım bir konu bu zaten. Eski salcano konularına bakarsanız yorumlarımı bulursunuz.

Specialized ile Salcano'yu karşılaştırmıyor burada kimse.
Salcano'nun giriş seviyesi dağ bisikleti ile yol bisikletini karşılaştırıyor.

Ya konuyu anlamadınız siz, ya da marjinal olmak için saçmalıyorsunuz yine.
 
@kerem oktar

Ben de geçen sene sudan ucuz olan Colnago'ların bu sene niye bu kadar pahalılandığını merak ediyordum; sizin bu yazınızı okuyunca geçen sene Pro-Continental olan Europcar takımının bu sene Pro Tour takımı statüsüne yükseldiğini hatırlayıp bir anda aydınlandım...
 
@Gökhan Toros


Ben gerçekten anlamadım diyeceğim ama konu başlığı " Yol bisikletleri neden bu kadar pahalı " ve yol bisikletleri mtblere göre yine de daha pahalı! Şimdi burada saçmalık nerede ? Mtb bisikletlerinin komponentleride yol bisikletlerine göre daha ucuz. Yanlış mı? Benim, senin yorumundan "ozaman mtb lerde daha pahalı olması gerekirdi" demek istediğini anlıyorum bu kezde şunu söylemek istiyorum sırf bisiklet yarışları için eurosportu takip etmeye çalışıyorum iş yada başka nedenlerle her zaman izleyemeyebiliyorum ancak şunu kesinlikle söyleyebilirim MTB yarışlarını nadiren görebiliyorum. Nisan ayından itibaren özellikle avrupa olmak üzere dünyanın çeşitli ülkelerinde sürekli yol yarışları koşuluyor ve çok daha fazla izleyici kitlesine sahip. Bu durumun ticari olarak düşündüğümüzde yol bisikletlerinin neden daha pahalı olduğunu daha önceki yorumla birlikte açıklamaktadır. Yoksa budamı saçmalık :) marjinallik kelimesine gelince hiç üstüme alınamayacağım uzaktan yakından ne şahsiyetimle ne de yazdıklarımla ilişki kurulabilecek bir sıfat veya tanım değil
 
Yaklaşık 17 - 18 kilo gelen çelik kadrolu bir MTB yerine 12 - 13 kilo gibi bir ağırlıktaki MTB yi tercih ettiğinizde fiyatı yaklaşık 3 kat artar. Daha kıymetli ama daha hafif malzeme kullanılır ve bu fiyata yansır. Bunu 10 kilonun altına düşürmeye çalıştığınızda fiyat iyice coşar. Aynı durum yol bisikletleri için geçerlidir. Başlangıç seviyesi yol bisikletlerinde bile aslında hafiflik, sağlamlık ve performans gibi kriterler tamamen gözardı edilemediğinden belli bir standart gözetilir. Bu durum fiyata yansır. Yoksa sadece yol görüntüsünde olsun gerisi önemli değil derseniz 500 lira civarında bile yol bisikleti bulursunuz. Orta karar bir yol bisikleti bu yüzden orta karar bir MTB nin bir kaç misli pahalıdır. Bir kaç kiloluk hafiflik ve milimetrik performans avantajları bir kaç bin lirayla satın alınır hale gelir. Pro düzeyde ise artık iş iyice çığırından çıkar ve fiyatı on binlerle ifade edilen bisikletler karşımıza çıkar.
 
@Murat B.


Salcano ile Compangolo markasını birmi tuttun sen? Murat B ve gereksiz kinayeleri......
 
Compangolo nedir? 300 liraya "galaksi S5" telefon satan doğrudan satış kanallarında mı satılıyor?

Not: Bana "sen" diye hitap edebileceğiniz derece samimiyetimiz olduğunu hiç sanmıyorum.
 
@kerem oktar

Dediklerinizde yine haklisiniz. Yol yarislari, genel olarak daha cok takip ediliyor. Markalarin bisikletleri daha cok gorunuyor televizyonda. Bu konuda hemfikiriz.
Buraya kadar her sey normal.

Fakat sizin dediginiz, Specialized markasinin yol bisikleti TV'de gorundugu icin pahali. Tamam, anlarim. Ama ayni markanin dag bisikleti de pahali muadillerine gore. Bu bisiklet televizyonda gorunmuyor neredeyse hic. O zaman dag bisikleti neden pahali?
Bu tur etkinlikler marka degerini arttirir. S-Works Tarmac ile adam TDF kazandi bu sene. Bu Specialzed markasinin degerini arttirir. Salcano'nun sattigi Sora ekipmanli yol bisikletinin degil!

Donelim Salcano'ya. Torku takimina sponsor bu adamlar. Nadir de olsa eurosportta falan goruyoruz. Sedona'nin boyle hic bir sponsorlugu yok.
Salcano'nun Tiagra setli yol bisikleti, benzer ozelliklerdeki Sora grupsetli Sedona yol bisikletinden daha ucuz. Yine celiski...

Yine Specialized markasindan bir ornek.
Markanin giris seviyesi iki bisikleti. Allez ve Hardrock.

Allez, Claris grupset kullaniyor. Giris seviyesi grupset vs. 770 dolar.
(link)
Hardrock da giris seviyesi ekipmanlar kullaniyor. Hatta bu biraz daha ust modeli. Hidrolik diskli. 480 dolar.
(link)

Sizin yazdiginiz hic bir mesaj, ayni markanin giris seviyesi yol bisikletinin, giris seviyesi dag bisikletinden neden iki kat pahali oldugunu aciklamiyor.

Sizin butun ornekleriniz, konu basindan beri, tekrar ve tekrar, bazi markalar neden digerlerinden daha pahalidir...
Ben de tekrar soyluyorum, konu bu degil.

Daha nasil aciklarim bilmiyorum...
 
Dağ bisikletleri daha çok satıldığı için maliyeti daha düşüktür ve belki kar marjı da düşüktür. Atıyorum adam düşük setli dağ bisikletinden toplam 10bin tane satıyorsa 10bin set ısmarlıyor perkande ffiyatı atıyorum 150 dolar olan seti grup alımı nedeniyle belki atıyorum 75 dolara alıyor ve yine atıyorum biskleti 300 dolara malediyor. Bu bisikletten 10bin tane satacağı için atıyorum 50 dolar karla 350 dolara satıyordur.

ama yol bisikleti sadece 1000 tane satıyor 150 dolar olan grup seti ancak 120 dolara alıyor bisikleti dolayısıyla anca 500 dolara malediyor ve fazla satamadığından mecburen daha yüksek karla atıyorum 600 satmak zorunda kalıyor olabilir.
Sadece grupset değil jant seti de aynı şekilde yol bisikleti fiyatını artırıyor sanırım.

Bugün Türkiyede alüminyum kadro shimano setli 400 TL altına dağ bisikleti var ama sanırım en ucuz yol bisikleti BTWin 800 TL falan.
 
@Gökhan Toros
Bu kısma bende şöyle bir cevap verebilirim .Tvlerde görülme sıklığıyla bireylerde bu markanın güvenilir olduğu algısı ortaya çıkıyor.Bu yüzden yol mtb sehir bisikleti demeden bu markaya yöneliyorlar.Kısacası markaya olan güven artıyor.Fiyatda güvenle doğru orantılı olarak artıyor diye düşünüyorum .
 
@Cenk K.

Avrupa'da ve Amerika'da yol bisikletleri cok cok daha fazla satiliyor. Ama fiyatlari yine daha yuksek.

@Arda_7

Kesinlikle. Benim demek istedigim de o zaten.
Reklam yapildigi zaman markanin reklami yapiliyor. Sadece X model yol bisikletinin degil.
Bu da markanin fiyatlarinin artmasina neden oluyor.
 
yarış bisikleti ucuzada varmış ki.
(link)
 
@Gökhan Toros

Konuyu başka yere çekmek istiyorum, giriş seviyesinde yol bisikleti pahalı iken, neden aynı durum üst seviyede geçerli değil?
S-Works Tarmac kadro seti 3750$:
(link)
S-Works Epic kadroseti 6000$
(link)

Bisikletin tümüne bakarsanız bu fark büyük ölçüde kayboluyor, bunun sebebi dağ bisikletleri için elektronik vites sisteminin bulunmaması. XTR Di2'li 2015 modelleri çıktıkları zaman Dura-Ace Di2'li yol bisikletlerinden daha pahalı olacaklardır...
 
Geri