Scudo Sports

Yol bisikletiyle ön arka kaldırmak, zıplamak.

Scudo
@Uğur S.
bu adamların akıllanmaya niyeti yok yahu, adam tekerlekli sandalyede :hasta:
ben bu jantın bu hareketlere nasıl dayandığını hala anlamış değilim,bu bisikletler bu hareketler için tasarlanmamışsa ve bu sürüşten hiçbir zarar görmüyorsa ortada büyük bir tasarım sorunu var demektir
 
@Fırat Y.

Ne gibi bir sorun? Malzeme mühendisimiz açıklasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
@Gökhan Toros
bu bisikletler düzgün bir zeminde hızlı gitmek için tasarlanmadılar mı, bunu sağlamak için gerekli kriterler bellidir,bir malzemede bütün kriterleri aynı anda karşılayamazsınız, hem yol için tasarlayıp hem de arazide hoplayıp zıplamaya takla atmaya dayanıklı bir jant yaptıysanız eğer bu işte bir yanlışlık vardır demek istiyorum, yada şu olabilir bu çekim sırasında hatırı sayılır sayıda jant seti telef etmiş olabilirler
 
Yani demek istiyorsunuz ki bu kadar sağlam yapacaklarına biraz daha hafif yapabilirler. Sonuçta normal bir yol bisikleti kullanıcısı bu hareketleri yapmıyor, düz yolda kullanıyor...

Ama aslında zaten öyle. En kötü durumlar için bir miktar güvenlik payı bırakıyorlar. İnsan canı söz konusu sonuçta. Bu adamların yaptıkları da güvenlik payının içinde kalıyor sadece.
 
Bisikletler yarışlar sırasında zaman zaman 100 km gibi hızlara ulaşıyorlar. Youtube'da bolca videoları var. Yani bu gerilimi kaldırabilen kadro jant setinin bence bu şekildeki hareketlere dayanması sorun çıkarmaması gayet normal. :)
 
@Fırat Y.

Bu "kriterler", belli yönlede uygulanacak kuvvetlere karşı belli mukavemet ve tokluktur. Ben bu videoda, bisiklete tasarlandığı kullanım şeklinden farklı bir şekilde yük bindiren bir şey görmedim. Kadroyu yere koyup sele çatalının üstünde zıplamak, veya teker dönerken jant tellerinin arasına sopa sokmak falan söz konusu değil...

Ayrıca dikkat ettiyseniz Sam Pilgrim'in bisiklete zarar vereceğini düşündüğünüz hareketlerde yukarı aşağı hareket ederek kütle merkezini değiştirdiğini görebilirsiniz. Bu sayede darbeleri daha yavaş emerek kadro ve jantlara binen yükü azaltıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke ve Edip D.
@Murat B.
söylediklerinizde haklı olabilirsiniz ama bu reklam amaçlı bir çekim olduğundan ben yine de güvenmiyorum bu hareketleri tamamen hasarsız bir şekilde tamamladıklarına
 
@Fırat Y.

Esas amaç o olabilir ama bu kötü yol şartlarında sorun çıkaracağı anlamına mı geliyor?
 
@Berke K.
tabi ki bu anlama gelmiyor ama bu videolarda yoldan çok havada seyahat ediyorlar, kötü yol şartlarını fazlasıyla aşma durumu var
 
Fırat Bey'e katılıyorum. Bende bu işlerin ilk takılan parçalarla tamamlandığına inanmıyorum. Bir videoda maşa çatlamıştı. . .
 
bu adamlar çok profesyonel adamlar, kendi ağırlık merkezlerinin yerini ustaca değiştirip bisikleti de kendilerini de korumak konusunda uzmanlar. inanmak istemeseniz de, yol bisikletlerinin yeterince sağlam olduğu gerçeğini değiştirmiyor bu. zaten çok üst seviye kadrolar/jantlar kullanıyorlar.
 
ters hareketlerde jant elbette yamulur. bir videoda 1.5m bile olmayan bir yükseklikten 180° dönerek atlamaya çalışan bisikletçinin inişi kötü yaptığı için trial bisikletinin jantını lahmacun gibi dürdüğünü görmüştüm. bmx'in, dağ bisikletinin jantı yamulur yol bisikletine bir şey olmaz demiyor zaten kimse. yandan gelen anlık ve güçlü bir etki ve sürücünün ağırlığının bu etkiyi güçlendirmesi en iddialı jantı bile göçertir.
 
Peter'dan yarış esnasında bunny hop denemesi. Özel bir gösteri için, modifiye edilmiş bir bisiklet değil sonuçta. Tüm takımın kullandığı bisiklet ile aynı bisiklet ve o hızda rahatlıkla bunny hop yaparak kendine kaçış planı oluşturabiliyor.


Üstelik bisiklet de sağlam Sagan da...


Ya da boş verin gitsin ya... Yol bisikleti kürdan gibi bişey, hem ne o öyle incecik tekerlekli falan? Bisiklet dediğin traktör tekerleği gibi lastik kullanmalı.
 
yol bisikleti lobisi yine devreye girdi ben çekiliyorum:acpsnr:
 
@Fırat Y.

Teşekkürler.
Çünkü şimdiye kadar söylediklerinizin hiç bir mantıklı, fiziksel, malzeme yönünden doğru; kısacası düzgün bir açıklaması yok :)
 
@Gökhan Toros
haklısınız gökhan bey siz herşeyin en iyisini bilirsiniz, eminim bu hareketlerin hepsini kendi bisikletinizle yapıp dayanıklık testini de yapmışsınızdır
 
@Fırat Y.

Ben en iyisini biliyor muyum, zannetmiyorum. Ama sizin bir şey bilmediğiniz ortada.
- Bisiklet özel bir bisiklet diyorsunuz. Bir kanıtınız yok.
- Yol bisikleti düzgün yolda hız yapmak içindir diyorsunuz, yanlış.
- Jant seti gereksiz sağlam diyorsunuz. Aksi bir argümanınız yok. Neye göre gereksiz sağlam? Gereksiz sağlam ne demek...
- Videodaki hareketler yoldan çok daha fazla kuvvet uyguluyor diyorsunuz. Neye göre? Test ettiniz mi, kaldırımdan inerken maşaya gelen darbe ile 70km/sa hızla giderken yoldaki 1cm asfalt çatlağının maşaya olan etkisini?
- Üstüne tekerlekli sandalyede yaşamaya mahkum birine AKILSIZ diyorsunuz. Kazayı nasıl geçirdiğini, ne şartlar altında olduğunu, hayatını nasıl sürdürmek zorunda olduğunu bilmeden.

Varsa eğer cevabınız bunlara, test dökümanlarınız, ne bileyim mantıklı açıklamanız, seve seve dinlerim.

Yoksa ben sonuna kadar doğru bildiğimi savunurum burada. Kimsenin, özellikle konu hakkında en ufak fikri olmayan insanların, başkalarını yanlış yönlendirmesine de izin vermem.
 
@Gökhan Toros
-peki sizin bisikletin özel olmadığına dair bir kanıtınız varmı, reklam amaçlı çekilmiş bir filme neden inanmam gerekiyor
-jant seti gereksiz sağlam demedim siz yol bisikleti bu hareketler için tasarlanmamıştır dediniz,bende bunun üzerine madem bunun için tasarlanmadı bu hareketleri hiç zarar görmeden nasıl yapabiliyor bu bir çelişki değilmi dedim
-ben yoldaki çatlağın maşaya etkisini test etmedim ama eminim siz bu hareketlerin maşaya etkisini test etmişsinizdir, merakla bekliyorum
-tekerlekli sandalyedeki bir insanla ben kesinlikle dalga geçmedim sözlerimi çarpıtarak ne kadar tarafsız bir insan olduğunuzu da ortaya sermiş oldunuz
 
Geri