Scudo Sports

Yol bisikletiyle en fazla hız

Şu İstanbul parkta Cycling GP Tarzında bir etkinlik yapsalarda şu forumu toplayıp gitsek er meydanında 😂😂
İstanbul Park'ta yarış yapıldı daha önce. Yarışın kazananları, segmentlerin KOM sahipleri vs stravada mevcut. Finiş düzlüğünde 60 km/s, inişlerde ise pik nokta olarak 75-80 km/s hız görülmüş.
 
Scudo
Haklılık payınız çok yüksek. Ne kadar ağırlık, yerçekimi etkisi ve yapılacak hız o kadar yüksek. Ama bu ağırlık (ve dolayısıyla beden genişliği) rüzgar etkisini de arttıracak.
Ama şuna hak verirsiniz sanırım, bisiklet+beden ağırlığı yüksek olsa bile ortalama bir bisikletçi çok da efor sarfetmeden bu hıza çıkabilir mi?

Arkadaslar siz fizik bildiginize emin misiniz? Yer cekimi herhangi bir direnc ( hava direnci ) olmayan ortamda butun cisimlere ayni etki eder. Ne kadar agirlik o kadar hiz diye bir sey yok.

Zayif bisikletci, sisman bisikletci yokus asagi hic konusunda hava direncini de hesaba katarak ( ben yukarida katmadim ) yapilmis hesaplar icin ise doktora seviyesinde calismalar var. Misal (link)

Edit: Burada ifade etmeye calistigim sey, yer cekiminin cisimler uzerinde etkisiydi. Yokus asagi bisikletle iniste hiza etki eden tek faktor yer cekimi olmadigi icin isler biraz daha karisik hale geliyor, linkte de bu daha detayli aciklanmis. Tum faktorler devreye giridinde sisman bisikletcinin daha avantajli oldugundan bahsetmis.
 
Son düzenleme:
@necmeddin ucaktan atlayan değilde dün instagramda yamaç paraşütü ile atlayanları gördüm kilitli pedal ve seleyide nasıl monte ettilerse artık adamlar aktı gitti 😂
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
(link).

Bisikletle 280 km/h'lık hız rekorunun kırıldığı yazıyor linkte. Arkadaşlar sizi şöyle anlıyorum: 'yolun eğiminin çok dik olduğu, pürüzsüz, virajsız 10 km lik bir yol olduğunu varsayalım, bu yolda bir bisikletli rüzgar direncini en aza indirecek şekilde inmeye başlarsa sizin iddianıza göre belli bir hızdan sonra hızı sabit kalacak, takıldığı hızı ancak bacakları ile pedal çevirerek aşabilecektir.' eğer böyle düşünüyorsanız fizik bilimi ile ilgilenen birisine danışın.
 
yazıma sonradan şunu da ekledim.

Not: pedal çevirmeyecek kadar dik ve uzun bir yokuş oldugunu var sayıyorum.

pedal çevrilirse iş biraz kas gücü ve dengeye giriyor o zaman pro sporcu öne çıkar tabi
Sizi az çok takip ediyorum. Tahminen marmara bölgesinde tekerinizin değmedi yol kalmamıştır :)
Burada yazan birçok arkadaşa göre de performansınız çok çok iyi. Bisiklet hakimiyetiniz de iyi olduğunu biliyorum. Siz dediğiniz gibi bir inişte 100k/s hızı rahatça gördünüz mü hiç? Sizin gibi performansının iyi olduğu bir bisikletçi için bile bu değerler çok çok yüksekken bu hıza kolayca ulaşılır demek imkansız.

Yoksa "labaratuvar koşullarında" gibi (çok uzun, çok eğimli ve kaliteli yol), sırf o hıza çıkmak için ekstra çaba harcanırsa çıkılabilir. Ama bu "sıradan bir bisikletçinin,eğimi yüksek düz bir yolda efor sarfetmeden 100 km/s" görür sözüyle aynı olmuyor.
 
Evet, gözünüzden kaçmış sadece birkaç mesaj üste bakmanız yeterli. Öte yandan sadece GPS değil, eş zamnalı sensörlede daha yüksek hızı kaydettim. Şimdi sırada Kur'an'a el basmak kaldı sizi tatmin etmek için sanırım :) 👏

Kimse sizin sahsiniza ozel bir iddada bulunmadi. Ben ve baska arkadaslar fizik kurallari dahilinde size 80 ile 95 arasinda muazzam bir guc farki oldugunu aciklamaya calisti.

Siz butun bunlara ve butun evrende gecerli olan fizik kurallarina ragmen, henuz gerceklestirmediginiz ( 95 km/s hiza cikmak ) bir seyi iddia ediyorsunuzn ve bunun icin para talep ediyorsunuz.

Benim din ile degil bilim ile isim var. Iddia sahibi sizsiniz, kanitlamakla mukellef olan da sizsiniz. Iyi bir sensor, strava kaydi ( ekran goruntusu degil ) yeterlidir benim icin. Strava kaydi nasil olsa gpx verilerini sunuyor bu verilere bakarak herhangi bir hata olup olmadigi da gayet kolay anlasilir.
 
Çok iddialı kondüsyonum yok, ulaşılan hız sadece yolun eğiminin çok fazla olmasından dolayı, pedalı çevirmeye kalksan bile boşta dönüyor neredeyse, yolun zemininin bozuk olduğu yerler ve virajlar yüzünden fren ile yavaşlamak zorunda bile kaldım. 80km/h hızı inandırıcı bulamayanlar belki şehirler arası dik yollarda bisiklet sürmemiş olabilirler. Bahsettiğim yol deniz kenarından 50 km mesafede 1150 m rakıma çıktıktan sonra iniş olan bir yol
 
Kimse sizin sahsiniza ozel bir iddada bulunmadi. Ben ve baska arkadaslar fizik kurallari dahilinde size 80 ile 95 arasinda muazzam bir guc farki oldugunu aciklamaya calisti.

Siz butun bunlara ve butun evrende gecerli olan fizik kurallarina ragmen, henuz gerceklestirmediginiz ( 95 km/s hiza cikmak ) bir seyi iddia ediyorsunuzn ve bunun icin para talep ediyorsunuz.

Benim din ile degil bilim ile isim var. Iddia sahibi sizsiniz, kanitlamakla mukellef olan da sizsiniz. Iyi bir sensor, strava kaydi ( ekran goruntusu degil ) yeterlidir benim icin. Strava kaydi nasil olsa gpx verilerini sunuyor bu verilere bakarak herhangi bir hata olup olmadigi da gayet kolay anlasilir.

Lokantaya giriyorsunuz ve kuru fasulye yiyenlere küfrediyorsunuz ve ben kuru fasulye yiyen birisi olarak üzerime alınmıyorum! Güzel kafaymış... Ben orada üç tabak kuru fasulye yiyorum. Hesabı ödüyorum fişi gösteriyorum ve siz diyorsunuz ki bu yalan, yanlış, sahtecilik var. Bende diyorum ki kuru fasulye çok gaz yapıyor ama madem "elimdeki belgelere" inanmıyorsunuz, sizi tatmin etmek için tekrar yapacağım hatta 4 tabak yiyeceğim ama karşılığında bir şeyler isterim ve ben bunu dediğim için paragöz oluyorum. Bu daha da güzel bir kafa... Birincisi, bu iddia değil, hız iki farklı yöntemle zaten belgelenmiş! Bu inanç değil kanıt. Bunu öncelikle kavrayın. Üste mesajlarda detaylı harita, eğim, frenleme ve iki farklı yöntemle (sensör+gps) hız göstergesi var. Strava kullanmıyorum ama tatmin olmadıysanız GPX verilerini gönderebilirim.
 
Bir proya en yüksek hıza nerede ulaşmıştınız diye sorarsanız, size vereceği cevap Tour de France değil çoğunluk olarak Tour of the Alps diyecektir. Referansınız Tour de France pek olmasın. 123 km/sa civarı hızları bu Tour of the Alps'te görenleri duymuştum.
 
Lokantaya giriyorsunuz ve kuru fasulye yiyenlere küfrediyorsunuz ve ben kuru fasulye yiyen birisi olarak üzerime alınmıyorum! Güzel kafaymış... Ben orada üç tabak kuru fasulye yiyorum. Hesabı ödüyorum fişi gösteriyorum ve siz diyorsunuz ki bu yalan, yanlış, sahtecilik var. Bende diyorum ki kuru fasulye çok gaz yapıyor ama madem "elimdeki belgelere" inanmıyorsunuz, sizi tatmin etmek için tekrar yapacağım hatta 4 tabak yiyeceğim ama karşılığında bir şeyler isterim ve ben bunu dediğim için paragöz oluyorum. Bu daha da güzel bir kafa... Birincisi, bu iddia değil, hız iki farklı yöntemle zaten belgelenmiş! Bu inanç değil kanıt. Bunu öncelikle kavrayın. Üste mesajlarda detaylı harita, eğim, frenleme ve iki farklı yöntemle (sensör+gps) hız göstergesi var. Strava kullanmıyorum ama tatmin olmadıysanız GPX verilerini gönderebilirim.

Hocam okudugunuzu anladiginiza emin misiniz?

Ardindan lineer ile logaritmik artisin ne oldugunu ve farkini bildiginizden emin misiniz?

Siz 3 tabak kuru fasulye yiyorsunuz, hesabi odeyip fisi gosteriyorsunuz ve diyorsunuz ki ben 20 tabak ( logaritmik artis ) kuru fasulye yerim.

Size mesajda yazdigim bu

Mumkundur, elinizdeki gps kaydi dogrudur, 80 km/s yapmissinizdir benim buna itirazim yok

Bunu okuduktan sonra bana

Hesabı ödüyorum fişi gösteriyorum ve siz diyorsunuz ki bu yalan, yanlış, sahtecilik var.

bunu nasil yazabiliyorsunuz? Tekrar edeyim okudunuzu anladiginizdan emin misiniz?

Tekrar ediyorum, hiz artisi icin gerekli guc lineer degil, logaritmik. 3 tabak kuru fasulye yediyseniz logatirmik atisa gore 20 tabak yiyeceginizi iddia ediyorsunuz ve hala bunun farkinda degilsiniz.

Malesef neden bahsettginiz hakkinda zerre fikriniz yok. Ben de dahil olmak uzere bir suru insan size samimiyetle bunu aciklama calisiyor ama hala anlamamakta direniyorsunuz.

Tekrar ediyorum, 3 tabak yedikten sonra 20 tabak yerim diye iddia ediyorsunuz ve bunu yapabileceginize dair kanit olarak 3 tabak fisini gosteriyorsunuz.

Iddia, yapmadiginiz ama yapabileceginizi dusundugunuz seydir. 95 km hiz yapmadiniz, yapabileceginizi soyluyorsunuz bu iddiadir. Belgeldiginiz sey 80 yaptiginiz. Ustteki mesajda detayli hic bir sey yok sadece ekran goruntusu var.

Tekrar ediyorum 80 km/s yapmis olabileceginize itirazim yok, 80 km/s yaptiginiz icin 95 km/s'e cikabileceginizi dusunmenize itirazim var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Noldor
Tour de France'daki yüzde 7 lik eğimler muhtemelen Dolomitlerdedir. Dolomitlerde ise inişler kısa ve yaklaşık yüzde 7-8 civarı olduğundan 100 km /sa hızı iyi bile yapmışlar.Adamlar pro sonuçta.
 
Hocam okudugunuzu anladiginiza emin misiniz?

Ardindan lineer ile logaritmik artisin ne oldugunu ve farkini bildiginizden emin misiniz?

Siz 3 tabak kuru fasulye yiyorsunuz, hesabi odeyip fisi gosteriyorsunuz ve diyorsunuz ki ben 20 tabak ( logaritmik artis ) kuru fasulye yerim.

Size mesajda yazdigim bu



Bunu okuduktan sonra bana



bunu nasil yazabiliyorsunuz? Tekrar edeyim okudunuzu anladiginizdan emin misiniz?

Tekrar ediyorum, hiz artisi icin gerekli guc lineer degil, logaritmik. 3 tabak kuru fasulye yediyseniz logatirmik atisa gore 20 tabak yiyeceginizi iddia ediyorsunuz ve hala bunun farkinda degilsiniz.

Malesef neden bahsettginiz hakkinda zerre fikriniz yok. Ben de dahil olmak uzere bir suru insan size samimiyetle bunu aciklama calisiyor ama hala anlamamakta direniyorsunuz.

Tekrar ediyorum, 3 tabak yedikten sonra 20 tabak yerim diye iddia ediyorsunuz ve bunu yapabileceginize dair kanit olarak 3 tabak fisini gosteriyorsunuz.

Iddia, yapmadiginiz ama yapabileceginizi dusundugunuz seydir. 95 km hiz yapmadiniz, yapabileceginizi soyluyorsunuz bu iddiadir. Belgeldiginiz sey 80 yaptiginiz. Ustteki mesajda detayli hic bir sey yok sadece ekran goruntusu var.

Tekrar ediyorum 80 km/s yapmis olabileceginize itirazim yok, 80 km/s yaptiginiz icin 95 km/s'e cikabileceginizi dusunmenize itirazim var.

Hakkınız var: neden bahsettiğinize dair en ufak bir fikrim yok. Ben yaptığım hızı, ne şartlarda yaptığımı ve neden daha fazla yapmadığımı açıkça belirtiyorum ve ekliyorum: 5KM'den daha uzun kaymak gibi oldukça eğimi yüksek bir yerden aşağı bisikleti saldığınızda 90-95KM hatta yüksek hızla başlanırsa 100'ü bulma ihtimali olduğunu belirtiyorum çünkü ben grafikte de görülebileceği gibi "en dik" yerlerden fren yaparak indim; şayet frenlemese idim, 4. tabağı da muhtemelen yerdim. Burada kadans, nabız vs. gerekmiyor. Özür dilerim ama bunun tam olarak neresi anlaşılmıyor?
 
Hakkınız var: neden bahsettiğinize dair en ufak bir fikrim yok. Ben yaptığım hızı, ne şartlarda yaptığımı ve neden daha fazla yapmadığımı açıkça belirtiyorum ve ekliyorum: 5KM'den daha uzun kaymak gibi oldukça eğimi yüksek bir yerden aşağı bisikleti saldığınızda 90-95KM hatta yüksek hızla başlanırsa 100'ü bulma ihtimali olduğunu belirtiyorum çünkü ben grafikte de görülebileceği gibi "en dik" yerlerden fren yaparak indim; şayet frenlemese idim, 4. tabağı da muhtemelen yerdim. Burada kadans, nabız vs. gerekmiyor. Özür dilerim ama bunun tam olarak neresi anlaşılmıyor?

Hocam son kez aciklama calisayim. Sizin yediginiz 3 tabak ama yiyebileceginizi iddia ettiginiz sey 4 tabak degil. Tekrar ediyorum 4. tabagi ( 80-82 km/s diyelim ) yersiniz ama 20. tabagi ( 95 km/s ) yiyemezsiniz.
Anlasilmayan mesele sizin lineer ve logaritmik artis arasindaki farki bilmemeniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Metal06
Hesaplama sitesinde %10 iniş için limit hız (pedallamadan serbest iniş) 71 kmh diyor. Rüzgar direnci de CdA 0.32 alınmış. Aşağıdaki (e) pozisyonunu alsak 0.222 olacak. Öyle hesaplayınca aynı iniş için limit hız 85 oluyor. Arkadan 5 kmh rüzgar olsa 90'a çıkacağız demek ki ama %10 eğim ve yönü inişi destekleyen rüzgar bulmak lazım :).

1598005028131.png
1598005054691.png
 
Hesaplama sitesinde %10 iniş için limit hız (pedallamadan serbest iniş) 71 kmh diyor. Rüzgar direnci de CdA 0.32 alınmış. Aşağıdaki (e) pozisyonunu alsak 0.222 olacak. Öyle hesaplayınca aynı iniş için limit hız 85 oluyor. Arkadan 5 kmh rüzgar olsa 90'a çıkacağız demek ki ama %10 eğim ve yönü inişi destekleyen rüzgar bulmak lazım :).

238004 dosyayı görüntüle
238005 dosyayı görüntüle

Eğimin kısa sürede olsa %10 üzeri olma ihtimali yok mu hiç bir yerde?
 
@Voltaire Kısa sürede olan o %10 eğim sizi kurtarmaz uzun süreli %10 eğim olması lazım.
@a.gul29 Rüzgar size 5 km hızla düzlemsel itiş sağlamayacak onu da unutmayın. %10 iniş yaparken iki yönlü rüzgar etkisi olacak.
 
Hesaplama sitesinde %10 iniş için limit hız (pedallamadan serbest iniş) 71 kmh diyor. Rüzgar direnci de CdA 0.32 alınmış. Aşağıdaki (e) pozisyonunu alsak 0.222 olacak. Öyle hesaplayınca aynı iniş için limit hız 85 oluyor. Arkadan 5 kmh rüzgar olsa 90'a çıkacağız demek ki ama %10 eğim ve yönü inişi destekleyen rüzgar bulmak lazım :).

238004 dosyayı görüntüle
238005 dosyayı görüntüle

Limit hiz 85 km/s ise, arkadasn 5 km/s ruzgar aldiginizda 90 km/s'e cikabileceginizi nasil hesapladiniz?
 
Peki bu bisikletleri üretim aşamasında arabalara benzer bir maximum hiz testlerine felan sokuyorlar mı? yani kullandığınız bisikletlerin bir hız limiti varımıdır? Örn; yapılan testlerde şu kadar hızlarda çarpmaya vs dayanıklıdır. Sonuçta bütün akşamları belli bir tork ve insan gücüne dayalı olarak monte ediliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hami Bulut
Geri