Çağdaş78
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 8 Nisan 2016
- Mesaj
- 2.317
- Tepki
- 4.492
- Yaş
- 47
- Şehir
- İZMİR
- İsim
- Çağdaş
Hocam bu arkadaşlar kadar yetenekli olduğunuza inanıyorsanız, sizin de bu tür videolar çekip sponsorluklar almanız için hiç bir engel yok. Başkalarını da mahrum bırakmayın böyle güzel şeyleri izleme zevkinden.
Motor grubu olayını bilmiyorum hocam. Bu arkadaşların da izlediğim videoları hep bunun gibi iniş.
Olay aslında bu karar basit. Yaklaşımdan dolayı tebrik ederim...
Ne yazık ki burada birçok mesajda insanlar yaptıkları hızı belirtince, nedense bazıları daha konuya hakim bile olmadan moral kırıcı, aşağılayıcı şeyleri birbiri ardına diziveriyor. Komik bulandan palavra olduğunu düşünene kadar ne ararsak var. Tek akıllı olan geri kalan millet hep salak...
Bu forumda bir arkadaş (sanırım MTB idi) 48-12 ile düz yolda yanlış hatırlamıyorsam 60-70 gibi hız yaptığını belirtmişti (telden yazdığım için kontrol etmek çok zahmetli). Bende ona sen palavracısın, ahmaksın demedim. Çok büyük ihtimalle teker kalibrasyonu hatalı idi ama olsun, motive etmek gerektiğini ve yanlışlığını, bir yerde hata olduğunu anlaması için kendimi kötüledim. Dedim ki "ben 50-11 ile 50km hızı göremiyorum. Güya bizde bisiklet sürdüğümüzü sanıyoruz."
Videodaki arkadaşla fiziksel durumumuz eşit gibi... Benim indiğim yokuş daha dik, daha geniş, daha temiz ve daha düz ve uzun... Şimdi bu arkadaş kadans yapmıyor, nabız tutmuyor değil mi? Aramızdaki fark nedir?
Fakat bu arkadaş 85-90 yaptığında kimse arkasından rüzgar ittirmesi gerekiyor demiyor ama biz daha iyi şartlarda bu hıza çıktığımızda ya sensör ayarsız ya gps bozuk ya arkada rüzgar yok ya fizik kuralları izin vermez...
Ben olsam, hele ki hayalini gerçekleştirmiş bir insanı tıpkı sizin gibi tebrik eder, daha yüksek hızlara çıkması için motive ederdim (yine sizin yaptığınız gibi).
Ne yazık ki videodaki arkadaş yokuş aşağı sallıyor bisikleti ve 130KM'ye çıksa kimse tek laf etmiyor. Biz daha iyi şartlarda bu arkadaşın rahat yaptığı hızı kanıtlamak için kırk takla atıyoruz. Ne palavracı olduğumuz kalıyor ne ahmak ne de gösteriş seven sahtekar...
Ben anlamıyorum... Bu rüzgar, bu fizik kuralı tek bize mi işliyor?
Son olarak, ben konunun savunucusu değilim doğru fakat ben bu lokantada kuru fasulye yiyorum ve hiç kimse lokantaya girip kuru fasulye yiyenlere küfredip, ben itiraz edince sen ne karışıyorsun diyemez. Ben hayalimi ve hedefimi gerçekleştirdim. İki farklı yöntemle teyit ettim ve bunu kimseye yedirmem.
Ben kendi açımdan bakıyorum.Herhangi bir dağdan iniş maksimum hız paylaşımında bulunan bir kişinin tur ortalaması 23-24-25 km/sa gibi vasat bir ortalamada iken inişte maksimum 120 bile yapması bende hiçbir merak, beğeni vb uyandırmıyor. Ama ortalaması 30-32 olan bir kişinin 70 ortalaması benim için daha ilgi çekici oluyor. Diyorum ki bu arkadaş bisikletin üzerinde aero kuvvetlere karşı konumlanmasını da iyi biliyor, viraj teknikleri de iyidir diyip inceleyesim geliyor, bir merak ediyorum hani, nasıl inmiş diye.(videosu olsa)
Ben kendi açımdan bakıyorum.Herhangi bir dağdan iniş maksimum hız paylaşımında bulunan bir kişinin tur ortalaması 23-24-25 km/sa gibi vasat bir ortalamada iken inişte maksimum 120 bile yapması bende hiçbir merak, beğeni vb uyandırmıyor. Ama ortalaması 30-32 olan bir kişinin 70 ortalaması benim için daha ilgi çekici oluyor. Diyorum ki bu arkadaş bisikletin üzerinde aero kuvvetlere karşı konumlanmasını da iyi biliyor, viraj teknikleri de iyidir diyip inceleyesim geliyor, bir merak ediyorum hani, nasıl inmiş diye.(videosu olsa)
Hocam su dakikadan sonra ben pes ettim artik. Ne deseniz haklisiniz, verdigim rahatsizlik icin cok ozur dilerim.Yolun dakikalarca videosunu çekmek ile hızın ispatı arasında nasıl bir bağlantı kurdunuz anlamdım? Sensörün ekran görüntüsü + GPS veri ve grafiği zaten ortada... Halen kanıt da kanıt! Çok ilginç cidden. Kur'an'a el basmanın bir tık ötesine geçtik; şimdide ispat için video kaydı gerekli 👏
Ben kendi açımdan bakıyorum.Herhangi bir dağdan iniş maksimum hız paylaşımında bulunan bir kişinin tur ortalaması 23-24-25 km/sa gibi vasat bir ortalamada iken inişte maksimum 120 bile yapması bende hiçbir merak, beğeni vb uyandırmıyor. Ama ortalaması 30-32 olan bir kişinin 70 ortalaması benim için daha ilgi çekici oluyor. Diyorum ki bu arkadaş bisikletin üzerinde aero kuvvetlere karşı konumlanmasını da iyi biliyor, viraj teknikleri de iyidir diyip inceleyesim geliyor, bir merak ediyorum hani, nasıl inmiş diye.(videosu olsa)
Fizik bilgisi iyi arkadaşlara bir sorum olacak benim. Ortalığı karıştırmak değil amacım. Sadece merak.
İnişte fiziğe göre kütlenin bir etkisi yok. Ancak formullerde hep sürtünme 0 sayılarak hesap yapılıyor.
Şimdi soruya geleyim. Taban alanı 10 cm ve hacmi ayni 2 farklı cisim düşünelim. Birisinin ağırlığı 1 kg ve eğimli yüzeyde duruyor ve sürtünmeyi asamadigi için kayamiyor aşağı. Ancak aynı hacme sahip 5 kg lik ağırlığa sahip cisim ağırlığı sayesinde sürtünmeyi yenerek kayabiliyor. Bunu deney yaparak gözlemleyebilirsiniz. Sanırım demek istediğimi anlatabildim.
Ağır cismin sürtünmeyi yenecek kutlesinden dolayı inislerde avantajı olduğunu düşünüyorum. En büyük etkenin rüzgar direnci olduğunu ben de biliyorum ancak formullerde sürtünme hep yoksayiliyor.
Aynı inişte beraber aynı marka model bisikletleri saldigimiz arkadaşım pedalsiz 50 lere çıkarken ben 58 e ulaştım iniş bittiğinde. Hareket başladıktan bir süre sonra ben öne geçmeye başladım daha hızlandım. Arkadaş 80 kg ben 106 kiloyum.
120 kiloyken (muhtemelen rüzgarın da etkisi var, arkadan güzel basıyordu saniyorum) güzel bir inişte hız gostergem 80 i gösterdi gps kaydı 77 gösterdi.
Ancak bir daha o hızı hiç goremedim. Dediğim gibi muhtemelen rüzgar da yardım etmişti. Şu an aynı rampada 62 nin üstünü hiç goremedim. Gps hata yaptıysa mıknatıslı gösterge de mi hata yaptı. Onu bilmiyorum. Belki de yanlıştır.
Ancak 115 üstündeki kayitlarima bakıyorum. Ortalama 17-18 lerde geziyor. Ama Max hız 55-65 arası değişiyor çoğunlukla. Ancak 105-106 kiloya indim şu son ayki kayıtlara bakıyorum. Ortalama 23-24 lerde gezerken Max hız 45-55 arasında geziyor. Aynı inislerde eskiden pedal basamazken şimdi pedal da basabiliyorum. Ama aynı max hızlara ulaşmayı başaramiyorum.
Amacım polemik vs değil ama çok fizikten anlamasam da ağırlığın inişte çok büyük etkisi (sürtünmeyi yenmek) olduğunu düşünüyorum.
Taban alanı 10 cm ve hacmi ayni 2 farklı cisim düşünelim. Birisinin ağırlığı 1 kg ve eğimli yüzeyde duruyor ve sürtünmeyi asamadigi için kayamiyor aşağı. Ancak aynı hacme sahip 5 kg lik ağırlığa sahip cisim ağırlığı sayesinde sürtünmeyi yenerek kayabiliyor. Bunu deney yaparak gözlemleyebilirsiniz.
ağırlığı sayesinde sürtünmeyi yenerek kayabiliyor.
Aynı inişte beraber aynı marka model bisikletleri saldigimiz arkadaşım pedalsiz 50 lere çıkarken ben 58 e ulaştım iniş bittiğinde. Hareket başladıktan bir süre sonra ben öne geçmeye başladım daha hızlandım. Arkadaş 80 kg ben 106 kiloyum.
Duran bir cisme herhangi bir kuvvet etki etmeden cisim hareket etmez. Duran cisim nasil agirligi sayesinde surtunmeyi kaybedebiliyor? Agirligi degismeyecegine gore ya egimi degistirip etki eden yuzey tepkisini degistirmelisiniz ( egimi arttirma ) ya da cisme bir kuvvet ( itme - cekme ) uygulamalisiniz hareket etmesi icin.


Hocam yağlıyı inerken mi gördün 80 i?Check out my activity on Strava: (link)
238156 dosyayı görüntüle
Tartışmaya dahil olalım. Kısa bir iniş, eğim %8 civarı. Önde bir Broadway, hafif rüzgar tüneli oluşturdu. Bolca pedal çevirdim bu hiza ulaşmak için. Kilo 87 bisiklet aero.
Yok Necmettin hocam, Kırıkkale den balisih a giderken 1 km lik bir yokuş var %7 ortalama eğimli. Onun dönüşünde.Hocam yağlıyı inerken mi gördün 80 i?





