Scudo Sports

Yol bisikletiyle en fazla hız

Scudo
Ben kendi açımdan bakıyorum.Herhangi bir dağdan iniş maksimum hız paylaşımında bulunan bir kişinin tur ortalaması 23-24-25 km/sa gibi vasat bir ortalamada iken inişte maksimum 120 bile yapması bende hiçbir merak, beğeni vb uyandırmıyor. Ama ortalaması 30-32 olan bir kişinin 70 ortalaması benim için daha ilgi çekici oluyor. Diyorum ki bu arkadaş bisikletin üzerinde aero kuvvetlere karşı konumlanmasını da iyi biliyor, viraj teknikleri de iyidir diyip inceleyesim geliyor, bir merak ediyorum hani, nasıl inmiş diye.(videosu olsa)
 
İyi de sayın @hamlet2006 , o dediğiniz dönüşleri (virajları) alma şekli, tekniği, hızlanması inerken işe yarıyor. Bu yüzden 120 ile inenin de bir ayrıntılarını merak edin.
 
Hocam bu arkadaşlar kadar yetenekli olduğunuza inanıyorsanız, sizin de bu tür videolar çekip sponsorluklar almanız için hiç bir engel yok. Başkalarını da mahrum bırakmayın böyle güzel şeyleri izleme zevkinden.

Motor grubu olayını bilmiyorum hocam. Bu arkadaşların da izlediğim videoları hep bunun gibi iniş.

Olay aslında bu karar basit. Yaklaşımdan dolayı tebrik ederim...

Ne yazık ki burada birçok mesajda insanlar yaptıkları hızı belirtince, nedense bazıları daha konuya hakim bile olmadan moral kırıcı, aşağılayıcı şeyleri birbiri ardına diziveriyor. Komik bulandan palavra olduğunu düşünene kadar ne ararsak var. Tek akıllı olan geri kalan millet hep salak...

Bu forumda bir arkadaş (sanırım MTB idi) 48-12 ile düz yolda yanlış hatırlamıyorsam 60-70 gibi hız yaptığını belirtmişti (telden yazdığım için kontrol etmek çok zahmetli). Bende ona sen palavracısın, ahmaksın demedim. Çok büyük ihtimalle teker kalibrasyonu hatalı idi ama olsun, motive etmek gerektiğini ve yanlışlığını, bir yerde hata olduğunu anlaması için kendimi kötüledim. Dedim ki "ben 50-11 ile 50km hızı göremiyorum. Güya bizde bisiklet sürdüğümüzü sanıyoruz."

Videodaki arkadaşla fiziksel durumumuz eşit gibi... Benim indiğim yokuş daha dik, daha geniş, daha temiz ve daha düz ve uzun... Şimdi bu arkadaş kadans yapmıyor, nabız tutmuyor değil mi? Aramızdaki fark nedir?

Fakat bu arkadaş 85-90 yaptığında kimse arkasından rüzgar ittirmesi gerekiyor demiyor ama biz daha iyi şartlarda bu hıza çıktığımızda ya sensör ayarsız ya gps bozuk ya arkada rüzgar yok ya fizik kuralları izin vermez...

Ben olsam, hele ki hayalini gerçekleştirmiş bir insanı tıpkı sizin gibi tebrik eder, daha yüksek hızlara çıkması için motive ederdim (yine sizin yaptığınız gibi).

Ne yazık ki videodaki arkadaş yokuş aşağı sallıyor bisikleti ve 130KM'ye çıksa kimse tek laf etmiyor. Biz daha iyi şartlarda bu arkadaşın rahat yaptığı hızı kanıtlamak için kırk takla atıyoruz. Ne palavracı olduğumuz kalıyor ne ahmak ne de gösteriş seven sahtekar...

Ben anlamıyorum... Bu rüzgar, bu fizik kuralı tek bize mi işliyor?

Son olarak, ben konunun savunucusu değilim doğru fakat ben bu lokantada kuru fasulye yiyorum ve hiç kimse lokantaya girip kuru fasulye yiyenlere küfredip, ben itiraz edince sen ne karışıyorsun diyemez. Ben hayalimi ve hedefimi gerçekleştirdim. İki farklı yöntemle teyit ettim ve bunu kimseye yedirmem.
 
Olay aslında bu karar basit. Yaklaşımdan dolayı tebrik ederim...

Ne yazık ki burada birçok mesajda insanlar yaptıkları hızı belirtince, nedense bazıları daha konuya hakim bile olmadan moral kırıcı, aşağılayıcı şeyleri birbiri ardına diziveriyor. Komik bulandan palavra olduğunu düşünene kadar ne ararsak var. Tek akıllı olan geri kalan millet hep salak...

Bu forumda bir arkadaş (sanırım MTB idi) 48-12 ile düz yolda yanlış hatırlamıyorsam 60-70 gibi hız yaptığını belirtmişti (telden yazdığım için kontrol etmek çok zahmetli). Bende ona sen palavracısın, ahmaksın demedim. Çok büyük ihtimalle teker kalibrasyonu hatalı idi ama olsun, motive etmek gerektiğini ve yanlışlığını, bir yerde hata olduğunu anlaması için kendimi kötüledim. Dedim ki "ben 50-11 ile 50km hızı göremiyorum. Güya bizde bisiklet sürdüğümüzü sanıyoruz."

Videodaki arkadaşla fiziksel durumumuz eşit gibi... Benim indiğim yokuş daha dik, daha geniş, daha temiz ve daha düz ve uzun... Şimdi bu arkadaş kadans yapmıyor, nabız tutmuyor değil mi? Aramızdaki fark nedir?

Fakat bu arkadaş 85-90 yaptığında kimse arkasından rüzgar ittirmesi gerekiyor demiyor ama biz daha iyi şartlarda bu hıza çıktığımızda ya sensör ayarsız ya gps bozuk ya arkada rüzgar yok ya fizik kuralları izin vermez...

Ben olsam, hele ki hayalini gerçekleştirmiş bir insanı tıpkı sizin gibi tebrik eder, daha yüksek hızlara çıkması için motive ederdim (yine sizin yaptığınız gibi).

Ne yazık ki videodaki arkadaş yokuş aşağı sallıyor bisikleti ve 130KM'ye çıksa kimse tek laf etmiyor. Biz daha iyi şartlarda bu arkadaşın rahat yaptığı hızı kanıtlamak için kırk takla atıyoruz. Ne palavracı olduğumuz kalıyor ne ahmak ne de gösteriş seven sahtekar...

Ben anlamıyorum... Bu rüzgar, bu fizik kuralı tek bize mi işliyor?

Son olarak, ben konunun savunucusu değilim doğru fakat ben bu lokantada kuru fasulye yiyorum ve hiç kimse lokantaya girip kuru fasulye yiyenlere küfredip, ben itiraz edince sen ne karışıyorsun diyemez. Ben hayalimi ve hedefimi gerçekleştirdim. İki farklı yöntemle teyit ettim ve bunu kimseye yedirmem.

Aranizdaki fark, bu arkadas videoya cekiyor siz ise sadece ekran goruntusu koyuyorsunuz. Halep oradaysa youtube burada hocam, siz de cekin koyun videoyu herkes sizi de tebrik etsin itham etmek yerine. Neden bu kadar uzatiyorsunuz?
Ben kendi açımdan bakıyorum.Herhangi bir dağdan iniş maksimum hız paylaşımında bulunan bir kişinin tur ortalaması 23-24-25 km/sa gibi vasat bir ortalamada iken inişte maksimum 120 bile yapması bende hiçbir merak, beğeni vb uyandırmıyor. Ama ortalaması 30-32 olan bir kişinin 70 ortalaması benim için daha ilgi çekici oluyor. Diyorum ki bu arkadaş bisikletin üzerinde aero kuvvetlere karşı konumlanmasını da iyi biliyor, viraj teknikleri de iyidir diyip inceleyesim geliyor, bir merak ediyorum hani, nasıl inmiş diye.(videosu olsa)
Ben kendi açımdan bakıyorum.Herhangi bir dağdan iniş maksimum hız paylaşımında bulunan bir kişinin tur ortalaması 23-24-25 km/sa gibi vasat bir ortalamada iken inişte maksimum 120 bile yapması bende hiçbir merak, beğeni vb uyandırmıyor. Ama ortalaması 30-32 olan bir kişinin 70 ortalaması benim için daha ilgi çekici oluyor. Diyorum ki bu arkadaş bisikletin üzerinde aero kuvvetlere karşı konumlanmasını da iyi biliyor, viraj teknikleri de iyidir diyip inceleyesim geliyor, bir merak ediyorum hani, nasıl inmiş diye.(videosu olsa)

Surada biraz bahsettim

Yol bisikletiyle en fazla hız

Benim 30 km ortalama yaptigim videolara baksaniz hep oyle tin tin gidiyor gibiyim, yol dumduz hic bir numara, heyecan yok :)

1-2 kez gopro'nun kendi hiz gostergesini koyup denedim yine pek bir olay yok link vereyim

Surus bu, 28.9 ortalama tutturmusum: (link)

Videosu da bu, strava surusunde de yazdigi ve videoda fark edebileceginiz gibi WNW - 19km/h ruzgar var, benim de gittigim istikamet SE gibi, epey pozitif etkisi oldu benim icin. Ama viraj, teknik falan yok bam bam bam bastim nefesi duzgun ayarlayinca.

 
Son düzenleme:
@Voltaire sizin o hizlara cikmaniza kimse birsey demiyor ki. Siz 95 km hizlara cikmak basit dediginiz icin o tartisma oldu. Umut Bey de diyor ki 80 yapabilirsiniz ama 60 dan 80 e cikarken ki logaritma 80 den 100 e cikarken yaşayacağıniz olaylar sinsilesi kadar basit olmayacaktir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Yolun dakikalarca videosunu çekmek ile hızın ispatı arasında nasıl bir bağlantı kurdunuz anlamdım? Sensörün ekran görüntüsü + GPS veri ve grafiği zaten ortada... Halen kanıt da kanıt! Çok ilginç cidden. Kur'an'a el basmanın bir tık ötesine geçtik; şimdide ispat için video kaydı gerekli 👏
Hocam su dakikadan sonra ben pes ettim artik. Ne deseniz haklisiniz, verdigim rahatsizlik icin cok ozur dilerim.

Saygilarimla.
 
"Videodaki arkadaşla fiziksel durumumuz eşit gibi... " dediğiniz adam iniş ustası.
5700 kişinin indiği %10lik segmentin KOM sahibi. (link)
bu arkadaş %10'luk şu düz segmentte bile max. 88 km/s 'e ulaşmış... (link)
Ki bu 1.5km'lik segmentin kom'unun alan bile ortalaması 87.5 km/s iken max 96'yı görebilmiş...
 
İnanın en başından beri konuyu çok iyi takip edemedim. Kesinlikle hiçbir taraf saygısızlık olarak algılamasın.Konunun insicamını çok iyi bilmiyorum. Temel iddia ne onu bile bilmiyorum. :ssrtcbya:

Yalnız şöyle bir yorumum var. @Voltaire in bisikletinde aerobar mevcut. Paylaştığı fotolarda bunu hep görüyorum. Aerobar kullanmanın getirdiği alışkanlıkla bir bisikletçinin hızını en fazla kesen düşman olan aero kuvvetlere karşı kendini bisiklet üzerinde çok iyi konumlandırabildiğini düşünüyorum.Bundan dolayı iniş hızının, yüksek eğim ve yeterince uzun düzlüklerde çok çok iyi olacağını tahmin edebiliyorum.
 
Konuda kullandığı dil ve üslubu kendisine yakıştıramadığım arkadaşlara teessüflerimi sunuyorum...
Konuyu her yaş ve kültürden kişilerin okuduğunu unutmadan, argo ve küçük düşürücü söylemlerden uzak durmaya özen göstererek iletişim kuralım lütfen...
 
Ben kendi açımdan bakıyorum.Herhangi bir dağdan iniş maksimum hız paylaşımında bulunan bir kişinin tur ortalaması 23-24-25 km/sa gibi vasat bir ortalamada iken inişte maksimum 120 bile yapması bende hiçbir merak, beğeni vb uyandırmıyor. Ama ortalaması 30-32 olan bir kişinin 70 ortalaması benim için daha ilgi çekici oluyor. Diyorum ki bu arkadaş bisikletin üzerinde aero kuvvetlere karşı konumlanmasını da iyi biliyor, viraj teknikleri de iyidir diyip inceleyesim geliyor, bir merak ediyorum hani, nasıl inmiş diye.(videosu olsa)

Hocam dediginizi anliyorum. Ama sanki iki farklı bakış açısı var gibi.. Yani ben mesela max. Hızı yüksek bir sürüş verisi gördüğümde farklı, ortalaması yüksek hızlı bir sürüş verisi gördüğümde farklı heyecanlaniyor ve takdir ediyorum. Elbette herkes için ikisi eşit olmak zorunda değil. Ama benim için ikisi de kıymetli. Benim en hızlı turum 29.2 km hızla sürdüğüm 42 kmlik nonstop bir tur. ama o turdaki maksimum hızım ancak 55.7 .. Ama yukarda paylaştığım ve 79.2 km gördüğüm turun ortalaması sadece 25 küsur.

Ha yine de sorsanız hangisi daha etkileyici diye, sportif performans gerektiren ortalama hızı daha etkileyici bulurdum. Ama dediğiniz gibi teknik açıdan değil. Zira yüksek hızlı inişlerde de çok fazla teknik var. Fakat bakış açınız bunları düşündürdü. Bunun için tesekkur ederim.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Cemal Ç.
Fizik bilgisi iyi arkadaşlara bir sorum olacak benim. Ortalığı karıştırmak değil amacım. Sadece merak.

İnişte fiziğe göre kütlenin bir etkisi yok. Ancak formullerde hep sürtünme 0 sayılarak hesap yapılıyor.

Şimdi soruya geleyim. Taban alanı 10 cm ve hacmi ayni 2 farklı cisim düşünelim. Birisinin ağırlığı 1 kg ve eğimli yüzeyde duruyor ve sürtünmeyi asamadigi için kayamiyor aşağı. Ancak aynı hacme sahip 5 kg lik ağırlığa sahip cisim ağırlığı sayesinde sürtünmeyi yenerek kayabiliyor. Bunu deney yaparak gözlemleyebilirsiniz. Sanırım demek istediğimi anlatabildim.

Ağır cismin sürtünmeyi yenecek kutlesinden dolayı inislerde avantajı olduğunu düşünüyorum. En büyük etkenin rüzgar direnci olduğunu ben de biliyorum ancak formullerde sürtünme hep yoksayiliyor.

Aynı inişte beraber aynı marka model bisikletleri saldigimiz arkadaşım pedalsiz 50 lere çıkarken ben 58 e ulaştım iniş bittiğinde. Hareket başladıktan bir süre sonra ben öne geçmeye başladım daha hızlandım. Arkadaş 80 kg ben 106 kiloyum.

120 kiloyken (muhtemelen rüzgarın da etkisi var, arkadan güzel basıyordu saniyorum) güzel bir inişte hız gostergem 80 i gösterdi gps kaydı 77 gösterdi.

Ancak bir daha o hızı hiç goremedim. Dediğim gibi muhtemelen rüzgar da yardım etmişti. Şu an aynı rampada 62 nin üstünü hiç goremedim. Gps hata yaptıysa mıknatıslı gösterge de mi hata yaptı. Onu bilmiyorum. Belki de yanlıştır.

Ancak 115 üstündeki kayitlarima bakıyorum. Ortalama 17-18 lerde geziyor. Ama Max hız 55-65 arası değişiyor çoğunlukla. Ancak 105-106 kiloya indim şu son ayki kayıtlara bakıyorum. Ortalama 23-24 lerde gezerken Max hız 45-55 arasında geziyor. Aynı inislerde eskiden pedal basamazken şimdi pedal da basabiliyorum. Ama aynı max hızlara ulaşmayı başaramiyorum.

Amacım polemik vs değil ama çok fizikten anlamasam da ağırlığın inişte çok büyük etkisi (sürtünmeyi yenmek) olduğunu düşünüyorum.
 
Fizik bilgisi iyi arkadaşlara bir sorum olacak benim. Ortalığı karıştırmak değil amacım. Sadece merak.

İnişte fiziğe göre kütlenin bir etkisi yok. Ancak formullerde hep sürtünme 0 sayılarak hesap yapılıyor.

Şimdi soruya geleyim. Taban alanı 10 cm ve hacmi ayni 2 farklı cisim düşünelim. Birisinin ağırlığı 1 kg ve eğimli yüzeyde duruyor ve sürtünmeyi asamadigi için kayamiyor aşağı. Ancak aynı hacme sahip 5 kg lik ağırlığa sahip cisim ağırlığı sayesinde sürtünmeyi yenerek kayabiliyor. Bunu deney yaparak gözlemleyebilirsiniz. Sanırım demek istediğimi anlatabildim.

Ağır cismin sürtünmeyi yenecek kutlesinden dolayı inislerde avantajı olduğunu düşünüyorum. En büyük etkenin rüzgar direnci olduğunu ben de biliyorum ancak formullerde sürtünme hep yoksayiliyor.

Aynı inişte beraber aynı marka model bisikletleri saldigimiz arkadaşım pedalsiz 50 lere çıkarken ben 58 e ulaştım iniş bittiğinde. Hareket başladıktan bir süre sonra ben öne geçmeye başladım daha hızlandım. Arkadaş 80 kg ben 106 kiloyum.

120 kiloyken (muhtemelen rüzgarın da etkisi var, arkadan güzel basıyordu saniyorum) güzel bir inişte hız gostergem 80 i gösterdi gps kaydı 77 gösterdi.

Ancak bir daha o hızı hiç goremedim. Dediğim gibi muhtemelen rüzgar da yardım etmişti. Şu an aynı rampada 62 nin üstünü hiç goremedim. Gps hata yaptıysa mıknatıslı gösterge de mi hata yaptı. Onu bilmiyorum. Belki de yanlıştır.

Ancak 115 üstündeki kayitlarima bakıyorum. Ortalama 17-18 lerde geziyor. Ama Max hız 55-65 arası değişiyor çoğunlukla. Ancak 105-106 kiloya indim şu son ayki kayıtlara bakıyorum. Ortalama 23-24 lerde gezerken Max hız 45-55 arasında geziyor. Aynı inislerde eskiden pedal basamazken şimdi pedal da basabiliyorum. Ama aynı max hızlara ulaşmayı başaramiyorum.

Amacım polemik vs değil ama çok fizikten anlamasam da ağırlığın inişte çok büyük etkisi (sürtünmeyi yenmek) olduğunu düşünüyorum.

Universiteden beri fizik statik/mekanik uzerine calismadim aklimda kaldigi kadariyla cevap vereyim. Tanimlar, kavramlar biraz karismis once onlarin uzerinde anlasmak lazim.

Bisiklet icin konusuyorsak yuvarlanma direnci var, surtunme kuvvetinden farkli bir kavram. cok kabaca yuvarlanma direnci, surtunme kuvvetine gore cok daha dusuktur.

Sorunuzu bisiklet icin degil, surtunme kuvveti icin oldugunu varsayarak.

Statik surtunme kuvveti, dinamik surtunme kuvveti olarak 2 farkli surtunme kuvveti var. Sizinku statik surtunme formulu

Fs = k*N

k: surtunme katsayisi
N: yuzeyin tepki kuvveti. Eger cisme kuvvet uygulanmiyorsa yercekimi ( G ) kadar, eger uygulaniyorsa uygulana kuvvet arti yercekimi kadar F + G. Cisim etki - tepkiye gore bu kuvvet kadar tepki verir. Yuzey egimliyse, yuzeye dik vektoru hesaplanir.

Bu durumda,

Taban alanı 10 cm ve hacmi ayni 2 farklı cisim düşünelim. Birisinin ağırlığı 1 kg ve eğimli yüzeyde duruyor ve sürtünmeyi asamadigi için kayamiyor aşağı. Ancak aynı hacme sahip 5 kg lik ağırlığa sahip cisim ağırlığı sayesinde sürtünmeyi yenerek kayabiliyor. Bunu deney yaparak gözlemleyebilirsiniz.

Ayne hacme sahip tanimi, 2 cismin de ayni surtunme yuzeyine ve ayni katsayayiya ( ayni maddeden yapilma ya da ayni madde ile yuzeyi kaplanmi, icine konmus da diyebiliriz ) esit anlamina geliyorsa bu onerme yanlistir, deney sonucu boyle bir gozlem yapamazsiniz.

Egimli bir yuzeye koyarsaniz bu iki cismi, cisme uygulanan kuvvetler asagiya ceken yercekimi ve buna karsi koyan surtunme kuvveti olacaktir. Cismin agirligi arttikca cisme etki eden tepki kuvveti de ayni oranda artacagi icin her iki cisim de sabit kalacaktir.

Bu sabit iki cisim icin gecerli.

ağırlığı sayesinde sürtünmeyi yenerek kayabiliyor.

Bu kismi anlamadim. Duran bir cisme herhangi bir kuvvet etki etmeden cisim hareket etmez. Duran cisim nasil agirligi sayesinde surtunmeyi kaybedebiliyor? Agirligi degismeyecegine gore ya egimi degistirip etki eden yuzey tepkisini degistirmelisiniz ( egimi arttirma ) ya da cisme bir kuvvet ( itme - cekme ) uygulamalisiniz hareket etmesi icin.


Eger bisiklete donersek,

Aynı inişte beraber aynı marka model bisikletleri saldigimiz arkadaşım pedalsiz 50 lere çıkarken ben 58 e ulaştım iniş bittiğinde. Hareket başladıktan bir süre sonra ben öne geçmeye başladım daha hızlandım. Arkadaş 80 kg ben 106 kiloyum.

Bununla ilgili bir link paylastim bir kac sayfa once, orada kabaca anlatilmis ve detay icin link verilmis oradan bakabilirsiniz.
 
Pro bisikletçilerin çıktığı hızlarda atlanan nokta genelde önlerinde bir motosiklet ya da hakem aracı oluyor. TV'den izlerken size uzak gibi gelse de o hızlarda büyük etkisi oluyor. Hatta bırakın arabayı, motosikleti; 2 bisikletçi arasında bile 30 metreye kadar aerodinamik etkinin sürdüğünü kanıtlayan çalışma da mevcut.

Tek başınıza sürüyorsanız ve amaç maksimum hız ise iyi bir skinsuit alın, yüksek hızlarda ne kadar fark ettiğini görebilirsiniz.
 
Duran bir cisme herhangi bir kuvvet etki etmeden cisim hareket etmez. Duran cisim nasil agirligi sayesinde surtunmeyi kaybedebiliyor? Agirligi degismeyecegine gore ya egimi degistirip etki eden yuzey tepkisini degistirmelisiniz ( egimi arttirma ) ya da cisme bir kuvvet ( itme - cekme ) uygulamalisiniz hareket etmesi icin.


Size katıldığımı belirtmek için yazıyorum. Ben de bu konuları severdim.Telefondan çizim yapamadığımdan zor anlaşılıyor ama sizin gözünüzde canlandıracağınızı düşünüyorum.Zaten biliyorsunuz.
@=eğiklik, eğim açısı
k=sürtünme katsayısı
N=mgcos@
Yatay (apsis, x) yönde cismin hareket edebilmesi için aşağıya doğru x boyunca etki eden Fx kuvvetinin ters yönde etki eden Fs den büyük olması gerekiyor.
Yani
Fx=mgsin@
Fs=kmgcos@
mgsin@ nın kmgcos@ dan büyük olması gerekmekte
Newtonun ikinci hareket kanunu F=m. a dan
mgsin@-kmgcos@=ma formülünden kütleler(m) sadeleşir. Yani ivme kütleye bağlı değildir.

Eğer ki Fx=Fs ise cisim duruyorsa kesinlikle hareket edemez, hareket edebilmesi için dışarıdan kuvvet etki etmesi gerekir. Ya da ilk baştan bir hareket varsa sabit hızlı hareketine devam eder.

Eğer ki
Fx, Fs den küçük ise cisim yine hareket edemez. Yine dışarıdan kuvvet uygulanması gerekir ilk hızla atılması vb gerekir ve aşağı doğru yavaşlayan hareket görünür.

Eğer ki Fx, Fs den büyükse cisim durduğu yerden hareket edebilir. Bunun için ise eğiklik açısının yani eğimin büyük olması gerekir.Yani sizin de belirttiğiniz gibi eğim açısını yükseltmeniz gerekir
 
Son düzenleme:
Check out my activity on Strava: (link)
S00823-12251895.png
Kısa bir iniş, eğim %7 civarı. Önde bir Broadway, hafif rüzgar tüneli oluşturdu. Kilo 87 bisiklet aero. 80.6 km/h hıza ulaşmak için 150 kadans çevirmişim 52/11 aynakol ruble dişli oranı ile. Pedali bıraktığımda droplara yattım ama ona rağmen yavaşladım. Bu inişte daha önce en fazla 78 km/h görmüştüm.
S00823-22142033.jpg
 
Son düzenleme:
Check out my activity on Strava: (link)
238156 dosyayı görüntüle
Tartışmaya dahil olalım. Kısa bir iniş, eğim %8 civarı. Önde bir Broadway, hafif rüzgar tüneli oluşturdu. Bolca pedal çevirdim bu hiza ulaşmak için. Kilo 87 bisiklet aero.
Hocam yağlıyı inerken mi gördün 80 i?
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Dün yaptığım dayanıklılık antrenmanından alıntı yaparak paylaşıyorum. Kullandığım cihazın mm. ayarı doğru ve minimum toleranslı. Maksimum hızı düz bir yolda kamyon arkası deneme sonucunda gördüm. Asıl amacım maksimum hız görmek değil, karşıdan aldığım kafa rüzgarını bir süreliğine bertaraf etmekti. Sonra bu başlık aklıma geldi ve kamyon arkasında bir süre -4/5 dk.- çevirdim. %5 civarı bir eğime denk geldiğimde de bıraktım. Linç yememek için şimdiden yazayım, kamyon arkası sürmenin tehlikeli olduğunun farkındayım, trafiğin açık olduğu şehirler arası bir yol (Bursa-İzmir), kamyon yüklü, yol temiz ve kamyonun ortasında değil sağ tekerlerinin hizasında yaptım.
WP_20200823_22_37_39_Pro.jpg
Bunlar da antrenmanın diğer verileri;
WP_20200823_22_37_03_Pro.jpg
WP_20200823_22_36_25_Pro.jpg
WP_20200823_22_37_23_Pro.jpg
Önemli olanın maksimum hız değil ortalama hız olduğunu düşünenlerdenim ben de. Ortalama hızım rotadan kaynaklı biraz düşük gözükebilir ama Bursa'lı arkadaşlar Tirilye-Eşkel-İzmir yolu rotasını bilirler. Sürekli çıkışlı-inişli ve çok bozuk bir yol.
"Sevdiklerinizden Hızla Uzaklaşmayın!"
 
Geri