Scudo Sports

Yol bisikletiyle en fazla hız

Scudo
uçmuş millet... bende geçen balfa bb7 downhill bisikletimle %45 eğimli yokuşu tırmanırken 150'yi gördüm...

100 km/h neymiş ya... sizin göstergelerde hata var heralde metre / saat gösteriyo galiba....
 
  • Muhteşem
Tepkiler: AHT
Ya lütfen artık yeter hiç değilse 2 sayfa önce ben bisikletimle 100 gördüm diyenler vardı.2 sayfa geçtik şimdi geçenlerde tek tekerde 130 km gidiyorum diyenler var :) Bence topiğin sallama oranını arttırmak için ''Sizce TT bisiklette en fazla kaç km/h yapardınız'' derseniz oranlar 210-230 a çıkar :D
 
Aynakoldaki dişliler yeterli değilse nasıl 80-90 geçilir anlamıyorum. Yokuş aşağı MTB ile 69 küsür yaptığımda (GPS ile ölçüldü) en yüsek viteste bile pedallar boşa dönüyor...:)

Önce yokuşlarda pedala basılan gücün en yüksek viteste etkisiz olduğu hızı tespit edilirse, düz yolda ve en iyi şartlarda çıkabileceğiniz hız neymiş anlaşılır...
 
Ben de Alpe D'Huez' i 70 le tırmandım...!

Kıçı kırık 26 jant mtb velespitlerle 80-90-100...vs. vs. yaptığını idda eden adamlar bunada inansın ne var yani :D

Bayılıyorum böyle topiklerdeki mesajlara...Neremle güleceğimi şaşırıyorum :D
 
@Salih Dinçer

pedalın boşa cıkacagı deger sonsuzdur dostum çünkü arka jant göbeğinin filiper kısmı sonsuzdur :) boşa dönmesi demek senin o an bastığın kadansın dişli oranıyla çarpımının gittiğin hızdan küçük olmasıdır.Yani atıyorum 70 ıle ınıyorsun yokustan arka dişilin 11 de ön 52 de lastık ölçün 2.13 cm diyelim buna göre hesaplıyorsun yıne hesaplamadan atıyorum 100 kadans 70 km hıza tekabül edıyor dıyelım 101 kadans yapmadan surekli pedalları boşta görürsün bisikleti ilerletebilmen için yani gittiğin hızdan daha fazlasına karşılık gelen dişli oranı ve kadansı yakalaman lazım yoksa pedal boşa dönüyor hissi verir.Umarım anlatabilmişimdir.Buradada şöyle bir sorun cıkacak ama biliyorum ben 200 kadans gördüm diyenler cıkacak :) çünkü eskişehirden geçen ay cıktı 165 kadas ile 15 dakika bisiklet sürdüğünü idda eden bir arkadaşım oldu :) 85 sabit hızla 15 dakika gitmiş düz yol. dişli oranlarını hesapladık 165 kadas yapıyordu.Kısacası dilin gerçekten kemiği yok :)
 
Aklıma bir eleman geldi yıllar önce lisedeyken sınıfta,

Mobilet ile 280 yaptığını iddia etmişti :)
 
Düzyolda 38 km'den sonra rüzgarla savaşınız başlıyor..53-39 aynakol ve 23-12 ruble ile ben düz yolda bütün gücümü sarfettiğimde 57 km hıza ulaşıyorum..Kamyon arkası olaylarında 90 km'yi gördüğüm oldu...Tabi oda 10 saniyeliğine :)
 
hesap gayet kolay hepinizin bildiği gibi.

700x23c tekerlek çevresi 2.1 metre (yaklaşık)
ön dişli 53, arka dişli 11. Oran 4.82.
kadansımız da 100 olsa

100 x 4.82 x 2.1 = 1012 metre/dakika
1012 x 60 = 61 km/saat
kadansımız 150 olsa 92 km/saat yapar.

53-11 kombinasyonunda 100 üzeri kadans yapabilen varsa, kendisini yarışlarda görmek isteriz :)
 
@murat beyaz

şunu yapıyorum bunu yapıyorum diyenlere yazdığım cumlelere daha net bir açıklama olmuş teşekkürler.bende şunu ekleyim o söylenenlerin yapılması için 150 kadans ve üstü yapılması gerekiyor 150 kadansında nasıl birşey olduğunu anlamak istiyorsanız kadans kitini bağladıktan sonra ön aynakolu en küçük dişliye arkayı en büyüğe alıp düz yolda deneyin 150 kadansı görünce düşünmeye başlayın bu kadar hızlı pedalı ön aynakol en buyuk arka ruble en küçükteyken çevirebilirmiyim diye :)
 
@ferhat köse
Haklısın dostum, kadans olayını iyi yaklamışsınız...

Keza Murat'ın hesabı da her şey ortaya çıkarıyor ki Soner'in rüzgarla dans mevzusu da olayı kopartıyor. Bu hesaba, bizim basit ilkokul matematiği ile yapamayacağımız sürtünme ve bilumum mevzuyu da kattın mı herhalde dilin kemiği kırılır...:)

@murat beyaz
Şu hesabı bir de benim düldüle uygulayım dedim çünkü dişliler ve donanım vasatın altı:

Vitesimin (42/14) oranı 3x ki bununla 60 kadansda 22,41 hesaplanıyor...
(Not: Dekerlek 26'ya 2 inç, MTB)

Öyleyse, Şile bayırında, kazınmış asfaltta (yarısı toprak) 69 küsür gördüğümde 180 kadans çevirmem gerekiyormuş ki bu saniyede 3 tur demek...:eek:

Sanırım bu değerler hele ki düz yolda bir MTB'ci için imkansız yol bisikleti sürücüsü için mümkünse herhalde kendisini yarışlarda görmek isteriz...
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´
Benim hesaba sürtünme dahil hocam.
Dahil olmayanlar rüzgar ve eğim durumları, onları da "sıfır" kabul etmiş oluyorum bu hesabı yaparken :in:

Yol bisikletinde de değil 180, 130-140 kadans ile son viteste 1-2 dakika çevirebilen var mıdır bilmiyorum :D
 
Aslında kardeşlerim, dostlarım, ağabeylerim...:)

Şöyle bir şey de var: İvme

MTB'de ağrılığından mı dolayı bilmiyorum yavaş hızlanıyorum ama hızımı alınca ve rüzgar da yoksa ağır vitesi bile çevirmek çok kolayıma gidiyor. Tamam, başlangıçta vitesi küçükten büyüterek ivmelenmezsem, ayağa bile kalkıp ağırlığımdan güç almam gerekiyor. Ama başlangıçta değil de sonradan (eğer gücünüz kaldıysa) yüksek vites ve kadans çok sıkıntı değil gibime geliyor...
 
@Salih Dinçer

Tamam bir yere kadar sıkıntı yaratmıyor siz ağırlığınızı birde yol bisikletinde düşünün o hafif bisiklette kilonuzla birleşince hem çevirmesi kolay oluyor hemde kilonuz sizi ivmelendiriyor fakat o sizin dediğiniz ya düz yolda rüzgar arkanızdan esmiştir yada hafif aşşağı eğimli bir yerde gitmişsinizdir
 
Bostancı-Maltepe arası bisiklet yolunda eğim varsa bilemiyorum. Ama genelde pedal çevirmeyince duran bir yol...:)

Tabi sahil olduğu için rüzgar farktörü her zaman var. Çok değişken olmadığı bir zamanda gidiş dönüş ölçüp denemeli...
 
@jamesjoice

Chris Hoy :in:

(link)

Bu da 2011 Keirin (İnanılmaz bir kaza oluyor)

(link)
 
Geçenlerde çok hızlı gittiğime inandığım bir anda, durduktan sonra KM Saatinde ki Max hıza baktığımda 112.5 Km/h yazıyordu. Bi ayar çekmem lazım sanırım :)
 
Geri