Scudo Sports

Yol bisikletiyle dağa tırmanan insanların köy yollarına şehir bisikletini kabul etmemesi.

@Gökhan Toros
Gravel tarzı bisikletle düzgün toprak yolda ilerleyebilirsiniz ama ben bu tarz yoldan bahsetmiyorum..Lastiğin yol tutuşunun nerdeyse imkansız olduğu yollardan bahsediyorum..Hiçbir şekilde yol bisikleti ile çıkamayacağınız güzergahlardan bahsediyorum..Yani salt mtb ile gidilecek yollardan..
@Harun Salcı
Sen bilirsin,ne diyeyim:)
 
Scudo
@ahlaksız

Ne tip yollardan bahsettiğinizi ben anlamadım. Düzgün toprak yollarda standart yol bisikleti ile pek de güzel gidiliyor:
17500338_10154648031818772_793597432_o.jpg

Lastikler Vittoria Corsa, 700x25c. Bunun gibi, hatta çok daha beter yollarda epey tecrübem var, şunu rahatlıkla söyleyebilirim; 27 veya 28mm lastik takılabilen bir yol bisikleti ile otomobillerin gidebildiği her yolda gidilir. Gidilemiyorsa, orası yol değildir; patikadır, izdir, veya eskiden yol olup bu özelliğini kaybetmiş bir arazi şerididir.

Gravel bisikletlerinin ise çoğunun arazi kabiliyeti 1990'lı yılların başındaki mtb'lerden az değil. Downhill parkuru veya bisikletin yer ile temasının kesilmesi falan söz konusu değilse; gravel bike ile mtb'nin gittiği yerden de gidilir, sadece mtb kadar hızlı gidilmez.
 
@Murat B. Gravel bisiklet bozuk yolda, ozellikle toprak yolda mtb'den daha hızlı gidebilir diye tahmin ediyorum sonuçta aynakol oranları ile hala bir yol bisikleti gibi doğru değil mi? Tabi geometrisi de yol.:rolleyes:
 
@ahlaksız
Gravel değil, yol bisikleti. Özellikle fotoğrafını koydum :)
Kartepe'ye çıkan ikinci yol bu. Bu yol tamamen çamurken de yol bisikletiyle çıktım, toprak ve çakıl taşı doluyken de. Tahmin edersiniz ki fotoğrafları yol daha düzelince çekebildim :) Ön frenin arkasında ne kadar çamur biriktiğini görebilirsiniz hatta. Hatta, jant üzerindeki çamurdan ne kadar derin çamura girdiğimizi de :)
(jantlar karbon bu arada, fren yüzeyi alüminyum diye değil, komple çamurla kaplı diye o renkte görünüyor)

Ya da başka bir sürüş, bu sefer Giant Propel'imleyim.
IMAG0027-01.jpeg

@Muhammet_3M
Benim bisikletimdeki Challenge Paris Roubaix Open Tubular. 27mm lastikler. Fakat fotoğraflardaki arkadaşım 25mm'lik GrandPrix 4000sII ile yaptı aynı rotayı bir çok kez.
 
@lealtad Hocam sadece düz maşa ve 28 inç jant farkı var. Kadro yapısı aynı zaten. Neden olumsuzluk yaşayayım?
 
@Murat B. @Gökhan Toros Ne demek istediğimi biraz daha açayım..Antreman yaptığım bazı yerlerde yol bozuk oluyor,asfaltın üzeri kum/çakıl ile dolu oluyor..Bu bölgede %15-20 civarı eğim var..Lastik patinaj ediyor,yere tutunamıyor..Yolun düzgün olduğu yerlerde,tabiki bir sorun yok ama yol kaygansa,yani yolda kum/çakıl varsa,eğimden dolayı o bölgeyi çıkamıyorum..

Bir de dağın başında iki teker izi olan yerler var mesela..Belli ki bir traktör filan çıkmış..Eğimde dehşet..Artık %30'mu,%40'mı bilemiyeceğim..Buralara yol bisikleti ile yanaşamazsınız bile..Tabi buralara yol da denmez..
 
@ahlaksız Colle Delle Finestre diyorsun ben anladım.
Froomey olmak lazım:snzdglsn: Landis kulağını çınlatıyorum:D
4523.jpg
C_9caa10545c.jpg



gf-sestriere-8.png

@ahlaksız

Dediğin tarza yakın olan Colle Delle Finestre tarzı yokuşta %10 luk eğim bile lastiklerin tutunamamasından dolayı sanki %15 gibi çarpar.
Ayakta yokuş çıkmanın en büyük temsilcisi Alberto Contador bile bu tarz yokuşu oturarak çıkardı.
20155023_270247_670.jpg
 
@hamlet2006
Yol olarak doğru anlamışsınız..Ben bu tarz bir yola çıkamıyorum..Lastik yere tutunamıyor çünkü..Belki lastiğim iyi değil,bilmiyorum..

Aslında genelleme yapmam biraz yanlış oldu..Çünkü bahsettiğim yollara çıkanlar varmış ama profesyoneller sonuçta..Normal birisi bu yollara çok zor çıkar..
 
@h.kozan

Evet, gravel bisikleti toprak yolda veya bozuk asfaltta mtb'den daha hızlı olacaktır. Ancak, gravellerin vites oranları da geometrileri de yol bisikletlerinden farklı oluyor. 52/36 veya 50/34 aynakol yerine 48/32 veya 46/30 gibi oranlar ya da tekli aynakol ve 11-42 gibi rubleler kullanılıyor. Geometrileri de endurance tarzı yol bisikletlerinden bile daha rahat oluyor.

@ahlaksız

%40 eğimi muhtemelen MTB ile de çıkamazsınız, bisikleti omuzlayıp yürümek de yol bisikleti ile daha hızlı olur :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
@Murat B.
Mtbci birisi gelse de,bizi aydınlatsa keşke:)

Trek diye bir tv kanalı var..Bazen mtb ile ilgili programlar oluyor..Atıyorum,4 kişi..Para sorunları yok..Dünya üzerinde mtb ile macera yaşayacakları yerleri arıyorlar,buluyorlar,gidiyorlar ve eğleniyorlar..O görüntüler aklıma geliyor..Oralarda ne gravel,ne yol ne de başka bir bisiklet ilerleyemez..
Ölümle dans ediyorlar..Bisikletleri de en son teknoloji,en pahalı olanlardan..
 
@ahlaksız
O tür eğimleri ayakta değil oturarak çıkmak gerekiyor. Ağırlık arka tekerin üzerinde olmalı ki teker boşa dönmesin. Aynı şekilde öne doğru eğilmek gerekiyor ki ön teker yerden kalkmasın :)
Ek olarak daha kalın lastik (daha geniş tutunma alanı), biraz daha düşük basınç (lastik taşların üzerinde esneyerek daha fazla tutunma sağlayacak) yine yararlı oluyor bozuk yollarda tırmanış için.
 
Bizim koy yollarinda traktor zor ilerliyor. Bazi yerler traktor tekerinin ceyrek boyunda camur oluyor. Yani adimi attigin gibi diz kapagina kadar girebiliyorsun. Eger yollar boyle ise bana mtb daha rahat geliyor. Mtb almani oneririm.
@Gökhan Toros O toprak yol dediginiz ne guzel yollar oyle. Trakya da koy yollari cok kotu mesela. Yol bisikleti ve sehir bisikleti cok yoruyor ve zorluyor. Mtb ise cok daha rahat.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Harun Salcı herhangi bi ayar ile yarım cm bile oynayınca ağrı, uyuşma, rahatsızlık, hız, sürüş kalitesi gibi değişimler yaşadığımız bisikletin tamamen başka işler için yapılmış kadro ve maşasına ‘ne kadar fark edebilir ki’ demek pek doğru olmaz sanki:)
 
Geri