Scudo Sports

Yol Bisikletine Mtb Rublesi Takmak

Scudo
@EmirhanShn hocam ben bir hesap yaptım; kadro + jant + maşa + diğer yol bisikleti malzemelerini tek tek alsam deli para yapıyor. Eski bisikletimden aktarabileceğim sadece vites sistemi, aynakol ve ruble var. Bunun dışındakileri toplasam astarı yüzünü geçiyor.
 
Malumunuz arka tekerde dişliyi ileri çevirince tekeri döndüren geri çevirince tekeri boşta bırakan bir mekanizma vardır. İşte bu mekanizma dişlinin kendisinde olursa buna rubleli sistem (freewheel), göbekte olursa kasetli sistem (freehub) deniyor. İstisnalar olabilir ama çoğunlukla 7 ve daha az vitesli sistemler rubleli, 8 ve daha çok vitesli sistemler kasetli oluyor.

Siz eğer yanlış anlamadıysam 9 vitesli (muhtemelen kaset) dişliyi, 7 vitesli (muhtemelen ruble) dişli yerine takmaya çalışacaksınız. Göbeği de değiştirmeniz gerekecek yani freehub da almanız gerekecek, tabii ona göre jant telleri ve bir daha ördürme vs. Jant tellerinin sayısı ve uzunluğu tutsa bile eski göbeği kullanamazsınız çünkü o diskli, Triban100 bildiğim kadarıyla V fren.

Uzun lafın kısası arkaya 9 vitesli V-frene uygun bir teker seti ( jant+teller+freehub göbek ) alırsanız bu iş olur.
 
@antika çok teşekkürler, çok açıklayıcı oldu hocam. :harika:

Bu arada BTwin kadro ile bu kadar uğraşmaya değer mi? O konuda da yorumunuzu alabilir miyim?
 
@Prometheus B'Twin 100'den Kadro, maşa, gidon, sele borusu/sele ve fren sistemini kullanabileceksiniz ve geriye kalan parçaları elden çıkarmak biraz zor olacaktır diye düşünüyorum çok yaygın bir vites sistemi değil üzerindeki. Bence hoşunuza giden bir kadro alın ( cyclocross geometrisine yakın, öyle istiyordunuz diye hatırlıyorum :) ) ve o kadroya ve takacağınız vites sistemine uygun 32mm lastik destekleyecek bir jant seti alın.
 
Bir yol bisikleti kadrosunun Cyclocross uygun olup olmadığını nasıl anlarım peki?
 
Konuda bahsi geçeni iki teker bir adam yapmış, malzeme listesi ve uygulama şekli video da var.

 
@Prometheus Genel olarak cyclocross bisikletler daha geniş lastiklere izin veren kadro yapısına sahip, orta göbek daha yukarıda, teker açıklığı biraz daha fazla ve nispeten daha dik bir pozisyonda sürmeye olanak sağlıyorlar ama yinede sana cyclocross kullanan veya bilgisi olan birinin yardımcı olması daha sağlıklı olur.
 
@anzolot iyice kafam karıştı :)
Karbon Maşa, yükseltici, fren kolları derken nereden baksan 1500 lira harcayacağım.

Bununla uğraşacağıma acaba bir Kron RC3000 falan mı alsam ikinci el. Sonra gerekirse sadece kadro alırım.
 
@Prometheus

Bisiklete verdiğiniz parayı komple bisiklet olarak düşünmeyin, kadroya para verdiğinizi düşünün. Eğer iyi bir kadronuz varsa 1.500 değil gerekirse 3.000-5.000 tl. harcasanız da göze görünmez.
Dilediğiniz gerekli gördüğünüz parçaları maddi durumunuzun el verdiği sürece parça parça da yenileyebilirsiniz.
Örneğin ben dediğiniz gibi bir değişikliğe gidecek olsam önce en iyi şekilde parçalarımı toplarım, eğer kadromu da değiştireceksem bunu en sona bırakır kadro için bütçe ayırdıktan sonra eski parçalarımı tekrar montajlar bisikleti komple satarım yatırımımı iyi bir kadro için yaparım, nasıl olsa elimde en iyi parçalar var ortaya da fena canavar çıkabilir..
 
@anzolot şu an sadece MTB bisikletim var. Yol bisikleti alayım diyorum ama MTB'yi satmadığım için bütçem kısıtlı. MTB üzerinde çok memnun olduğum SLX var ve ucuz bir yol bisikleti alıp aktarıcısını bununla değiştiririm dedim. Tüm olay bununla başladı :)

Ama gördüm ki; karbon maşa, göbek, jant, tel derken hem çok para gidecek hem de bütün bunların sonunda elimde sadece BTwin kadrosu olacak :)

Sanırım vazgeçtim bu işten. Yani donanımı iyi, kadrosu kötü bir bisiklet alıp kadrosunu sonra değiştirmek daha mantıklı gibi geldi.
 
Geri