Malumunuz arka tekerde dişliyi ileri çevirince tekeri döndüren geri çevirince tekeri boşta bırakan bir mekanizma vardır. İşte bu mekanizma dişlinin kendisinde olursa buna rubleli sistem (freewheel), göbekte olursa kasetli sistem (freehub) deniyor. İstisnalar olabilir ama çoğunlukla 7 ve daha az vitesli sistemler rubleli, 8 ve daha çok vitesli sistemler kasetli oluyor.
Siz eğer yanlış anlamadıysam 9 vitesli (muhtemelen kaset) dişliyi, 7 vitesli (muhtemelen ruble) dişli yerine takmaya çalışacaksınız. Göbeği de değiştirmeniz gerekecek yani freehub da almanız gerekecek, tabii ona göre jant telleri ve bir daha ördürme vs. Jant tellerinin sayısı ve uzunluğu tutsa bile eski göbeği kullanamazsınız çünkü o diskli, Triban100 bildiğim kadarıyla V fren.
Uzun lafın kısası arkaya 9 vitesli V-frene uygun bir teker seti ( jant+teller+freehub göbek ) alırsanız bu iş olur.