Yol Bisikletine Disk Fren Uygulama

Kayıt
14 Aralık 2006
Mesaj
8
Tepki
0
Şehir
Dünyada
Yarış bisikletine disk freni takmak istiyorum bana bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.

Ayrica nerden bu takimi satin alabilirim ?

Not: 2. EL disk Fren Takimida olur

Şimdiden teşekkür ederim. Saygılar

Her başlangıcın bir sonu vardır. Her sonun bir başlangıcı olduğu gibi. :)

(link)
 
Scudo

Erkut Yiğit

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2004
Mesaj
937
Tepki
822
Şehir
Ankara
Yarış frenine disk fren takma sebebiniz nedir? Disk fren ağırlığı artıracaktır ve yarış bisikletine uymlu olanını bulmakta zorlanırsınız. Çok gereksiz. Disk frenler çamur & dağ ikilemi için daha uygundurlar.

Saygılar.
 
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
33
Tepki
21
Şehir
İstanbul
Yarış bisikletleri için disk fren kullanılması, en başta ağırlıktan ötürü tercih edilen bir şey değil, bildiğim kadarıyla üretilmiyor da...
Erkut'un dediği gibi, disk frenlar daha çok bul çamurlu ortamlar için kullanılan sistemler.
 

tayfur

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2005
Mesaj
1.621
Tepki
1.025
Şehir
İstanbul
Yarış bisikletine disk fren takmak mümkün ancak iki şey lazım:

1- Disk uyumlu kadro-çatal. Bu kadrolardan üretiliyor. Mesela giant marka bir tur kadrosu var, çatalıyla beraber. Disk uyumlu. türkiye'de var mı bilmiyorum. 29er denen 28 inç jantlı dağ bisikleti kadrolarının hepsi disk uyumludur, bunlardan bir tane (tabii ki) yurtdışından getirtilerek dediğiniz tarz bir bisiklet yapılabilir. Pahalıya patlar.

2- Yol bisikletine uygun disk fren. Yol bisikletinin STI kollarına uygun disk fren üreten marka çok yok. Avid'in böyle bir disk fren seti var. Tabii Türkiye'de yok.
 

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Tayfur söylenecek pek söz bırakmamış.
Tabi bir de yol bisikleti tekerleklerinin durumu var. O incecik tekerlekler frenler ne kadar güçlü olursa olsun, bisikletin duracağı mesafeyi uzatıyor. Çift pivotlu frenler yol bisikletine fazla bile :).
 

tayfur

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2005
Mesaj
1.621
Tepki
1.025
Şehir
İstanbul
Halil sürtünme konusunda doğru söylese de çift pivot fren konusunda bence biraz farklılık var. Yol bisikleti kavramı Türkiye'de biraz muğlak kısaca 28 inç tekerli bisikletlerde diyelim şu anda yaygın olarak kullanılan en kuvvetli fren sistemi Cyclocross bisikletlerinde kullanılan Cantilever fren sistemidir. Çamura-yağmura ve sert kullanıma en dayanıklı fren sistemi ise İngilizcesi Drum-brake olan kampanalı sistemdir. Kampanalı sistem ülkemizde çok yaygın değil, Cyclocross diye birşey zaten yok. Yani Türkiye'de 28inç dendi mi akla tek bir tip ¨yarış bisikleti¨ geliyor. Yurtdışında ise durum çok farklı.

Ah bir 29er'ım olsa, ra ra ra ra ra ra :D
 
Kayıt
14 Aralık 2006
Mesaj
8
Tepki
0
Şehir
Dünyada
Hepinize teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için. Benim bunu yapmamdaki esas amacım kafamda tasarladığım bi bisikleti yapabilmek. Ben daha önceden de bi bisiklet tasarlayip binmistim. Bu bisiklet aslinda çok az binilecek ve modifiye bisiklet kavramını açacak bir bisiklet olacak. İnşallah en kısa zamanda bitirip size gösterebileceğim. Hepinize teşekkür eder. Yolunuzun açık bisikletinizin sorunsuz olmasını dilerim.
 
Kayıt
29 Ağustos 2006
Mesaj
33
Tepki
21
Şehir
İstanbul
Fotograflarini da gonder de agzimizin suyu aka aka "masaallah" cekelim hep beraber :))

Bekliyoruz...
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
Disc brake sistemi 80' lerde bazı yol bisikletlerinde denendi, zannediyorumki
tutmadı ( elimde foto yok maalesef). Cyclocross bisikletlerinde disc brake kullanıldığını gördüm, sanıyorum özel imalat kadrolarda bu aksam eklenebiliniyor.
Tayfur arkadaşında belirtiği gibi cyclocross bisikletlerinde kullanılan en kuvvetli fren sistemi Cantilever fren sistemidir. Şimdilik en yaygını bu.

Yol bisikletlerinde disc fren sisteminin dezavantajı ile ilgili okuduğum yazılardan:
1) ağır olmaları
2) fren merkezinin, bisikletin merkezinden sola kayık olması, yüksek sürat virajlarda frenlemede bisikleti savurabildiği gibi bir açıklamaydı.
 

Campagnolo

Üye
Kayıt
28 Ağustos 2006
Mesaj
72
Tepki
67
Şehir
Istanbul
@Mustafa İçdağ

Cannondalenin 28'' Touring bisikletlerin de bu uygulama mevcut.
Günümüz yol bisikletlerin de bööllle bir uyguluma yok.
İlle de disk tercihiniz ise mtb derim.
 

tecadisk

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2006
Mesaj
262
Tepki
394
Şehir
istanbul
@systemscode



arkadaşım kusura bakma ama geçenler de tv de görmüştüm vatandaşın biri hummer'a lpg taktırmıştı senin ki de ona benziyor
 

Campagnolo

Üye
Kayıt
28 Ağustos 2006
Mesaj
72
Tepki
67
Şehir
Istanbul
@sawas

Zuuuuuhhhhhhhaaaaahhhhhaaaaaaaaaaa bir saçma konu ancak bu kadar kesigin bir dil ile sonuçlandırılır , gönülden tebrikler !
 

MertDokur

Daimi Üye
Kayıt
22 Kasım 2007
Mesaj
270
Tepki
205
Şehir
İstanbul
(link)

aslında böyle şeyler var... Ama tanımı doğru yapmak lazım bu kadro bir "yarış" kadrosu değil, hızlı bir şekilde ulaşım sağlamak için tasarlanmış, zaten dendiği gibi eğer bir yol-yarış bisikletine disk fren takıyorsanız abesle iştigal edilmiş olunur, zira hiç bir getirisi yok ve daha pahalı ve ağır bir sistem olucaktır.

bu arada modifiye bisikletten kastınızı tam olarak anlayamamakla beraber insanlar benim bildiğim bir yüz senedir filan bisikletlerini daha verimli, güzel, ilginç vs vs hale getirmek için üzerinde değişiklikler yapıyor.
 

tecadisk

Daimi Üye
Kayıt
29 Aralık 2006
Mesaj
262
Tepki
394
Şehir
istanbul
@sawas


armstrong dan sonra trek piyasada kaybettiği yerini geri alabilmek için yakında 2 çeker ful abs, asr donanım da üretecek sanırım
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@sawas

Valla "sawas" doğru söylemiş.

3 Vitesle başladık, 8 li vites yetmedi 10 a geçtik, yakında 12. vitesde gelir.
Zaten elektronik vites sisteminide kurcalayıp duruyorlar. Yolda yedek lastikle birlikte bide pil taşırız artık.

"bak compact kadro bu, çok hızlı gidiyo" dediler yol kadrolarına borudan tasarruf edip MTB geometrisini yerleştirdiler.( oldumu sana slopee )

"Technofashion " bu sağı solu belli olmaz. "Hay allah disc frenler 15% daha güçlü tutuyormuş" deyip yol-yarış bisikletlerine discfren yerleştirmelerine çok bi zaman kalmadı bence.:D
 
  • Beğen
Tepkiler: bfatih

MertDokur

Daimi Üye
Kayıt
22 Kasım 2007
Mesaj
270
Tepki
205
Şehir
İstanbul
@Mustafa İçdağ

2030 senesinde tour de france'ta uçaklar yarışıcak sanırım. O sırada birinin "birşeyler yanlış sanki ama ne?" demesini bekliyorum. : )

Yanlız mustafa bey sizce o yukarıdaki Portland gibi bir kadroda disk kullanılması çok mu saçma? Yani sonuçta yağmur çamur gibi şartlarda fren tutsun diye düşünmüşler, gerçi şehir içinde ne kadar çamura maruz kalmayı başarıcaz o da başka bir soru...
 

Sercan

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Haziran 2006
Mesaj
774
Tepki
204
Şehir
Istanbul/Küçükçekmece
http://img526.imageshack.us/img526/2407/euro017ve9.jpg
 

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@MertDokur

Mert bahsetiğin bisiklet ( portland) gayet hoş görünümlü bir bisiklet, ama sordun söyliyeyim evet o bisiklette discfren kullanımı gerçekten saçma.
Ama dediğim gibi bu iş "teknomoda" meselesi, ürünü satmak için her yol mübah.

Şunu hatırlatayım cyclo-cross yarışlarındaki bisikletlerde halen cantilever fren sistemi kullanılır, yağmur çamur, dağ bayır hiç farketmez gayet iyi işliyorlar.
Hatta diyebilirimki tecrübe ettiğim en güçlü frenler bunlardır.

Ayrıca yol bisikletlerinde jant seçimininde çok önemi var.
Kullandığım Campagnolo omega 19 ve Araya RC540 jantları yağmurlu koşullarda
mükemmel sonuç verdi. Mavic MA3 kullandım ( bu jantların fren yüzeyleri tornalanmıştır) bu jantlar ıslak kondüsyonda diğerlerine göre zayıftırlar.
Mavic Open Pro Ceramic de tornalanmıştır fakat seramik kaplaması nedeniyle
ıslakta frenlemesi mükemmeldir.