Scudo Sports

Yol bisikletine başlangıç rehberi

Benzer duyguları çoğumuz yaşadık,merak etmeyin kısa bir süre sonra hepsi geride kalacak sonrasında ise hız ve performansın tadını alacak,rüzgârın saçlarınızı uçurmasından keyif alacaksınız [emoji4] ama tur bisikletinizde ki konfor hiç bir zaman geri gelmeyecek haberiniz olsun.
Alışma sürecinde mümkünse trafikten uzak yerlerde sürün bisikleti başlangıçta trafiğe çıkmak biraz zorlayabilir.Bence boya göre kadro seçimi doğru.eldiven kullanmazsanız elleriniz acıyabilir

ASUS_T00I cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
@cerenk Düşük vites ve bol kadans ile zaman içinde hakimiyetiniz artacaktır.
Sürüş pozisyonunuzun ergonomik olması için bike-fit ayarlarını yapmanızda yarar var.
Mevsimine göre jelli eldivenleriniz olmalı ve avuçlar frenleme süresince uyuştuğunda iki el sırayla gevşetilmeli ki uyuşma dediğimiz şey kan dolaşımının azaldığını gösterir.
Kaza belasız sürüşler dilerim.
 
Merhaba arkadaslar daha önce cok denemem oldu ama bir türlü mtb yi bırakamadım yine de bırakmıycam. Yanına bir yol bisikleti düşünüyorum. Fakat konforlu bir sürüş için iki farklı kadro tipi var galiba endurance denilen kadro modeli daha konforlu bir sürüş mü sağlar ? Diğer kadro tipleri nedir ? Şimdiden teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Themaner
@Yunus M.
reacto-300-red-1024x0.jpg
IMG_0740.JPG Üsteki Merida Aero kadro bir bisiklet üzerine daha fazla yatmanız icap ediyor bu da aerodinamik açısından faydalı bir durum getirdiği için aero kadro deniyor yanlış bilmiyorsam. Alttaki de benim bisikletim endurance kadro üst borunun açılı gelmesinden kaynaklı olarak biraz daha dik bir oturuş pozisyonu sunar kullanıcısına. Aero kadrolar genelde standart 23 mm lastiklerle gelirken endurance tarzı bisikletler genelde 25 ve 28 mm lastiklerle üretilirler. Lastik kalınlığı ve 28 mm lastiğin 100 psi basınca kadar desteklemesi (23 mm le genelde 110-120 psi arasında olur) bu bisikletleri daha konforlu hale getirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus M.
@cerenk İlk önce boş bir meydanda sürüp bisiklete alışsanız daha iyi olabilir:harika::harika:
 
@trainspotting35

teşekkür ederim anladım[emoji106] o zaman endurance bakıcaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Ben de tur bisikletinden geçmek istiyorum fakat bu mazgallar beni ciddi manada korkutuyor. Böyle bir kaza yaşamış olan bir arkadaşımız var mı tecrübelerini bize aktarsa?

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@mehmet19899 mazgalara capraz giriniz duz girmeyiniz ayrica yol bisikleti surerken virajlara hizli girmeyiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet19899
@bsklt07
Teşekkür ederim fakat 40 km hızla seyrederken bu ayrımı yapabilir miyiz sizce? Yani mazgalı görmek mümkün mü?

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@mehmet19899 ben daha dün yaptım öyle bir kaza ilk yol bisikletim ile kask vardı ufak tefek sıyrıklarla atlattım hızım 20 idi ama öncesinde 45 km hızla yokuşdan aşağı inmiştim. Bence biraz dikkatli olup mazgalları çaprazlayarak geçersek sıkıntı kalmaz diye düşünüyorum . Saygılar.
 
@samet akkaya
Çok teşekkür ederim hocam geçmiş olsun umarım sizde ve bisiklette kalıcı hasar yoktur

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: samet akkaya
İlk defa kullanılacak olan rotalarda biraz daha dikkatli gidilmesinde fayda var. Gece sürüşü yapıyorsanız iyi bir ışığınız olmalı ve iyi frenleriniz.
 
@mehmet19899 açıkcası bende pek birşey yok ama sızılarım var tabi o kadar da olacak btwin triban 3 idi bisikletim açıkcası şaşırdım ayı gibiyim hiç birşey olmadı bisiklete . Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet19899
@mehmet19899

Üstte arkadaş yazmış dostum mazgallara çapraz girmekte fayda var. Diğer taraftan yol bisikletinde sürat arttığından mütevellit algıları açmak ve temkinli olmak mevcut riskleri minimuma indirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet19899
@hydrocon
Eyvallah teşekkür ederiz. Bazı mazgallar öyle geniş oluyor ki inşallah başımıza birşey gelmez

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
Bizlerden ırak olsun güzel sürüşler [emoji1395][emoji106]
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet19899
Arkadaşlar gidon boğazımın civataları yalama oldu yeni gidon boğazı alacağım sürdüğüm kadro biraz büyük,stok boğaz 110mm kaç 70,90,100mm hangisini almalıyım

Galaxy S7 Edge cihazımdan gönderildi
 
@Bartu Bilgi boy bacak boyu nedir acaba birde kullandığınız bisikletin kadro geometrisi ona göre bir tavsiye yapabilirim , ben bundan önceki kadromda 110 mm boğaz kullanıyordum kadro 55 cm üst boru 56.5 cm bana çok yüksek geliyordu.Uzun sürüşlerde belim ağrıyordu sonradan gidon boğazını 70 mm düşürdüm bir miktar rahatlama sağladı ancak yine istediğim randımanı alamadığım için sonunda kadroyu uygun boyda değiştirdim.
 
Arkadaşlar siz tecrübelisiniz, malum yol bisikletinin geometrisi dolayı sürerken boynumuz sürekli yukarı bakmak zorunda kalıyor haliyle. Bu da belli süre sonra ağrı yapmıyor mu? Yapıyorsa buna nasıl çözümleriniz var?
 
Geri