Mertztrk
Üye
- Kayıt
- 28 Nisan 2014
- Mesaj
- 23
- Tepki
- 20
- Şehir
- Ankara
Merhaba arkadaşlar,
Bir süredir bisiklet türünü seçmekte zorlanıyordum. Ama en sonunda yol bisikleti almaya karar verdim ve seçimim Triban 3'ten yana oldu. 50/39/30 3'lü alüminyum zincir dişlisi kullanıyor. Fakat şu zamana kadar şehir bisikleti sürmüş olan ben için bazı problemler var. Sürüş esnasında çok çok fazla vites geçiş hatası yapıyorum. Trafikte sürdüğüm için aşağı eğilip bakamıyorum. O yüzden telaşla çoğu kolu ittirerek ne yaptığını anlayıp, ona göre vites değiştiriyorum. Muhtemelen birincil sebep bu.
Şimdi, ne kadar değişir vites sisteminden bu kolların işlevleri, bilmiyorum. Ama kabaca aynı olduğunu zannediyorum. (Sol ve sağda birer büyük ve birer küçük kol) Bu kolların tam olarak hangi bölgeleri değiştirdiğine binmeden önce baktım elbette, ama trafikte karıştırıyorum. Çünkü bazen geçmiyor vitesler. Düz yolda giderken en düşük vites yetmiyor. Orta dişliye getirene kadar bayağı uğraşıyorum. Ardından oturduğum yer dolayısıyla aniden yokuş başlıyor ve düşüğe geçemiyorum. Zincir geçiriciye (adını bilmiyorum) sürtüyor. Yokuş bitiyor, bir şekilde en düşüğe aldıktan sonra, tekrar yokuş inmeye başlıyorum. Fakat pedallar boşa döndüğü için en yükseğe almak istiyorum. Fakat olmuyor. Yine sürtüyor.
Bunun tekniğini benim gibi yeni başlayan birisine açıklayabilecek olan var mı? Birkaç güne muhtemelen alışırım. Fakat sürtünmelerin trafikte sorun çıkaracağını hesaba katmam gerekiyor. Ayrıca ekipmanlara zarar vermekten korkuyorum. İnternette böyle önemli bir konuda neden hiç kaynak yol anlayamadım. (Yoksa sorun bende mi?
ha
Teşekkürler cevaplarınız için.
Bonus sorumu ekleyeyim,
Frenler ne kadar hassas olmalı? Freni tam sıktığımda üstteki tutma kısmından ne kadar uzaklaşmalı üst tarafı? Açıklayıcı olabildiğimi umuyorum.
Bir süredir bisiklet türünü seçmekte zorlanıyordum. Ama en sonunda yol bisikleti almaya karar verdim ve seçimim Triban 3'ten yana oldu. 50/39/30 3'lü alüminyum zincir dişlisi kullanıyor. Fakat şu zamana kadar şehir bisikleti sürmüş olan ben için bazı problemler var. Sürüş esnasında çok çok fazla vites geçiş hatası yapıyorum. Trafikte sürdüğüm için aşağı eğilip bakamıyorum. O yüzden telaşla çoğu kolu ittirerek ne yaptığını anlayıp, ona göre vites değiştiriyorum. Muhtemelen birincil sebep bu.
Şimdi, ne kadar değişir vites sisteminden bu kolların işlevleri, bilmiyorum. Ama kabaca aynı olduğunu zannediyorum. (Sol ve sağda birer büyük ve birer küçük kol) Bu kolların tam olarak hangi bölgeleri değiştirdiğine binmeden önce baktım elbette, ama trafikte karıştırıyorum. Çünkü bazen geçmiyor vitesler. Düz yolda giderken en düşük vites yetmiyor. Orta dişliye getirene kadar bayağı uğraşıyorum. Ardından oturduğum yer dolayısıyla aniden yokuş başlıyor ve düşüğe geçemiyorum. Zincir geçiriciye (adını bilmiyorum) sürtüyor. Yokuş bitiyor, bir şekilde en düşüğe aldıktan sonra, tekrar yokuş inmeye başlıyorum. Fakat pedallar boşa döndüğü için en yükseğe almak istiyorum. Fakat olmuyor. Yine sürtüyor.
Bunun tekniğini benim gibi yeni başlayan birisine açıklayabilecek olan var mı? Birkaç güne muhtemelen alışırım. Fakat sürtünmelerin trafikte sorun çıkaracağını hesaba katmam gerekiyor. Ayrıca ekipmanlara zarar vermekten korkuyorum. İnternette böyle önemli bir konuda neden hiç kaynak yol anlayamadım. (Yoksa sorun bende mi?
Teşekkürler cevaplarınız için.
Bonus sorumu ekleyeyim,
Frenler ne kadar hassas olmalı? Freni tam sıktığımda üstteki tutma kısmından ne kadar uzaklaşmalı üst tarafı? Açıklayıcı olabildiğimi umuyorum.


