Scudo Sports

Yol Bisikletinde Vites Hataları

Mertztrk

Üye
Kayıt
28 Nisan 2014
Mesaj
23
Tepki
20
Şehir
Ankara
Merhaba arkadaşlar,

Bir süredir bisiklet türünü seçmekte zorlanıyordum. Ama en sonunda yol bisikleti almaya karar verdim ve seçimim Triban 3'ten yana oldu. 50/39/30 3'lü alüminyum zincir dişlisi kullanıyor. Fakat şu zamana kadar şehir bisikleti sürmüş olan ben için bazı problemler var. Sürüş esnasında çok çok fazla vites geçiş hatası yapıyorum. Trafikte sürdüğüm için aşağı eğilip bakamıyorum. O yüzden telaşla çoğu kolu ittirerek ne yaptığını anlayıp, ona göre vites değiştiriyorum. Muhtemelen birincil sebep bu.

Şimdi, ne kadar değişir vites sisteminden bu kolların işlevleri, bilmiyorum. Ama kabaca aynı olduğunu zannediyorum. (Sol ve sağda birer büyük ve birer küçük kol) Bu kolların tam olarak hangi bölgeleri değiştirdiğine binmeden önce baktım elbette, ama trafikte karıştırıyorum. Çünkü bazen geçmiyor vitesler. Düz yolda giderken en düşük vites yetmiyor. Orta dişliye getirene kadar bayağı uğraşıyorum. Ardından oturduğum yer dolayısıyla aniden yokuş başlıyor ve düşüğe geçemiyorum. Zincir geçiriciye (adını bilmiyorum) sürtüyor. Yokuş bitiyor, bir şekilde en düşüğe aldıktan sonra, tekrar yokuş inmeye başlıyorum. Fakat pedallar boşa döndüğü için en yükseğe almak istiyorum. Fakat olmuyor. Yine sürtüyor.

Bunun tekniğini benim gibi yeni başlayan birisine açıklayabilecek olan var mı? Birkaç güne muhtemelen alışırım. Fakat sürtünmelerin trafikte sorun çıkaracağını hesaba katmam gerekiyor. Ayrıca ekipmanlara zarar vermekten korkuyorum. İnternette böyle önemli bir konuda neden hiç kaynak yol anlayamadım. (Yoksa sorun bende mi? :eek:ha:)

Teşekkürler cevaplarınız için.


Bonus sorumu ekleyeyim,

Frenler ne kadar hassas olmalı? Freni tam sıktığımda üstteki tutma kısmından ne kadar uzaklaşmalı üst tarafı? Açıklayıcı olabildiğimi umuyorum.
 
Scudo
Tavsiyem ilk önce, bisikletin vitesleri tam ayarlı mı ona baktırmanız, eğer ayarlıysa zaten zamanla alışırsınız vites değiştirmeye. Yokuş konusunda da, yokuşa gelmeden önce vitesi yumuşatmanızda fayda var, yokuş cıkarken zorlayarak vites yumuşatmak tehlikeli, ben bir keresinde bu yüzden, arka aktarıcıyı zinciri ve 1 adet jant telini kopardım :)
 
Ayrıca yüklendiğiniz için vites siteminin ömrünü kısaltırsınız. Nail arkadaşın dediği gibi önceden değiştirin vitesi.
 
Elbette yokuş çıkmaya başlamadan yumuşatmam gerektiğini biliyorum. O yüzden önceden değiştirmeye başlıyorum ama çıkmaya başladıktan sonra ancak becerebiliyorum. Arka dişlilerdeki geçişler nispeten kolay. Ama aynakol dişlilerine geçişler oldukça sıkıntılı. Vites ayarlarında problem olduğunu zannetmiyorum. Viteslere alışmak için havada boşta çevirdim binmeden önce. Sıkıntı yoktu. İş sürmeye başlayınca ve vitesler sürekli karışınca zorlaşıyor.
 
Sıfır aldıysanız bir servise götürüp inceletin ve bire bir konuşarak çözerseniz daha iyi olur. Vites telleri yağlanmadan konduğunda sıkıntı yarabiliyor.
 
Anladım. Teşekkürler. Zaten elbette Decathlon'a gösterecektim. Sadece bu süreç arasında halledebileceğim bir durum mu diye merak etmiştim. (Özellikle vites geçişini anlamak açısından)
 
Çapraz olarak en uçta kullanmayın vitesleri. çapraz kullanım da zincirinizin ömrünü kısaltır.
 
Arkadaşlar yol bisikletine yeni başladım 2x10 vites sisteminde kaça kaç kullanılması gerekiyor çapraz kullanım olmaması için. Önceden dağ bisikletimde aynakol 1" de 1-2-3, 2" de 4-5-6, 3" te iken de 7-8 i kullanıyordum. Yol bisikletinde kaçta hangisini kullanacağız?
 
Rica ederim. Zaten, ön vites tam ayarlandığında zincir çapraz kullanılmaya başlarsa ön vites değiştiriciye sürter.
 
@Auron Sanchez çarpraz zincir konusunda bi forum büyüğünden yol bisikletin çarprazın mtb deki gibi olmadığını duymuştum.Ve bu gerçektende doğru bence(tecrübelerime dayanarak) o yüzden çarpraz konusunda çekinmeyin büyükte 1-8 arası kullanabilirsiniz.

Not: Tabiki vites ayarlarınızın tam olması gerekiyor bunun için,özelliklede arkaya göre daha hassas ayar gerektiren ön vites.
 
Vites deüiştirmeye üşenmezseniz hata da yapmazsınız. Aynı kadand ile, yani aynı hızda pedal çevirerek, gitmeye çalışın, yol viteslerinde çapraz pek sıkıntı olmuyor, zaten çapraz durumda ön vites sürtmeye başlayınca, aslında sürtmeye başlamadan, yarım vites yaparak sürebilirsiniz. Aynakol viteslerinin hepsini kullanmaya çalışın, hem eşit yıpranır hemde kadansı korumak daha kolay olur.
 
@Auron Sanchez
2x10 için genel bi standart yok, kullandığın sistemin özelliklerine göre bakmalısın, ne kadar zincir eğimiyle çalışmak için tasarlanmış ? kesin bilgilere kullandığın serinin kullanım kılavuzundan ulşabilirsin, ben rival de 1x10 - 2x1 yani 10. ve 11. vitesler dışında hepsini kullanıyorum
 
Geri