furkanbr
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 29 Ekim 2017
- Mesaj
- 447
- Tepki
- 393
- Yaş
- 28
- Şehir
- İstanbul - Sakarya
- Bisiklet
- b'Twin
Merhabalar , forumda aradım göz attım ama böyle bir konuya rastlayamadım , 1 - 1.5 yıl önce başladım bisiklete yaklaşık 6000km dir mtb kullanıyordum ki yanına bir de yol bisikleti ekleyerek yol ile de yaklaşık 300 km oldu anca.
Daha öncesinde bisiklette aero bir pozisyon almanın üretilen güç ve ftp değerini negatif yönde etkilediğini okumuştum , ben de antrenmanlarımı daha çok droplardan tutarak kendimi bu yönde geliştirerek olan bu güç kaybını en aza indirmeye çalışıyordum ama bu sabah antrenmanda şunu fark ettim ; dün veledromda tur atarken 30 -32 km/h hızla giderken nabzım 165-170bpm aralığında oluyordu ve yine droplardaydım ama bu sabah aynı hızlarda hood'lardan tutarken nabzımın 145bpm civarında olduğunu fark ettim ve birkac gün önce droplardan tutarak çıktığım yokuşu hood pozisyonunda tekrar denedim ve gerçekten büyük bir fark vardı ;
*İlk olarak yokuşta tam 1km/h ve 30 sn fark var çıkış süresi olarak ,
*daha dik iken çok daha yüksek kadans çevirebildiğimi fark ettim önceki denememde 80-85 rpm aralığındayken bugun 105-110 rpm çevirebiliyordum ve zorlanma aöısından kendimde bir fark göremedim , iki denemede de 1x2 vites kombinasyonunda aynı bölgeyi çıkarken önceki denemede hızı 15 civarındayken bugun aynı viteste hızım 18-20 km/h aralığındaydı
*daha dik dururken nabzım daha yavaş yükseliyor , droplarda iken nabzım tırmanış başladığında bi anda fırlıyordu sanki sprint atıyormuşum gibi ama dik dururken yavaş yavaş yükseldiğini seyrediyordum diyebilirim , zaten daha hızlı olduğum halde ortalama nabzım da daha düşüktü
*Dik otururken bir sonraki tekrarda daha az yorgun oluyorum kendimi daha iyi toparlayabiliyorum , droplarda iken hep ilk denemem en iyi zamanım oluyorken bugun en son denememde en iyi zamanımı elde ettim.
Merak ettiğim ise evet düşüş olacaktı biliyordum ama bu kadarı bana fazla gibi geldi yoksa bu durum normal midir , sizde bu durum nasıl oluyor fark ettikleriniz neler ?
Bu durumu düzeltmek için , güç kaybını azaltmak için ne yapmak gerekir siz bu durumu nasıl aşabildiniz ? Yardımcı olursanız çok sevinirim , teşekkürler.
(Birkaç gün önceki kayıt)
(Bugünkü kayıt)
Daha öncesinde bisiklette aero bir pozisyon almanın üretilen güç ve ftp değerini negatif yönde etkilediğini okumuştum , ben de antrenmanlarımı daha çok droplardan tutarak kendimi bu yönde geliştirerek olan bu güç kaybını en aza indirmeye çalışıyordum ama bu sabah antrenmanda şunu fark ettim ; dün veledromda tur atarken 30 -32 km/h hızla giderken nabzım 165-170bpm aralığında oluyordu ve yine droplardaydım ama bu sabah aynı hızlarda hood'lardan tutarken nabzımın 145bpm civarında olduğunu fark ettim ve birkac gün önce droplardan tutarak çıktığım yokuşu hood pozisyonunda tekrar denedim ve gerçekten büyük bir fark vardı ;
*İlk olarak yokuşta tam 1km/h ve 30 sn fark var çıkış süresi olarak ,
*daha dik iken çok daha yüksek kadans çevirebildiğimi fark ettim önceki denememde 80-85 rpm aralığındayken bugun 105-110 rpm çevirebiliyordum ve zorlanma aöısından kendimde bir fark göremedim , iki denemede de 1x2 vites kombinasyonunda aynı bölgeyi çıkarken önceki denemede hızı 15 civarındayken bugun aynı viteste hızım 18-20 km/h aralığındaydı
*daha dik dururken nabzım daha yavaş yükseliyor , droplarda iken nabzım tırmanış başladığında bi anda fırlıyordu sanki sprint atıyormuşum gibi ama dik dururken yavaş yavaş yükseldiğini seyrediyordum diyebilirim , zaten daha hızlı olduğum halde ortalama nabzım da daha düşüktü
*Dik otururken bir sonraki tekrarda daha az yorgun oluyorum kendimi daha iyi toparlayabiliyorum , droplarda iken hep ilk denemem en iyi zamanım oluyorken bugun en son denememde en iyi zamanımı elde ettim.
Merak ettiğim ise evet düşüş olacaktı biliyordum ama bu kadarı bana fazla gibi geldi yoksa bu durum normal midir , sizde bu durum nasıl oluyor fark ettikleriniz neler ?
Bu durumu düzeltmek için , güç kaybını azaltmak için ne yapmak gerekir siz bu durumu nasıl aşabildiniz ? Yardımcı olursanız çok sevinirim , teşekkürler.
(Birkaç gün önceki kayıt)
(Bugünkü kayıt)


