Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

Merhaba 67kiloyum

yanaktan gitme veya yarılma ihtimali düşük ama gene de böyle bir ihtimal var. arkadaş 65 kiloydu üst taraftan gitti lastiği. hayırlısı ile kullanın ama ben para verip bu riske girmezdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Scudo
yanaktan gitme veya yarılma ihtimali düşük ama gene de böyle bir ihtimal var. arkadaş 65 kiloydu üst taraftan gitti lastiği. hayırlısı ile kullanın ama ben para verip bu riske girmezdim.
Aslında grandsport alacaktım ama çiftini 600tl ye bulunca gp5000 denemek istedim. Pro one ile benzer lastik olduklarını duydum.5000-6000km arası götürsün yeter.
 
Aslında grandsport alacaktım ama çiftini 600tl ye bulunca gp5000 denemek istedim. Pro one ile benzer lastik olduklarını duydum.5000-6000km arası götürsün yeter.
Gp 4000 S2 kullanmaktayım,5000 serisinin bir alt sınıfı 10bini geçtim 1patlakla,lastik alırken çok arada kaldım çünkü bir öncekilerde conti grand sport idi onlarda baya uzun patlaksız gitti hatta patikalarda bile sürmüştüm,ama bu 4000 serisi asfaltta hakikaten fark yarattı diyebilirim,akıcılık,sağlamlık ve yol tutuş anlamında beni şaşırttı,ıslakta bilmiyorum çünkü yağmurda pek sürmem.
 
Aslında grandsport alacaktım ama çiftini 600tl ye bulunca gp5000 denemek istedim. Pro one ile benzer lastik olduklarını duydum.5000-6000km arası götürsün yeter.
7000km den fazla tek patlakla kullandım. Muhtemelen 2-3 hafta sonra tekrar onlarla devam edecegim. 600e nerede var ben de atayim kenara bir cift daha😆
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
selamlar,
lastik seçimi konusunda tavsiyelerinizi istiyorum.. specialized allez yol bisikletim var ve kullandığım lastik continental gp 4000s II, baya bir yol yaptım bir miktar aşınma mevcut.. 5-6 kez patlak sorunu yaşadım. 2019 yılında hiç patlama olmadı ama 2020 3 kere patladı. başladımı seri halinda başlıyor sanırım. continental iyi güzel ama kenarlarda bir sıkıntı var darbe alabiliyor. ağır bir kişi değilim 1.70 boy 54 kilo :) istanbul'da yaşıyorum sürüş rotam aynı '' ikitelli Halkalı >> beşiktaş bebek sariyer ''
bu rota için uygun olabileceğini düşündüğüm vittoria lastiklerine geçmeyi düşünüyorum. merlin cycle sitesinden sipariş vereceğim. listeyi link olarak atmak istedim fakat ilk mesajım olduğu için link verme yetkim yok :( tavsiyeniz hangisi olur.
 
Arkadaşlar hepinize selamlar... Lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyorum ön lugano arka durano olarak kullandım baya bir süre. Daha önce bahsetmiştim patlama sorunları yaşadım çok , şimdi 700*25 lik yeni bir çift lastik siparişi vericem. Bir çok arkadaşımızın sorunsuz şekilde alışveriş yapmasına güvenerek wiggle dan vericem siparişimi. Geçmişe yönelik tüm mesajları okudum ama yinede güncel olarak fikirlerinizi almak isterim. Lastik tercihlerim bunlar önerilerinizi bekliyorum :)

•Vittoria rubino pro 4

•Michelin pro4 endurance v2 (yorumlara dayanarak en sıcak baktığım tercih)

•Michelin power endurance

•Continental gp 4 season

•Pirelli p zero velo

•continental gp 5000

•schwalbe one v-guard ( stoklarda hiç bir sitede bulamadım )
 
Arkadaşlar hepinize selamlar... Lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyorum ön lugano arka durano olarak kullandım baya bir süre. Daha önce bahsetmiştim patlama sorunları yaşadım çok , şimdi 700*25 lik yeni bir çift lastik siparişi vericem. Bir çok arkadaşımızın sorunsuz şekilde alışveriş yapmasına güvenerek wiggle dan vericem siparişimi. Geçmişe yönelik tüm mesajları okudum ama yinede güncel olarak fikirlerinizi almak isterim. Lastik tercihlerim bunlar önerilerinizi bekliyorum :)

•Vittoria rubino pro 4

•Michelin pro4 endurance v2 (yorumlara dayanarak en sıcak baktığım tercih)

•Michelin power endurance

•Continental gp 4 season

•Pirelli p zero velo

•continental gp 5000

•schwalbe one v-guard ( stoklarda hiç bir sitede bulamadım )
Hocam contınantal gp 5000 hakkında olumlu yorum fazla .Tercih edilebilir bir lastik yinede forumda kullanan arkadaşlar bilgi verirse iyi olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Scribble815
Aynı soruyu buraya da sormak istiyorum bir sakıncası yoksa:

Merhaba herkese. Bugün Berlin'de 5-6 derece havayı ve güneşi de görünce atladım bisiklete çıktım yola. Lastikleri kısa bir süre önce Continental GP 5000'le değiştirmiştim. Velhasıl kelam, 6. km'de arka lastik beni yarı yolda bırakmaya karar verdi ve patladı. Dedim güzel, zaten olması gereken bu, uzun aranın ardından ilk sürüş her zaman böyle biter. Yedek iç lastiği çıkardım ve değiştirmeye koyuldum. Ancak bu düyanın en popi lastiklerinden olan, minnoş, tatlış, güzel mi güzel GP 5000, asla janta oturmak istemedi. O kadar konuştum, dil döktüm yalvardım, bana mısın demedi. Ilk takarken de zorlamıştı beni hayta ama bu sefer öğle aram olduğu için ve fazla zamanım kalmadığı için atladım trene, bisiklet sırtımda döndüm eve.

Sorum şu ki, bu lastiği kullanıp bu tarz hadiseler yaşayan arkadaşlar ne yapıyor? Lastiği janta geçirirken uyguladıkları bir yöntem var mıdır? Keza dil döküp yalvarmak işe yaramadı. Levye silahını kullandım ama fotoda göreceğiniz üzere, minnoş onu da kırdı. Bu pazar uzun bir tura çıkma planım var ancak bugünkü prova beni bir hayli gerdi. Tavsiyelerinizi bekliyorum 🙏🏼

WhatsApp Image 2021-02-18 at 12.45.47.jpeg
 
Sorum şu ki, bu lastiği kullanıp bu tarz hadiseler yaşayan arkadaşlar ne yapıyor? Lastiği janta geçirirken uyguladıkları bir yöntem var mıdır? Keza dil döküp yalvarmak işe yaramadı. Levye silahını kullandım ama fotoda göreceğiniz üzere, minnoş onu da kırdı. Bu pazar uzun bir tura çıkma planım var ancak bugünkü prova beni bir hayli gerdi. Tavsiyelerinizi bekliyorum 🙏🏼

Bir alt serisi olan GP 4000 S2 lastikleri denemek için Fulcrum LG5 jantlara takarken beni de epey uğraştırmışlardı dış minnaklar. Allahtan yakınlarda bir benzinlik vardı ve tuvaletten koca bir avuç sıvı sabun aşırmama ses etmediler. Tayt giyen orta yaş bir adamın sabunla ne işi olabilirdi zaten. :D

Sabunu jantın duvarlarına ve lastiğe sürünce nazlanan lastikler cuk diye oturdu. Sizde de işe yarayabilir.
 
Aynı soruyu buraya da sormak istiyorum bir sakıncası yoksa:

Merhaba herkese. Bugün Berlin'de 5-6 derece havayı ve güneşi de görünce atladım bisiklete çıktım yola. Lastikleri kısa bir süre önce Continental GP 5000'le değiştirmiştim. Velhasıl kelam, 6. km'de arka lastik beni yarı yolda bırakmaya karar verdi ve patladı. Dedim güzel, zaten olması gereken bu, uzun aranın ardından ilk sürüş her zaman böyle biter. Yedek iç lastiği çıkardım ve değiştirmeye koyuldum. Ancak bu düyanın en popi lastiklerinden olan, minnoş, tatlış, güzel mi güzel GP 5000, asla janta oturmak istemedi. O kadar konuştum, dil döktüm yalvardım, bana mısın demedi. Ilk takarken de zorlamıştı beni hayta ama bu sefer öğle aram olduğu için ve fazla zamanım kalmadığı için atladım trene, bisiklet sırtımda döndüm eve.

Sorum şu ki, bu lastiği kullanıp bu tarz hadiseler yaşayan arkadaşlar ne yapıyor? Lastiği janta geçirirken uyguladıkları bir yöntem var mıdır? Keza dil döküp yalvarmak işe yaramadı. Levye silahını kullandım ama fotoda göreceğiniz üzere, minnoş onu da kırdı. Bu pazar uzun bir tura çıkma planım var ancak bugünkü prova beni bir hayli gerdi. Tavsiyelerinizi bekliyorum 🙏🏼

WhatsApp Image 2021-02-18 at 12.45.47.jpeg
Ah Conti lastiklerin bu janta oturmaması. İlk defa lastikleri aldım, kargodan geldiler. Değişimi yaptım ama baktım da lastikler janta oturmuyor. Saatlerce uğraştım nafile. Mecbur bir bisikletçiye gittim, usta uğraştı sabunladı zorla da olsa oturttu. Eve geldim baktım ki iç lastik siboptan kaçırıyor. Mecbur akşam çıkardım iç lastiği değiştirdim, sabunla sabunlaya bir yandan da levyeye ile geçire geçire zor da olsa oturttum lastikleri. Bu kadar sert lastik iyi midir kötü müdür bilmiyorum. Acele işin oldu mu yandın demektir.
 
Tamamdır çözüm belli: Sele çantasında minik bir şişe sıvı sabun taşımak. Biraz da sök tak yaparak el alışkanlığı kazanayım. Acele bir durumda ya da grupça yapılan bir turda çok can sıkar çünkü bu durum. Çok teşekkürler @Sadettin Z. ve @OgulcanGuven
 
@TrEddieMercury
Sıvı sabuna alternatif olarak şöyle bir şey de taşıyabilirsiniz:
(link)

Hmm aslında iki elle lastiği kavrayıp bu aletin yaptığını yapmak gerekiyor ama bugün asla işe yaramadı. Benim tatlış mı tatlış GP 5000'im bu aleti ortadan ikiye böler gibi geliyor ama sabunla beraber güzel bir ikili de olabilirler elleri hiç kirletmeden. Hemen bir tane sipariş vericem :) Teşekkürler tavsiye için.
 
@TrEddieMercury Bunun cepte sorunsuz taşınan versiyonunu öneririm. Uzun zamandır kullanıyorum; Çok daha ufak ve hafif :harika:

(link)

Tam sipariş verecekken şunu gördüm ☹

256687 dosyayı görüntüle

Türkçe'ye çevirmek gerekirse, Rene abimiz (ya da ablamız) GP 5000 (Tubeless versiyonu) ile sonuç alamamış. Benim de tahminim o yönde zaten. Normal levyeyi kıracak kadar sert bir şekilde gerilen lastik, bu tarz bir aletle de çok iyi anlaşmaz muhtemelen. Yukarıda önerilen sabun methoduyla birlikte kullanılırsa sonuç verebilir tabii.

Bu da başka benzer bir yorum:
256688 dosyayı görüntüle

Bu arkadaş da hem Conti 5000 için işe yaramadığını, hem de karbon jantlara zarar verebileceğini söylemiş.
 
Tam sipariş verecekken şunu gördüm ☹

256687 dosyayı görüntüle

Türkçe'ye çevirmek gerekirse, Rene abimiz (ya da ablamız) GP 5000 (Tubeless versiyonu) ile sonuç alamamış. Benim de tahminim o yönde zaten. Normal levyeyi kıracak kadar sert bir şekilde gerilen lastik, bu tarz bir aletle de çok iyi anlaşmaz muhtemelen. Yukarıda önerilen sabun methoduyla birlikte kullanılırsa sonuç verebilir tabii.

Bu da başka benzer bir yorum:
256688 dosyayı görüntüle

Bu arkadaş da hem Conti 5000 için işe yaramadığını, hem de karbon jantlara zarar verebileceğini söylemiş.
Açıkçası lastik takmayı bilmeyen tüm levyelerle her janta zarar verebilir. Takmayı bilense levyesiz her lastiği takabilir. Bu tip aletler tam bu ikisinin arası için. Herhangi bir levyeden çok daha başarılı bir ürün. Gerisi sizin tecrübe ve tekniğinize kalmış bir durum :) Biraz deneme yapın evde sakin sakin derim. Önemli olan lastiği ilk taktığınız noktadan itibaren esnete esnete son kalan kısmı rahatlatmak.
 
Aynı soruyu buraya da sormak istiyorum bir sakıncası yoksa:

Merhaba herkese. Bugün Berlin'de 5-6 derece havayı ve güneşi de görünce atladım bisiklete çıktım yola. Lastikleri kısa bir süre önce Continental GP 5000'le değiştirmiştim. Velhasıl kelam, 6. km'de arka lastik beni yarı yolda bırakmaya karar verdi ve patladı. Dedim güzel, zaten olması gereken bu, uzun aranın ardından ilk sürüş her zaman böyle biter. Yedek iç lastiği çıkardım ve değiştirmeye koyuldum. Ancak bu düyanın en popi lastiklerinden olan, minnoş, tatlış, güzel mi güzel GP 5000, asla janta oturmak istemedi. O kadar konuştum, dil döktüm yalvardım, bana mısın demedi. Ilk takarken de zorlamıştı beni hayta ama bu sefer öğle aram olduğu için ve fazla zamanım kalmadığı için atladım trene, bisiklet sırtımda döndüm eve.

Sorum şu ki, bu lastiği kullanıp bu tarz hadiseler yaşayan arkadaşlar ne yapıyor? Lastiği janta geçirirken uyguladıkları bir yöntem var mıdır? Keza dil döküp yalvarmak işe yaramadı. Levye silahını kullandım ama fotoda göreceğiniz üzere, minnoş onu da kırdı. Bu pazar uzun bir tura çıkma planım var ancak bugünkü prova beni bir hayli gerdi. Tavsiyelerinizi bekliyorum 🙏🏼

WhatsApp Image 2021-02-18 at 12.45.47.jpeg
Ben de gp 5000 kullanıyorum ve lastiği takarken levye kullanmıyorum. Şöyle yapıyorum: Öncelikle dış lastiği janta geçirebildiğim kadar geçiriyorum. Yaklaşık 15-20 cm'lik kısım dışarıda kalıyor. İç lastiği sonuna kadar indirip, dış lastiğin dışarıda kalan kısmının tam ters hizasından iki elimle aşağı doğru yavaş yavaş esnetiyorum. Bu şekilde lastiğin dışarıda olan kısmına kadar devam ettiğimde lastik komple jantın içine rahatlıkla girebiliyor. Böylelikle levhe ile zorlayıp iç lastiği parçalama riski de ortadan kalkmış oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: seko35.50
Sorum şu ki, bu lastiği kullanıp bu tarz hadiseler yaşayan arkadaşlar ne yapıyor?
Bende bu olayı tecrübe etmiş biri olarak şöyle bir tüyo ve püf noktası ilave edeyim,bisikletçi tüyosudur bu arada,iç lastiğe hafif hava bastınız sonra içeri yerleştirdiniz,bu inatçı contiyi janta oturturken önce sibop kısmını janta monte edin sonra ne hikmetse kalan kısım daha rahat oturuyor,yani önce sibop tarafı sonra kalan ksım,sebebide sibobun olduğu kısım lastiği kasıyor ve yeteri kadar mesafe ve gerginlik kalmadığı için bir türlü janta oturmuyor.
 
Geri