Scudo Sports

Yol bisikletinde lastik seçimi

@historiyst O mesajda arkadaşın pahalı dediği benim de desteklediğim lastik marathon plus değil, one v-guard ama :cool:
340 liraya aldığınız yerin linkini paylaşır mısınız?Belki başka arkadaşlar da faydalanmak isterler.
 
Scudo
Ben de veloflex master 25 aldım bugün elime ulaştı, arkadaş bu ne lanet lastikmiş, ellerim parçalandı resmen takacağım diye, hiç esnemiyor. Görüntüsü çok güven vermedi patlak koruması olarak özellikle yanak kısımları çok ince gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD
@Ersanozturk37 Bildiğim kadarıyla race guard Yani yarış koruması var, hafif ve akışkan güzel olan ama antrenman ve günlük kullanımda patlağa zayıf ama kaliteli lastikler. Zefal Patlak şeridi ile yolun durumuna göre iş görür tabi amacınız önemli, yarışlara katılıyorsanız iyi ama benim gibi arasıra antrenman ve ulaşım ise sıkıntı olabilir. Patlak işi tamamen şans ayrıca... gün olur en sağlamı anında patlar gün olur yıllarca patlamaz
 
bu ne lanet lastikmiş, ellerim parçalandı resmen takacağım diye

Bugüne kadar telli veya katlanır 5-6 farklı model lastik takıp çıkardım,hiç zorlanmadım.Sizin hislerinizin aynısını bana Schwalbe one lar yaşattı.Küçükyalı'daki bisikletçim Doruk Bisiklet'te lastik söküp takmanın püf noktasını gösterdiler.İki arkadaş zar zor taktığımız lastiği o kadar kolay taktılar ki inanamızsınız.Hepimiz gibi önce lastiğin bir yüzünü jant kenarına taktıktan sonra lastiği jant kenarından iterek lastiği ortalıyorlar.Sonra ikinci yüzü janta geçiriyorlar, lastiğin oturtulacak son inatçı kısımları geldiğinde ise lastiği ovalayarak yine jant kenarından uzaklaştırarak ortalıyorlar ve lastik kolayca oturuyor.Böyle yazılı anlaşılamayabilir, yolunuz o tarafa düşerse lastik takmada püf noktayı göstermede yardımcı olurlar.İyi esnaftırlar.:harika:
 
@-Skynet-
Okuduğum yorumlara göre optimum noktadaki lastiklerden biri bu (link)

Yol tutuşu iyi,
Islak zeminde iyi,
Akıcılığı P zero seviyesinde iyi
Patlama direnci iyi deyola
Çok hafif
Fiyatı abartı değil
Kolay kolay deforme olmuyor.En azından P zerodan çok daha dayanıklı.

Bunların hepsine katılıyorum.Gerçekten müthiş lastik.
Ben 3000 km kadar Schwalbe One kullandım.Lastik basıncına dikkat ediyor olmama rağmen 11 tane patlak yaşadım.Ancak bu lastikle hiç lastik patlağı yaşamayan çok kişi var.Büyük ihtimalle tamamen benim şansızlığımdan.Schwalbe durano race guard 4. seviye, durano plus 6. seviye patlak koruması sağlarken bu Schwalbe One 5.seviye.(yani yüksek patlak korumalı)
Hatta Pirelli P zero için patlak koruması daha kötü dedikleri halde 3500 km de Pzero ile bir lastik patlağı yaşadım.
Ben senin yerinde olsam bu lastiği alır gözü kapalı denerim.
(link) a baktımda halen gelmemiş gözüküyor. (link) de var ama orayı da pek bilmiyorum. Çifti de 500TL gibi bir fiyata denk geliyor... Bazen düşünüyorum da 500TL lastiğe verilir mi... Durano race in çifti 315tl geliyor. Arada 185 tl fark var...
Durano Race Guard ile karşılaştırdığımda, malüm sitede patlak direncinde 12 puan one guarda verilirken, 15 puan düz duranoya verilmiş. Halbuki düz durano 4.seviye koruma varken, one guarda 5.seviye koruma var.Denildiği gibi o sitenin patlak dirençlerinde sıkıntı var...
Ha bu arada bu zamana kadar kullandığım yarış lastiği sadece Giantın üzerindeki lastik. :komik: Yol bisikletinde daha 1 yılım dolmadı. :)
Bu senin 11 patlak olayını anlamadım doğrusu, bu lastikte seninde dediğin gibi 5.seviye koruma var. Mantıken bunla raptiyeden geçsen bile patlatmaması lazım, kolay kolayda dış lastik yara almaması lazım. Senin patlaklarda zanlı neydi? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s
Merhaba,

Çok fazla konu başlığı kurcalasam da yakın dönemli bilgi bulmakta ve kendime uygun sonuçlara ulaşmakta başarılı olamadım. Yaklaşık 2 aydır Carraro Gravl G2 kullanıyorum. Fabrika çıkışı 38lik Schwalbe G-One Speed lastiklerle geldi bisiklet. Sadece asfaltta kullandığım için biraz daha performansı (hem hız hem hızlanma anlamında) arttıracak bir lastik arayışım var. Jant ölçüsü 622 - 15. araştırdığım kadarıyla bu jant için önerilen lastik genişliği 21 ile 33 aralığında ve en ideali de 28mm olarak çıkıyor.

İlk defa yol bisikleti kullanan biri olarak biraz da ince lastikten gözüm korktuğu için 30 yada 32mm düşünüyorum ancak 28'de birçok açıdan daha avantajlı gözüküyor.
Yarışlara katlmak vs gibi bir planım olmasa da kendi çapımda performansımı arttırmak istiyorum. Antalyada kış çok yağmurlu geçtiği için bir yandan ıslak zemin için de kötü olmayan bir yol tutuşa ihtiyacım var. Henüz çok yokuş antremanı yapma fırsatım olmasa da yokuş ve inişlerde özellike yol tutuşa ihtiyacım olacaktır diye düşünüyorum. Ağırlığı çok da önemli olmayan, hızlı ve yol tutuşu yüksek aynı zamanda patlamaya karşı da direnci iyi olan uzun süre kullanabileceğim lastik(tubeless olmayan) arayışındayım.

Şu ana kadar üzerinde durduğum lastikler:

(link)

(link)

(link)

Tavsiyeleriniz için şimdiden çok teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Neden sadece asfalt kullanımı için gravel tarzı bir bisiklet aldınız. Boşuna ince lastik alıp masraf edeceksiniz.
 
Aslında Gravel bisiklet almamın 2 temel sebebi vardı(ne kadar doğru hareket ettim tartışılır tabi). Birincisi her zaman kalın lastik takabilme opsiyonum olsun istedim. Çünkü Antalya Konya altı civarında, Kemek civarında Gravel için de uygun rotalar çok fazla ve yokuş performansım arttıkça güzel havalarda oralarda uzun sürüşler yapmayı planlıyorum. İkincisi de 20 yıl önce sadece 2 yıl dağ bisikleti kullanıp ara vermiş ve yol bisikletine ilk defa binen biri olarak hem oturma ve sürüş pozisyonu daha rahat olan bir kadro istedim hem de alışana kadar geniş lastiğin nimetlerinden faydalanmak istedim.
2 aydır bu şekilde haftada 3-4 gün 20-55 km arası sürüşler yapıyorum. Haftaiçi sabahları sadece asfaltta antreman amaçlı kullanacağım ve haftasonları da kış boyunca asfalt dışı çok opsiyonum olmayacağı için 28-32mm arası bir lastik arıyorum :)
 
Bütçeniz uygunsa Conti ler iyidir ama yanak kısımlarının zayıf olduğunu birçok kullanıcı yazmış forumda.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Bağlantısını verdiğiniz Schwalbe, tubeless. Conti GP5000'in de tubeless olanı var, alırken dikkat edin.
Aynı sayfada tubeless easy olanları da var. Ona dikkat ediyorum. Uyariniz için teşekkürler. Lastik markası ve modelinden ziyade ölçü konusunda da çok kararsizim. Bazı modellerde 28 e kadar seçenek var bazılarında 30 ve 32 de mevcut. 38den sonra 28 çok mu ince olur konforu çok olumsuz etkiler mi onu da kestiremiyorum. Acemilik level 99.
 
28 iyidir bence.
 
@Bıyıkov Kadronuza sığacak en geniş lastiği almanızı tavsiye ederim.
 
@Bıyıkov Kadronuza sığacak en geniş lastiği almanızı tavsiye ederim.
Şu anda 38mm kullanıyorum ve kadroya daha genişleri de sığar ancak asıl amacım biraz daha performansı arttırmak. Bu nedenle ince lastiğe geçmek istiyorum. Neden en geniş lastiği önerdiniz acaba gözümden kaçan bir konu mu var?
 
@Bıyıkov Pardon ilk mesajınızı şimdi okudum. Demek istediğim performanslı bir lastik alacaksanız o modelin en genişini almanız. Bu durumda benim tavsiyem 32c GP5000. Biraz ağırlık dezavantajına rağmen, hem yuvarlanma direnci, hem rahatlık hem de yol tutuş daha iyi olacaktır. GP5000 için şu tabloyu örnek gösterebiliriz:

Screenshot_4.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
Merhaba,

Çok fazla konu başlığı kurcalasam da yakın dönemli bilgi bulmakta ve kendime uygun sonuçlara ulaşmakta başarılı olamadım. Yaklaşık 2 aydır Carraro Gravl G2 kullanıyorum. Fabrika çıkışı 38lik Schwalbe G-One Speed lastiklerle geldi bisiklet. Sadece asfaltta kullandığım için biraz daha performansı (hem hız hem hızlanma anlamında) arttıracak bir lastik arayışım var. Jant ölçüsü 622 - 15. araştırdığım kadarıyla bu jant için önerilen lastik genişliği 21 ile 33 aralığında ve en ideali de 28mm olarak çıkıyor.

İlk defa yol bisikleti kullanan biri olarak biraz da ince lastikten gözüm korktuğu için 30 yada 32mm düşünüyorum ancak 28'de birçok açıdan daha avantajlı gözüküyor.
Yarışlara katlmak vs gibi bir planım olmasa da kendi çapımda performansımı arttırmak istiyorum. Antalyada kış çok yağmurlu geçtiği için bir yandan ıslak zemin için de kötü olmayan bir yol tutuşa ihtiyacım var. Henüz çok yokuş antremanı yapma fırsatım olmasa da yokuş ve inişlerde özellike yol tutuşa ihtiyacım olacaktır diye düşünüyorum. Ağırlığı çok da önemli olmayan, hızlı ve yol tutuşu yüksek aynı zamanda patlamaya karşı da direnci iyi olan uzun süre kullanabileceğim lastik(tubeless olmayan) arayışındayım.

Şu ana kadar üzerinde durduğum lastikler:

(link)

(link)

(link)

Tavsiyeleriniz için şimdiden çok teşekkürler.
Carraro G2'de kullandığınız lastik schwalbe g-one speed değil mi?
O lastikler çok iyi lastikler ve ince yol lastikleri ile arasında çok fazla fark hissetmezsiniz.(bu lastikler eski big-one ların yenilenmiş versiyonu. Fikir vermesi için (link))
Bence lastikten önce jantı değiştirmeyi düşünün. 622x15 jant biraz garip olmuş cidden. carraro elindeki fazlalık jant stoğunu tüketmek istemiş sanırım ?
İç lastiksiz kullanmayı da düşünebilirsiniz. g-one speed 700x38 ler TL easy olması lazım. sibop, jant bandı, patlak sıvısı lazım olacak.
 
@Oğuzhan Y. bu tabloya bakarak karşılaştırma yapmak oldukça yanıltıcı.

Öncelikle, bicyclerollingresistance.com sitesi aerodinamiği hiç hesaba katmıyor. Kalın lastiğin yuvarlanma direnci az olsa bile, rüzgar direnci çok daha fazla. 32mm lastik daha hızlı olsaydı, pro peletonda 23-25mm lastikleri hiç görmüyor olurduk... İkincisi de daha kalın lastiği aynı basınçta kullanırsanız, konfor ve yol tutuşu bakımından hiç bir kazanç elde etmezsiniz. Sırf yuvarlanma direnci düşsün diye kalın lastiği yüksek basınçta kullanmak isterseniz de bu güvenli olmayabilir, çünkü lastik ve jantın tasarlandıkları basınç değerleri geniş lastik için genelde daha düşüktür.
 
@Murat B. Eğer geniş bir janta sahip değilseniz aerodinamik performansı düşünmek gereksiz diye düşünüyorum. 19-21mm iç genişliğe, 28-32mm dış genişliğe sahip bir jant olsaydı o zaman aerodinamik kaybı düşünebilirdik ama 15mm iç genişliğe sahip bir janta (dolayısıyla dış genişlik de dar) 23c haricinde ne takarsanız takın aerodinamik kayıp yakın olacaktır.
 
Geri