Yol bisikletinde fren bacaklarının önemi

Eren D.

Daimi Üye
Kayıt
3 Aralık 2014
Mesaj
308
Tepki
153
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Eren Demirbaş
Bisiklet
b'Twin
Fren bacakları frenleme performansına ne kadar etki ediyor? Triban 3'ün üstünde gelen Tektro yapımı bacaklarla Baradine 2 renkli pabuçlar var. Performansından genel olarak memnunum ama hissiyatını sevemedim. Uzun inişlerde el ağrıtıyor biraz, ayrıca sünger gibi esniyor inişlerde sert frenleme yaptığımda. Daha keskin bir hissiyatı nasıl elde edebilirim? Fren bacakları dışında tel değişimine kadar fark eder, hangisine öncelik vermeliyim? Ayrıca fren bacakları arasındaki performans fark edilebilirmi?


Ayrıca Triban 3'ün üstündeki kollarla kullanabilirmiyim linkteki frenleri? Açıklamada uygun çekiş oranını sağlamak için 2-3 tane kol yazmış da, kafam karıştı.

(link)
 
Scudo

Uğur S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Nisan 2014
Mesaj
1.678
Tepki
1.818
Yaş
43
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Bianchi
@Eren D. Ben de Triban 3 kullanıyorum. Uzun süredir jant yanaklarını temizlemediyseniz frenlerinizde bahsettiğiniz esneme ve gecikme hissediliyor.

Dün akşam üstü Bakırköy civarına turlamak istiyordum. Saat biraz geç olmuştu ve ben de turlamaktan vazgeçip bisiklete ince temizlik yapayım dedim.
Jant yanaklarını da ıslak mendil ile bastırarak temizledim. Islak mendili yanağa sürdüğünüzde hiç siyahlık gelmeyecek şekilde...

Normalde bisikleti hemen hemen hergün kullanırım. Ertesi sabah (bu sabah) erken saatlerde tura çıktığımda frenlerin harika tuttuğunu farkettim. Hatta frenlemekten haz aldım diyebilirim. :) Frenı sıktığım gibi bisiklet duruyordu.

Bence bir de bu şekilde denedikten sonra hala hissiyatınız değişmezse o zaman fren bacaklarını değiştirmeyi düşünün.
 

Eren D.

Daimi Üye
Kayıt
3 Aralık 2014
Mesaj
308
Tepki
153
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Eren Demirbaş
Bisiklet
b'Twin
@Uğur S. Jantlar yeni, ayrıca yeni temizlendi. Eskiye görebir performans kaybı yok, hatta pabuçları değiştikten sonra daha da iyi oldu ama o sünger hissiyatını atamadım bir türlü :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Sünger hissiyatı kablo setten ve kablonun rotasından da kaynaklanabiliyor.
Fren tellerini çıkarıp, gresleyip geri takmak işe yarayabilir. Gerekiyorsa kabloları uzatıp, kısaltmak da işe yarayacaktır.
 

dr_mrh

Daimi Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
252
Tepki
129
Şehir
kayseri
Bisiklet
Carraro
Benim yeni topladığım bisikletin de arka frenleri bir turlu düzen tutmadı
jant değişti
fren pabuçları değişti
telleri değiştim
olmadı bisikletçiye tekrar ayar için gittim fren kolları değişecek dedi
ama en sonunda gördüm ki dış kablonun fren koluna girdiği parça genişlemiş
ben fren yaptıkça orası esniyor

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/Th7-9sOSxpOHgsdjJv4mFLtqVExdyQo0uSMbliAxkUBoAtf05fUGc1zCR2c9nKAMz3F1eSz438YDPah9tZFDpi4jXwpqPPaGBnRGiJWrTqRqYYTszSg6yWfPQDPEhVWSng58fG_GGk_KvByoOeoZLmrSWTAS7KKJKHiJqrXwc69A4Q6F_RuuN8yuJFU0VJBIbg=w471-h312-nc
Bu resim de fren kolu ile dış kablo arasında bir parça var o plastik ve dış fren telini tutması gerekirken içine kaçırıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren D.

Eren D.

Daimi Üye
Kayıt
3 Aralık 2014
Mesaj
308
Tepki
153
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Eren Demirbaş
Bisiklet
b'Twin
@Gökhan Toros Bisikletin bakımını yaparken arka kabloyu kısaltmıştım biraz, fark etmişti frenleme konusunda. Ön kısımda fazla pay olmadığı için elleyemedim. Telleri takarken gres yoktu yanımda, o yüzden kablo içlerine makina yağı damlatıp takmıştım, bilmiyorum tabii doğru bir şey mi yaptım

@dr_mrh Benim fren kabloları gidon sargısının altından geçiyor, çıkartıp bakmam gerekiyor onun için. Son çare olarak ona bakarım, tekrar sarmakla uğraşmak istemiyorum çünkü :/
 

dr_mrh

Daimi Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
252
Tepki
129
Şehir
kayseri
Bisiklet
Carraro
Fren bacakların kısaltırken ucuna parça taktınmı
benim paylaştığım resimde şu siyah kablonun ucundaki metalik renkli

Fren kablosu yazacaktım yanlış oldu

Ben de de yoktu ondan esneyip sonunda içine girdi
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.655
Şehir
İstanbul
Kabloların içlerini yaplamak doğrudur ama önemli olan jant yüzeyleri ve pabuçların temizliği. Baradine daha çok erimeyen papuç yapar dolayısı ile yüzeyi kirlenir erimediği için temizlenmez. Her turdan dönünce yada giderken pamuk ve kolonya ile silin. Fren Ayakları aşağı yukarı aynıdır sadece biraz daha ayrı bozulmaz falan. Bir UpGrade arıyorsan jantları değiştir tribanların jantları çok ağır ve çok dayanıksız.
 

Eren D.

Daimi Üye
Kayıt
3 Aralık 2014
Mesaj
308
Tepki
153
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Eren Demirbaş
Bisiklet
b'Twin
@dr_mrh Taktım tabii, sadece kabloyu kısalttım, ucundaki parçayı tekrar taktım.

@zekeriya Jantları R501 ile değiştirdim zaten,kir konusunda haklısınız, 1-2 haftada bir sağlam temizliğe giriyorum, o ara pabuçları, jant yüzeylerini falan detaylıca temizliyorum. Pabuçların tutuşundan ziyade kolların hissizliğinden şikayetçiyim, bir yerden sonra sıkmaya devam ediyorum ama frenleme artmıyor
 

Eren D.

Daimi Üye
Kayıt
3 Aralık 2014
Mesaj
308
Tepki
153
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Eren Demirbaş
Bisiklet
b'Twin
Şuraya bir güncel çekeyim. Ne alaka diyeceksiniz ama lastikleri değiştirdikten sonra frenleme muazzam oldu. Hutchinson'lardan GP 4000 SII'ye yükselttim lastikleri. Hiç beklemiyordum böyle bir etkiyi. Ne alaka ben de anlamadım zaten, fren aksamına dokunmadım, hatta temizlemedim bile. Yol yüzeyi arttı desem, 23mm lastiklerle arasında o kadar büyük bir genişlik farkı yok, hatta neredeyse aynı. Önceki lastiklerde droplardan tutup köklesem dahi arka kalkmıyordu, şu an hoodlardan sıkayım arka kalkıyor hemen. Neden oldu anlamadım ama hoşuma gitti :D Var mı açıklama getirebilecek bu duruma ciddi merak ediyorum neden böyle olduğunu
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan1984

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.655
Şehir
İstanbul
Lastikleri söküp takarken yanaklar papuçlara sürmek sureti ile temizlik yapmıştır.
 

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Fren iki etaplı olarak düşünülmeli.
İlk etap fren kolu fren teli aracılığı ile fren bacağını sıkar, fren bacağı fren pabucunu jant yüzeyine bastırır, oluşan bu sürtünme tekerleğin dönmesini durdurur.
İkinci etap ilk etabın sonucu dönmeyi durdurmaya çalışken fizik kanunları gereği (eylemsizlik ilkesi) ilerlemeye devam etmek isteyen bisikleti durduracak tek kuvvet lastiğin yere basan yüzeyi ve bu yüzeyin oluşturduğu sürtünmedir.

Aslında biraz yakalamışsın cevabı, "yere basan yüzey aynı 23c". Tam cevap: İki lastik arasında hamur dolayısıyla yol tutuş farkı fren gücü farkını yaratıyor.

Birsürü laf kalabalığı yaptım ama sadece cevabı vermek istemedim, genel olarak sisteme hakim olursak daha iyi olur diye düşündüm.
Sadece ilk etapta yapılan iyileştirme tam anlamıyla sonuç vermeyebilir sistemi bütün olarak ele almak gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihan Şar

Eren D.

Daimi Üye
Kayıt
3 Aralık 2014
Mesaj
308
Tepki
153
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Eren Demirbaş
Bisiklet
b'Twin
@Zekeriya Çab Temizlik yaptığımda bile bu kadar olmuyordu, sıfır aldığımda bile böyle iyi değildi diyebilirim

@Tolga Günsezer İlk aklıma gelen oydu ama daha farklı bir hissiyat var, fren pabuçları jant yüzeyini daha bir iyi ısırıyor gibi hissettiriyor. Vallahi kafam karıştı ama mutluyum. Hem lastik sorunum, hem de fren sorunum çözüldü, bir taşla iki kuş :D
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.083
Tepki
1.655
Şehir
İstanbul
Belki diğer lastik toz tıpluyordu yada bir ayarsızlık vardı sen takıp çıkarırken ayarı düzelttin belki göbekte doğru yerde durmuyordu söküp takınca 1-2 mm daha ileri giden fren yüzeyi Performansı arttırdı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eren D.

Tolga Günsezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2011
Mesaj
1.206
Tepki
1.060
Yaş
50
Şehir
Manisa / Sarıgöl
Bisiklet
Whistle
Bir de fren pabuçlarını janta ayarlarken pabuçlarla jant arası açısının tam paralel olmamasına dikkat edilmeli. Fren pabucu janta ilk teması ön veya arka uçtan olup basınç artıp sıktıkça tamamı janta temas etmeli. Bu şekilde hem pabuçlar ses yapmaz hem de daha iyi bir frenleme yapılır.

Sizin daha önce pabuç jant açılarınız tam paralel olup lastikler değiştiğinde çok az da olsa açılar değiştiyse bu hissiyat olmuş olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: orneken

Eren D.

Daimi Üye
Kayıt
3 Aralık 2014
Mesaj
308
Tepki
153
Yaş
27
Şehir
Kocaeli
İsim
Eren Demirbaş
Bisiklet
b'Twin
Bilmem mümkün değil artık ne olduğunu çünkü bu sabah o hissiyat yoktu. Sanırım dün jant yüzeyinde bir şeyin kalıntısı kalmıştı, ses yapıyordu çünkü fren yapınca ucundan köşesinden wd40 yemiş gibi ama bayadır wd40 kullanmamıştım bisiklet üstünde. Bir de ayaklı pompa aldım bugün, 100 psi hava vurdum. Dünden beri olan değişiklikler bunlar. Arka kalkmıyor belki ama yine de iyi duruyor namussuz :D