Scudo Sports

Yol bisikletinde 50 mi 53 mü aynakol kullanıyorsunuz?

Yol bisikletinde aynakol tercihiniz nedir?


  • Toplam katılım
    255
@Murat B. Detaylı cevap için öncelikle çok teşekkür ediyorum. Dediğiniz gibi bende kapasitelerinin sınırlarında olsa bile sorun olmayacağını düşünmüştüm sizinde deneyiminiz ve aktardığınız bilgilerin eşliğinde bu sistemin olabileceğini anlamış olduk. Tahmini 250-300 gr kadar ağırlık artışı olacaktır fakat oranların yumuşaklığı ile bu pek hissedilir olmayacaktır.

@Kudret Kurtcebe Kaptan Murat Bey'in cevabını okuyabilirsin.
 
Scudo
Merhaba arkadaşlar ,
Ben de bisiklet toplarken dişli oranları ve artırıcılar üzerine bir hayli araştırma yapıp kafa yormuştum. Topladığım bisiklet Surly Cross - Check. Önde 24-32-44 arkada 11-34 var. Ancak 10'lu XT arka artırıcı için down tube shifter almıştım. Yol Shifter'ım 10'lu arka attırıcıya uymadı. Ancak sorun 9'lu XT kullanılarak çözüldü. 9'lu MTB serisinin itme Çekme oranları yol serileriyle aynı. Ve 10 vites de kullanılıyor. Demem o ki yol serisi shifter kullanılacaksa ve en geniş dişli oranları hedefse, 9'lu sistem en fazla kapasiteye sahip MTB uzun kol arka attırıcı kullanılabilir. Benim kurduğum sistemde arka attırıcının kapasitesinin 43 olması gerekiyordu( 44-24=20 34-11=23 , 20+23=43) . 45 kapasiteli bir arka attırıcı 30-39-50 aynakol ve 11-36 bir ruble oranını destekler KUDRET Abi

En hızlı oranım 44/11=4 ki bence inişte çok hızlı gitmek gibi bir derdiniz yoksa yeterli
En yavaş oranım 24/34=0.70 bence tırmanış için yeterli.
 
  • Beğen
Tepkiler: orneken
@Veliuyar

teşekkür ederim veli dostum
valla furkan dostumunun önerisini kaale alarak aşağıdaki bisikleti alacağım 2300 lira
https://www.erdoganlarbisiklet.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/u/cube-peloton-triple-white-red-2014-p42-110_zoom.jpg

50-39-30 ayna kol ,arka rubleye benim 11-34 ' ü takacağım 11-36 olduğuna göre benim 9 'lu sistem 11-34 'de olur
11-34 de karar kıldım bu da bana yetecek
benim jantlar daha güzel onlarıda takacağım bu bisikletede ama denemeden almam ,benim jantlar cyclo cross jantlar element cx model 28 jant, tekerimde continental 28 hacim içten korumalı .üzerindeki jantlarıda ya satarım yada tutarım bilmiyorum.
 
Bence de yeterince değişik Dişli Oranlarını veren bir seçim bence de. Inşallah keyifle pedallarsınız!!
 
53-39 11-28
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
53-39 ve 11-26
düz yolda süper de yokuşlarda biraz ağlatıyor :)
 
30-39-52 ve 11-28.
Zorunluluktan dolayi 52 taktim ama hayalim 30'u cikartip sadece 39'la devam edebilmek
 
50-34 11-32. yamulmuyorsam böyleydi.

daha ilk bisikletim ve evimin çok dik yokuşunu zorlanarak da olsa çıkabildim. çok memnunum oranlardan


 
Şu anda 52-36 aynakol, 12-28 ruble kullanıyorum. Fakat rublem ömrünü doldurduğunda 11-28 rubleye geçmeyi düşünüyorum...
 
@Ahmet Ayaz

dostum ahmet tamamı ile çalışma meselesi,yokuşlarda 53-39 arka 11-26 çok zor olabilir ama inan çalışan onuda yapar ,
kendi namıma ne yaptım yaş 59 olduğu için dizleri garantiye aldım 50-34 arka onlu 11-34 ,34 -34 çekiyorum,en sert eğimde yavaş çıkıyoruz tabi
geçmişim bir feridun tezbaşaran gibi değil adam müthiş felaket nasıl çıktı o eğimi inanamadım ,,
9 km 700 metrelik yola daldık, beraber ideal tepe köprüsünden narcity 'e nar city'e gelmeden sağdan kiptaş eğimine daldık,
ora en sonda anlık 21 ,beraber çıktık orayı yan yana yol geniş orada tek tük araç geliyor arkadan ora bayağı benzin yaktırır dört tekerlilere :komik::komik:
en sonda 300 metrelik anlık 23 eğim olan yere geldik valla koptu feridun baba,yok böyle bir şey yaşı 66 kilosu 60 kilo benle aynı,
ayna kol 52-39 arka 11-23 ,

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12745560_1117036748328898_2354861780238399518_n.jpg?oh=7f9f4297deeff55fcffe8d27363fe27d&oe=58CE6173

bura anadolu yakada 300 metrelik telsiz eğim ,gösterdiğim yerde anlık 23 eğim var,

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13450285_1199931263372779_1132355464297280042_n.jpg?oh=f37bfb2d5d14115fe532baa218170729&oe=58C9A0EB

fırtına gibi çıktı arkadan yakalamak ne fayda,,:eek::eek::eek::eek::eek:

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13442311_1199931683372737_6655104392738208969_n.jpg?oh=b644bc003188bbfd47ddf1e7c06fbb79&oe=58BA2611

hep kep takar eski milli bisikletçi,ödülleri var yarışlardan altına dört teker bile çekmiş,,,ona otoban faresi derler bir lakabıda 56 feridun zamanında yarışlarda 56 ayna kol çevirdi, dostumuz .

https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14908381_10210998206290058_6818729757687016458_n.jpg?oh=7d10edfc8448326598b1a9551bf0ac3e&oe=58C2E373

ve erol küçükbakırcı,
birlikte yarıştığı milli bisikletçi şu anda bisiklet federasyonu başkanı oldu .taşlar yerine oturdu.
 
@Kudret Kurtcebe abi daha çıkamadığım ya da mola verdiğim bir eğim olmadı. hoş benim çıktığım en baba yokuş haramidere yokuşu. senin örneklerinle kıyaslanmaz sanırım. diğer yandan hani dişli oranları biraz daha insaflı olsa iyi olurdu diye düşünmeden edemiyor insan. şimdi ruble vs değiştirmeye kalksak hep masraf. bu aralar bütçeyi zorlamak doğru bir hareket değil.
 
@Ahmet Ayaz

katılıyorum, bende,nadir gideceğim o telsize ,birde acaip sert olan küçük bebek eğimine, valla ikinci zincire geçtik ,çapraz kullandığındada gidiyor bu meret bodoslama çıkıncada ,,
 
Yokuşlardan çok geçenler için 36'dan büyük ayna kondisyon işidir. Yüksek bir kapasite ister 39, 42 yaprakla tırmanmak. Benim bisikletim 13 kilo ve ilk yaprak 42 haliyle nasıl yoracağını bilirsiniz. Bazen arkadaşlardan düşük aynakollu bi bisiklet alıp deneyince aynı rampayı tüy gibi çıkıyorum. Burdan hareketle 36-50'nin kondidyonu düşük olanlar için 39-53'ün iyi kondisyonlular için 42-52'nin çok yüksek kondisyonlular için olduğu sonucunu çıkarıyorum.
 
Yol bisikletimde onde 34-50, arkada 11-32 var. Bisiklet almak icin bakinirken kafamdaki oranlar 34-50 ve 11-30 idi. 32 disliyi "bu kadarina da gerek yok, kullanmiycam ki" diye dusunerek aldim. Simdi iyiki almisim diyorum, dik yokuslarda hayat kurtariyor. 36 veya 39 on disli ile o yokuslari yuksek ihtimal cikamazdim. Bu durum benim icin gecerli. Bacak kuvveti, vucut agirligi, yoluna cikan yokuslarin uzunlugu ve dikligi gibi etkenlere bagli olarak herkesin uygun disli oranlari farkli olacaktir.

Kisisel dusuncem yeni baslayan, yarislara katilsa bile derece yapmak amacinda olmayan birisine 34-50 ve 11-30/32 uygun olacaktir.
Yokus cikarken 34 az gelirse arka vitesi arttirip uygun bir oran bulunabilir. Duzlukte ve yokus asagi giderken 11-50 bana gore yeterince hiz veriyor. Daha hizli gidebilmek icin zemini daha duzgun yol(Ankara'da yok) ve daha iyi bisiklet becerisi(bende simdilik yok, ileride umuyoruz) de gerekli.
 
34 50 ile 11 32 kullanıyorum. Bisikletimin üzerinde gelen oranlar. Bu oranlar ile yeterli hıza ulaşabiliyorum. 70e kadar çeviriyor. Küçük ayna ve büyük rublenin zararını değil, faydasını görüyorum yokuşlarda. İleride değişikliğe gidersem 36 52 kullanabilirim aynı ruble ile.
 
Merhaba @Murat B. ,

Arkadaşımızın hortlattığı (bence iyi de ettiği) bir konuya göz gezdiriken sizin şöyle bir mesajınızı gördüm:

"50/39/30 aynakol ile 11-36 kaset kullanmak mümkün olmayabilir. En küçük ile en büyük dişliler arasında önde 50-30=20, arkada ise 36-11=25 fark var. Toplamları 45 ediyor ve bildiğim kadarıyla yol bisikletleri için 45 diş kapasiteli arka aktarıcı yok. Ancak MTB arka aktarıcı kullanarak olur, onların da 10'lu olanları STI kollar ile uyumsuz."

Ben bisikletlerimin (dağ ve yol) ruble aynakol ve vites kolları configurasyonunu hep kendi ihtiyaçlarım doğrultusunda kendim yapıyor ve kuruyorum.
Şu anda bir yol bisikletimde SORA-9'lu STI'ler ile 12-36 ruble ve alivio SGS arka aktarıcı kullanıyorum. Hiçbir sorun ile karşılaşmadım, hatta aynakolum 7-8 vitesli A070 (50-34) olmasına rağmen. 9'lu STI ve zincirim, 8'li ve iki aynalı aynakolun aralığını tolere edebiliyor, çünkü iki ayna arasında sadece yarım mm'lik bir genişlik farkı var (üçlü olsa sorun çıkacağı muhakkak).

Zaman zaman Tiagra veya 105 konfigurasyonunu da düşünmeye başladığım için 10'lu sistemde de bu tür harmanlamaları yapabilirim diye düşünüyorum. Tabii bu defa 8'li aynakol yerine en azından bir 9'lu veya 10 lu aynakol seçmek zorunda kalacağım.

Sizin mesajınızdaki son cümleniz biraz beni bocalattı. Şöyle ki, MTB 10'lu ruble ile Yol 10'lu rublenin dişlileri arasındaki boşluk mesafesinin aynı olması gerekir. Aynı şeyin 11'li sistemde de olduğunu sanıyorum. Dolayısıyla hem Yol hem de MTB aynı dişli sayısında aynı kalınlıkta zincir kullanır.
Öte yandan dişliler arasındaki uzaklığı aynı olan rublelerde (Yol ve MTB), her vites geçişi için vites telinin aynı uzunlukta çekilmesi veya bırakılması (endexlerinin aynı olması) gerekir.

Eğer endexleri aynı ise, bir rublede uyumlu çalışan bir arka aktarıcı diğer rublede de uyumlu çalışması gerekir.

Bu matıkla ben 11'li sistemde bile, ruble ile aktarıcı ve STI'nin Yol ve MTB'de vites sayısı tuttuğu sürece birbirleriyle yer değiştirilebilir olduğunu düşünüyorum.
Acaba yürüttüğüm bu mantığın doğruluğunu olumsuzlayan bir bilgi veya faktörü mü gözardı ediyorum?

Aydınlatırsanız sevinirim.

Selamlar...
 
Bisikletin üstünde gelen üçlü aynakol 50-39-30 oranlarına sahipti. Bir süre sonra 50 dişli yetmemeye başlayınca ikili aynakola geçmek istedim ancak bu durumda bir hayli masraf çıkacaktı ortaya. Ben de en büyük yaprağı 53 dişli ile değiştirdim. Düz yol performansında bir miktar artış sağlarken, en küçük yapraktaki 30 dişli sayesinde yokuşlarda kayıp vermemiş oldum.
 
50-34 11-25 çok dik yokuşlarda ayağa kalkmak zorunda kalıyorum
 
@Haluk Eke

Rubledeki dişliler arası mesafe ve zincir genişlikleri dediğiniz gibi aynı. Ancak Shimano'nun 10'lu ve 11'li sistemlerinde aynı miktar kablo çekişi ile aktarıcı daha fazla hareket ediyor (MTB'de bu oran yaklaşık olarak 1'e 1'ken, yol bisikleti için olan serilerde 1'e 1,5 civarı). Buna karşılık olarak da MTB vites kolu her bir geçişte daha fazla kablo çekiyor veya bırakıyor...

Teknik detaylara meraklı iseniz şuraya göz atabilirsiniz:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Haluk Eke
Geri