Scudo Sports

Yol Bisikletime Haftalık Aylık ve Periyodik Bakım

Batu.ers

Üye
Kayıt
24 Mart 2012
Mesaj
93
Tepki
80
Şehir
ankara
Merhabalar daha önce sizlerin yardımınızla bu sitede 20 kilo verdim sizin yardımınızla yeni bisiklet ve donanım aldım ve sizden bir yardım daha istiyorum arkadaşlar.
Bakım.

Bisikletim Carraro Race 032 Yol Bisikleti haftalık aylık ve periyodik olarak ne türlü bakımlar yapmam lazım. Bir iki video izledim ama kullandıkları yağlar gres yağımıdır. Yağlayıp sonra tazyikli yıkamak mı gerekir bilemedim ve size koştum.

Alalı 2 hafta oluyor 2 yıl garantili ve ilk kullanımdan sonra bakıma götürülmezse sanırım garantiden çıkıyor onu götüreceğim onun sonrasında ne gibi bakım yapabilirim nasıl malzemeler lazım ?

Bu arada internette gördüğüm gereksiz dediğim kadro koruyucu band olmadığı için 20 dk önce atan zincir kadrodaki boyayı aldı maalesef. Benden geçti artık sizi uyarmış olayım kadronuzu seviyorsanız kullanın derim :)
 
Scudo
ben her kullanım sonrası kadroyu, gidonu maşayı, yani ulaşılabilir yerleri kolonyalı mendilile siliyorum :D
aynı şekilde lastik-jant ve jant tellerini de siliyorum.

zincir, aktarıcı ve aynakola pek bulaşmıyorum. çünkü onları temizlemeye kalkınca güzelce temizlemek ve tekrar iyice yağlamak gerekecek.
decathlonda temiz fırça seti var arka dişli için. 30 lira gibi bi fiyatı vardı içinde 2-3 çeşit fırça var. öyle bişey alıp dip bucak temizleyebilirsin her ay, yada kafana estikçe.

zincir yağı konusunda hala net bir fikrim yok. hangi yağ kullanılmalı ben de bilmiyorum. pas sökücü + yağ vardı decathlonda. onu alırım heralde. 10 lira gibi bi fiyatı vardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: aytunctarakci
ıslak mendil olayını bende önce ıslak sonra kuru bir bezle yapıyorum fırça da sorun değil kesinlikle sadece nasıl yapacağımı ve hangi yağı kullanmam gerektiğini merak ediyorum. Yardımlarınız için çok çok sağolun bir ara uğrarsam bakarım o setlere de :)
 
Şu şekilde yapıyorum ben bakımı.
Her sürüşten sonra fren, vites ayarlarına bakarım tek tek. 2 sürüşte bir bisikleti komple yıkar, bütün aktarıcı, dişli, zincir ve rubleyi temizler, yağlarım.

Her sürüşten önce mandalları kontrol ederim, frenlerin ayarına bakarım. Lastik basınçlarına da aynı şekilde. Her yıkamadan sonra da aynı şekilde.

Daha büyük bakımları; göbek bakımları, furş takımı vs. gibi bakımları gerektiği zaman yapıyorum sadece. Zincirimi her sezon değiştirmeye çalışıyorum, dişlilerin sağlığı için. Akord ayarı yine gerektikçe.

Zinciri sert dişli bir tuvalet fırçası ve bulaşık deterjanı ile temizliyorum. Dişlileri ve bütün aktarıcıları da aynı şekilde. Daha sonra hava durumuna göre uygun yağ ile yağlıyorum. Bisikletçilerde var bir sürü seçenek. 4 mevsim yağlar, kışlık (yağışlı zamanlar için) ve yazlık (kuru) yağlar var. Onlarla yağlamak yeterli oluyor.
Daha sonra bütün aktarıcıların hareketli parçalarını az miktarda yağlayıp, 1-2 dk sonra bez ile siliyorum. Fazla yağ toz toplanmasına neden oluyor.

Bisikleti her yıkadıktan sonra, hatta mümkünse her sürüşten sonra lastiklerin temizlenip göz ile kontrolünün yapılması önemli. Herhangi ufak bir kesik, cam parçası vs. varsa temizlenmeli, gerekirse lastik değiştirilmeli. Yolda başımıza iş açabilir yoksa.

Biraz dağınık bir yazı oldu, yorgunum. Oturup düzenleyecek enerjim yok. Özür dilerim o konuda okuyanlar için.
 
çok çok çok yardımı oldu teşekkürler bugün bisikletçiyle de konuştum ondan da biraz bilgi aldım yorduğum için asıl ben özür dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Baran Altilar
Onun dışında aklıma geldi. Gidon boğazı vidalarını, özellikle gidonu tutan vidaları en geç 2 haftada bir kontrol etmeni öneriyorum. Titreşim nedeni ile sürekli gevşeyen parçalar onlar. Ben şimdiye kadar 3-5 kere elle açılacak kadar gevşediklerini gördüm. Onun dışında fren vidaları da aynı şekilde.

Çok çok önemli ve hayati parçalar onlar.
 
Teşekkürler kontrolden kastınız gidonu ve boğazı komple tutan vidaları el yordamıyla kontrol etmek ise onu yapıyorum.
 
@Batu.ers

Bu vidaları uygun alyan anahtar ile sıkarak kontrol etmeniz de fayda var. El yordamıyla kontrol etmek her zaman mümkün olmayabilir.

Daha önce forumda paylaşılmış bir video'yu fikir vermesi açısından paylaşmak istiyorum.

 
Bu adam resmen bisikleti çitiledi,elinden gelse ,birde ütü yapacak ,inanılmaz bir detaylı temizlik :)))
 
İzledim dediğim video bu sanırım quick step takımının bakımı. Yalnız tazyikli yıkadıktan sonra kurutmak gerekmiyor mu hava üfleyici ile yoksa paslanma yapabilir sıyrılmış bir yer var ise. Ben elimdeki ve alabileceğim malzemeleri sayıyorum. Her türlü fırça sünger sabun yağ var wd40 ından gress yağına kadar. Bir basınçlı araba yıkama makinası var birde üfleyici var güçlü bir üfleyici. Yapmam gereken şu mudur. Bisikleti ters yatır önce iyice tazyikli su ile yıka uç bucak sabunlu su ile zincir çarklar gidon gibi bölümleri iyice köpürt sonra durula üfleyici ile her yerini iyice kurut tertemiz yaptıktan sonra pedalı elinle çevirerek fırça yardımı ile yada sıkarak zincire yağ sür vites değiştir o bütün takımı yağlayacak. Onun dışında arka aktarıcı ya biraz sür iki adım geri at bisiklete bak işte bu benim bisikletim de :) yapmam gerekenler bunlar ise hafif bir gress yağı mı kullanmam lazım onu merak ediyorum.

Bu arada adam special brush diyip duruyor allahın fırçasına :)
 
bisiklet kendini hamamda gibi hissetti
 
@Batu.ers

Özet olarak durum budur.
Tazyikli su konusunda ise, duş başlığından daha sert bir şekilde su püskürtmeyin. Göbeklere ya da bazı durumlarda boyaya zarar verebilirsiniz.

Yağ olarak ise bisiklet markalarının ürettiği zincir yağlarını tavsiye ederim. Zincirin en büyük düşmanı yağın topladığı toz. Bu aşınmayı çok hızlandırıyor. O nedenle toz tutmayacak, bu iş için tasarlanmış bir yağ gerekiyor. Gres yağı kapalı ortamlar için tasarlandığından, ilk sürüş için iyi görünse de ikinci sürüşte zincir çok kir tutacaktır.

Ayrıca çok yağlamaktan da kaçının.
Normalde zinciri yağladıktan 5 dakika sonra üstünden bir bezle geçip silmek iyi oluyor. Yağın fazlası dediğim gibi gerekli değil. Bize sadece bağlantı noktalarının içine gidecek kadar yağ yeterli.
 
Bişey sormak istiyorum bu şekilde bisikleti yıkayıp sonra bir bez yardımı ile kurulasak ve gerekli yerleri yağlasak diğer vidalar falan paslanmaz mı? Malum hava ufleyici yok
 
Biraz hortlatmak gibi olacak ama, bu işleri evin içerisinde nasıl bir ortamda yapmak lazım. :D Otoparkın içinde belki bir yer ayarlayabilirim ama her zaman uygun alan yakalamak kolay değil, tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Geri