Scudo Sports

Yol bisikletim jant akordu çok sık bozuluyor yardım rica ediyorum.

@e7_ Mantıken sağlar. Çukurlardan geçişlerde düşük basınçlı lastik amortisör görevi yapar. Jant yeniyse zamanla oturur. Kilonuz fazla kullandığınız yollar çukurlu ise de çabuk ayar kaçması normal. Jant çember kalitesiyle de alakalı akordun sık bozulması. Ya da jant telleri fazla gevşek olursa da çabuk kaçar diye biliyorum, fazla olursa da kırılma riski olur.
 
Scudo
Kaldırıma vs çıkarken önü kaldırıp arkayı vuruyorsanız akord kaçabilir ben kaldırıma çıkarken önü kaldırıp arkayı kendime çekerek çıkıyorum hiç sorun olmuyo ama abim arkayı kendine çekemediği vurarak çıktığı için 3 kez mil değişti ve birçok kez akoru kaçtı
 
Bizim semtte Dadaş Bisiklet var. 2 teker akordu için 50 TL fiyat biçiyor. Bu fiyat normal mi? Sizin semtteki bisikletçiler ne kadar fiyat çıkartıyor?
Akort ayarının kaçması için kaldırımdan inmeye akrobatik hareketler yapmaya gerek yok. MTB ile dağa bayıra çıkmanıza hiç gerek yok. Yollarımız aratmıyor maşallah:hhhhhh:. MTB aldım daha Belgrad ormanına girmedim yakın olmasına rağmen. Yollarımıza ayıp olur ormana girersek, küser falan sonra bende bulamadığın ne var diye;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu ve Hakan38
Decathlon da 30 tl herhalde teki
(link)

@e7_
Sanki iki teker icin 10 tl indirim yapmislar gibi

Müşteri yorumlarına da bakın ne kadar özenli iş yapıyor. Akord işi nicelik değil nitelik işi kalite işi biraz kişisel, düzgün teker var düzgün teker var.
 
@e7_
Benim mahalledeki bisikletçiye akort sehpası aldırdım ince ayarı öğrettim iki jant için 10 lira akort parası istiyor gelen giden akort yaptırıyor
 
@flying death machine
Acaba periyodik bakıma getirip 1 taşla 2 kuş mu vursam:)
Periyodik bakımda akort ayarı için; jantlar sökülüp akort sehpasına mı oturtuluyor yoksa fren pabucu referans alınarak 2 DK' da gelişi güzel mi yapılıyor? Onu öğrenmek lazım.:islik:
 
akort ayarının bozulması genel olarak yol bisikletlerinde hava basıncı ile çok alakalıdır 70kiloyum 25c lastiği 100psi altında kullanmıyorum ve hiç akort bozulması yaşamadım.
 
@e7_
Bisikletçine göre değişir bazıları sehpa kullanır bazıları kullanmaz ayrıca extra bir ücret alırlar sana tavsiyem çift katlı jant kullan. @Delta Store'dan kaliteli duble jant bulabilirsin.
 
Akord ayarı bozulması %99 yanlış yapılmasından dolayı oluyordur. İşin kötüsü bu işi doğru yapan yer var mı ben bilmiyorum. Değişik yerlerde yaptırmayı deneyin, tek tavsiyem bu olabilir.

Aslında olay oldukça düz mantık. Adımları harfiyen takip ettiğinizde taş gibi jantlarınız oluyor. Elinizde "tension gauge" olması lazım, bütün tellerin gerilimini eşitlemeniz lazım, tellerdeki burulmayı nipple'ları geri döndürerek düzeltmeniz lazım. Ama jant örenler bunları bile bilmiyor veya yapmıyor. O zaman teller gevşer.. Uzay mühendisliğinden bahsetmiyoruz :)

Zamanında bunun upuzun bir konusunu yapmıştım..
 
@Burçak Erbil sizin açtığınız konumuydu bilmiyorum. Ama akord ayarı, tellerin sağ sol tansiyonu, tansiyon ölçme aleti,hatta bu aletin kalibrasyonu diye kopmuş gitmiştim. Pek de basit değilmiş.
 
@Çağdaş78Hiç basit değil gerçekten. İki teker bir adam adlı YouTube kanalında bir arkadaşımız bunu çok güzel anlattı. Ben d dondan ve internetten edindiğim diğer bilgileri harmanlayıp, kendimce yapmaya çalıştım.
Acemilik atmak gerçekten çok uzun sürüyor. Ufak bir eğrilipi düzelteceğim diye komple jantı epdin. Sonra düzeltmeyi başardım ama eski halinden bir farkı olmadı. İnce ayar kısmını yapamadım. Sonra da zaten çok yoruldum ve sıkıldım bıraktım. Bu işlem sanırım 2 3 saat sürmüştü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş78
Geri