Scudo Sports

Yol bisikletim jant akordu çok sık bozuluyor yardım rica ediyorum.

(link)

Merhaba, ben de uzun yıllar sonra bisiklete geri döndüm. Yukarıdaki linkten 3 TL ye akort ayar aleti getirt. Ayda bir kurşun kalem ile referans alarak akort ayarını yap. Ayda 10 dk nı ayır.

Ben de 2. el bisiklet almıştım, evde kendim yapıyorum akort ayarını. 10-20 dk
 
Scudo
@Sertaç EKİCİ

16-16 telli seti kullanan 90+kg arkadaşım da var. Burada olay kullanabilmek değil, ideal olanı kullanmak.

Nasıl yanal rüzgarı bol parkurda 60mm jant seti kullanmıyorsak, kilomuz çoksa az telli set de, ince lastik de kullanmayacağız.
 
@Gökhan Toros

Ama bu arkadaş dağ,taş kullandığı halde bozamadı."Yani rüzgarlı havada da 60 mm jant kullandı"

İzmir'de olsaydım bir kaç fotografta koyardım arkadaşla birlikte.
 
Merhaba, yeni konu açamadığım için benzer sorunu yaşadığım için buraya yazayım dedim.

Benim sorunum beni bisikletimden soğutmaya başladı,
Cannondale quick 6 bisikletim var, 2015'de delta bisikletten alınmış ve bisikleti aşağı yukarı 60 km. yapmışken arkadaştan aldım, aldığımda arka jant akordu çok hafif bozuktu neredeyse hiç binmeden bisikletçiye götürdüm yaptırdım, bir 50 km.'de ben yol yaptım derken akord yeniden bozuldu, resmen jant telleri şakır şakır oynuyordu elimle sıktım bisikletçiye tekrar gittim tekrar düzeltti, dün elimle yokladım gevşek olanları elimle sıktım tekrar akorda götürdüm yine yaptırdım, bu arada janta akord yaparken dikkatimi çeken jantın hafif bir elips şeklinde olduğu yani jant akordu yapıldığında sağa sola s çizmek yerine yukarı aşağı 3-4 mm. oynama olduğunu gördüm. Bunu ben düzeltemem benimde dikkatimi çekti ama bundan dolayı akord bozulmaz cevabını aldım.
Ne stabilize yolda, ne öyle taşlı tarla gibi yollarda sürüş yapmıyorum bildiğiniz trafikte caddede efendi efendi kullanıyorum,
Benim boyum 1,76 kilom 70, bisikletin jantı cannondale c4, çift kat 32 tel.
 
benim eski jantlarımda da aynı sorun vardı , devamlı akord yapılmasını istiyordu. Şimdi yeni jant aldım aldığım günden beri akord yaptırmadım ( 1 sene oldu ) canavar gibi hala. Bu arada jantın elips şeklinde olması da büyük bir problem eğer tamiri yoksa yeni jant almanız en mantıklısı olacaktır.
 
Yeni jant almadan bunu nasıl halledebilirim acaba? Benim bisikletimin Türkiye distribütörü Delta bisiklet diye biliyorum. Onların bu konuda yardımı olur mu yada yeniden ördürmeye götürmek çözüm olur mu. Fatura yok tabi, seri nosundan yardımcı olurlarmı sizce
 
daha önce hiç delta bisikletten alışveriş yapmadım bilemiyorum ancak yardımcı olmamaları için bir sebep yok. Tekrar ördürme konusunda ise hiçbir bilgim yok malesef ,bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa daha iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot
jant akordunu nerede yaptırdınız bilmiyorum ama imkanınız varsa başka bir yere yaptırın
 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot
@anzolot şimdi alışmış kudurmuştan beterdir diye bir laf vardır. Akort bozuluyorsa tekrar bozulur. Yani bir jantın akordu bozuluyorsa tekrar tekrar aynı teller bırakır.
Loctite diye bir sıvı yapıştırıcı vardır. Bu yapıştırıcı üst düzey janlar yapılırken tellerin vidalı kısımlarına sürülür ve tel öyle sıkılır bu telin gevşemesini ve tekrar ayarlandığında daha geç bırakmasını sağlar.
Bu yüzden 500-1000 tl arası güzel bir jant kötü bir yatırım değildir.
Türkiye'de jant ayarı yapan yada jant Örenler tel gerilimini ölçecek aletleri olmaz tel gerilimi ölçülmeden yapılan ayarlar olaması gerekenden daha erken gevşer ve bozulur. Aynı şekilde oval görünüm alması ezbere göz kararı yapılan ayar sonucu olan kötü bir sonuçtur.
İyi bir akortçuya tekara loctite sürdürerek yaptırın ki 100 tl gibi bir şey ister bunu yapan. Yada yeni bir jant başka çıkarı yok.
Ayrıca ovalleşme bir dereceden sonra düzelmeyebilir.
 
Maksimum 3-4 mm. bir ovalleşme var, tekrar tekrar bisikletçiye gidip gelmektense 100 tl bir kere vereyim kafam rahat etsin. Bahsettiğiniz şekilde jantı alıp göterebileceğim bir yer tavsiye edebilirmisiniz. İstanbulun her yerine giderim yeterki yaptırabileyim
 
@anzolot
Sirkecide pedal bisiklet var, Bülent Birson sahibi. Akord konusunda iyidir, sonuçta eski milli bisikletçi. Bir götürün derim.
 
Mümtaz bey teşekkür ederim, şimdi internetten numarasını bulup aradım. Getirin bakalım yardımcı olmaya çalışalım dediler, bir de oraya götüreyim umarım son olur
 
Bülent bey bisiklet konularında çok bilgilidir, büyük ihtimal sorununuz çözülecektir.
 
Akort ayarını kendim yapıyorum, aslında basit bir mantığı var. Akort anahtarı aldım, deneye deneye işimi görmeye başladı. Tavsiye ederim youtube da videolar var

ASUS_T00J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot
Bi ara birisinden duymuştum eğer çok akor ayarı istiyorsa bisiklet , fabrika çıkışı akoru bozuk olabilirmiş. Oyüzden jant değiştirmeyi dene istersen
 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot
Aynı sorun bende de var. Triban 520 nin orjinal jantı. Kilom 85. Akord yapan kisiler tellerin sıkı yada gevşekliğini ölçmüyor. Haliyle gevşek olan yolda kendini bırakıyor diye düşünüyorum. Tekerin sekme yapmasıda akordun çabucak bozulmasına neden oluyor bence. Bu sekme yani aşagı yukarı hareket hızlandığınızda çok daha belirgin oluyor. Bisiklet titriyor resmen hız artınca ve bu esanada zaten jant pabuca sürtüyor.Bi çözüm bulamazsam jantı yenilerim.
 
Aynen bende akord anahtari aldım kendim yapmaya başladım

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Hazar Cengiz
Tellerin gergin olması gerekiyor. 2 haftada bir ayar yapın, zamanla oturur yerine teller. Özellikle jantı zorlarsanız gevşeyebilir. Fazla zorlamamak lazım

ASUS_T00J cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot
Lastik havasının akort ayarına etkisi nedir? Benim lastik Max. 75 PSI hava alıyor. Arkaya 75 PSI, öne 70 PSI hava basıyorum. En ufak bir çukurdan geçince titreşimi alıyorum:) 65-60 PSI hava bassam akort ayarının daha geç bozulmasını sağlar mı? Teşekkürler.
 
Geri