Scudo Sports

Yol Bisikleti

Kayıt
3 Kasım 2013
Mesaj
31
Tepki
7
Şehir
İzmit
Merhaba arkadaşlar,

Aranıza yeni katıldım. Tahmin edeceğiniz üzere tecrübeli arkadaşların tavsiyelerini almak istiyorum. Öncelikle kullanım amacımı belirteyim. İzmit'te ve İstanbul'da şehiriçinde asfaltta kullanmayı amaçlıyorum. Öyle dağ bayır turlara katılmayı pek düşünmüyorum. Bu nedenle yol bisikleti almayı düşünüyorum. Kadro boyu vs. o konuları da araştırdım alırken boyuma uygun kadro boyunu belirteceğim. Gelelim tavsiyelerinizi almak istediğim noktalara. Ben her alacağım üründe fiyat performans ürünlerini almaya özen gösteririm. Bilgisayarımı alırken de donanım fonksiyon ve fiyat arasında hep kıyas yaparak aldım. Ancak bisiklet olayında çok yeniyim ve donanımlar hakkında en ufak bir fikrim bile yok. Bu nedenle bu fiyata bu donanım uygun ya da pahalı kıyaslaması yapamıyorum. Bütçe olarak 1200 lira civarı bir bütçe belirledim. Ama kasktı, eldivendi, aydınlatmaydı 1500'ü bulur muhtemelen. Sizlerden tek tek donanımları açıklamanızı beklemem pek doğru olmaz. Ancak en azından size göre en kritik donanımı belirtip, şunu tercih etmelisin diye fikrinizi belirtebilirseniz çok memnun olurum.(Örneğin; hidrolik fren vs. v fren, ya da viteste en iyi fiyat performans modeli) Ayrıca şu ana kadar gördüğüm kadarıyla bu fiyat civarında iyi markalar, carrore,sedona,cannondale gibi duruyor. Son olarak satın alma konusunda tavsiye edebileceğiniz satış kanalları nelerdir? Herkese şimdiden önerileri ve tavsiyeleri için teşekkürler.

Dipnot: Acelem yok bu başlıkta alabildiğim kadar fikir alacağım ve aralık sonu gibi seçimimi yapacağım. O zamana kadar belki donanımlar konusunda kafamda daha net fikirler oluşabilir.
 
Scudo
@Gökhan Çim

kardeşim bende hemen hemen senin durumdayım bütçeyi biraz yukarda tuttuğum için önerilen bisikletlerden en çok kafama yatanlar trek ds 8.3 ve scott sportster x30 tercihlerim ön süspansiyon kilitlemeli olması. ve hafif olmasıydı. bende bu forumu takip edip önerileri değerlendireceğim :))
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Çim
@tarık kılıç

Öncelikle mesajın için teşekkürler. Bahsettiğin modeller şu aşamada benim bütçeyi aşıyor. Ama süspansiyon konusunda ben de o yönde bir tercih kullanacağım diye düşünüyorum. Süspansiyonsuz bisiklet bizim asfaltlara uymaz :D
 
Merhaba Gökhan, foruma hoş geldin :)

Mosso'yu da listene eklemeni öneririm
(link)
http://www.mossobisiklet.com/userfiles/image/buyuk/722SORA.jpg

ve eğer hala bulabilirsen piyasada, sedona 601
2012 ve 2013 modeli var piyasada. sadece renkleri farklı
(link)

2012 modeli
http://www.sedabisiklet.com/wp-content/uploads/2011/01/601.jpg

2013 modeli
http://www.bisikletcim.com/ProductImages/29828/original/601.jpg

ve sana yardımcı olacağına emin olduğum bir konu var forumda. göz at mutlaka
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=121460

forumda konuşulan bisikletler bunlar, bi bak geçmiş konulara.
mesela sedona 601 2012 fotoğrafları:
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=104748

tüm alternatifleri oluştur kafanda, sonra en sona 2-3 model bırakırız onlarda karar kılarsın. zamanın da varmış zaten :)
görüşmek üzre

ve hatırlatma: peşin ödemelerde en az %10 indirim alacaksın. her marka için geçerli bu
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Çim
@Lammarth

İlgin için çok teşekkür ederim. Mosso'da vitesler vs. Sora diye geçiyor onu hiç duymamıştım. Acaba benim bildiğim vitesler mtb için mi? (altus,alivio,deore) Sora nasıl bir donanım acaba? Ağırlığı 8.75 kg. Bayağı hafif sanırım. Sedona 601'in 2012 modelinin tasarımına bayıldım diyebilirim. Bulabilir miyim acaba?
 
evet senin saydıkların yol vitesi değil :)
baya bi araman lazım 2012 sedona 601, bulma ihtimalin bence var

sora, shimanonundur. yol bisikletlerinde en çok şu 3 markanın sistemi kullanılı; shimano,SRAM,campagnolo
shimano sistemler kaba taslak şu şekilde sıralanır pahalıdan ucuza:
dura-ace
ultegra
105
tiagra
sora


KRON Active var,
(link)

http://www.nihatbisiklet.com/upload/editor/data/active.jpg

çok az daha pahalı, KRON Dynamic var
(link)

http://motoalsat.com/FileUpload/bs384652/UrunResim/13789297.jpg

bu 2 KRONu da kullanan arkadaşlar tanıyorum, facelerini verebilirim istersen :) direk kullanıcılarından bilgi alısın

bu arada, boyun kaç?
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Çim
Kron'un soralı modeli mosso'dan daha pahalı ama ağırlığını göremedim arada çok büyük donanım farkı yoksa bu ikisi arasında hafif ve ucuz olmasından ötürü mosso diyip kron dynamici elerim direk :D

bu arada temel bir soru belki bu bisikletlerin sürüş pozisyonu sanırım hafif öne yatarak oluyor. ona alışabilir miyim ergonomik oluyor mu?

boyumu yazmayı unutmuşum. 1.65-1.66 falan herhalde :D
 
tam olarak değil :)
bu, sana bağlı

bu, bostancıdaki bir grup


bu da atillanın bir tanıtım videosu


yani biz istanbullu amatörler, biraz daha dik ve konforlu pozisyonda kullanıyoruz :)


tabiki sürüş pozisyonun yolun durumuna, senin hızına, ve yokuş olup olmamasına bağlıdır.
eğer bir yokuştan iniyorsak, genç-yaşlı hepimiz cancellara abimizi taklit etmeye çalışırız :) yatarız yani biraz.
kendisi de şurda ;

bayılıyorum bu adama :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Çim
Merhaba. yol ve dağ bisikletini ciddi sürelerde kullanmış biri olarak söyleyeceğim şudur. öyle dağ bayır çıkmam derseniz dağ bisikleti tabiki gereksiz olur.
ancak yol bisikletine karar verirken 2 kere düşünün. hatta sonra 2 kere daha düşünün.
yeni başlayacaksanız yol bisikleti seleleri inanılmaz derecede rahatsız edecektir sizi. genelde ince sivri seleler kullanılır ilk aldığınızda hevesle 2 saat sürdükten sonra bi hafta oturamayan tanıdıklarım var :)

yol bisikletinde duruş pozisyonu agresiftir. yani aceleniz var gibi durursunuz. bu da uzun vadede belinizi ağrıtabilir. ki yeni başladığınızda bu da olacak.
özellikle türkiyede yolların inanılmaz bozuk olması o incecik lastiklerle diken üstünde gidiyor gibi hissetmenize sebep verecek. bir logar kapağı bile ters girseniz lastiği yarabilir. hatta ve hatta jantı bile eğebilir. deneyimle sabittir bu.

yol bisikletinin frenleri durdurmak için değil yavaşlatmak için vardır. yani acil bi durumda durma şansınız düşük.

gidon genişliği daha az olduğu için dönüşler çok keskin gelecektir. bu da ayrı bi kontrol sorunu doğuruyor.


yani diyeceğim o ki; yol bisikleti modellerinden önce bisiklet türleri arasında iyice düşün ve karar ver. benim anladığım kadarıyla da güzel bi şehir bisikleti senin işini gayet de görecektir.
 
@Gökhan Çim

Merhaba, yılarca yol bisikleti kullanmış ve 2-3 yıldır dağ bisikleti kullanan biri olarak bizim asfalt ve yol kalitemizin tamamen dağ bisikletlerine uygun olduğunu belirtmek isterim, duruş pozisyonunun çok sıkıntı yaratacağını sanmıyorum kolay alışırsın fakat yol bisikleti kullanıyorsan elinde poşet vb. birşey taşımamanı öneririm :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Çim
İkinize de teşekkür ederim. Zaten almadan önce böyle bir başlık açmamın bu tarz konularda da yardımcı olacağını tahmin ediyordum. Daha önce ince tekerli bisiklet sürmüştüm çok bocalar mıyım bilmiyorum ama bu dediklerinizden yola çıkarak önce bir sürüp deneyeceğim bisikleti almadan. sivri sele olayına gelince kendim başka sele alıp takamaz mıyım? sıkıntı mı yaratır? Ben bisiklet hafif olsun istiyorum o yüzden dağ bisikleti çok cazip gelmiyor bana.
 
hafifliği şimdilik önemseme atla deve değil sonuçta. varsın 1 kg daha ağır olsun çok bişey kaybetmezsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Çim
Bir yol bisikleti aşığı olarak,
malesef Seyithan ve Caner Bey'e katılmadığımı belirtirim. söyledikleri aslında doğru, asla yanlış değil. fakat bunlar, çözüm bulunabilecek şeyler.
insan severse, çözer :)

sele, 2 şekilde çözülebilir.
1- daha yumuşak bir sele ile değişim (oldukça yumuşak yol bisikleti seleleri var)
2- pedli tayt :)
tayt giymekte tereddüt edeceksindir muhtemelen, pedli şort da diyebilirisin. veya taytın üzerine eşofman veya kapri de giyebilirsin. bu, sorununu %90 çözecektir.

sele şikayetleri genellikle yanlış kullanım sonucu açık eder..
sele, çok inikse, veya çok kalkıksa, vücut ağırlığınızın nerdeyse tümünü sele karşılıyorsa, poponuz haklı olarak isyan edecektir.. elleriniz ile gidondan doğru bir şekilde destek alıp, vücut ağırlığınızı biraz da öne dağıtmalı, tüm ağırlığı seleye vermekten kaçınmalısınız
bi diğer sele şikayeti de 2 saati geçen turlarda olur.. siz, hangi yol bisikletini kullanırsanız kullanın, eğer pedli tayt yada pedli şort olmadan, 2 saatten uzun süre kullanırsanız, kaçarınız yok, kesinlikle pişik olursunuz :)
yani, eğer 2 saati geçen antrenmanlarınız da olacaksa eğer, MUTLAKA pedli tayt edinin..
hatta pedli taytsız, 1 saat kullanabilirsiniz en fazla. 1 saatten sonra rahatsız olmaya başlarsınız yumuşak bir sele takmamışsanız eğer

poşet taşıma konusu,
benim küçük-orta-büyük olmak üzere 3 farklı sırt çantam var :) bu konuda hiçbir sorun yaşamıyorum yani. aynı zamanda ufak bir sele altı çantam mevcut. içine cep telefonu,anathar,para,yedek lastik koyuyorum

asfalt kullanımı için mtb bence kötü bir tercih. kalın kalın lastiklerle, derin derin dişlilerle, o güzelim asfaltta neden eziyet çekilir ki.. mtbler asfaltta 40 km/hyi geçince lastiklerden gelen sesi duymuşsanız, ne demek istediğimi anlarsınız :) diceksiniz ki slick lastik takarım mtbye, ozaman ne anlamı kaldı mtb olmasının :)


yol bisikleti aşktır :) engel tanımaz

1.65 boy için 50 veya 52 kadro almalısın Gökhan.
Net olarak belirleyebilmemiz için bacak içi boyun da lazım. hatta şurayı kullanabilirsin:
(link)

bacak içi boyun muhtemelen 77 gibi bişey çıkıcak,
evet 52 kadro çıktın
 
Bisikletin sana uygunluğu çok önemli ben bir arkadaşın tavsiyesi üzerine küçük bir dağ bisikleti aldım ama hiçte mantıklı bir iş yapmamışım, Lammarth ın verdiği site çokfaydalı orada ne diyorsa o :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Çim
Sele ağrısı için başka bir çözüm de pedala basarken aralıklarla hafif ayakta durmaya çalışarak sürmek olabilir. Böylelikle popo ve bele binen yük azaltılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Çim
@Gökhan Çim

bana kalırsanız eger mosso ve kron arsında bir tercih yapacaksanız kesinlikle ve kesinlikle mosso olmalıdır. mossonun kadro kalitesi kron a göre çok daha iyidir. sağlamlığı aerodinamikliği geometrik yapısı ve hafifliği çok iyi olan bisikletler yapıyor mosso.
bu arada şunuda belirtmek isterim. vites sisteminin sora olması tiagra olması yeni başladığınız için çok fazla bir şey farkettirmeyecektir sizin için. vites elemanları sadece hızlı vites değişimi sağlayacaktır size. ancak bi kadronuzun hafif olması aerodinamik bir geometride olması olabildiğince hafif ve akıcı olması orta göbeğin en az sürtünmeyi oluşturacak kalitede olması vs etkenler vites sisteminden daha önemlidir bence. çünkü bisikletin temelini olşturan parçalar bunlar. daha kolay gitmenizi sağlayan unsurlar. alım yaparken bu unsurlara dikkat etmenizi tavsiye ederim.
 
2013 Sora ile Tiagra arasında ağırlık dışında fark yok gibi. O yüzden Sora gönül rahatlığıyla alınabilir.
 
Merhabalar

Benim tavsiyem

-ince asfalt lastikli ,
-28 jant,
-sabit maşalı,
-mümkünse 3 yapraklı aynakolu olan,
-vites oranları yol bisikleti oranlarında olan,
-mtb gidonlu,
-disk frenli (illa hidrolik olmasa da olur, avid bb5 mekanik varsa tavsiyemdir)

bisikletleri de incelemeniz.

Tamam belki geometri ve lastik inceliğine bağlı olarak safkan bir yol bisikleti olmayacak ama hem acemiliğinizi atmaya hemde beklentilerinizi büyük oranda karşılamaya yetecektir diye düşünüyorum.

Hangi bisikleti alırsanız alın, görünüş olarak içinize sinmesine dikkat edin. Yoksa süresiniz gelmez. Sürmeyeceğiniz bi bisiklete de para vermeye gerek yok ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Çim
Şu ana kadar Mosso ön planda ama indirimli bir yerden bulmam lazım şu haliyle bütçemi zorluyor. Çünkü bisikleti almakla bitmiyor olay. Daha kask, eldiven, aydınlatma alacağım. Bir de km sayacı almak istiyorum ne kadar kullandığımı ölçebilmek için. Bisiklet elbisesi ilk aşamada almayı düşünmüyorum. Çok farkediyor mu normal giysi ile sürme arasında?

Ayrıca şöyle bir yazanlara bakıyorum da 2-3 bisikleti olanlar var. Başladıktan sonra ben de böyle mi olacağım acaba. Bir süre sonra bir bisiklet kesmeyecek mi :D
 
Geri