Scudo Sports

Yol bisikleti ve römork ile 1000 km'lik ege-akdeniz turu

mhfidan91

Üye
Kayıt
13 Mart 2014
Mesaj
16
Tepki
11
Şehir
BALIKESİR
İsim
Mehmet Hanifi Fidan
Bisiklet
Cannondale
Arkadaşlar merhaba, yol bisikletimle 5 nisan 2016 da çıkacağım Ege-Akdeniz turunda kullanılacak bisiklet için en uygun heybe veya römork hakkında herkesten görüşlerini isteyebileceğim bir konu açtım. Umarım fikirleriniz bana yardımcı olur.

Uzun zamandır kafamda olan tur planımı 5 Nisan 2016 tarihinde yapmaya karar verdim. Ben ve kız arkadaşım o tarihte eğer aksilik olmazsa yola çıkacağız. Uzun lafı kısası, benim bisikleti "Cannondale Caad 8".

12431709_497795013739525_1886430394_n.jpg 12443073_497795020406191_704953633_n.jpg
Üzerinde mavic aksium jant seti var ve jant teli sayısı tur için yüklenen yükü kesinlikle kaldıramayacağından römork almaya sıcak bakıyorum. Tabii sizden de görüşlerinizi esirgememenizi eğer varsa aranızda kullanan bana tam olarak eksilerini artılarını ne varsa anlatmasını isteyeceğim.

Alacağım römork "(link)"

pr_01_3718_max.jpg

Tur için tüm tecrübelerinizi aktarabilirsiniz.

Şimdiden tüm geri dönüşleriniz için teşekkürler.
 
Scudo
eBay'de çeşit çok.Bu kadar para vermeye gerek yok. Bende de bir tane var. Çok bakamadım ama 2 örnek;

(link)

(link)

Elbette karar sizin ama lastiklerinizi de 28 mmlik bir modelle değiştirin derim. Tabii kadro uyumluysa. Bunun dışında çöllerde turlamayacaksınız. Uzun uzadıya, her ayrıntıyı planlamanıza gerek yok.Öncelikle 3-5 günlük kısa bir tur yapın. Ne eksik ne fazla ya da ne gerekli ne gereksiz kendiniz görün ve buna göre karar verin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mhfidan91
mehmet bey,
yol gidonu uzun etaplarda dikkat gerektiren bir olgudur ,200 'km lik uzun etaplarda yol kullandım ,ama sadece ufak bir bel çantam vardır ,bisiklet forma arkasına iç lastik koyarım,pompa ise bel çantada olur,ve tekeri janttan çıkarmak için aparatlar vardır,
bisiklete römork düşünüyorsanız,tur için emniyetli city bike 'a kullanabilirsiniz ,teker hacmi 35 olur,emniyet açısından.yol gidonu çok dikkat gerektirir.
 
@emir yakup bulut Önemli olan başlık değil zaten ama editledim. konu ile ilgili yorumunuz varsa alabilirim.
 
Bende yaza Karadeniz turu düşünüyorum. Şahsi fikrim, arkaya bi heybe atarak çadır, mat, heybe gibi zorunlu ihtiyaçlar ile 3.5-4 kg ağırlık. Gerekli diğer malzemeler ile maksimum 6-7 kilo ağırlık alarak turlamak. Yazın olduğu için oldukça fazla ağırlıktan kurtulmaz mümkün oluyor zaten. Ufak ve önemli parçalar ile (yedek kal gibi) listeyi tamamlayınca aşırı bi yük olmuyor ve yol jantları genel olarak 80-90 km'ye kadar kullanımda (düzgün kullanımda) sorun çıkartmaz bence..
 
  • Beğen
Tepkiler: emrahozkan
salcano xrs 030 bisikletimle bir kez 340 bir kez de 500 küsür kmlik tura çıktım, az malzeme almıştım yanıma. Sele borusuna monte edilen bagajdan kullanmıştım. Bir de gidona çanta bağlamıştım. Lastiklerinizi kadronuz destekliyorsa 28c lerle değiştirmenizi öneririm.

çıktığım turlarla ilgili linkler, konunun sayfalarında fotoğraflar var, aklınıza takılan şeyler olursa yardımcı olurum

www.bisikletforum.com/konu/denizli-akyaka-marmaris-kacamagi.125447/

www.bisikletforum.com/konu/bi-antalya-izmir-turu-da-benden.129219/
 
@Çağlar Çağlayan O çantalara bende baktım fakat eşyalarımın yetmeyeecğini düşündüm. Ayrıca çadır uyku tulumum ve matım var sıkıntı yaratabilir diye uzak durdum :)
 
@lealtad baharda yağışları ve rüzgarları göz önüne alacak olursak biraz fazla eşya almak (yağmurluk, rüzgarlık, ıslanınca değiştirebileceğim çamaşır tayt vs) için heybede cok fazla yük olabilir ve bisikletimde sorun cıkarabilir. Ayrıca ön maşa karbon oldugundan öne heybe takmam o riski göze alamam. Römork konusu cok sıcak baktıgım bir durum o yüzden :)
 
@mhfidan91 ben de ufak heybe var. Bagajın sadece sağ-sol iki yanda cebi var. Üst kısmı bo, sadece bi bez var. Üste çadır, mat vs. bağlayıp. Heybelere alt üst eşofman, ayakkabı (ormanda spd-sl ile yürümemek için), ufak tefek eşyaları sol heybeye. Nargilemi de sağ heybeye koyup kampa gittiğimi bilirim. Nargile de büyük boy konya işi ve kavanozu ağır bi nargileydi:) Kısaca ben yol bisikletini ağırlık olarak zorlamış ve belgrat yada karaburun rampalarını o ağırlıklar ile çıkmıştım;) Olmaz diye bişey yok. Yağmurluk desen zaten katlayınca cep telefonu gibi ufak ve hafif oluyor ve rüzgarlık yerine kullanabiliyorsun. Hepsi o:harika:
 
Gidonun gerektirdiği vücut duruşu uzun yolda sıkıntı yaratabilir.
 
Merhaba bu tur gerçekleşti mi merak ettim.
 
Ben aslında 3 tekerlekli bisiklet ile böyle tek sessiz sakin uzun yollar olabilir düşüncesindeyim..

Arkaya kamp malzemeleri (çadır+ ışık+ tüp+tulum+yağmurluk vb) ama Turkiye şartlarında koskoca yüklü kamyon 90km hızla arkama gelip sellektor korna yapıp yol istedi çekil önümden hareketi yaptı bisiklet tek parça yol kenera kaçar ama 3 teker bisiklet ile hız yokuş çıkış trafik nasıl olur bilinmez!!!
 
Aradan epey bir zaman geçmiş ama biz yinede böyle bir turun olabilitesi üzerinde biraz duralım. Bu arada bir şerh düşeyim 4 yıldır römork kullanmaktayım. Artık turcular genç, atletik, dinamik adamlar. Dede bisikleti ile günde 50 km yi 5 saatte pedallamak istemiyorlar. Transcontinental yarışları ne demek istediğimi ifade etmiştir sanırım. Tamam iyi hoşta burada beklenti ve imkanları maksimum fayda temelinde buluşturmak gerekiyor. (şu cümleyi adam smith dahi yazamazdı) Biz en iyisi buna hızlı tur konsepti diyelim. Dolayısıyla bu konsept bizi yol bisikletine yönlendiriyor. Ama ortada bir sorun var. Yol bisikleti bu amacı karşılarmı. Bana amacı karşılayabilmesi bakımından eşik değer olan sınır hattının gerisinde kaldığını gösteriyor. Tabi römork kullanımını gözönünde bulundurarak yol bisikletinin sert geleceğinin düşünüyorum. Kullandığım 50/34 ve 11/32 li bir karma ile bile yokuşları tırmanmak çileye dönüşüyor. Üstelik 23-25 hacim lastik ile kontrol sağlamak ta güç. Artık bu hızlı tur işini minimalist yöntemlerle hallediyorlar. Şekilde görüleceği üzere.
GT-Grade.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: ersoy balcı
Geri