Scudo Sports

Yol bisikleti ve dağ bisikletinin asfalttaki performans farkı

ya bu olay zevk meselesi.kimi mtb seviyor rahat diyor sarsmıyo diyor patlamıyo teker diyor kimi de hızı ve rahatlığıyla(tur bisikletiyle:D) her türlü farkını ortaya koyuyor.ben yıllarca mtb kullandım bi zevk almadım açıkcası.7.3 fx imi aldım ilk deneme sürüşümde gözlerim yaşardı keyiften mutluluktan.herkezin farklı bi tarzı var tartışılmaz bence.
 
Scudo
ikisininde zevki ayrı. Ben yol yarış bisikleti ile gezmeyi daha zevkli ancak tehlikeli buluyorum. MTB ise hem güven veriyor hemde kullanım zevki farklı. Sürat için MTB ile kasmaya gerek yok.

Ancak iyi bir MTB ci de yol bisikleti ile başa baş gidebilir.
Ama dediğim gibi bu iş Subaru impreza ile Ferrari Enzo kıyaslamak gibi.
 
@ilkercom

Size sonuna kadar katılıyorum. 1 sene yol bisikleti kullandım(bianchi champian-bianchi slr ve geotech air) şu an ful s. giant xtc kullanıyorum ben aralarında çok bir fark göremedim. Düz yolda yol bisikleti iyi gidiyor ama yokuşlarda çok yoruyor. Özellikle dik yokuşlarda.O yüzden toplamda çok bir fark olacağını sanmıyorum. Ama asfaltı güzel ve fazla yokuş yoksa yol bisikleti çok daha iyi gidecektir.
 
@binRR

Kastetmek istediğim zaten Magandaniusların attığı bira şişeleri Belediyeciklerin yaptığı yola paralel kaldırıma dil olaması gereken faket tam tersi olan mazgallardan bahsettim bnde.. Hangi City bike bile MTB kadar rahat bunny hup yapabilirsiniz ? Allah korusun sölediklerinize göre 35-40 ortalama ile gidiyorsunuz.. İstanbulda girip çıkmadığım yol neredeyse kalmadı bi sarıyer tarafında pek dolanmadım.. Heryerde bir abzürtlük var.. Tam kaptırmş gidiyorsunuz ilerde bi çukur.. Yol bisikleti, City Bike ve MTB nin Fren-durma sürelerini en azndan kafanızda karşılaştırırsanız anlayabilirsiniz..

Çok sevdiğim bir sözdür bi lastik firmasına ait.. " Kontrolsüz Güç, Güç değildir " Bu bile anlatabilir herşeyi..

Burası İSTANBUL =))
 
daha dün yol bisikletimle işten dönerken bir arabanın sanırım kaza sonu kırılan far camlarını geç farketmem nedeni ile içine dalmış bulundum, biraz geç farkettiğimden dolayı arka lastikte büyük denilecek kadar yarık meydana geldi yeni almıştım lastiği... ama MTB olsa büyük ihtimal yarılmazdı lastik, ama Ankara gibi bir şehir trafiğinde de evime YOL bisikletim ile gittiğim sürede, MTB ile gitmem imkansız buda bir gerçek... Ayrıca YOL bisikletinin verdiği zevki MTB vermiyor... uzun süre kullandıktan sonra üzerine oturduğumuz yer acısada :)
 
@Y.Toygar

Ben de yol bisikleti kullaniyordum ama yamulan cant ve patlayan lastiklerle ugrasmaktan biktim ve dag bisikletine gectim. Ama yol bisikletini cok ozluyorum. Dag bisikletiyle ayni keyfi almak mumkun degil.
 
yıllarca 3 büyük turu gün-gün seyredip Alp D'uez, Tourmaulet, de corones hayalleri kurduktan sonra geçtiğimiz günlerde yol bisikleti aldım. bunda yeni taşınmış olduğum anadolu yakası sahil şeridinin büyük etkisi vardır. istanbul gibi bir beton cangılı kenti kıvrımlı ve sakin yokuşlarla kıyaslamak elbetteki yersiz ancak insan ister istemez hayallerinin denizinde yüzdürüyor kendini.kendimi bir dağ bisikleti üzerinde hiç düşünemedim, halbuki bu durum 8-10 yıl önce bambaşkaydı, yol bisikletleri hakkındaki düşüncelerim böyleydi o zamanlar. 5 ay önce ise oturduğum yerden dolayı (beşiktaş-ıhlamur) içimde bir heves, dışarı çıkıp iki pedal çevirecek halim olmazdı. bence (ben gibi beginnerlar için) farkı inanç ve hayal gücü belirler. inancı ise koşullar (çevre, iklim, imkan ve olanaklar)
bu söylediklerimi başlangıç seviyesini aşmış olanlar dikkate almasınlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35
arkadaşlar hepinizin diline saglık butun yorumları buyuk zevkle okudum
benimde yol bisikletim var
çok tekerim patlıyor hergun aynı yolu ( evden üni ) gidiyorum bazen 2 kere lastigimin patladıgı oluyor
oyuzde çantamdan 14-15 ve 3 yedek iç lastigi ayırmıyorum



mtb mi yol bisikletimi konusuna gelince mtb ile uniye 1 ssat te gidiyordum yol bisikleti ile 35 dakika


içinizde adanalı olan varsa bilir uni yolunu genelde rampa ama şunu anladım veya bende4n kaynaklanan bi sorun mtb de sanki rampayo yorulmadan çıkıyordum
yol bisikletinde çok yoruluyorum hatta durup dinlenmek zorunda kaldıgım oluyor
bilmiyoreum zamanla alışırım belki


şu ana kadar en gıcık oldugum olay adanada bisikleti aractan saymıyorlar
arabalar sag tarafa çok yakın gidiyor ,,, arac suruculeri camı açıp a..q manyagı otobus paranmı yok diyenler oluyor
tekrar herkese teşekkur ederim ellerinize saglık
 

içinizde adanalı olan varsa bilir uni yolunu genelde rampa ama şunu anladım veya bende4n kaynaklanan bi sorun mtb de sanki rampayo yorulmadan çıkıyordum
yol bisikletinde çok yoruluyorum hatta durup dinlenmek zorunda kaldıgım oluyor
bilmiyoreum zamanla alışırım belki


Yol bisikleti için, 3'lü ayna kollar var... Fakat onlar için yanlız, ayna kol setini, ön değiştiriciyi, vites kolunu değiştirmeniz lazım... Dönüşünüzün daha hızlı olduğuna eminim... Balcalı yolu hakikaten uzun bir yokuş... Yorulmanız normal, tahminim dağ bisikleti ile, düşük vites oranlarında yorulmadan çıkıyorsunuzdur... Ancak daha yavaş çıkıyor olma ihtimaliniz olabilir... Yol bisikleti ile bir hızı koruyorsunuzdur... Sürenizi karşılaştırıp bir değerlendirin isterseniz....
 
Kıyaslamalar, açıklamalar çok güzel Mustafa abi,Tolga abi çok çok güzel yorumlar yazmışlar. Fakat gözden kaçırdığınız bişey var; bu bisikletleri yapan insanlar zaten her birinin ismini vermiş.

City bike = Şehir bisikleti
Mountain bike = Dağ bisikleti
Road bike= Yol bisikleti

Konfor tercihleri, yol tutuş tercihleri,frenaj tercihleri, görüntü tercihleri vs. bunların her biri bisikleti seçmede her kişiye göre farklılık gösterir. Hepsini bir arada bulacağınız sadece city bike'tır. Neden??? Biraz tekniğe dayalı yazıcam yeni başlayan arkadaşlardan özürdilerim;

lastik kalınlığı dağ ve yol bisikletinin arasındadır, bu size kullanacağınız lastiğin kalitesi ile direk orantılı olarak frenaj ve yol tutuş olarak cevap verir. citybike larda 35 genel kullanılandır ama tercihe göre bu 28 lere kadar çekilebilir.

citybike larda disk fren opsiyonları ve kitlenebilir maşa opsiyonları artık sunulabildiği için frenaj problemi ortadan tamamen kalkmış bulunmaktadır ve yüksek hızlarda(50km/h ve +) amortisörün etkisi sayesinde virajlarda çok daha iyi bir yol tutuş ve frenaj kabiliyeti yol ve dağ bisikletinden üstün olacaktır. Fakat bu artı asla viraj çıkışında yolun vereceği hızlanma kapasitesine ulaşamaz. Bunun sebebi de yol bisikletinin dingil mesafesi sebebi yüzündendir.Yol bisikletleri 95 cm dingil mesafeleri kullanabilirler ve hızlanmaların da bariz bir etkendir.Citybikelarda max 98 belki 97 cm ara alabilirsiniz. 2 cm i sakın küçümsemeyin. Dağda ise bu 100cm ile 115cm arası değişmektedir.

Trafikte;
Dağ bisikleti tamamen üstündür. Çok çabuk durabilir, çok hızlı vites değiştirebilir ve çok daha kıvraktır. İstediğiniz tepkiyi size en kısa sürede verebilecek olan bisiklettir.

Uzun yol 80km ve + km için asfalt kalitesi farketmez performansa dayalı ise;
Yol bisikleti üstündür. Tasarımı uzun mesafeleri en çabuk ve en hızlı katetmek için tasarlanmıştır. Sarıkamış turunda inanamayacağınız berbatlıkta asfaltlar gördük.Bizleri geçtim birgün denk gelirseniz Paris-Roubaix yarışını izleyin yol bisikletinin göründüğü kadar narin olmadığı izleyebilirsiniz.

Uzun yol+tur+konfor= yine city bike

Genel olarak baktığımız zaman her bisiklet her yerde kullanılır( abartmadan tabi) tercih her zaman bireylerin isteklerine göredir bu yüzden kıyas yapmayın.Her birinin amacı farklı kullanıma hitap eder.

Benim tercihimse son iki senedir TT kırması yol bisikletidir.Yol ve TT açılarını taşır ve ufak oynamalarla ve ayarlarla sizi iki bisiklet sahibi yapar. O nasıl oluyor derseniz;

Böyle bir şey.

Sağlıcakla
 
düzenleme de süreye tabi olmuş, eski köye yeni adet cümle düşüklüklerini kendiniz düzeltirsiniz. Şaka gibi yaa:)
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35
@Tolga Gürgün
Yol bisikleti en ufak taştan bile sarsıntı alır bunu herkez bilir... Yol üzerindeki çizgiler bile titreşim verir. Ama Hızlı giderseniz yok kaldırıp atarsınız felan onlar hikaye...

@Tolga Gürgün
Birde siz hesaplayın bakalım kaç bulacaksınız...
bence %10 bile az yokuş aşağı inerken %15 lerde felan düşünüyorum... YOL a binin bir iniş deneyin anlarsınız hızlanma payından az çok, yada şöyle söyleyim BİNİPTE YOKUŞ İNEN BİLİR, BİNMEYEN BİLMEZ....

@Tolga Gürgün
MTB de yatarsın yatarsında 500 metre en fazla 1km sonra kalkarsın seve seve, pedala güç aktaramazsın yoksa... Ama Yol da öyle değil, Yatık pozisyonda bile Pedala güç aktarımı tamdır...

@Tolga Gürgün
Sizin performansınıza sahip bir YOl bisikletçisi 13 yada 14 saatte kat eder ortalama...
 
@hanifisari

AYnen devam et YOL bisikleti ile Rampalarda ayağa kalkıp Ağırlığını biraz daha ön tekere verip atack çek, bir zaman sonra bakacaksın ki, Düz yoldaki hızınla rampa çıkıyorsun... Alışırsan Rampacı olursan Önünde kimse olmaz, herkez takipcin olur, YOL bisikleti süper bişi tek kelime (tamamen benim fikrim) sizi bilmem...
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35
yol bisikletinin ufak darbeleri , (yağlı maşalı) mtb den çok daha iyi emdiğini düşünüyorum.o yüzden konfor konusundaki birçok düşünceye katılmıyorum.ülkemiz şartlarına baktığımdada en uygun bisikletlerin şehir bisikletleri olduğunu düşünüyorum:in:

çok yakın geçmişte tam aksini düşünen biriydim eklemeliyim:)
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35
Çabuk döner, düz çizgide giderken sağa sola yalpa yapabilir... Bu durumda hız kaybına yol açar, bu arada bilgiler formula 1 şasi bilgileri... Uzun şasi'yi özellikle süz pistlerde, kısa şasiyi ise virajlı pistlerde uyguluyorlar... Ralli'de de büyük ve uzun kasalarda, bir yola aracın sığması sorunu ve aracın hantallığı sorunu oluyor... Dolayısı ile üç aşağı beş yukarı dersek bir şey olmasa gerek...

Acaba kullanıcısı bir şey hissediyor mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35
Geri