Scudo Sports

Yol bisikleti ve dağ bisikletinin asfalttaki performans farkı

@batuhan canbay

Zannediyorum 1000-2000 arası birşey ayırabilirim.Yeterli olur sanırım.Sonuçta sezonun bütün yarışlarına gitme şansım yok.Yılda bir sprint yarışlarına katılsam bana yetecek:)))
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35
Scudo
@Seha Özden


Corratec dolomiti tiagra yı bizzat inceledim fiyatı 2.700 civarı ancak gercekten sağlam donanımlı ve hafif ayrıca beyaz da çok yakışmış
 
@batuhan canbay

Hocam arada tabii ki fark var ama kısa mesafede bu kadar da değil. 3 saat ve üzeri yollarda 2 katı fark belki olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35
@murat beyaz

Arkadasım yalan söylemiyorum cidden böyle belki daha dinctim
 
@batuhan canbay

Peki şöyle söyleyeyim o zaman.
Bahsettiğiniz durumda MTB ile 25km/saat ortalama tutturduysanız, yol bisikleti ile 50km/saat tutturmanız lazım. (ya da 20'ye 40)
Yol ile 50km/saat yapabilecek kuvvette bir bisikletçi, MTB'de 25'de kalmaz, en az 35 görür.
 
Konuyu hortlatayım :D İzmir'de oturuyorum,yaşım 15 abiler.Buralarda yol bisikleti gitmez.Asfal berbat,heryer mazgallarla dolu.İzmir bile böyleyse İstanbul,Ankara gibi mentropol şehirlerde durum daha da vahimdir.Ama tabiki kullanan kişiye göre her ikisininde zevki ayrıdır.Mağlum öğrenciyim bu nedenle bütçemiz ancak Kron xc250'ye yetti.Yarış bisikletini mtbden daha fazla özeniyorum ve seviyorum.Fakat hiç kullanma şansım olmadı.Videolardan görüyorum yol bisikleti düzgün asflatta özelikle Kanada gibi yerlerde tabiri caizse bildiğiniz akıyor.Mantığa uyarsak yinede tercihim Mtb olurdu.
Bu muhabettin sonu gelmez değerli abilerim....
 
Bu 80 km/h i düz yolda mı yaptınız merak ediyorum:) Eğer bu bisikletle düz yolda 80 km/H yaptıysanız,bence hiç yol bisikleti almayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: muratt35
Konuyu hortlatmak gibi olacak ama, tüm yorumları çok dikkatle okudum. Son yıllarda gidilen asfalt iyileştirmesini de göz önüne alarak, en azından bildiğim Eskişehir ve Ankara şehirleri adına konuşuyorum, yol bisikleti şehir içi kullanım için hiç de kötü bir seçim değil. Sadece kullanacak olanın yapacağı bir seçim gibi duruyor.
 
Yanlışlık olmasın diye ben de oturup okudum bütün yorumları.
Yol bisikletinin Türkiye yollarına göre pek uygun olmadığı ortada. Asfaltta binilecekse alınacak bisiklet city bike'tır, 9 ay önce ben öyle yaptım. Şahsen sahil yolunda pendik-caddebostan gidiş dönüş 35 km/h tutturabiliyorum. Yol bisikletleri denk geldiğinde biçiyor beni evet, ama en azından kafam rahat. Lastiği patlatır mıyım, jantı yamultur muyum vb. sorular yok kafamda.
Ama düşünmeye başladığım başka bir bisiklet türü var: Cyclocross. Arazide bile gidebilmek için tasarlanmış ve geometrisi yol bisikletine çok yakın. Mazgallar sorun değil zira 32'lik lastik bile alıyor çoğu.(yanlışım varsa düzeltiniz) Toz toprak da sorun olmaz diye düşünüyorum. Bu nedenle bence buralara en uygun bisiklet, slick lastikli cyclocross'tur.
 
@efeballi

Slick lastikli cyclocross, yol bisikleti oluyor zaten neredeyse :)
 
"Neredeyse" işte. Cyclocross'un maşası daha geniş, lastikleri farklı, kadrosu daha sağlam(Ve daha ağır). Alet toprakta, bozuk yolda gitmek için tasarlanmış sonuçta, sahilyolunun sağ şeridi gayet bozuk bir yol :D Gidip 35'lik lastik bile takarım, ooh geniş geniş. E sonuçta alışkınım :) Cyclocross'ta ilgimi çeken şey geometrisi daha çok. Yol bisikletlerine çok yakın ve aerodinamik bir sürüş pozisyonu var.
 
8 aydır İzmir'de yol bisikleti kullanıyorum. Evet yollar kötü ama alışıyorsunuz. Ayrıca şöyle büyük bir artısı var; bisiklet seri hızlandığı için şehir içinde neredeyse arabalarla aynı hızda gidebiliyorum, bu hızda mazgala veya bir çukura girip takla atmak istemediğimden bütün yol boyunca yolu dikkatle gözlüyorum, arabaların hareketlerini tahmin etmeye çalışıyorum ve onların hareketlerine göre kendimi yönlendiriyorum. Bu da trafikte daha dikkatli olmamı sağlıyor. Hatta sürekli kullandığım yolda nerde çukur var, nerde mazgal var ezberledim ve o bölgeye yaklaştığımda önümü arkamı kontrol edip önceden şerit değiştirebiliyorum.

Neredeyse bütün mesajları ben de okudum ama bir şeye katılmıyorum. Yol bisikletini performans yapmayacaklar kullanmasın denilmiş. Ben hem performansımı, hem gezimi hem de ulaşımımı yol bisikletimle yapabiliyorum. Üçkuyular - Konak bisiklet yolunda bile kullanıyorum bisikletimi. İlk başlarda o berbat yolda işkenceden farksızdı ama artık umrumda bile değil. Diğer arkadaşların da dediği gibi bisiklet tamamen zevk meselesi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: wildboytam35
@efeballi

Yol ile cyclocross bisikletleri arasındaki tek fark daha geniş lastik kullanımına izin vermesi. Onun dışında kullanılan malzemeler de aynı, açılar da aynı, jantlar da aynı, ekipmanlar da aynı (sadece dişli oranları değişiyor).
Tek avantajın büyük lastik kullanabilecek olman.
35C yerine 28C kullanmayı tercih ederim ben. Tur bisikletimde bile kullandığım lastikler 25 - 30 ve 32C.

Şu an 23C, 120+PSI lastiklerimle deli gibi arnavut kaldırımında sürüyorum bisikleti. 30+km/s hızlarla. Sahil yolu bozukmuş, peeh :D
 
Abartı yapıyordum, 35C çok yavaşlatır muhtemelen :)
Bu arada yanlışımı düzelttiniz, teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner Kanar
Başlığı baştan sona okudum. Tahrik edici ve öğretici bir başlık. Beni daha üst model bir şehir bisikleti yönünde tahrik etti.
 
Performansı geliştirmek ve antrenman yapmak için yol Bisikleti şart. Dağ Bisikleti adı üstünde arazi için üretilmiş, arazi de performans için mtb şart. Tur/Şehir Bisikletleri ise şehir içi kullanım için en idealidir. Mesela bende mtb var 2-3 içinde yol Bisikleti alacağım. Nedeni antrenman kalitemi yükseltmek ve yol Bisikletlerinin bana çok daha çekici gelmesi. Her Bisiklet türü "Bisiklet" oldukları için evrenin en mükemmel makineleridir. :)
 
Geri