Yol Bisikleti Toplamak

Alp Aslan

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Temmuz 2008
Mesaj
2.090
Tepki
4.150
Şehir
istanbul - Küçükyalı
Bisiklet
Cannondale
@VolkanÖzcan
Cannondale dedinmi zaten bir adım öne geçer ve donanımıda gayet iyi eğer fiyat karşılaştırmalar içinde uygunsa alınabilecek en güzel bisikletlerden birisi bence.birde süleyman arkadaşımızın dediği gibi hız(muhammed) nickli arkadaşımıza ulaşıp en azından yol bisikletleri hakkında bilgi alırsan severek yardımcı olur sonra sen kendi kararını verirsin,kolay gelsin[/i]
 
Scudo

VolkanÖzcan

Forum Demirbaşı
Kayıt
31 Aralık 2008
Mesaj
588
Tepki
414
Şehir
Ümraniye
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
O zaman bana da küçük gelir, 183 cm boyum var :(
 

VolkanÖzcan

Forum Demirbaşı
Kayıt
31 Aralık 2008
Mesaj
588
Tepki
414
Şehir
Ümraniye
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Aytaç Biber

Türkiyede peşin 990 euro. incelediğimde gerçekten fantastik bir rakam olduğunu gördüm.
 

bikernomad

Daimi Üye
Kayıt
16 Kasım 2006
Mesaj
269
Tepki
234
Şehir
Dağlar
Trek dünyanın en büyük bisiklet üreticisidir.Herbir tipinde kullanılan parçalar özenle seçilmiş son derece uyumlu çalışan parçalardır.Kadroları ömür boyu garantilidir.Her bir tipinde verilen paranın karşılığını alırsınız.Beğenmedğiniz sora donanım campagnola ile aynı ergonomide çalışan çok işlevsel bir shifterdir.Yedi yıl üstüste dünya şampiyonu olan efsane lance armstong da bir trek binicisidir.
Benim sporcularım da yeni başlayanlar terk 1000(1.2) tecrübeli olanlar da 1200 kullanırlar.Her bir modelinde kullanılan jant seti kesinlikle çok güvenilirdir.V.s.
Corratec de gerçekten çok özenli compenentler bir araya getiren bir alman firmasıdır.Diğer bütün firmalar pazar payından daha fazla alabilmek için trekten daha fazla donanım eklemek zorunda kalıyorlar.Ayrıca çok saygın firmalar da(örnek KTM) benzer kompenentler kullanıyorlar.
http://img404.imageshack.us/img404/6596/p1030790ce8.jpg
Bu arkaşın adı Stefan Neuner.Avusturyalı bisiklet seyyahı.
(link)
bindiği bisiklet KTM ona uygulanan sponsor fiyatı 1600 Avro.Aynı recoon maşaya sahip XT+LX donanımlı Trek 6700 de sponsorsuz filan 1690 Avro.
Tutar bir başkası da ben de çinde yapılmış cannondale için arka üst maşasında hand build in usa yazıyor diye 300 dolar fark verecek hıyar değilim derse iyice aklımız karışır.
Girin internete trek 9.9 a bakın bir.Agzı sulanmayan var mı.?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
Belli seri üretim markaların sadece çok kısıtlı modelleri el yapımıdır ve yapıldıkları yeri belirtirler.
Cannondale de bunlardan biri, Cannondale in sadece top aluminium kadroları gerçekten Amerika'da ve el yapımı olarak üretiliyor ve üstünede gururla "hand made in USA" damgasını vuruyorlar. Şimdi bu belkide birçoğumuz için, yani bir bisiklet kadrosunun el yapımı olmasının pek bir önemi yok fakat önemli bir azınlık varki bu 300 yada 2000 dolarlık fiyat farkının nereye gittiğini anlayabiliyorlar ve bunu tercih ediyorlar, bu bir seçim meselesi. Eğer gerçek kaliteyi ve uzun ömürlülüğü arıyorsanız bu farkı ödersiniz.
Trek firmasınında sadece ve sadece OCLV ( karbon)kadroları USA içinde ayrı bir departmanda üretiliyor, ve bunu gayet net bir biçimde belirtiyorlar. Diğerlerinin tamamı Çinde mass produced.

Tabii bazı üst düzey markalar varki bu tasarlandığı yer ve üretildiği yer hakkında net değiller: örneğin Orbea,veya Pinarello kadrolarında "hand built ( not made) ibaresi kullanırlar, bu sadece şu anlama geliyorki kadrolar dışarıda ( her ikiside Çin'de) üretiliyor fakat parçaları ülkelerinede toplanıyor veya sadece boyanıyor. Fakat tüketici bu kadrolara hala el yapımı fiyatları vermek zorunda, eh bununda adı tasarım hakkı yada marka tabii. Aynı pazarlama taktiğini Carvelo'da kullanıyor, tasarımlar Kanada'da yapılıyor fakat tüm kadrolar Çin'de üretiliyor, onlarda buna "arge" hakkı diyorlar.
Bu konuda belkide en net ve dürüst firmalardan biri Colnago'dur, Colnagonun tüm modelleri İtalya'da bizzat Ernesto'nu kendisi tarafından yapılır ve en üst 7 modeli en iyi ustalar tarfından İtalyada el yapımı olarak üretilir, geriye kalan modeller sitesindede belirtildiği gibi Çin veya Taiwan da üretilir . Sizde EPS bir kadroya 3500 Euro verirken ne aldığınızı bilirsiniz.

Ne nerde yapılıyorla ilgili bir yazı hazırlamıştım, bu raporun arkasında kaynakçalarıda belirttim.

(link)
 

bikernomad

Daimi Üye
Kayıt
16 Kasım 2006
Mesaj
269
Tepki
234
Şehir
Dağlar
@Mustafa İçdağ

Siz benden çok daha güzel anlatmışsınız demek istediklerimi.Mersiler
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
@bikernomad


1) Lance Armstrong un başarılarını Trek ekipmanına bağlamak abesle iştikal, Armstrong çok özel bir sporcu ve altında diğer büyük takımların ekipmanlarının hangisi olursa olsun o turu şüphesizki yine kazanacak güçteydi. Armstrong un Trek kullanmasının tek nedeni yarıştığı dönemde bir Amerikan takımında yarışması ve takımınında sponsorunun Trek olması.

2) Şu büyük firmaların parçalarını birbirine uyumlu seçtikleri masalını bi geçelim artık. Çok bayat bir pazarlama şekli. Bütün firmalar vites donanımlarını 3 ana büyük firmanın birinden alırlar. Shimano/Sram/Campagnolo...Ve bu firmaların ürettiği setlerin hiçbirinin uyumsuz çalışması gibi birşey zaten söz konusu değil.

3) Ben linkte bahsi geçen bisiklette hiçbir espri göremiyorum, jant setininde bir esprisini göremedim, son derece basit ve başlangıç seviyesi bir bisiklet. Burda sözkonusu eleştiri bisikletin kendisine değil fiyatına, Bu fiyatı hakeden bir bisiklet değil, fiyatı vadettiklerine karşılık biraz daha dengeli olsaydı bu yorumları yapıyor olmazdık.

Bilmem anlatabildim mi? :)
 

Tolga Gürgün

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Aralık 2005
Mesaj
1.639
Tepki
2.142
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Pinarello
@Aytaç Biber

Aytaç Kardeşim çok net konuyu özetlemiş .

Teşekkürler,

Tolga Gürgün
 

emrea

Üye
Kayıt
17 Mart 2008
Mesaj
98
Tepki
68
Şehir
istanbul
İnsanlara doğru olduğunu iddia ederek bilgi sunarken lütfen biraz daha araştırın.
1. Bugün seri üretim yapan, dünyaca tanınmış hemen tüm markalar Uzakdoğuda belli başlı fabrikalarda üretilmektedir. Buna saydığınız tüm markalar dahildir.
2. Tüm bisikletler "hand made"dir. Bunu bazı firmalar pazarlama kozu olarak kullanır. Bazıları kullanmaz.
3. Bazı markaların üst modellerinin ABD veya diğer Avrupa ülkelerinde üretilmesi kadroların orada üretildiği manasına gelmez, sadece bisikletin o ülkede montajlandığı manasına gelir.
4. Firmalar arasında ayırt edici özellik, siz beğenmesinizde maalesef ar-ge'dir. Kimi üretici, kadro üreticisi fabrikanın hazırlamış olduğu kadroyu alır, üzerine markasını basar, birkaç gösterişli donanım ekler, al sana bisiklet!
5. Aklı başında markalar ise kendileri üretim sürecine katılır, kadrolarını design ve test eder/ettirir. Bazıları daha ileri giderek kendi ekipmanını dahi design ettirir.
6. Hiç unutulmamalıdır ki bisiklet araba değildir. Arabanın ne kadar güçlü motoru varsa araba o kadar iyi gider. Bisiklet de motor onu kullanan insandır, üzerindeki ekipman değildir. Bisikletin ana ve en önemli parçası ise kadrosudur. Sonra sırasıyla lastikler, amortisör sistemi ve en son olarak da ekipman önemlidir. Bisikletin yol tutuşu ve direksiyon hakimiyeti, kişinin bisikletin üzerindeki rahatlığı, pedal geri tepmesinin önlenmesi, fren sisteminin sağlıklı çalışması, kadronun yolda giderken kırılıp kazaya sebep vermemesi vs. hep kadro dizaynı ve kullanılan malzemenin doğru yerde, yeterince ve kaliteli olmasıyla ilintilidir.
7. İyi bir kadro üretmek/ürettirmek (nerede üretilirse üretilsin) pahalı iştir. Uzakdoğuda 10$ a bile kadro bulursunuz. Ekipmanın fiyatı ise hemen her yerde aynıdır. Bisikletin fiyatını etkileyen en önemli unsur kadrosunun kalitesidir.
 

suzunkopru

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2008
Mesaj
2.203
Tepki
1.474
Şehir
İstanbul-Fatih
O zaman Corratec ve Trek karşılaştırılırsa Trekin kadrosunun Corratec'ten 2 kat daha iyi olması gerekir fiyat farkı nerdeyse o kadardır.

Bahsedilen Trek modelinde Sora vites kolları takılıdır, Sora ile Tiagra arasında bile vites geçişleri olarak çok fark vardır. Bisikleti iyi kullanan iki sürücü yarışırken vitesi en sessiz ve en hızlı geçen rakibi onun sprint atacağını bile anlamadan ilerlemeye başlayacaktır. Kadronun iyi olması gerekir evet, ama bu demek değildir ki kadroya bir ton para sayılsın vites sistemi en alt seviyede kalsın.

Ben Trekde kullandım Corratecde kadro olarak aralarında bir fark varmıdır, ben hissetmedim. Fiyat olarak fark varmıdır, evet hemde iki kata yakın fiyat farkı var. Bunların kadrosunda altın mı var :)
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
Ben emrea arkadaşımızın mesajına bir eklemede bulunmak istiyorum.

Bir bisiklette en önemli unsur tabi ki kadro kalitesidir. Ayrıca günümüzde dünya bisiklet üretiminin büyük kısmı uzakdoğuda yapılmaktadır buda doğrudur. Ancak Colnago gibi hala Avrupa da üretim yapan firmalar var, burda bilgiyi veren ağabeyimizin bir bilgi eksikliği yok. Herneyse, burda fikir ayrılığının başlangıç noktası da bu değil zaten. Burda mevzubahis durum linkteki bisikletin fiyatı.

Şimdi ülkemiz piyasasındaki bir diğer bisiklet ile bu bisikleti kıyaslayalım. Bu bisikletleri kimlerin sattığı beni zerre kadar ilgilendirmiyor, burda reklam yaptığımı sanmayın o sebep ile.

Benim örnek vereceğim bisiklet 1099 Euro etiketli Tiagra donanımlı Caad9 diğeri ise linkte verilen 990 euro etiketli Sora donanımlı bu Trek. Benim bildiğim kadarı ile Trek in bu bahsettiğimiz modelinin kadrosunu yeryüzündeki hiçbir pro takım hiçbir büyük yarışta kullanmadı, caad kadrolar ise Fransa, İtalya ve İspanya gibi top turlar dahil birçok büyük yarışta pek çok takım tarafından yıllarca kullanıldı. Şimdi buradan hareketle bu iki bisiklet modelinin fiyatı birbiri ile nerede ise aynı iken hangi gerekçeye ve kanıta dayanarak donanım seviyesi daha düşük ama fiyatı neredeyse aynı düzeyde olan bu Trek i tercih etmeliyiz benim anlamadığım mevzu o:) Bu karşılaştırmayı başka fiyat/performans oranı makul diğer marka modellerlede yapabiliriz.

Tekrar etmekte fayda var, tartışma Trek kadrolarının kaliteli olması yada olmaması değil. Olay tamamen sözkonusu linkte verilen bu bisikletin fiyatı. Yoksa tabiki kadrosu senelerce hizmet verecek kalitededir, orası ayrı mevzu.

Unutmadan, şunuda eklemeden geçemeyeceğim çünki çok hassas ve hakim olduğum bir konu. Araba değil Otomobil, araba yı at veya öküz gibi kendisinden bağımsız bir güç çeker yada iter. Otomobil ise kendi içindeki bir güç ünitesi ile kendisi hareket eder, adıda içten yanmalı motoru icad eden Otto dan gelir zaten. Ayrıca otomobiller motorları ne kadar güçlü ise o kadar hızlı gitmezler. Bu tamamen aerodinami, güç, tork, vites oranları ve en önemlisi ağırlıkları ile orantılı olan bir durumdur.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özgür Nevres

Mustafa İçdağ

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2007
Mesaj
1.277
Tepki
3.323
Şehir
Kadıköy, İstanbul
@emrea

Biraz daha araştırmak konusunda bundan fazla yapabileceğim bir şey yok sanırım.:D Yok eğer bana yetmez derseniz devamını getirirsiniz.

Aşağıdaki linkte hazırladığım " ne nerde üretiliyor" raporu:
(link)
Sadece aşağıdaki kaynakçalarla değil ayrıca Amerika ve Avrupadaki birçok ana dağıtımcı ve ithalaççı firma ile yaptığım şahsi kontaklar + 28 yıllık birikimlerimden oluşmaktadır.

Hand made konusundada net bir anlayış yok sanırım. aşağıdaki link belkide bu konuda biraz daha yardımcı olacaktır:(link)

(link)

1 (link)

2 (link)

3 (link)

4 (link)

5 (link)

6 (link)

7 (link)

8 (link)

9 (link)

10 (link)

11 Bicycle Retailer and Industry News, September 1, 2006, Basque Bike Makers (by Doug McClellan)

12 (link)

13 (link)

14 (link)

15 (link)

16 (link)

17 (link)
 

bikernomad

Daimi Üye
Kayıt
16 Kasım 2006
Mesaj
269
Tepki
234
Şehir
Dağlar
@Aytaç Biber

1-Elbette L.Armstrong'un başarısı trek bisikletlere bağlı değil.Firmalar kendileri ispatlamış sporculara satışlarını artırsın diye sponsor olurlar.Ama bir ülkeyi temsil edecek timin sponsorluğunu da muz cumhuriyetinin portakal üreticisine vermezler.
2-Uyum konusunda ise.Bisikletler parçalara göre değil,parçalar doğan ihtiyaçlara göre ve de bisiklet üreticilerinin tercihleri doğrultusunda üretilir.Basit bir örnek.Sram X9 serisinin arka aktarıcısını üretince arkasından da SH Shadow serisini üretmek zorunda kaldı.daha önceleri bir çoğumuz arka vites yolunu kısaltmak için adaptörler kullanıyorduk.Firmaları küçümseyemeyiz.Ar-ge lerini küçümseyemeyiz.Trek'deki veya benzeri başka bir firmadaki bir ar-geci sizi de beni de defalarca cebinden çıkarır.Hiç kuşkunuz olmasın.Fiyat politikaları da flexibledır.Büyük firmalar fiyatı belirler,daha az büyük firmalar onların pazarından pay daha fazla pay alabilmek için düşük fiyat veya biraz daha üstün ekipman ile rekabet ararlar.Veya çok saygın oturmuş,hedef kitlesi belli firmalar (Colnago,Pinarello,cervelo v.b.)Ayrı bir katogoride değerlendirilir.Geçen yıl bir firma önkayıtlı yol bisikleti sattı.Kaç kişi hala kullanıyor bunları?.İşte uyumlu kompenentin bir masal olmadığı için bir örnek daha.
3-İliştiridiğim linke gelince...Almanca veya inlizce biliyorsanız tekrar gezmenizi önereceğim.Dünyanın heryerinde yıllardanberi onbinlerce km.pedal basmış ve hala pedal basan bir bisikletçinin seçimi olan bir bisikletin de aşağılamaya çalıştığımız markanın donanımından daha fazlasını koymadığı,fiyatının da daha aşağıda olmadığını göstermek içindi.O bisiklet bana bakım için geldiğinde,sürücü+ortalama 35 kiloluk bagajlar ile birlikte yaklaşık 6.000 km.yol
yapmış bir TUR bisikleti idi.Bazı tur bisikletlerinde bizde fazlaca bilinmeyen 40 telli göbekler de kullanılır.ön vites attırıcı alt(1.vites)limitini 5 derece esnetmek dışında yapacak bir iyileştirme bulamadım.(Teknik bilgimden hiç kuşkunuz olmasın).KTM motosiklet veya bisiklet sahibi olabilmek gerçekten bir ayrıcalıktır.Bu ayrıcalığı da zaten fiyatı ile ödersiniz.
Saygılarımla
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
Yahu mevzunun KTM le falan ne alakası var? Ben ısrarla arkadaşın verdiği linkteki bisikletten bahsediyorum, siz konuyu sürekli KTM, yok bilmemne bisiklette kullanılmış bilmem kaç telli göbeklere çekiyorsunuz. Linkteki Trek 1.2 yol bisikleti ile bu mevzuların alakası nedir?

Anlamayanlar yada anlamada güçlük çekenler için tekrar ediyorum,

Konu linkte verilmiş olan 990 euro luk Trek modeli ve bu modelin bu fiyatı hakedip etmediği, herhangi başka bir bisiklet markası yada başka bir Trek modeli değil. İlla ki bunları tartışmak istiyorsanız bunun zemininin oluştuğu başka bir tartışma konusunda fikirlerimizi paylaşabiliriz. Sizin bahsettiğiniz 6000km yapmış KTM in yada firmaların ne kadar ar-ge yaptıklarının yada KTM sahibi olmanın ayrıcalık olmasının yada olmamasının bu linkteki fiyatı hakkında tartışılan Trek modeli ile hiçbir alakası yada ilgisi yok.

KONU BU TREK 990 EURO EDER Mİ? Bana göre etmiyor, siz bu mevzu üzerinden servis yada satış yolu ile ticaret yaptığınız için size göre ediyor.

Hala da anlaşılmadıysa başkada verecek cevap yok açıkçası.
 

bikernomad

Daimi Üye
Kayıt
16 Kasım 2006
Mesaj
269
Tepki
234
Şehir
Dağlar
@Aytaç Biber

Benim yazımdan alıntı yaparak cevap yazdığınız ve de cevabınızın Trek 1.2 ile ilgili olduğu belirtilmediği için doğal olarak bir karışıklık oldu.Elbette istediğiniz gibi düşünebilirsiniz.Ben de aynen sizin gibi kafama uyan şeçimler yapıyorum.Bu konu üzerinden ticaret,menfaat vs.ise aklımın ucundan bile geçmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç Biber

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Madem konu Trek'in bu modelinden açıldı. Öyleyse ben de bir Trek kullanıcısı olarak kendi adıma tecrübelerimi paylaşayım.

Evet, ben Trek'in bu modelini kullanıyorum. Bisikletimi alalı üç yıl oldu. Ben aldığımda ismi Trek 1000 idi. Ve bisikleti alırken tamamen geçici olarak, tecrübesizliğimi aşmak adına en düşük modelinden başladım. Amacım ileride bisikletimi modifiye etmek veya daha iyi bir model ile değiştirmekti.

Başlangıçta gönlüm Cannondale'den yana da olsa bisikletimi aldığım sırada bir kampanya vardı ve fiyat 990 €'dan 790 €'ya inmişti. Böyle bir fırsat niye kaçsın ki? Ki böyle bir model yol bisikletine ilk defa başlayacak biri için fazlasıyla iyi. Ancak aynı bisikletin Amerika'daki fiyatı 600 USD'de geziniyordu. Bunu sineye çekerek aldım bisikleti.

Ve hala aynı bisikleti kullanıyorum. Bisikletim başlangıçta acemiliğimin acısını fazlasıyla çekti. Kulakçığı ve aynakolu yamulttuğumu bilirim (varın kazayı siz düşünün). Bisikletimle yarışlara katıldım, yıllardır antrenman yapıyorum. Ama buna rağmen hiçbir parçasını değiştirmeden (frenler ve lastikler gibi birkaç parça hariç) bugüne dek kullandım. Şu an çok daha iyi donanımlı ve daha hafif (bu bisiklet 10 kilo) bir bisiklete çok ihtiyaç duysam da henüz bisikletimden kopamadım. Çünkü daha iyi bir bisiklete geçebilmem için şu an kullandığım bisikletin artık işimi göremeyecek kadar eskimesi gerekiyor (benim tüketim anlayışım bu). Ama bisikletim hala yenisine ihtiyaç duyacak kadar eskimedi. :)

Bisikletin öznesi insandır. Altınızdaki bisiklet karbon da olsa onu götürecek bacaklarınız olmadığı sürece verdiğiniz paranın anlamı yok.

Peki şu an yol bisikletine yeni başlayacak biri olsaydım bu bisikleti almayı düşünür müydüm? Cevabım: Hayır. Eğer yukarıda bahsettiğim gibi bir kampanya yapılmaz da fiyat 990 € olarak kalırsa -her ne kadar bu parayı hak ettiğini düşünsem de- bence gereksiz. Ki bu fiyatın Türkiye satış fiyatı olduğunu unutmayın.
 

Aytaç Biber

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2005
Mesaj
2.147
Tepki
2.201
Şehir
İstanbul
Zuhal, 790 euro ya almışsın iyi hoş, ama burda 790 euro dan bahsetmiyoruz. 990 euro dan bahsediyoruz. 790 euro böyle bir bisiklet için uygun bir fiyattır ama 990 değil. Yukarıdaki mesajlarımdan birinde neden uyghun olmadığınıda başka bir model ile kıyaslayarak açıkladım. Neden konuyu anlamamakta da ısrar edildiğini ben anlayamıyorum:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran