Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

Bütçeniz ne kadar bilmiyorum ama bu jant seti güzel duruyor. 1640gr ağırlık, 50mm profil için hiç kötü değil, hele hele bu fiyatta. Ayrıca 20mm iç genişlik, 27mm dış genişlik de modern standartlara uyuyor. Jantın aero avantajını çok kaybetmeden, dileğinize göre 28-30-32 mm lastik tercih edebilirsiniz.

Benim AliExpress'e kıyasla bu tarz bir yeri önermemin asıl sebebi ise, teslimatla ya da ürünle ilgili bir problem çıktığında, garanti sürecine başvurmak istediğinizde hem daha yakın bir coğrafyadan hem de daha risksiz muhataplar bulabilmeniz.

Haklısınız. Bike24 üzerinden aldığımda en azından bir muhattapım olacak. Belki %10 15 pahalı ama kesinlikle değecektir.
 
Scudo
Tam yandan fotoğrafı var. Kadro geometrisini anlamak için en iyi açı.

spurcius-1-tiagra-b149-550x550w.jpg
 
Tam yandan fotoğrafı var. Kadro geometrisini anlamak için en iyi açı.

302707 dosyayı görüntüle

spurcius-10-630b.jpg

Böyle büyük büyük daha iyi. Corelli ürün sayfalarında galerideki fotoğrafları da verseymiş iyiymiş: (link)
Bir tane düzgün web sitesi olan marka yok zaten.
 
Merhaba, endurance kadro olarak bana önerebileceğiniz bir model var mıdır acaba? Boy 190, ic bacak 85, kilo 127.

Bir de şunu merak ediyorum. Ara sıra bozuk köy yollarını kullanıyorum. Gravel almam gerekir mi? Dropbar kullanmak istiyorum. Şuan kullandığım tur bisikletinde gidona yatmaya çalışıyorum arada o bile rüzgarda bayağı farkediyor. Geometriye bakacak olursak endurance kadro mu daha rahattır yoksa gravel mi? Bir de endurance kadrolarda maximum teker genişliği ne olur? Dropbara alışabilirsem sonradan eldeki t11x2'yi satıp tek bir bisikletle devam etmeyi düşünüyorum. O yüzden sadece düz asfaltta kullanabileceksem benim için sıkıntı olacak.
 
Merhaba, endurance kadro olarak bana önerebileceğiniz bir model var mıdır acaba? Boy 190, ic bacak 85, kilo 127.

Bir de şunu merak ediyorum. Ara sıra bozuk köy yollarını kullanıyorum. Gravel almam gerekir mi? Dropbar kullanmak istiyorum. Şuan kullandığım tur bisikletinde gidona yatmaya çalışıyorum arada o bile rüzgarda bayağı farkediyor. Geometriye bakacak olursak endurance kadro mu daha rahattır yoksa gravel mi? Bir de endurance kadrolarda maximum teker genişliği ne olur? Dropbara alışabilirsem sonradan eldeki t11x2'yi satıp tek bir bisikletle devam etmeyi düşünüyorum. O yüzden sadece düz asfaltta kullanabileceksem benim için sıkıntı olacak.

Ara sıra bozuk yollar + koç dümen = Çakıl ikiteker.
(Koç dümen = Dropbar) :srnsml:
 
Herkese merhaba
Carraro race 062 den 63d modeline geçiş yapmak ne kadar mantıklı olur?
Veya sen onu boşver şu modele bak dediğiniz var mı?
 
Merhaba arkadaşlar biraz baktımda bana hibrit bisiklet lazım haftadasonları 3-4 saat ve haftaiçi rastgele 2 gün 3-4 saat sürerim 16 yaşındayım 190 boy 85kg bacak iç boyum 86 cm konfor ile performans arasında denge isterim fakat illa seçim yapcaksam performansın fazla olmasını tercih ederim önerileriniz var mı? Bütçem 15k civarı üzerine anca çok iyi mutlaka alınmalı denilen bir model olursa çıkabilirim sağlam bir bisiklet istiyorum tamir ile uğraşmam zor şartlardan dolayı
 
Merhaba arkadaşlar biraz baktımda bana hibrit bisiklet lazım haftadasonları 3-4 saat ve haftaiçi rastgele 2 gün 3-4 saat sürerim 16 yaşındayım 190 boy 85kg bacak iç boyum 86 cm konfor ile performans arasında denge isterim fakat illa seçim yapcaksam performansın fazla olmasını tercih ederim önerileriniz var mı? Bütçem 15k civarı üzerine anca çok iyi mutlaka alınmalı denilen bir model olursa çıkabilirim sağlam bir bisiklet istiyorum tamir ile uğraşmam zor şartlardan dolayı

Hibrit bisikletler için şu konu uygun: Şehir/tur bisikleti seçim rehberi
Bu konu yol/yarış bisikletleri için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç. ve kryy
Sizce bir kişinin ortalama seviye yarış/yol bisikleti alıp maddi sorun yaşamadan bakımlarını yaptırabilmesi için aylık en az kaç bin TL almalı?
 
Sizce bir kişinin ortalama seviye yarış/yol bisikleti alıp maddi sorun yaşamadan bakımlarını yaptırabilmesi için aylık en az kaç bin TL almalı?
Bu biraz kullanıcıya bağlı bi durum. Yani şöyle en başta yılda kaç bin km yapacağınız durumu söz konusu. Zincir ve rubleyi çapraza düşmeden, düzgün kalkışla, 100-150 km de yağlamalarınızı vs. yaptığınızı varsayarsak. Teker, ruble, ve zincirin bi 10bin km'si oluyor. Tabi burada büyük bir lastik yırtığı yaşamadığınızı veya zinciri kopartmadığınızı düşünürsek. Burada tabi nasıl parçalar kullanacaksınız kısmı giriyor. Orta kalite dediğinizde Continental ultrasport orta kalite ama gp5000'de alabilirsiniz size kalıyor biraz.

Yine de şöyle kabaca yılda 10bin km süreceğinizi hesap edersek yaklaşık 1000-1500 tl lastik çifti. Zincir ve ruble ikilisi de yine 1500-2000 tl gibi bir rakam tutacak(105 alacağınızı düşünürsek) Haricinde gidon bandının, fren pabuçlarının, kadro kulağının, iç lastiklerin de sürpriz zamanlamalarla yenilenmesi gerekebiliyor. Fren telleri, vites telleri, yine forma vs. her yıl olmasa da maks. 2-3 yıl dayanıyorlar.

Bakımlarıyla dediğim gibi 10bin km süreceğinizi var sayarsak sanırım min. bi 5 bin tl yıllık masrafı olabilir. Şanslıysanız tabi bu daha da düşük tutabilir.

Kullandığınız aynakoldan, jant göbeğine kadar nerdeyse her parçanın bir ömrü var ve zamanla aşınıyorlar. Bunları da hesaba katmak gerekiyor. Yani günün birinde bi vites kolu arızalanıyor ve tek kalemde 2-3 bin lira vermek gerekebiliyor:) Eskiden tabi yurtdışından getirmek daha kolay ve hesaplı oluyordu ama artık onun da bi esprisi kalmadı. :/

Yani en nihayetinde sadece bakımı için yılda 5bin tl kenara koyabileceğiniz bir maaş olması lazım.Alacağınız bisikletin de 35-40 bin tl arasında hadi 24 ay krediyle alındığını düşünelim. Ayda 2.000 2.500 tl kenara koymanız lazım. Bu da yine şehirden şehire değişkenlik gösterse de İstanbul için sanırım aç kalmadan, en aşağı bi 20.000tl gibi bir rakamla alınabilir gibi duruyor.
 
Son düzenleme:
Sora set karbon maşa bir yol bisikleti düşünüyorum. Bisan grand tour eco sora eşdeğeri önerebileceginiz bisikletleri değerlendirmek isterim butceyi daha fazla arttırmak istemem.
Bisana odaklanma sebebim karbin maşa ve jant göbeklerinin de sora olması.
52 yaşında170 boydayim. 50 kadro mu 48 kadro mu tereddutte de kaldım.
Sedona 410 um var çok tempolu olmasada günlük 30 40 km arası sürusler yapıyorum. Orta yaş hevesi diyelim.
 
Sora set karbon maşa bir yol bisikleti düşünüyorum. Bisan grand tour eco sora eşdeğeri önerebileceginiz bisikletleri değerlendirmek isterim butceyi daha fazla arttırmak istemem.
Bisana odaklanma sebebim karbin maşa ve jant göbeklerinin de sora olması.
52 yaşında170 boydayim. 50 kadro mu 48 kadro mu tereddutte de kaldım.
Sedona 410 um var çok tempolu olmasada günlük 30 40 km arası sürusler yapıyorum. Orta yaş hevesi diyelim.
Aynı boyda sayılırız abi yıl sonunda gte sora 50 kadro çok aradım bulamadım baktım olacağı yok fiyatlar ha bire artıyor mosso cavalier sora aldım
 
  • Beğen
Tepkiler: hasanazmi
Uzun arayışlar sonunda Carraro Race042 bisikletimi takaslayarak, sıfır Bianchi Nirone 7 105 aldım.
Race042'ye göre daha akıcı ve konforlu geldi.
Forumda pek kullanıcısını bulamadım, acaba deneyimlerini aktaracak, dikkat etmem gereken yerleri söyleyecek üyemiz var mıdır ?

1681642151948.png
 
Uzun arayışlar sonunda Carraro Race042 bisikletimi takaslayarak, sıfır Bianchi Nirone 7 105 aldım.
Race042'ye göre daha akıcı ve konforlu geldi.
Forumda pek kullanıcısını bulamadım, acaba deneyimlerini aktaracak, dikkat etmem gereken yerleri söyleyecek üyemiz var mıdır ?

302910 dosyayı görüntüle
güzel günlerde güle güle kullanın.
 
Uzun arayışlar sonunda Carraro Race042 bisikletimi takaslayarak, sıfır Bianchi Nirone 7 105 aldım.
Race042'ye göre daha akıcı ve konforlu geldi.
Forumda pek kullanıcısını bulamadım, acaba deneyimlerini aktaracak, dikkat etmem gereken yerleri söyleyecek üyemiz var mıdır ?

302910 dosyayı görüntüle
Keyifli sürüşleriniz olsun işallah. Renk çok tatlı duruyor.
 
Uzun arayışlar sonunda Carraro Race042 bisikletimi takaslayarak, sıfır Bianchi Nirone 7 105 aldım.
Race042'ye göre daha akıcı ve konforlu geldi.
Forumda pek kullanıcısını bulamadım, acaba deneyimlerini aktaracak, dikkat etmem gereken yerleri söyleyecek üyemiz var mıdır ?

302910 dosyayı görüntüle
Hayırlı olsun. Nerede takasladınız?
 
Merhaba arkadaşlar. Belki bileniniz vardır geçen ağustos ayında danimarkada ciddi bir kaza yaptım. Bisiklet yoluna çıkan arabaya yandan çarptım. Uçtum havalandım, köprücük kemiğim kırıldı. Kaskım kırıldı ancak sadece köprücük kemiğiyle atlattım. Ameliyat olmam gerekti ancak toparladım.

Bisiklette ise tuhaf bir şekilde bir şey olmamasına rağmen (peugeot r14) açıkçası hem biraz soğudum hem de yeni bir bisiklet almak istememe bahanem oldu :)
Bu konu üzerine çokça yazabilirim ancak kısaca 40 km hızda iken, (fren yapmadan) araca yandan girdim ve bisikletin sadece ön akordu hafif bozuldu. Hani derler ya kaza anında araç darbeyi sönümler önemli olan yolcuya bir şey olmasın. İşte burada tam tersi oldu. Olan bana oldu bisiklette bir şey yok :/

Velhasıl, kaza sonrası bisiklete karşı soğumama rağmen, bu durumu da mental olarak atlattım ve 3000 euro mertebesine kadar endurance modellere bakıyorum. Sizlerden de konu ile ilgili düşüncelerinizi rica ediyorum. Aklımda genel olarak canyonun modelleri var.

Örnek olarak Canyon'un aşağıdaki modeli stokta, 8kg civarında olması cezbediyor ancak kabloların saklı olmaması biraz canımı sıkmıyor değil. Aynı bütçede giant propel advanced 2 tam bir tasarım şahanesi. Onu da aşağıya ekledim. Giantın handikapı, kadro ağır ve açıkçası çok agresif duruyor. Endurance kadro daha uygun olacaktır diye düşünüyorum.

(link)
(link)

Son olarak bu süreçte koşuya merak saldım ve bu arada garmin saat aldım kendime. Sonra da şunu farkettim TR'de garmin saat fiyatları Danimarka fiyatlarının resmen iki katı (Danimarka da KDV %25 olmasına rağmen) Burada akakce benzeri (link) isimli bir site var. İsteyen olursa bu siteden fiyat ürün kontrolü yapıp Türkiye'ye geldiğimde getirebilirim.
(link)
10 gün olmuş ama bunuda bir değerlendir istersen

Canyonu anlamak gerçekten zor tüm rakipleri koblolamayı gidon içine saklıyor artık bunlar ısrarla ortada bırakmaya devam misal rose markasının alüminyum modellerinde durum bu 1681720967673.png
 
Sora set karbon maşa bir yol bisikleti düşünüyorum. Bisan grand tour eco sora eşdeğeri önerebileceginiz bisikletleri değerlendirmek isterim butceyi daha fazla arttırmak istemem.
Bisana odaklanma sebebim karbin maşa ve jant göbeklerinin de sora olması.
52 yaşında170 boydayim. 50 kadro mu 48 kadro mu tereddutte de kaldım.
Sedona 410 um var çok tempolu olmasada günlük 30 40 km arası sürusler yapıyorum. Orta yaş hevesi diyelim.
Bisan GTE Sora sahibiyim, boyum 173, iç bacak boyum 78.
52 kadro kullanıyorum. Çok sık kullanmıyorum ama bu ölçülerle henüz bir sorun yaşamadım.
Tabi uzanma mesafesi de önemli. Benim vücut tipime göre uzanma mesafem, bu kadronun 56 cm'lik üst boru uzunluğunda bana sorun çıkarmıyor.
Dolayısı ile, iç bacak boyunuzu, uzanma mesafenizi (öne eğildiğinizde yaşayacağınız vücut yüklenmesini hesaba katarak) dikkate almanızı, bulabiliyorsanız 50 kadro bir GTE bisikletle deneme yapmanızı öneririm.
 
Son düzenleme:
Geri