Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

Herkese selamlar
Yaklaşık bir sene kron tx 300 şehir bisikleti ile 4 bin km kullandıktan sonra bana bi gıcıklanma geldi neden yol bisikletine geçmiyorsun diye sizden ricam yol bisikletine yeni başlayan birisi için 4000 tl civarı bisiklet önerirmisiniz piyasada o kadar çeşit var ki seçim yaparken zorlanıyorum.
 
Scudo
@Mtn. Bu fiyata donanim olarak en iyisi diyebilecegim Peugeot r14 var, hem Tiagra setli hem de karbon maşalı.

4.000 TL verilecekse en az Tiagra grup set olsun.
 
Hocam miguel indurain'i nereye konumlandiracagiz bu kurallara gore? Kendisi 80 kg civari ceikiyormus yaristigi zamanlarda, 5 kez ard arda tdf kazanmis.

Miguel İndurainin en temel özelliği sizin de belirttiğiniz gibi kilosu ve bu kilosunun da yardımıyla (ciğer kapasitesinin de çok iyi olduğu hep anlatılır) uzun mesafelerde yüksek watt üretip basabilmesi yani çok iyi bir zamana karşısının olmasıdır. Zamana karşısı ile düz etaplarda farkı açan dağlık etaplarda da çok iyi tırmanışçı olmamasına rağmen zamana karşılarda açtığı farkı takdiğiyle domestiklerinin desteğiyle kapattırmayan bir bisikletçi idi. Günümüz bisikletçilerinden Tom Dumoulin ,Roglic gibi bisikletçilere benzetebilirsiniz. Kısaca çok iyi zamana karşısı var, ayrıca çok iyi tırmanışçı olmasa da fena olmayan yokuşçuluğu vardı.
@Mtn. Bu fiyata donanim olarak en iyisi diyebilecegim Peugeot r14 var, hem Tiagra setli hem de karbon maşalı.

4.000 TL verilecekse en az Tiagra grup set olsun.

Hobi kullanıcısı için tiagra uzun süre çok yeterli gelecektir. Karbon maşası da varsa alınır. Size katılıyorum
 
Peki üstadlar decathlon daki Van Rysel Edr Road Af 2020 (105) setli bir bisiklet fiyatı 6500 tl onda da biraz gözüm var biraz daha para biriktirip alınabilirmi yoksa o kadarı bana şu aşamada gereksizmi? @amasseia @hamlet2006
 
@Mtn. O bisikletin konu başlığını açan kişi bendim ve dolayısıyla bisikleti çok beğendim. Kompanent olarak, kadro geometrisi olarak, hafiflik olarak, fiyat olarak cok iyi bir bisiklet. Tek eksi yönü olarak kablolar dışardan geçiyor demiştik. Yani bu da çok sorun degil bence.

Daha önce bisiklet gecmisiniz olduğu icin butseniz el veriyorsa alabilirsiniz elbette ancak yol bisikleti ekipmani icin yine ekstra bir paraya ihtiyaciniz olacaktir, bunu da göz önünde bulundurun.
 
Miguel İndurainin en temel özelliği sizin de belirttiğiniz gibi kilosu ve bu kilosunun da yardımıyla (ciğer kapasitesinin de çok iyi olduğu hep anlatılır) uzun mesafelerde yüksek watt üretip basabilmesi yani çok iyi bir zamana karşısının olmasıdır. Zamana karşısı ile düz etaplarda farkı açan dağlık etaplarda da çok iyi tırmanışçı olmamasına rağmen zamana karşılarda açtığı farkı takdiğiyle domestiklerinin desteğiyle kapattırmayan bir bisikletçi idi. Günümüz bisikletçilerinden Tom Dumoulin ,Roglic gibi bisikletçilere benzetebilirsiniz. Kısaca çok iyi zamana karşısı var, ayrıca çok iyi tırmanışçı olmasa da fena olmayan yokuşçuluğu vardı.


Hobi kullanıcısı için tiagra uzun süre çok yeterli gelecektir. Karbon maşası da varsa alınır. Size katılıyorum

Indurian konusunda haklısınız. Kendisinin olağanüstü kardiyo kapasitesi olduğu biliniyor. Dinlenirken 30 altı nabzı atan bir insan.
Yine dediğiniz gibi tırmanış konusunda da takım yardımı ile ilerledi, düzde ve zamana karşı da inanılmazdı.

Benim mesajım biraz makara idi. Kilo önemli evet, kilo dezavantajına rağmen efsane bisikletçi de olunabiliyor demek istedim.
 
Hocam miguel indurain'i nereye konumlandiracagiz bu kurallara gore? Kendisi 80 kg civari ceikiyormus yaristigi zamanlarda, 5 kez ard arda tdf kazanmis.
andre greipel de benzer. kilolu kabul edilir fakat sprintte gorilla lakabı vardır. goril gibi güçlü kilolu yani. fakat bunlar istisna. arada tabiiki istisnalar çıkabilir. fakat tdf'ye katılan tüm kişilerin kilolarını toplayıp kişi sayısına bölersek yani kilo ortalamasını alırsak ne demek istediğim daha net ortaya çıkacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Selamlar ben yol bisikleti alacağım ve kararsız kaldım
Bi carraro 062 2019 model ama r5 jant seti var (3500tl)
Birde
B twin 2018 model 105 setli(3490tl)
İkiside 22 vites karbon maşalı
Sizce hangisi daha iyidir
 
Merhaba arkadaslar, sitede daha once bir uyeligim vardi ama onun bilgilerini kaybettigim icin yeni uyelik aldim. Yani uyeligim yeni ama ben yeni degilim :)
Yaz icin yol bisikleti almayi dusunuyorum, butcem yaklasik 3000 tl civari. Kilom biraz fazla bu yol bisikleti icin sorun olur mu?
Bir de o fiyat araliginda hangi bisikleti onerirsiniz? Benim gozume bisan rx9100 fitness, rx9200 veya az daha zorlayip rx9300 takildi.
 
Türkiye Cumhuriyeti'nde Bisan 9400 kullanan yok galiba?

Bisan acaba ürettiği bisikletleri depoya falan mı kaldırıyor ? trekking şehir dağ yol bisikletlerini hiç göremedik :/
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
boy 182 kilo uzun zamandir tartilamiyorum karantina sagolsun ama 110u gecmistir kesin

Çok da sorun olacağını sanmıyorum.Ben de 171 ve 100 kg olarak yol bisikletimle geçinip gidiyorum.Daha akord bozmuşluğum yok.

Bisikletin taşımasından ziyade; bisiklet olarak biraz daha endurance kadro dediğimiz tarzda ,oturuş pozisyonu nispeten daha dik, fazla eğilmediğiniz bir yol bisikleti seçmeniz sizi çok rahat ettirecektir.

Söylediğiniz Bisan modellerini değil de bütçenizi biraz daha zorlayarak şunu tercih etmeniz daha konforlu daha iyi olacaktır.
(link)
 
Çok da sorun olacağını sanmıyorum.Ben de 171 ve 100 kg olarak yol bisikletimle geçinip gidiyorum.Daha akord bozmuşluğum yok.

Bisikletin taşımasından ziyade bisiklet olarak biraz daha endurance kadro dediğimiz tarzda ,oturuş pozisyonu nispeten daha dik, fazla eğilmediğiniz bir yol bisikleti seçmeniz sizi çok rahat ettirecektir.

Söylediğiniz Bisan modellerini değil de bütçenizi biraz daha zorlayarak şunu tercih etmeniz daha konforlu daha iyi olacaktır.
bunun rx9300den farki ne? Bir de rx9100 fitness gozume takildi o daha dik surus pozisyonu sunuyor
 
bunun rx9300den farki ne?

Grandtour econun alın borusu daha uzun , fotodan görebildiğim kadarıyla stack/reach oranı biraz daha fazla gibi yani grand tour eco , 9300 ten daha dik oturuş pozisyonu sunabilecek yani grandtour eco endurance kadro; 9300 sanki bir tık daha tırmanış kadrosu gibi.

9100 ü bence boşverin almışken dropbarın keyfini avantajını çıkarabilceğiniz yol bisikleti tercih edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: CNC
boy 182 kilo uzun zamandir tartilamiyorum karantina sagolsun ama 110u gecmistir kesin
Bisan 52 kadro dan büyük kadrosu yok. Yanı bisan alamazsın. Anladığım kadarı ile çok bilgili değilsin. Ben sana dikkat etmen gerekenleri sırası ile yazayım.
1 yol bisikletinde kadro çeşitleri var. Ben kg göz önüne alarak seni daha rahat (dik oturma) ettirecek Endurance kadro seçmeni tavsiye ederim.
2 kadro çeşidinden sonra en önemlisi kadro boyu. Beden tablosuna göre yapman. Eğer beden tablosu yok ise iç bacak boyu formülüne göre bulursun.
3. Aynakol ve ruble oranları. Aynakol 50-34 ruble 11-32 en ideal orandır. Yokuşlarda öldürmez kadansını düşürmez. 52-36. 53-oranlardan uzak dur . Yeni başlayan için gereksiz.
4. Set seçimi. Yeni başlayan tiagra fazlası ile yeterlidir. 10 lü sistem .
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Bisan 52 kadro dan büyük kadrosu yok. Yanı bisan alamazsın. Anladığım kadarı ile çok bilgili değilsin. Ben sana dikkat etmen gerekenleri sırası ile yazayım.
1 yol bisikletinde kadro çeşitleri var. Ben kg göz önüne alarak seni daha rahat (dik oturma) ettirecek Endurance kadro seçmeni tavsiye ederim.
2 kadro çeşidinden sonra en önemlisi kadro boyu. Beden tablosuna göre yapman. Eğer beden tablosu yok ise iç bacak boyu formülüne göre bulursun.
3. Aynakol ve ruble oranları. Aynakol 50-34 ruble 11-32 en ideal orandır. Yokuşlarda öldürmez kadansını düşürmez. 52-36. 53-oranlardan uzak dur . Yeni başlayan için gereksiz.
4. Set seçimi. Yeni başlayan tiagra fazlası ile yeterlidir. 10 lü sistem .
Yanlış bilgi vermeyelim.
RX9300 50-52-54-56 kadro
Rx 9400 52 kadro
Rx9500 50-52 kadro
Grand tour 52-54 kadro

Bol yokuşlu bir yerdeysen arkadaşın dediği gibi 50-34 11-32 çok ideal olur. M yokuş azsa, düzlükse 52-36 ile de rahat edersin.
O boy ile 54 kadro almanda fayda var. Grand tour eco düşünebilirsin. İçlerinden en mantıklısı o gözüküyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve CNC
RX9300'de 23mm lastikler görünüyor; Grand Tour Eco'da 28mm. Jantları da farklı.

İkisi de Sora'lı ama Grand Tour Eco'nun fotoğrafında 105 set görünüyor. Abisi Grand Tour'un fotoğrafını kullanmışlar.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: necmeddin
Yanlış bilgi vermeyelim.
RX9300 50-52-54-56 kadro
Rx 9400 52 kadro
Rx9500 50-52 kadro
Grand tour 52-54 kadro
54 de ufak olur , 52-36 11 28 hertürlü yeni başlayan yorar. Performans beklentisi olmayan biri için çok gereksiz. Zaten kg problemi var. Kadanslı sürüş ile hem yağ yakar hem rahat sürer
 
@hamlet2006 @Mustaac peki grand tour un alt borusunun yukarı doğru kavisli olması kadronun sağlamlığı açısından sıkıntı olır mu biraz farklo duruyor sanki
 

Dosyalar

  • P0001PR100101661.jpg
    P0001PR100101661.jpg
    306,3 KB · Okunma: 40
Geri