Scudo Sports

Yol bisikleti tavsiyeleri

@:DDD
Yol bisikleti ve kaliteli içerik ? Ahaha iyiydi bu :D
Hic anlamam yol bisikletlerinden yav var iste kendi çapinda gariban bir Gios Torino'muz o kadar :D Fiyati bosver
Bu arada senin bi canyon meselen vardi , n'oldu o iş?

ILAN 50-34 170 MM temiz aynakol ariyorum şimano elinde olan var sa ulassin bana
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve :DDD
Scudo
Evet arkadaşlar , bir süredir araştırma içerisindeyim , şehir/tur bisikletimden Gravel / Endurance tarzına geçiş yapmaya niyetliyim . İkisi hem yakın hem de farkları var biliyorsunuz elbette.

İki model belirledim zira max limit 5bin TL . Mevcut bisikletimi ve bazı bilgisayar parçalarımı satacağım zira onu da çok kullanmıyorum .

Kron CCR2000 ve Carraro Gravel G2

Kron => Fiyatı ile öne çıkıyor burada ki 3500TL gibi rakama alınabilir bayiisinden , Claris Setli :
Carraro G2 => Fiyatı yüksek 5000TL civarı alınabilir bayiinden , Tiagra Setli:


gravel_g2.pngKRON_CCR2000.png


Göze ilk çarpanlar ; Claris vs Tiagra seti. Diğer yandan tavsiye/tercih yönünde ne yapmam lazım tam kestiremedim . %80 asfalt , %20 bozuk zemin ve ayrıca tur'da kullanacağım (bike packing vs geliştirilebilir) . Ayrıca uzun yıllar kadroyu kullanmak isterim .

Kendimce bir de kadro farklılıkları için fotoşopta üstüste koydum . Kırmızı kenarları olan KRON:

203833
Kron dingil mesafesi daha kısa demek biraz daha agresif tarzı var ve alın borusu daha yukarı doğru iken Carraro G2 de dingil mesafesi açık bu konfor demek bir de alın borusu daha yere paralel.

Fiyatları arasında 1500TL oynaması iyi rakam iken , G2 al uzun süre hatta evladiyelik olabilir diyebilir miyiz ?

Yorumlar için teşekkürler şimdiden.
 
@TatanQa_tr
Bence sen bir fitnes bisiklet alip dropbar dönüşümü yap dostum. Hic gerek yok maceraya . Neden mi ? Fitness alirsan kalin lastik takilabildginden baştan avantajdasin, bagaj delikleride oluyor mis gbi. Arti uyguna bi fitnes bisiklet bulursan temiz soyle daha ust grup set avantajinda olacak insallah
 
@mariokaldato
Canyonumuz 1 hafta önce geeldi. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@:DDD
E o zaman ne tatava yapiyorsun paylaşsana bi hayirli olsun diyek, ne bilim "kac basıyo, bi tur versene, bu dolma teker mi bilader?" Falan diyek
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve :DDD
Arkadaşlar kusura bakmayın fakat 1000 tl ye yol bisikleti olmaz. Hatta 1000 tl ye şehir veya dağ bisikleti de olmaz. Yol bisikleti sadece şekli havali veya güzel diye binilebilecek bir bisiklet değildir. Daha ustalık ister. Bisikletten ve parcalarindan anlama ister. Normalde ortalama yol bisikletinin sırf jantları 1000 tl den fazla etmelidir. Ha 1000 tl ye yol bisikleti olurmu derseniz. Sadece şekli benzer derim. Inanın başka hiçbişey benzemez. Bütçesi olmayanlara kesinlikle yol bisikleti önermem. Yol bisikleti degil onun gorunumunde ama kesinlikle ayni hazzi ve hızı alamadığınız bisey alırsınız.
 
@TatanQa_tr

İncelemeleri güzel yapmışsın ancak photohop ile yaptıgın ust uste koyma benım bıldıgım aynı mesafeden aynı açıda cekildiğinde eşit olur yanı bu görsele bakmamalısın.

Fiyat farkına gelirsek Carraro da tiagra set var demekte yanlış olur çünkü 4000 TL'ye bulacagın bisikletlerde de Tiagra donanım var. G2 yi farklı klan hidrolik fren olması. Hidrolik frenli sti kola sahip grup setler zaten neredeyse bisikletle aynı fiyatta. Kron ise resmen buralardan birkaç sayfa okumuş kullanıcı gravel istiyor diyip hadi kadro üretelim demişler resmen. Kadro cylocross ile gravel arası bir şey olmus. Üstünde de claris donanım var o donanımı normal bisikletlerde 2500-3000 arasına bulursun..

Benim sana tavsiyem G2 alman yönünde olur ancak ben alır mıyım bu bisikleti diye düşünüyorum. Almazdım. Cünkü adını gravel demişler fiyatını uçurmuşlar. Yukarıda denilmiş Fitness bisiklet alıp onu gravele cevirmek daha mantıklı diye. Benim düşüncemde bu şekilde hatta elimdeki bisikleti satıp anında böyle bir şey yapacagım. Sadece bisikletimin satılmasını bekliyorum. Sizin zamanınız yoksa G2 alıp geçin. daha uygun olsun derseniz Salcano G001 Tiagra bisiklete bakın.

Not: fitness dönüşüm yapayım ama sıfır bisiklet ile yapayım birazda uyguna toplayayım dersen Carraro manifestoya da bakabilirsin. Sora setli 3500e alabilirsin. Üstünden cıkanları 300-400 e satsan bir tane 2*9 sti kol + mekanik frenler sora setli mekanik frenli bir bisiklete sahip olabilirsin. Gördüğün gibi hayal edince her sey mevcut önemli olan istemek :)
 
@alicangul29
Yol bisikleti dağ şehir ve fitness a göre cok daha denge ve uzmanlik isteyen bir bisiklet turudur. Yolda 2 eli birakmak hele hele o hizlarda cesaret ister. 50 km ile gitmek hem cesaret hem tecrübe ister. Kaldı ki bende 70 km hızı hafif eğimde gördüm. Dağ ve şehir de zaten hızın nedir ki. Yol kullanması en zor olandır ve motorsiklet gibi 1000 cc lik için önce 125 cc 250cc 500 cc ve bine en son geçersin. Yola da ilk geçersen kitli pedalla ilk dönemeçte allah korusun malum son olur. Önce dağ şehir vs den sonra yol bisikletine geçilir. Aksesuarı lastiği kitli pedali vs en pahali olanda tabiiki yoldur. Ortalama alt sinif bi yol bisikleti bile 4-5 bin tl dir. Ust sinif fiyatlari ile gayet bi araba alabilirsin. Sehir bisikleti 10 bin tlye ben hic gormedim ama 50 bine yol bisikleti dolu istemediğin kadar. Yol kullanan bu yüzden tabii daha çok ilgi çeker.
 
@Roadlover

Yol bisikletinin daha çok denge istediğini nereden çıkardınız anlamadım. Siz hiç bir XCO yarış parkuru gördünüz mü? İnanılmaz teknik isteyen dik inişler, tırmanışlar, droplar, çamurlu yerler, ağaç kökleri var.

Dağ bisikletinin inişleri hız olarak 60 km civarına kadar çıkar, ki bundan daha düşük hızlarda bile parkurun dar olması, düzensiz olması vs. etkileri dağ bisikleti ile iniş yapmayı daha zor ve riskli kılar.

Düzgün bir dağ bisikleti yani açıları performans yapmaya uygun bir MTB an itibariyle 6000-7000 TL'den başlıyor. Fiyat üzerinden gideceksen dağ bisikletleri de çok yüksek rakamlara var.

Belli ki dağ bisikleti konusunda son derece bilgisizsiniz. Araştırıp öğrenmenizi tavsiye ederim.
 
@alicangul29 ya insanlar cok fazla kisisel yorumu dogru bilgi gibi sunuyorlar gunumuzde.
Gercek olmayan , adeta sehir efsanesi olan o kadar cok arguman var ki hangi birini sayayim bilemedim dogrusu.
Abimiz biraz olaya uzak bir insan sanirim. Kötü amacli yazmiyorum " dòrt-beşbin liraya dag bisikletleri-sehir bisikletleri var ama 50bin liralik yol bisikletleri var " nasil bir realite taşiyor inan kelimelerim kifayetsiz kaldi :D
Arguman uretmekten gercek uretime ne zaman gececegiz inan belirsiz
 
Bence arkadaşın demek istediği, her dağ bisikleti alan XCO parkuruna girip yokuş aşağı 60km basmıyor ama her yol bisikleti alan asfalta çıkıp hızını 30-40-50'lere hatta yokuş aşağı daha da yükseklere çıkartıyor. Yani Türkiye'deki sıradan iki bisikletçiyi kıyaslıyorsak eğer, dağ bisikleti gerçekten de yol bisikletinden çok daha kolay ve çok daha az kabiliyet istiyor. O kalın lastikler de denge konusunda gerçekten çok yardımcı oluyor.
Çünkü ülkemizdeki dağ bisikleti kullanıcılarının %90'ı bisikletini ya şehirde yada ufak tefek patikalarda kullanıyor. Bunda alınacak yada sinirlenecek bir durum yok. Bisiklette acemi birisi yol bisikletinde dağ bisikletine oranla çok daha zorlanacaktır.
Ha bu arada fiyat karşılaştırması biraz saçma ve konuyla alakasız olmuş ama ana fikir bu şekilde
 
@onur caliskan

Ne demek istediğini zaten biliyoruz aslında. Genelleyici üslubunu eleştirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ben de bu durumda genelleme yapmanın çok ta yanlış olmadığını, sizin savunmanızın burda yanlış olduğunu söylemeye çalışıyordum aslında
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
Merhabalar, 2500 TL civarı bütçem var, yol bisikletine yeni geçeceğim. Ama tourney set istemiyorum. Sizce corelli kr 200 nasıldır ya da başka önerileriniz var mı?
 
26” jant yol var mı? Ben bilmiyorum.
 
@Yunus Emre küçük
Onlar cocuklar icin genelde dostum maksimum 48 kadro ya vardir ya yoktur
 
Geri