Scudo Sports

Yol Bisikleti Tavsiye

Kayıt
20 Temmuz 2010
Mesaj
23
Tepki
2
Şehir
Istanbul/Ataköy
Iyi gunler arkadaslar,yol bisikleti almayi dusunuyorum fakat henuz hic bir tecrubem yok bu nedenle oncelikle bir yerden yol bisikleti kiralayip denemeyi dusunuyorum.Bunun haricinde bana nasil bir yol bisikleti tavsiye edebilirsiniz,ileride kendimi gelistirip yarislara katilmayi dusunuyorum.Ayrica (cahilligimi bagislayin)bahsettiginiz aynakol ve kadro degerleri hakkinda hic bir bilgim yok bununla beraber jantin kac inch olmasi gerektiginin de.Bana bu konularda yardimci olabilirseniz sevinirim.Cannondale CAAD 8 gibi bazi modellere baktim ve hosuma gitti fakat teknik bilgim yetersiz oldugundan ozellikleriyle ilgili pek yorum yapamadim.Tesekkurler herkese iyi pedallar.:)
 
Scudo
Yarışlara girecekseniz, vakit kaybetmeden bir tane alıp sürmeye başlayın...
Ayna kol için bir şeyler söylemek gerekir ise, bianchi'ler 50-34 oluyor, 50 en büyük dişlinin diş sayısı...
Benim kendi ayna kolum 50-44-32 sanıyorum... 50 beni geziler için idare ediyor...
Yarışlarda, profesyonel bir mekanikten destek almanız gerekir sanırım...
Ancak bence, 53, 52 civarı büyük dişli, yokuş durumuna göre ise, 34, 39 arası dişliler olabilir...
Ön göbekte küçük dişli, yokuşu yumuşak ve rahat çıkmanızı sağlar, Dişli büyüdükçe sürat artabilir ancak zor pedal çevirmeye başlarsınız...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murathan Berber
Yarış bisikletlerinde jant ölçüsü 650 ve 700cc diye geçiyor. En popüler lastik kalınlıkları ise 23 ve 25 dir. Yarış koşacaksanız ideali 700/23 kombinasyonu oluyor. Zaten piyasadaki üst seviye modellerin çoğu bu şekildedir.
Aynakolda kısa süre öncesine kadar 53/39 lar tercih ediliyordu ama şimdi popüler olanlar 50/34 ler. Biraz daha rahat ve kadanslı kullanım sunuyorlar. Yeni başlayanlar için daha iyi hatta tecrübeli yarışçılar için bile daha iyi. Çok güçlü bacaklar istisna tabi.
Kadro da aluminyum yerine karbonfiber tercih etmeniz çok daha iyi olacaktır. Caad serisi iyidir ama sonuçta ne kadar iyi olursa olsun karbonfiber in performansını sunamaz.
Donanım olarak Shimano Ultegra/DuraAce, Sram Force/Red yada Campy Chorus/Record gibi marka modelleri düşünebilirsiniz. Daha altına inmenizi önermem.
Tüm bunlar bir araya gelince bütçenizi minimum 3-4bin tl gibi rakamlara hazır etmeniz gerektiği ortaya çıkıyor. Maliyet nedeniyle güvenilir 2nci el olayına da girebilirsiniz.
 
Aslında şöyle 5-6 çarklı ayna kollar filan çıkar yakında... Arka dişliler gibi, yan yana dizerler, metaller biraz daha güçlenir ve hafiflerse belki...
Aslında, karbon biliyorsunuz elmas ile benzer yapıda, yapay elmas üretimi gelişiyor... 0 atmosfer basınçta, karbon moleküllerini, bir çeşit kara elmas yapmak üzere birleştiriyorlarmış, boşluklu fakat çok sağlam bir madde elde ediyorlarmış. Bu maddeyi meteorlarda bulmuşlar, yapayını üretiyorlarmış... En dayanıklı malzeme şimdilik bu imiş... Eğer böyle malzeme çeşitleri kullanılır ise, böyle bir ayna kol yapmak mümkün olabilir...
Belki teknolojisi gelişirse, tek tip süper atomun oluşturduğu, tek moleküllü çok hafif, çok sağlam, 6'lı ayna kollar çıkabilir... Tabii, daha ince ve dayanıklı zincirlerde işin içerisine katılır...
Gene bunları araştırmak lazım... Belki arka dişliler ile birleşik, bu etki daha az dişli ile de sağlanabilir...


Yüksek kadans'ın televizyonda daha sağlıklı olduğunu söylüyorlar...

Bence hepsinden önemlisi:
Bisikletin ayrılmaz parçası, fosforlu mayolar olmalı, sanırım en hayati parça, gece kullanılacak fosforlu mayolar... Yada fosfor yelek, bantları vs...
 
  • Beğen
Tepkiler: Murathan Berber
Boyunuz ve bacak boyunuz kullanacağınız kadro boyunu belirler.Bacak boyunuza göre belirlenen değerde kadro rahat uzun sürüş,daha küçük kadro kullanmak daha sert,çevik sürüşler içindir.
Kadro boyu aynakol mili merkezinden sele borusunun başladığı yere kadar olan mesafe.Başka ölçüm biçimide aynakol merkezinden üst boru merkezine kadar.
Bacak boyunuz aynakol kolu(krank kolu) uzunluğunu da belirler.Sprint ve tırmanma için uzun krank kol,yüksek devir için kısa kollar seçilir.Türkiye'de önemsenmez pek ama sürüş biçimini çok etkiler.Uygun olmayan kısa aynakol viraj dengenizi bile azaltır.

İyi bir alüminyum kadroyla Tiagra ile giriş yapabilirsiniz.Biraz deneyim kazanınca 105 gibi sporculara hitap eden güzel set var.Campognolo da var da Türkiye'de satılan yerler az.
CAAD Serisi'ni tavsiye ederim.Alüminyum kadro olarak en iyiler arasında.Toplama işi zevkli ama Türkiye'de her işte olduğu gibi bisiklet işide acınacak halde.Parça olarak gerçekten kıt.Yol bisikleti kullanan sayısı az olmasının da etkisi var.İstediğiniz parçayı bulamıyorsunuz.Yurtdışında kampanyalar oluyor,ucuza parça düşerebilirsiniz.

Başlangıç için dişli olarak 34-50 aynakol,27,25-12,13 olabilir.Bununla alışın kendinizi geliştirdiğiniz yöne doğru oynamalar yaparsınız.Tırmanış,sprint,zamana karşı gibi yönünüze göre ağırlaştırabilirsiniz oranları.
Yaşınızı bilmiyorum ama 23 yaş altında 53 diş almamanızı tavsiye ederim.53 diş gençler için diz problemleri çıkarabilir.
 
Öncelikle ucuz bir bisiklet almanızı öneririm
 
Oncelikle ilginiz icin tesekkur ediyorum.Yasim 17 ve onerilerinize dikkat edecegim.Karbon kadrolu ve diger onerdiginiz ozellikte bir bisiklet de tavsiye edebilir misiniz marka ve model olarak?Başlangıç için dişli olarak 34-50 aynakol,27,25-12,13 olabilir.demissiniz fakat bu degerler nedir pek bir bilgim yok,34-50 olarak bahsettiginiz deger sanirimpedali cevirdigimiz yerde bulunan vites dislilerinin degeri fakat digerleri hangileri bilmiyorum tahminen arkadaki dislilerin sayisi ama bilmiyorum.
 
Şimdi yol bisikletlerinde, önde pedalın orada, pedala bağlı 2 tane dişli oluyor...
Küçük olanın diş sayısı 34, büyük olanın diş sayısı 50 civarı oluyor...
Arkadaki dişlilere bakıyoruz...
En küçük dişlinin diş sayısı 11,12 filan, en büyük dişlinin diş sayısı ise 25, 26, 27 bazen 32 bile olabiliyor...
Bence Carraro 930 Manghen ve Bianchi SLR 1050 bu özelliklere uyuyor...
Makulde fiyatlılar... Gene de başka bisikletleri araştır, www.chainreactioncycles.com'a bak, www.deltabisiklet.com, erdoğanlarbisiklet.com, istanbul'daki çeşitli firmalara vs bak... Onları değerlendir...
Herkesin bir tur reklamını yaptım, galiba...
 
tesekkurler cok yardimci oldunuz dediginiz modellere bir goz atacagim.Yillardir dag bisikleti kullaniyorum da yol bisikleti surusunde cok farklilik var mi dag bisikletine gore?Yani daha hizli gidiyor ve biraz daha zarif ancak baska ne gibi farkliliklar var?
 
@Murathan Berber

Bende şehir bisikletinden bozma, 700x23c lastikli bir bisiklet kullanıyorum...

İnce lastik büyük bir zevk, akışı iyi accordlanmış bir jantta muhteşem...
benim hem sele de, hem de maşada amortisörüm var, yarış gidonum yok ancak insan arıyor... Ben de, bir durumu denkleştirip safkan bir yol bisikleti almayı düşünüyorum...

20 km yol yapın, o yol gözünüze gözükmüyor, sırf zaman darlığından akşam eve yetişmek için geri dönüyorsunuz, bu benim yaptığım mesafenin 10 km'si yokuş yukarı idi, o kısım vakit alıyor, dönüşte son sürat 50 - 60km civarı hıncını alıyordum.... Etabı 1 saat civarına kadar düşürmüş idim...

Ankara'da, karşı yaka mezarlığına filan gittim... Hiç yorulmuyorsunuz... Kaldı ki, bu bisiklet ile 200 km yol yapılabiliyor, kaldıki 5 - 6saat, civarında bir zamanda,

Tek sıkıntı, bir süre sonra sele artık acıtmaya başlıyor... O da sanırım benim kilomdan...
Yani benim bisikletim, safkan bir modifye bisiklet... Çok kereler eve yürüyerek döndüm... Çok lastik patlattım... Patlamaz lastikleri patlattım... Çok parça değiştirdim...
Ancak, binerken aldığım zevki size anlatamam... Gene de çok masraf oldu...
 
Peki Sedona 611 i onerir misiniz?Donanimi Shimano Tiagra

(link)
bu bisikletin kadrosu aluminyum mu carbon fiber mi anlayamadim.Bir de aluminyum ve carbon fiber kadrolar arasindaki farklar nelerdir aciklarsaniz sevinirim.
 
Kişisel fikrim yol bisikleti konusunda bu kadar tecrübesizken 1000-1500 lira civarında bir bütçe ayırıp giriş niteliğinide bir bisiklet almanızdır. Ben çok profesyonel sürüş haricinde kafanın bu kadar teknik detaya takılmasını anlamıyorum. Henüz pek tecrübeniz olmayan bir alana binlerce lira harcayarak başlamanız bence doğru değil. Seviye ve ihtiyaçlarınıza göre bir yol bisikleti alın; ekipmanınızı da (kask, forma, ayakkabı vs) onla uyumlu yapın ve bisikletinizi sürüp keyfini çıkartın.
 
Sayin Ozgur Budak tavsiyeniz icin tesekkur ederim zaten ben de henuz baslangic seviyesinde oldugum icin ona gore bir bisiklet almak istiyorum.Butcemi de dusunerek son olarak ya Bianchi slr1050 ya da Sedona 611 alacagim hangisini tavsiye edersiniz?
 
Bu ikisi arasında seçimi ben yapsaydım sedona 611 alırdım. Pedal ve ayakkabı masraflarını unutmayın yalnız.
 
Bence bu işe yeni başlıyorsanız, bütçeyi min tutup kadrosu iyi olan birşey almalısınız. Komponentleri sonradan, işi öğrendikçe, yolları tükettikçe, daha bilinçli bir şekilde yükseltirsiniz. Benim önerim ya cannondale caad 8 ya da trek 1 serisinden birşeyler olacaktır, fiyatları aşağı yukarı aynı ve kadroları ve firmalar kendini bu işte kanıtlamış. Aynakol diş sayılarının 34-50 yani kompakt olmasında yarar var yol bisikletine alışma sürecinde, diğer yandan arka dişlinin yani rublenin en büyük dişlisinin de 25 veya 27 olması da sizin yokuşlarda daha az zorlanmanızı sağlar.
 
Cannondale Caad 8in fiyati 1.800 TL civarlarinda ve kadrosu aluminyum,ya cannondale sececegim ya da Sedona 611 fakat fiyatlari henuz yeni oldugumdan fazla gibi geldi
 
Yani sedonanın da fiyatı aynı o da 1200 dolar aynı fiyat. Diğer yandan 690 euroya Trek 1.1 var. Komponent olarak shimano 2300 serisi var. Bana sorarsanız benim tercihim Caad8 olurdu, sonuçta aluminyum kadrolar içinde kendini kanıtlamış bir kadro. Bu arada sedona 611in de kadrosu aluminyum, maşası karbon
 
Arkadaşlar sizce monoqucke carbon yol bisikletlerimi yoksa alüminyum mu, aklınızda "ben olsam kadrosundaki açılar ve rijitliğinden dolayı şu şu markayı tavsiye ederim" diyen arkadaşlar varsa bir zahmet akıllarındaki marka ve modelleri yazabilirse sevinirim, Sedona, Whistle, Carraro, Bianchi, Kron.. gibi uçuk fiyatlarda olmayan giriş-orta seviye bir yol arıyorum :)
 
MTBTR 'de aslında karbonla alüminyum arasında pek de bir fark olmadığı yazıyordu ayrıca bir de Türkiye standartlarını göz önünde bulundurursak alüminyum derim
 
Keşke 1000 TL yı geçmeyen cezbedici bir yol bisikleti mevcut olsaydı...
 
Geri