Yol bisikleti lastik önerisi

y4vuzz

Üye
Kayıt
17 Kasım 2023
Mesaj
15
Tepki
7
Yaş
18
Şehir
istanbul
İsim
yavuz
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ekleme yapmak istiyorum. Gatorskin de yanaklardan çabuk yırtılıyor. Arkadaşımda var kendisi şikayetçi gatorskin hakkında.
Continental Grand Prix 5000 kullanıyorum. Çukura girdiğim için lastiğin bir kısmı yarıldı ama çok hava basmadıkça sıkıntı çıkartacağını düşünmüyorum. (Lastiğin sivilcesi var gibi gözüküyor)
 
  • Beğen
Tepkiler: samet akkaya
Scudo

ozy361

Üye
Kayıt
31 Ağustos 2023
Mesaj
89
Tepki
471
Yaş
24
Şehir
antalya
İsim
ozan demir
Başlangıç
2022—23
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
yol tutusu ve hız olarak cok memnunum öneriyorum.Yanak olarak sarı kırmızı beyaz ve lecivert rengı mevcut

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: ATALAY16

TafLan

Keşfetmeye devam
Kayıt
14 Ekim 2019
Mesaj
112
Tepki
300
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
M. M. D
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bende vittoria corsa control g2.0 kullanıyorum. Amzon tr den çiftini 2.200 e almıştım. İstanbulda şehir içi kullanıyorum. Bütçeniz varsa kesin alın derim.
Sürtünme katsayısı diğer lastiklere göre biraz fazla ama hem ıslak zeminde hem kuru zeminde yol tutuşu çok çok iyi. Fren performansıdada ortalamanın üstünde.
 

ghostt

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mart 2019
Mesaj
914
Tepki
4.966
Yaş
37
Şehir
Bisikletkent
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Schalwe one aldım soğuk asfaltta nasıl olacak
 

V-TR

Üye
Kayıt
10 Mayıs 2022
Mesaj
22
Tepki
6
Yaş
29
Şehir
Bolu
İsim
Volkan
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba Gravel G2 kullanıcısıyım yolda kullanmak için lastik arıyorum. Şuan üzerinde stok lastiği olan 700x38 çaplı lastik var en ince ne takabilirim hangi boyuta kadar sorunsuz sıkıntısız kullanabilirim çap ve lastik önerilerinizi alabilir miyim şimdiden teşekkür ediyorum.
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.396
Tepki
6.990
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Takılabilecek lastik genişliğinin üst sınırı olur, alt sınırı olmaz. Yani istersen 23 mm lastik bile takabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: specific

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.497
Tepki
11.921
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Merhaba Gravel G2 kullanıcısıyım yolda kullanmak için lastik arıyorum. Şuan üzerinde stok lastiği olan 700x38 çaplı lastik var en ince ne takabilirim hangi boyuta kadar sorunsuz sıkıntısız kullanabilirim çap ve lastik önerilerinizi alabilir miyim şimdiden teşekkür ediyorum.
Takılabilecek en ince lastik ve takılsa da nasıl duracağı jantın iç genişliğine bağlı. Carraro'nun sitesinde yazmıyor ama jantın üstünde ya da içinde xx-622 şeklinde ETRTO değeri yazar. xx yerindeki ilk iki rakam jantın mm cinsinden iç genişliğini gösterir.

Jantın iç genişliği 21 mm ise 30 mm'den ince lastik takmamak lazım, en ince 28 takılabilir.
19 mm ise 28'den ince takmamak lazım, en ince 25 takılabilir.
17 mm ve daha az ise 23 mm takılabilir.
Alt sınırdan daha ince lastik takarsanız lastik durmasını beklediğiniz şekilde durmaz, janta yakın kısım dışarı doğru genişleyecek şekilde durur, görüntü Tofaş'lara takılan çok geniş jantlardaki ekonomik olsun diye dar tutulmuş lastiklere benzer.
Aşağıdaki genel tablodan yararlanabilirsiniz ama ideal aralık jantın üreticisinin web sitesinde yazar. Carraro için jantın üreticisi olarak Carraro yazıyor ama sitesinde jant için hiçbir bilgi yok.

 
  • Beğen
Tepkiler: TafLan ve -Deniz-

V-TR

Üye
Kayıt
10 Mayıs 2022
Mesaj
22
Tepki
6
Yaş
29
Şehir
Bolu
İsim
Volkan
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Takılabilecek en ince lastik ve takılsa da nasıl duracağı jantın iç genişliğine bağlı. Carraro'nun sitesinde yazmıyor ama jantın üstünde ya da içinde xx-622 şeklinde ETRTO değeri yazar. xx yerindeki ilk iki rakam jantın mm cinsinden iç genişliğini gösterir.

Jantın iç genişliği 21 mm ise 30 mm'den ince lastik takmamak lazım, en ince 28 takılabilir.
19 mm ise 28'den ince takmamak lazım, en ince 25 takılabilir.
17 mm ve daha az ise 23 mm takılabilir.
Alt sınırdan daha ince lastik takarsanız lastik durmasını beklediğiniz şekilde durmaz, janta yakın kısım dışarı doğru genişleyecek şekilde durur, görüntü Tofaş'lara takılan çok geniş jantlardaki ekonomik olsun diye dar tutulmuş lastiklere benzer.
Aşağıdaki genel tablodan yararlanabilirsiniz ama ideal aralık jantın üreticisinin web sitesinde yazar. Carraro için jantın üreticisi olarak Carraro yazıyor ama sitesinde jant için hiçbir bilgi yok.

Çok teşekkür ediyorum hocam sanırım şimdi
Baktım ETRTO 622x15 yazıyor bu durumda yol için bana en uygun lastik ne olmalıdır ?
 

Spartiat

🌲🌳🚴🚴🚴🌳🌲
Kayıt
10 Ekim 2019
Mesaj
4.497
Tepki
11.921
Yaş
49
Şehir
İzmir/Karşıyaka
İsim
H. Barış NEVRES
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Çok teşekkür ediyorum hocam sanırım şimdi
Baktım ETRTO 622x15 yazıyor bu durumda yol için bana en uygun lastik ne olmalıdır ?
15 mm iç genişlikli jantta 23 mm bile kullanılabilir. Konfor adına 28 mm lastik kullanabilir, 25 mm'ye de düşebilir, 23 mm'yi çok konforsuz bulabilirsiniz. Ben 23 mm kullanmaya alışığım ama çoğunluk için 23 mm devri çoktan kapandı.

38 mm lastiklerin 15 mm jantta kullanılmış olması ilginç. 38 mm lastik 15 mm jantların izin verilen aralığına göre epey kalın ama bir bildikleri vardır / jantın yapısı ona göredir diyelim.
Başkaları da merak etmiş: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici

EmreCavusoglu

Aktif Üye
Kayıt
13 Nisan 2017
Mesaj
170
Tepki
231
Şehir
Istanbul
İsim
Emre
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
30mm yol lastigi alin kullanin. 23 devri bitti 25mm bitmek üzere.
 

StanicEnemy

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mart 2022
Mesaj
2.469
Tepki
6.206
Yaş
33
Şehir
Tristram
Başlangıç
2021—22
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Ben 32mm kullanıyorum daha da inceltmeyi düşünmüyorum malum konfor ve viraj alımı vs. Bir ara 28 takmak istemiştim fakat sonra vazgeçtim. Bana kalırsa zorunda kalınmadığı sürece 23 ve 25mm kullanılmaması gerekir. Tabii eski bisikletiniz varsa ve jantlar sadece bu ölçüde ki lastikleri destekliyorsa yapacak bir şey yok. İyi akşamlar.
 

Kadir Eskici

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Ağustos 2012
Mesaj
686
Tepki
1.741
Yaş
34
Şehir
Samsun
İsim
Kadir
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
30mm yol lastigi alin kullanin. 23 devri bitti 25mm bitmek üzere.
23 ve 25 devri niye bitsin ki? Ben 11 yıldır yol bisiketimde 23 mm kullanıyorum ve çok memnunum.

Devri bitmedi ama kullanım oranı ciddi manada azaldı sadece.
 

emrgklp

Üye
Kayıt
5 Ekim 2023
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
22
Şehir
Samsun
İsim
Emir Gökalp
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Zırhlı olarak CST X PEDİUM SAFE kullanıyorum çok memnunum yaklaşık 1.5 yıldır lastik patlama derdim yok fakat tek negatif yönü zırhlı olmasından dolayı ağırlığı biraz fazla olmasıdır.
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.396
Tepki
6.990
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Bitmedi , talep yok..
SerdarCYCoo2Bursa burada, 25 mm lastiklere talep olmadığını söylüyor.

55 kg 160 boyunda bir kullanıcı neden 30 taksın ki?
Burada ne demek istediğini ise anlayan olmadı.
 
  • Hahaha
Tepkiler: sccetin

Cem Coşkun

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Şubat 2007
Mesaj
629
Tepki
1.630
Şehir
Muğla
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Sürücünün kendi ağırlığı ile, sürdüğü bisikletin lastiğinin taban genişliğinin doğru orantılı olması gerektiği düşünülür ya, onu demek istemiş @SerdarCYCoo2Bursa bence ama kendisi detaylı açıklar görünce.


Tercihler hakkında yorum belirtmemeye çalışarak kendi mesajımı açıklayayım. Kimseye cevaben yazmıyorum:

Mesela A kişisi 60 kg olsun ve 700x25mm lastikli bir yol bisikleti kullanıyor olsun. A kişisinin kendi ideal lastik basıncı da 70 psi olsun.

Daha sonra A kişisi aynı bisikleti o haliyle kendisiyle aynı boya sahip B kişisine satmış diyelim. B kişisi de 90 kg olsun.

Bu durumda 700x25 lastik 70psi ile 90 kg'lik B kişisini ezilmeden taşımayacağı için, B kişisi bu lastikleri ya daha yüksek basınç ile şişirecek, ya da A kişisi ile aynı konforu yakalamak istiyorsa, daha geniş taban kesitli bir çift lastik alacak.

En başa dönersek, 60 kg'lik A kişisinin zaten keyfi yerinde. Neden daha kalın tabanlı ve muhtemelen daha ağır bir lastik tercih etsin?

(Düzeltme sebebi: Forumun peşpeşe atılan mesajları otomatik birleştirdiğini unutmuşum. Farkedince yeniden düzenlemem gerekti)
 
Son düzenleme:

Kadir Eskici

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Ağustos 2012
Mesaj
686
Tepki
1.741
Yaş
34
Şehir
Samsun
İsim
Kadir
Başlangıç
2012—13
Bisiklet
Sedona
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Sürüş yapılacak asfalt kaliteli ise 23 mm lastik yolda süzülüyor. Özellikle İstanbul'da iken kaymak gibi asfalta yeni yapılan yollarda sürerken kalın lastik takmak aklımın ucundan bile geçmezdi.

3 yıldır Samsun'da yaşıyorum ve buranın yol kalitesi iyi olmadığı için 23 lastik kullanmak hem tehlikeli hem de işkence gibi. İki tane şehirler arası yol hariç bütün yollar dandik asfalt ve beton karışımı şeklinde.

Bu yüzden dağ bisikletimi kalın lastik takılabilecek şekilde modifiye ettim ve duruma göre lastik ve jant tercihi ile sürüş yapıyorum.

Güvenlik,yol şartları ve konfor gibi etmenler düşünülerek lastik tercihi yapılmalı. 23 artık neredeyse hiç tercih edilmiyor ama belki de İhtiyacınız olan budur :)
 

SerdarCYCoo2Bursa

Jiroskopik Kararlılık
Kayıt
4 Nisan 2021
Mesaj
1.232
Tepki
3.277
Yaş
34
Şehir
Bursa
İsim
Serdar
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Pinarello
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Boy ve kilo ile lastik capinin alakasini anlayamadim.
@Cem Coşkun abi biraz temas etmiş, aslında anlaşılamamasını da ben anlayamadım.. Lastik ve jantlarda rotasyon etkisi denilen bir şey var . Eğer iç lastik de işin içine girecekse , ekstra bir miktar daha ağırlık olacak demektir.. ön ve arka dış lastik, aynı markanın aynı modeline göre 90 Gr/100 gr sadece dış lastikte fark ediyor, ön/arka ile X2 200 Gr lık ağırlık farkı ortaya çıkıyor. Birde iç lastik girerse işin içine, orada da ort 120 Gr fark olsa ön ve arka için toplamda 320 gr lık fark ve rotasyon etkisi X3 demek ve bu 960 Gr ağırlık farkı etkisi yaratacaktır.. Bir kere lastiğin basınç değerleri, yol tutuş ve yuvarlanma karakteri de değişecektir. Yani 23mm kullanan birine 25 ya da bazı markalarda ara değer olarak 26 önerilir ama 23 mm kullanan birine 30 ,32 falan önermek fazla iddialı olur (bana göre)

Ben GP 5000 23 ile 30/32 örneğini kullandım..detaylı test, farklı ölçüler için bu linkte hazırda var

(link)

Sizi anlıyorum, şuan world tour takımları bile zamanında 19, 21 genişlikte lastiklerle yarışırken, artık etabına göre 30/32 ye kadar çıkıyor. Şimdilerde 28 ölçü için optimum değer olduğu söyleniyor.. Ama ölçüden belki önce biraz da lastiğin teknolojisine de bakmak gerekir.. Çünkü yukarıdaki 19,21,23 lerden 30,32 lere çıkılması bu konuyla ilgili biraz da..