Scudo Sports

Yol bisikleti konfor artırma

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Yol bisikletleri performans için tasarlanır ve çoğu zaman rahatlığı kimse umursamaz.
Lakin çözümsüz bir durum da değil. Daha fazla rahatlık için performanstan ufak kayıplara razıysanız bu video tam size göre.


Edit: Video konsepti hakkında fikriniz nedir?
Pek çok kanalda artık videolar yerine fotoğraflar kullanılıyor, ne diyorsunuz ?
Video mu fotoğraf mı?
 
Scudo
her zaman fotoğraf.
 
@srdrmrs
Fotoğraf daha etkili diyorsunuz, teşekkür ederim :harika:
Edit: Marka bir fotoğrafçı olmanızın da etkisi var sanırım.
 
@Yusuf !!WOW!!
Bende geniş lastiği yol bisikletinde beğenmiyorum, herkes böyle düşünmez ve bu tarz konuları arayanlar var :)

Düzenleme: Arkadaşlar fikirleriniz en sağlamından eleştirileriniz lazım, gocunmam ben :)
Videonun işleyişi nasıl sıkıcı mı, videoda fotoğraf kullanmaya ne diyorsunuz, bilgiyi ne kadar iyi veriyor?
 
23c yerine 25c Lastikler hem performans kaybı yaratmıyor, hemde konforu arttırıyor, titreşimi daha iyi sönümlenmekte.
Lastik basıncı çok önemli hava şartlarına ve gidilecek güzergaha göre en uygun hava basıncını ayarlamak lazım.
Üst seviye pedli tayt kullanımı önemli ( bunların kendi içinde türleri var ) ... seleye kılıf takmak jel koymak bir getiri sağlamıyor.
Yol bisikleti kullanan bazı arkadaşlar gidona deli gibi sarılıyor az kolları kırın ve olabildiğince rahat tutun merak etmeyin uçup gitmez elinizden hemde yorulmaz kasılmaz rahat nefes alırsınız. ( yokuş çıkarken de kendinize doğru çekin pedala asılın uygun vitesle girince akıp gidiyor)
Eldivensiz gidon tutmak, rendeye elinizi sürtmekle aynı hissiyatı vermekte bir süre sonra acıdan rahatınız kaçabilir.

Ufak tefek öneriler. yol bisikletinde konfor yola bağlıdır bunlar da ekstraları..

Eğer çok konfor ve aynı zamanda bir miktar seri olması isteniyor ise şehir bisikleti alınır 1,4 - 1,7 arası slick lastikler ile kullanılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ATTy
Emek ve zaman ayırıp bu video-fotoromanı yaptığınız için teşekkürler.
Güzergah en önemlisi bence.Bilmediğim hiç bir yola araştırmadan girmem.Hatta kuru havada" harika" dediğim bir yola yağışlı havada girip ağzımı bozmuşluğum olmuştur.Önce güvenli ve patlaksız sürüş: asfalt..
Çift sargı yapmak bisikleti " toros dağ keçisi" gibi gösteriyor.Kaliteli gidon bandı farkettiriyor.Karbon gidona ise hiç güvenemedim..
Selenin rahat oluşu ile uzun sürüş konforu ters orantılıdır.Kaliteli ve ergonomik tasarımlı bir seleye oturduğunuzda -bu nerem için yahu,kim nereye destek oluyor acep:koptum:-desenizde km.ler sonra faydası ortaya çıkıyor.
Kesinlikle kaliteli jelli tayt ve bibtayt..
TDF de pelotondaki çoğu sporcu eldiven kullanmıyor,çünkü kaymak gibi yollarda yarşıyorlar.Biz jelli eldiveni hem uyuşmaya hemde düşersek korusun diye kullanıyoruz.Avuç ve parmak ölçüleri mutlaka uygun olmalı tabi.
23 mm de kullandım 25 de.Genel eğilim artık 25 mm yönünde.Yaz ayları 23 mm ,kış 25 mm tercih ediyorum.
Eğer lastik basıncının120 psi dan düşük olduğunu farkedersem hemen hava basarım.Düşük basınç belki konfor sağlar ama patlak olasılığını arttırır.
Ek olarak sele borularında bütçeyi zorlamak şartıyla sönümleyici özelliği olanlar var.Kullananlar memnun..
 
@Asfalt Adamı [yt]
Videolar bilgi açısından çok zengin ama sunum-seslendirme konusunda biraz daha çalışmanız gerekiyor diye düşünüyorum. Tonlama ve vurguyu doğru yerde doğru şekilde ayarlamalısınız. Cümleler arası bekleme süreniz de bazı yerlerde çok fazla. Bu konu bütünlüğünü olumsuz etkiliyor. Bunu durumun önüne geçmek için ise eğer seslendirmeden önce bir metin hazırlıyorsanız yazıları paragraflandırmalı ve bir kaç deneme yaparak nerelerde kısa veya uzun bekleyeceğinizi ayarlamalısınız.
Biraz fazla eleştirel oldu ama küçük detaylarla içeriğinizi çok daha üst düzey hale getirebilirsiniz.
 
@Aykuttasdelen

Bende 25c lastik kullanıyorum ve açıkçası gayette iyiler. Konforun yola bağlı olduğu konusunda çok haklısınız, zaten bu yüzden birinci madde güzergah idi.
Eleştirileriniz için teşekkür ederim, böyle zihin açıcı yorumlar hoşuma gidiyor, sağolun:harika:

@cazci

Evet, güzergah önemli. Aslında videolarımda bazen en az maliyetli çözümlerden bahsediyorum, mesela sargıyı çift yapmak yada altına birşey koymak kaba gösterse de iş görüyor. Sele dünyası zaten acayip, tahtadan Brooks selenin eline jelliler su dökemiyor :)
İyi noktalara değiniyorsunuz, yorumunuz için teşekkür ederim.

@ozan aktürk
Hayır kesinlikle fazla eleştirel değil, zaten böyle yazmanızı bekliyorum. İstediğiniz kadar sert eleştirebilirsiniz, gocunmayacağımı belirtmiştim.
Tonlama ve vurguyu iyileştirmem lazım, zaten bu yüzden soruyorum. Bana mı öyle geliyor yoksa gerçekten öyle mi diye?
Metin hazırlayıp provalardan sonra kayıt alsam da açıkçası çok daha iyi olmam gerekiyor.
Yorumunuz için sağolun, çok önemli şeyler yazmışsınız yürekten teşekkür ediyorum.
 
Benim de çorbada tuzum olsun madem.
Diğer arkadaşın da dediği gibi ses kısmında kaliteyi arttırabilirsin biraz. Benim gözüme çarpan iki unsur vardı. Birincisi vurgu ikincisi kullandığınız türkçe. Bu konuda sanırım diğer büyük kanalları da örnek alabilirsiniz.

Ayrıca bu anlatım tarzına kesinlikle fotoğraf daha iyi gitmiş. Ama bana kalırsa örneğin saydığınız maddeleri ekrana yazarak veya araya bir iki video atarak daha canlı bir video olabilir. Böyle bir süre sonra ekrana bakmaktan sıkılmayız.(burda videonun uzunluğu hakkında bir yoru değil videonun hareketli ve canlı olması hakkında yorum yapmaya çalıştım)

Bu arada emeğinize sağlık. İnternette Türkçe bisiklet konulu içeriklerin olması ve artması biz bisikletlileri gayet memnun ediyor.
 
@BisikletEfsanesiAdayı

Teşekkür ederim. Amacım Türkçe için kaynak kanal olmak ve epey emek istiyor, biliyorum.
Ses üzerinde çalışıyorum lakin "kullandığınız Türkçe" kısmını anlamadım. Yani cümlelerin biraz değişik olduğunu mu söylüyorsunuz?
Yorumunuz için samimiyetle teşekkür ediyorum, çünkü geri bildirimler olunca eksikler yada kalite anlaşılıyor. Bir sonraki yayınlarda da ona göre iyileştirme yapacağım.

Şunu da belirteyim bütün videolarımda fon müziği olsun, konu olsun, video konsepti olsun her şeyiyle eleştiriye açığım.
 
Asfalt Adamı [yt] demiş ki:
Arkadas diksiyon demeye calismis sanirim. Diksiyonunuz daha iyi olabilir, daha dinlenesi oluyor o zaman. Yardimci olabilmisimdir umarim, basarilar :)
 
Ben video yu izleyemiyorum bir sıkıntı var.
Onun dışında konfor konusundaki yazılanlara katılıyorum,
bence yol bisikleti nde en büyük problem sele meselesi ve bunu çözen adama 5 kavanoz bal veriyorlar!!! Evet! Aynen duyduğunuz gibi 1 değil 2 değil 3 değil 5 !!!
 
Bunun kamus u türkisi hem karnım doysun hem pastam dursun durki olmayacak bir iştir. Öyle doğan görünümlü şahini yanlayarak sürmeye benzemez yol bisikletine binmek. Zahmetli iştir.
 
@Ahmet Bilge Kaan AKIN
Teşekkür ederim :).

@alper 76
5 kavanoz mu yatırım yapmaya değer öyleyse :harika:.

@mehmetsunu
Bilen biliyor.
 
Asfalt Adamı [yt] demiş ki:
@Ahmet Bilge Kaan AKIN

Hocamın da dediği gibi diksiyonun ve kurduğun cümlelerin kalitesi(bu işi yaptıkca illa ki gelişecektir) hakkında yorum yaptım. Videoyu izleyen kişi senin muhattabın olduğu için samimi ama tanımadığın biri olduğu için de resmi bir dil lazım. Ben pek anlatamadım sen anlamışsındır umarım.

Tekrardan başarılarının devamını dilerim.
 
@BisikletEfsanesiAdayı

Demek istediğini çok iyi anladım, hem iyi dileklerin hemde böyle net bir şekilde yorumunu yazdığın için teşekkür ederim.
 
konfor arasaydık mtb ye binerdik :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ersin savaş
@ATALAY16
Nokta atışı! Gerçek bir konfor isteyenler dağ bisikleti edinmeli, buradaki herşey ufak farklar sağlıyor.
 
Asfalt Adamı [yt] demiş ki:
konseptınız gcn adlı bısıklet kanalının konseptıne benzemıs ve logusu vs bırbırıne cok yakın..ben ılk gordugumde gcn zannettım.
 
Geri