Scudo Sports

Yol bisikleti Klasik kadrodan vitesten STI geçişe yardım..

Ercan Bayram

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Ocak 2006
Mesaj
2.064
Tepki
1.466
Şehir
İstanbul
Merhabalar arkadaşlar

Forumda daha önce satılık olan Colnago kadroyu Arkadaşımdan satın aldım
Boya sökme işlemlerine başladım bile :)

şimdi sorunum benim sti kolların kadrodaki bağlantı noktası internette baktığım
Colnago master larda gayet muntazam yerinde fakat bendeki biraz cins bir yerde

nasıl yaparım ne ederim bilgisi olan varsa yardım ederse sevinirim :)

Biliyorum diyeceksiniz klasik tip kullan daha bir güzel :)

Ama ben STI koldan çok memnunum ve kullanmak istiyorum hertürlü öneriye açığım ;)

bendeki kadronun vites resmi..
http://img480.imageshack.us/img480/9350/uurmarket113za8xs1.jpg

olması gereken tip
Colnago master
http://img59.imageshack.us/img59/8728/colnagofrontend1no9.jpg
 
Scudo
Ercan, kabloların gidişi nasıl? Orta göbek kısmının altından mı geçiyor?

Sanırım en kolayı, -yanılmıyorsam- çelik kadro olduğundan furş yatağı borusunun (head tube) sağ ve sol tarafına kablo girişi için birer mini boru kaynattırman. Boya işleminden önce yaparsan oldukça orijinal bir görüntü yakalayabilirsin. Eski bağlantı noktası da düzgün bir işçilikle çıkartılır ise boyadan sonra izi bile kalmaz.
 
http://www.30speed.com/images/2007/08/colnago.jpg
 
Altboruya da yapılabilir fakat ben biraz daha ince olacağı düşüncesi ile önermedim. Ne de olsa sonradan yapılan kaynak (ısıl işlemi bozduğundan) çeliği zayıflatacaktır. Daha kalın olan alın borusu en uygun yer bence.
 
Onu tutturmak için başka bir parça da kullanılabiliyor. "Outer stopper" deniyor.

Bu linkte sayfanın sağ üst köşesinde görülebilir:
(link)

Umarım işine yarar.
 
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim..

Başar eğer dediğin parça ile olurmu diyorsan çizdim bak nasıl olacağını
bağlantı parçası üstte telin geçeceği yer altta olunca peş geçecek kadro üstünde..

http://img221.imageshack.us/img221/7175/rnekcm9.png

Çizimim kötü idare edin :)
Paintte bu kadar oluyor :p

peki şöyle yapılabilir mi?

Şimdi eddy merx tipi (kesi yanlış yazdım affola :)) kadrodan vitese tasarlanmış

onu biliyorum ve o tipte bağlarsam kadro içinden gidiyor teller
rulmanlı kare milli göbek bakıyorum şuan.. eski tip ama en sağlam denilen model..

şimdi ben çizeyim siz bakın kablo geçişlerinde sorun olurmu acaba kasılma gibi vs sizlere sorayım...

Kadrodaki eski tip girişe direkt vites kablosunun ucunda son bulsa içeriye tel salınımlı orjinalde gittiği gibi kullanılsa

resim
http://img408.imageshack.us/img408/9355/colnagowk3.jpg

direkt giriş verirsem ayar mekanizmam olmayacağı için bu şekilde bir parçaya ihtiyacım var..
gerçi çok da şart değil 1 sefer ayarlandımı çok fazla sorun çıkmıyor daha ben hiç dokunmadım ayarlarına vs..
resimdeki parça (link)

Her türlü fikire açığım :)

şimdi kadroya tel girişi vereceğim için orda bir kablo kalınlığından dolayı bir burulma olacak tel geçişi rahat olmadığı için vites geçişi de dolayısı ile zorlaşacak bir nebze...

Şu zımpara işi bitince bu işi çözmek istiyorum bir an evvel de :)


Gürol abi cevabını okudum
En sağlam nokta alın borusu farkındayım o fikir de hoşuma gitti ama ben hiçbir ekleme kesme çıkartma yapmadan çözemezsem o yola başvuracağımız kesin..

Kadro içinde hazır bir geçişimiz varken dıştan geçirmek bir garip olacak ve orayı iptal etmesi kesmesi felan beni üzecek :(

kadroya zarar vermeden çözemezsem en son baş vuracağım husus ;)

çünkü o şekilde yaparsam haydi alın borusuna parça kaynattık diyelim
bottom bracket altına da ray takmak lazım... :)

niye gülüyorum Colnagonun kocaman sinek amblemi var delik...
kesin bir problem de rayı montajlarken çıkar :)

http://img155.imageshack.us/img155/1031/uurmarket117ot5.jpg
 
cannonfire kullanıcısına danis mtb kadrodan çevirdi birde eski sistem eddy mercx topladılar sti kollar ile,yardimci olabilir
 
hmmm anladım. İşin zor o zaman. Kabloların kadroya girdiği kısım detay fotografını yayınlayabilir misin?
 
@gurol

:)
Abi kadro bisikletçimde boyayı söktüm
şuan 600 - 1000 - 1200 zımparayı sırayla yapmaya uğraşıyorum ve

hala 600 lük kısmın yarısına bile ulaşamadım :)

işin kötü yanı da zımpara bitmeden resim çekmem mümkün görünmüyor

Tasarım ve boyama işlemlerine başlamadan önce arkadaşımla fotoğraf çekip Adobe ilistratör de üzerinde ne yapacağımızı uygulama yapacağız o kadar uğraştık birşeye benzesin istiyoruz vs...

göbek de italyan göbekmiş :) bu kadro sevdası bana baya uzun süre bir iş çıkarttı denebilir :)

şimdi resim konusuna gelince en erken çarşamba felan resim ekleyebilirim daha erkeni mümkün görünmüyor...

o da birisinden emanet kamera bulabilirsem....

Paint çizimlerim kötü idare edin :p
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Hakan Koç
@Ercan Bayram

Zımpara işi yorucudur, kolay gelsin...

Elimde kutusunda 2007 ultegra italyan göbek var, işini görebilirse mutlu olurum.

Dediğim bağlantı parçasını 3-4 cm daha aşağıdan tutturman çalışmasına engel olmaz diye düşünüyorum, ama bence Tuanela nın tavsiyesine uyarak benzer işi daha önce yapmış birilerine danışman doğru olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletci
Çözüme çok yaklaştım :)
http://www.roseversand.de/upload/BIDD_BILD245476.jpg
http://www.roseversand.de/upload/BIDD_BILD246193.jpg

Almanyadan haber gelmezse irtibata geçelim ;) (göbek için)

Birisinden haber bekliyorum...

msn e ekleyebilirsin : bayramercan@akdeniz.edu.tr

EDIT: Göbek 2007 yazmışsın sonradan gördüm
bendeki eski shimano 600 aynakol eski ultegra ;)
Kare göbek..
:)
 
Zımparayla niye uğraşıyosun kum püskürtme ile şipşak çıkarıyolarmış boyayı
 
@mcaliskan23


Kum püskürtmede kadro malzemesi çok yıpranıyo kumlamadan çıkınca ilk kullanımda kırılan çok kadrolara rastladım o sebeple tansiye etmiyorum... Özelliklede eski bile olsa bir Colnagoya...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Bayram
Bende düşündüm ve birkaç kişiye sordum çağrınınkine benzer cvp aldım ve vazgeçtim :)

en güzeli yavaaaş yavaş zımparalamak zaten acelem de yok :)
yavaş olsun temiz olsun güzel olsun dedik :)

farklı tasarım düşüncelerimiz var bakalım eski colnago için...

bitince kadro ve bisiklet olarak resimlerini paylaşacağım :)

uğraşıyoruz o kadar
güzel olacağına eminim ;)
 
Ercan! Abicim! Her nalburda bulabileceğin boya sökücü senin her işini görecektir niye zımpara falan uğraşıyosun. Boya sökücüyü sürüp 3 dk bekle ve tel fırça ile dal makineye sadece ince yerleri sökmeyecektir daha doğrusu sökemeyecektir.2 en fazla 3 aşamada boyanın %90'nından kurtulursun sonrada 600'lük zımparayı mazot ile ıslatarak zımpara yapacaksın zart diye bütün boya çıkar! Boyadan önce metal filit alıp astar atmadan sakın boyamayın en ufak çarpmada boya patlar yoksa.İstanbulda olsan vallaha gelir bizzat yardım ederdim sana! Kablo bağlantısı için Pedal Bisikletten( reklam saymayın yardım ediyom) Bülent abiyi arayarak sendeki kadroya uygun outer stopper bulabilirsin.Adamda yol makinesi ile ilgili aklına gelmeyecek her şey var valla! Yada; normalde eski tip vites kollarının bağlandığı vida deliğini az bişey matkap ile genişleterek yeni tip stopper kullanabilirsin ama deliği genişletirken fazla hırpalamamaya çalış yoksa daha büyük vida takman gerekebilir.

Yardım lazım olursa elimden geleni yapmaya çalışırım.4 dene imal ettim 5incisi bu kışa!
 
çok belli olmasada buradaki kablo bağlantı uygulamasını görebilirsin!

http://img61.imageshack.us/img61/8650/phot0058iu5.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan Bayram
@cannonfire

:)
Cevapların için çok teşekkür ederim bu konuda yardıma ve fikirlere her zaman ihtiyacım var
msn e eklersen sevinirim... (bayramercan@akdeniz.edu.tr)

bende boya sökücü ile söktüm
sulu zımpara aldım 600 le başladım hala duruyor...

şuan için bisikletçimde yatıyor kadrom
haftaya bütünlemelerim var ilgilenebileceğimi pek sanmıyorum kadro ile..

Delik açma işini pek düşünmüyorum ama stopper için araştırmam sürüyor..

bulamazsam pedalbisikleti aramayı düşünüyorum birkaç arkadaşım daha orayı tavsiye etti özellikle yol bisikleti için...

kameramı satmamış olsam ayrıntılı resimleri atacağım ama atamıyorum :(

araştırmaya devam resimler için teşekkürler ;)

vidanın delineceği yerin belirlenmesi baya zor iş o yüzden hiç girişmek istemiyorum beni aşar :)

en son çıkmaz sokağı görürsem kadroyu istanbula şutlarız yapabilecek birileri olacağını düşünüyorum :)

haydi hayırlısı acelem yok ;)

Deniz bey resimleri atacağım ama şu hali ile çeksem de birşeye benzemiyor inan
öyle bir astar atmışlar ki 600lük sulu zımpara ile uğraşıp duruyorum
hele kaynak birleşim yerlerindeki girinti çıkıntı şekiller beni bayaaa bir uğraştıracak :)

yardımlarınız için çook teşekkür ederim soracağım birşey olursa bu başlıktan devam ederim ;)
 
Ercan bence bizim dün akşamki konuşmanın kaydını buraya da ekle faylansınlar abi.Projeler kısmı hariç ama:D :D :D
 
@cannonfire

Projeler kısmını çıkartmam epey bir sürer :)

bakalım belki eklerim :p
:D

 
Geri