Scudo Sports

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

freehub'dan inanılmaz güzel bir ses geliyor, kısmetse birazdan kartal-kadıköy ufak bir tur yapacağım. :)
 
Scudo
@Emrah Özşahin

10lu aktariciyi 9lu sistemde kullanabilirsiniz. Fakat 10lu ruble 9lu sistem olmaz. Zincir uymaz.
 
@Erdal YILMAZ

Erdal jant seti konusunda ucuza kaçayım istiyorum bu son kadro olayları yüzünden ama her yorumun zonda'ya daha çok yaklaşmama neden oluyor :)
 
Deltayi 10 defa aradım telefonlara bakmadilar. Geldik yol janti yokmuş ellerindr internetten alin diye akıl veriyorlar biz bil miyorduk sanki :) ileribisiklet ve Velespittede bulamadik. Hepsi sadece bisiklet satışı yapıyor en iyisi yurt dışından getirtmek. Birde sirkeciye bakayım
 
@Emrah Özşahin

Deltadaki arkadaslar surekli musteri akisi yuzunden rehavete kapilmislar. Ilgisizler biraz :) doymus satici diyelim. Sirkecide dikkat edin. Ordakiler de ellerinde ne varsa satmaya calisir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@Edip Dinçer

Edip dostum jantlar gerçekten mavic aksium sonrası ciddi fark etti. Açıkçası ben bu kadarını beklemiyordum. Hem hafifler hem de akıcılığı çok hoşuma gitti, freehub sesinden bahsetmiştim, eğimli yada düz yol fark etmeksizin farkı çok rahat hissettim diyebilirim. Dur kalk yaparken, hızlanırken, belirli bir hızda sabit kalırken ve daha yüksek hızlara daha rahat çıkarken, farkı hissediyorsun.

Ben açıkçası çok memnun kaldım, yani tatmin oldum. Daha profesyonel birisinin görüşü farklı olabilir, hele ki karbon jant kullananlar için durum daha da farklı yorumlanabilir.

Bu jant seti bence fiyat/performans bir ürün diye düşünüyorum. Umarım sen de istediğin seti alıp gönül rahatlığı ile kullanırsın. Yardımların için tekrardan teşekkürler. :)
 
@Ahmet O

sirkecide de yoktu yol jantı. gezmiş olduk sadece :) ilginç birşey ya. artık sadece internetten alacağız anlaşılan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Onur Çakmak
@Emrah Özşahin

Benim de boyle bi tecrubem oldu. Ruble ararken butun istanbulu gezdim. Artik ariyorum magaza magaza stok ogrenip oyle gidiyorum. Bir de istanbulda yasamanin verdigi avantajla birkac satici arkadas edindim. Onlarla hallediyorum.
 
Merhaba,
Mavic aksium jantlarimi cikarip campagnolo zonda-eurus veya shamal almayi dusunuyorum. Internette cok arastirdim. Zonda ile shamal arasinda ciddi fiyat farki var. mavic aksium 1735gr idi sanirim. Aslinda benim icin freehub sesi cok onemli bir faktor. Zonda-eurus ve shamal arasinda hub sesi olarak fark cok mudur acaba? Ayrica,campagnolo resmi web sitesinde 82kiloluk bir kullanici limitinden bahsediliyor. 82 kilodan fazlaysa kilobuz dikkat edin kontrolleri daha sik yaptirin yazmislar, bu konuda deneyimlerinizi paylasabilir misiniz? Max 109 kilo yazmakla birlikte 82 kilo icin de dikkatli kullanin notu yazilmis sitede.
 
  • Beğen
Tepkiler: Max Torque
@Gökhan Toros

Boşa onu alıp masraf yapmayın bir tane su şişesini lastikle kadronun arasına sıkıştırın ohh miss :D
 
En iyi jant seti olarak Alman Lightweight olduğu söyleniyor ama ne uci takımları kullanıyor, ne de forumda adı geçiyor. Bu jant meselesi biraz marka takıntısı mı yoksa ? Hadi biz amatörler için tamam kulaktan dolma, görsellik, hafiflik, rijitlik vs. önemli ama bu UCI takımları neden kullanmıyor ? Bir kaç sene önce Milram takımı kullanmış ama devamı yok. Bana ilginç geliyor. Yoksa Alman bir takımın olmayışından mı çünkü takımlar genelde kendi ülkelerinin malzmelerini kullanmayı daha çok seviyor gibi geliyor, hele ki Fransızlar..
 
@Hasan SAYLIK

Tamamen duygusal nedenler.
Jantlar çok çok pahalı, ve takımların ona ayıracak bütçeleri yok.
Genelde jant ile beraber diğer ekipmanlara da sponsor olunuyor. Bazen Shimano hem grupset hem jantlara sponsor oluyor. Aynı şekilde Sram ve Zipp komple takımı alıp götürüyor. (ikisi de aynı marka)
Campagnolo grupset kullanan markalar Campagnolo ya da Fulcrum (aynı marka ikisi de) jant kullanıyor.

Bir durum da şöyle var;
Lightweight markasının disk jantları en iyi disk olarak konuşuluyor. Fakat pelotonda, en azından açık açık bu jantları kullanan takım yok. Fakat bir çok takım, bu jantları yeniden markalanmış olarak (sponsorlarının stickerları yapıştırılmış şekilde) kullanıyor.
Bu da demek oluyor ki, eğer takımlar gerçekten bir avantaj görüyorsa, bir şekilde o markaya yöneliyorlar.

Ağırlık meselesi ise ayrı bir konu. Lightweight jantlar çok çok hafif. Gerçekten hafif. Fakat takımların uymaları gereken ağırlık sınırı 6800gram.
Artık durumlar 5-6 yıl önceki gibi değil. Şu an benim kullandığım bisiklet; clincher karbon jantlar ve Campagnolo Chorus grupset ile bile bu sınırı çok rahat yakalayabiliyor. Kısacası, 3-5 yıl önce 6800 grama inmek zorken, şu an 6800 gramın üstünde kalmak zor. Böyle bir durumda da, takımlar daha ağır ama daha ucuz olan; aerodinami açısından daha geride olmayan markalar tercih ediyor olabilirler.
 
@Hasan SAYLIK

Gökhan Bey'in de dediği gibi Lightweight marka jantlar çok çok pahalılar; çifti 3000€ civarı. Bir takımda 25 sürücü var desek, farklı profil yüksekliklerini ve yedek bisikletleri de hesaba katarsanız hiç bir takımın bütçesinin böylesi bir harcamayı kaldırmayacağı açık. Castelli Gabba forma alıp da logoları kapatmaya benzermiyor bu olay.

Bence takımların kendi ülkelerinin malzemelerini kullanmayı tercih etmelerinden çok üreticilerin kendi ülkelerindeki takımlara sponsor olmaları söz konusu. Sponsorluk sadece reklam olsun diye yapılan bir faaliyet değil; mühendislerin, sporculardan geri bildirim alıp ürünleri ona göre tasarlamalarını da sağlıyor. Mühendisler sporculara ne kadar yakın olursa bu bağlamda o kadar fazla fayda görürler.
 
Evet tamam jantlar pahalı ve çok iyiler, çok hafifler. Takımlar da alamıyorsa kim alacak bu jantları ? 3-5 bütçesi olan kişi mi alacak ? Takıma sponsor olan markalar jantları para ile mi veriyorlar, yani sponsor oldukları için indirimli yada bedava verme durumu yok demek ki.
Ağırlık meselesi zaten ayrı konu. Aynı kalitede jantı biraz daha ağır yapamazlar mı ? Böylece ağırlık merkezini aşağı çekmiş olurlar , tamam bunlar otomobil değil ama bunu faydası olur mu bisiklete yada sürücüye ?
Lastik konusunda biliyoruz bu sticker olayını Paris-Roubaix de bir çok takım FMB lastiklerini kullanıyor ama mecburen kendi sponsorlarını basmak zorundalar. Jant da bunu yapanlar olsa çok kolay anlaşılır, çünkü tel örümü, tel kalınlığı vs. markalar arasında çok farklı.
 
@Hasan SAYLIK

Sponsor konusunda, Team Sky hariç bütün takımların çalışma prensibi aynı. Markalara gidiyorlar, bize sponsor olun diyorlar. Aralarındaki anlaşmalara göre indirimli ya da bedava olarak parçaları alıyorlar. Karşılığunda da reklam yapmış oluyorlar.
Team Sky ise bu işi tam tersine çevirdi. Takımı kurduktan sonra markalara gittiler. Dediler ki, biz böyle bir takım kuruyoruz. Büyük işler başaracağız. Bize bisikletlerinizi, jantlarınızı; kısacası markanızı kullanmamız için ne kadar ödersiniz.
O zamana kadar yapılmamış bir şeydi o.
Çok riskliydi ama tuttu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Beşikçi
Sky tam İngiliz yani masaya oturmuş pazarlığını yapmış en çok parayı verenle anlaşmış. Yoksa İtalyan bir bisiklete Duraace jant seti takılır mı ?
 
@Hasan SAYLIK

Parası olan meraklıları alacak. 3000€ bize çok geliyor olabilir ama zengin ülkelerde o parayı bir haftada kazanan çok insan var. Sponsor olan markalar ürünleri bedava veriyorlar. Lightweight, hiç bir takıma sponsor olmadığı için de hiç bir takım onların jantını kullanmıyor.
 
Geri