Scudo Sports

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

bende sıvı ya da dönüşüm kiti gelmedi. kafamda soru işareti bıraktı🧐
 
Scudo
Merhabalar. Bisiklet ile gelen tubeless ready tekerler, tubeless olarak mı geliyor yoksa içinde iç lastik mi var. Sıvı alacağım ona göre. Şişirmesinin biraz problem olabileceğini okudum da onun için soruyorum.(jantlar bontrager tlr). konu dışına çıktıysak affola

Tubeless Ready'se iç lastikle gelmiştir. Hatta çok büyük ihtimal tubeless bantları bile takılı değildir, onun yerine standart iç lastik için olan jant bantlarından vardır. Trek Emonda SL 5 bisikletimin üzerinde Bontrager Affinity TLR jantlar vardı ve bahsettiğim gibi üzerlerinde iç lastiklerle geldi. Tubeless yapmak istiyorsanız tüm Tubeless'a çevirme gereksinimlerini kendiniz almanız gerekiyor. (Tubeless destekleyen lastikler, jant bantları, 2 tane tubeless valve, tubeless sıvı pompası ve tubeless sıvısı)

Ayrıca tubeless lastikleri janta geçirmek de iç tüplü lastiklere kıyasla çok zor. Lastik yanaklarının janta oturması için çok hızlı hava basmak gerekiyor. Kompresör veya tubeless'a özel ayak pompanız yoksa öyle bir şey almanız da gerekebilir.
 
@TrEddieMercury
Teşekkür ederim yanıtınız için. Yabancı kaynaklardan da araştırdım fakat tam emin olamamıştım. Açıkcası yol bisikletine yeni geçtim ve tubeless ın bazı zorluklarını duyunca epey tedirgin olmuştum. Peki iç lastik ile kullanacak olursam dış lastikleri takması yine zor mu olacaktır? (Lastikler de stock)
 
@TrEddieMercury
Teşekkür ederim yanıtınız için. Yabancı kaynaklardan da araştırdım fakat tam emin olamamıştım. Açıkcası yol bisikletine yeni geçtim ve tubeless ın bazı zorluklarını duyunca epey tedirgin olmuştum. Peki iç lastik ile kullanacak olursam dış lastikleri takması yine zor mu olacaktır? (Lastikler de stock)

Braz da lastiğin tarzına, markasına ve modeline bağlı olarak değişen bir durum bu. Lastik ne kadar esneyebiliyorsa çıkarıp takması da o kadar kolay olur. Bisikletimin üzerinde gelen lastikler, levye yardımıyla çok kolay çıkarılıp takılıyordu. Tubeless'ın zahmeti sadece çıkarıp takmanın zor olması değil, özel bir tekniğinin de olması. Zaten Tubeless sevenlerin bir sebebi de sadece sıvı ekleyerek, aylar boyunca lastiğe hiç dokunmadan devam edebilmeniz.

Ben yol bisikletine yeni başlamış olsam (ki çok da eski sayılmam), Tubeless'dan bir süre uzak dururdum. En azından bisikletle gelen lastikleri eskitip, yeni lastik almak istediğiniz zamana bırakabilirsiniz bu kararı. Tubeless kiti söylemiş fakat Youtube'da 2 gün bu konuyu araştırdıktan sonra korkup iade etmiş biri olarak söylüyorum bunları :)
 
Merhaba, Mosso Monza'm için jant tavsiyesi alabilir miyim? Cyclocross bir model olsa da ben bisikleti araziden çok asfaltta kullanıyorum. Bu nedenle bisikleti biraz daha akıcı hale getirme, biraz hafifletme ve birkaç sene kullanma planım var. Disk fren ve Sora ST-3500 9X2 vites uyumlu hangi jantlar var diye araştırdığımda çok fazla yol katedemedim. Birkaç tane öneri sunarsanız sevinirim. Disk uyumlu olmayan bir set uyumlu hale geliyor mu bilmiyorum.
Hocam Cole Rollen Brontes 29" aldım Monza'ma ama ben arazi ve köy yollarında kullanıyorum. Çok akıcı, çok sağlam ve çok hafif jantlar. Tavsiye ederim. Kaliteli bir lastik ile bambaşka bir bisiklete dönüşüyor.

Ama jant iç açıklığı 19 mm. İnce lastik sorun çıkarabilir ben 35-38 mm lastikle kullanıyorum. Sanırın 28 mm daha incesini desteklemiyor.
 
Son düzenleme:
Hocam Cole Rollen Brontes 29" aldım Monza'ma ama ben arazi ve köy yollarında kullanıyorum. Çok akıcı, çok sağlam ve çok hafif jantlar. Tavsiye ederim. Kaliteli bir lastik ile bambaşka bir bisiklete dönüşüyor.

Ama jant iç açıklığı 19 mm. İnce lastik sorun çıkarabilir ben 35-38 mm lastikle kullanıyorum. Sanırın 28 mm daha incesini desteklemiyor.

Ben de Alexrims çemberli shimano göbekli sapim jant telli bi jant seti buldum 29"... Akıcılığını gördüm benimkine göre çok iyi, ama ağırlığını bilmiyorum. 28mm vittorio zaffiro lastiği ile kullanacağım. 28 altı hiç düşünmüyorum ben de. Yaz öncesi daha iyi bir lastik alabilirim, bakalım. Bir de Aliexpress'ten karbon maşa al diyor arkadaşım ama gerek var mı bilemedim.

Gidon, gidon boğazı, gidon bandı, sele alacağım bu bir ay içinde. Bir ay içinde pedalla birlikte hepsini taktırıp bir de bakım yaptıracağım. Bakalım neye benzeyecek.
 
Ben de Alexrims çemberli shimano göbekli sapim jant telli bi jant seti buldum 29"... Akıcılığını gördüm benimkine göre çok iyi, ama ağırlığını bilmiyorum. 28mm vittorio zaffiro lastiği ile kullanacağım. 28 altı hiç düşünmüyorum ben de. Yaz öncesi daha iyi bir lastik alabilirim, bakalım. Bir de Aliexpress'ten karbon maşa al diyor arkadaşım ama gerek var mı bilemedim.

Gidon, gidon boğazı, gidon bandı, sele alacağım bu bir ay içinde. Bir ay içinde pedalla birlikte hepsini taktırıp bir de bakım yaptıracağım. Bakalım neye benzeyecek.

Maşayı da tavisye ederim. Aliexpress'den (link) aldım. 26" maşa tam oldu. Mosso'dan çıkan maşa yaklaşık 1 kg! çatallar alüminyum ama üst borusu çelik. Bildiğiniz takoz özetle. :) Ağırlık olarak da konfor olarak da fark etti.
 
Arkadaşlar merhabalar, bisikletimin üstündeki rs100 jantları hem daha hafif hem de daha akıcı bir jant seti ile değiştirmek istiyorum. Fiyat konusunda da çok uçmak istemiyorum, tavsiye edebileceğiniz bir jant seti var mıdır? Örneğin vision team 35, mavic cosmic elite geçmeye değer jantlar mıdır?
 
Cole Rollen tavsiye edeceğim bir Jant seti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şahans
@Atila Filmer teşekkürler ama ikinci el denk gelmedi ben bulamadım yada
@mehmet.ali teşekkürler ama geniş profil aerobişey arıyorum
 
Merhaba, uzun süredir kullandığım Mtb’yi takasla Mosso Cavalier ile değiştim. Jant setlerini değiştirmek istiyorum, 0 kutulu olarak Shimano Rs 31 buldum 1600 TL fiyat çektiler bu paraya bu set mantıklı mıdır değilse bu fiyatlarda alternatif ne alınabilir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: kemal.bahadır
@M. Sami

(link) . Fiyat fena değil ama belki daha ucuza vardır bir araştırın.

Bütçe daha darsa fiyat performans olarak Plus RC30 önerebilirim;

(link)
 
@M. Sami

(link) . Fiyat fena değil ama belki daha ucuza vardır bir araştırın.

Bütçe daha darsa fiyat performans olarak Plus RC30 önerebilirim;

(link)
1500-2000 arası bütçem Team 30 sanırım f/p olarak iyi bir jant. Bende cavalier bisikletime düşünüyorum. Çok yüksek profil olsun istemiyorum rüzgardan çok etkileniyor çünkü. Birde akicilik olarak nasıldır acaba vision team 30. Hafiflik olarak rakipleriyle aynı sanırım. Bu fiyatlara bundan iyisi yoksa alacam şişman bisikletten daha uygun veren yok 1750tl.
 
1500-2000 arası bütçem Team 30 sanırım f/p olarak iyi bir jant. Bende cavalier bisikletime düşünüyorum. Çok yüksek profil olsun istemiyorum rüzgardan çok etkileniyor çünkü. Birde akicilik olarak nasıldır acaba vision team 30. Hafiflik olarak rakipleriyle aynı sanırım. Bu fiyatlara bundan iyisi yoksa alacam şişman bisikletten daha uygun veren yok 1750tl.
(link) trainspotting35 kendisi daha iyi bilgi verir sanırım aradığınız böyle birşey
 
Spesifik bir şekilde tablolaştırılamaz tabiki, ama bilgisayar kasası toplamaya benziyor, i3 işlemciye, i5 ve i7 işlemciye dengeli ram takmak, ekran kartı takmak gerekir. Bisikletin de tüm bileşenleri dengeli olmalı.

Cavalier, alu kadro alu maşa bir alt seviye bisiklet (Tourney set ile satılan modelin maşası çelik :snzdglsn: ). Üzerine Tiagra'dan fazlasını takmak çılgınlık olur, benzer şekilde bana göre Shimano R500 veya Mavic Aksium tarzı jantların üzerindeki jantlar da maşası bile karbon olmayan bir bisiklet için gereksiz pahalı olacaktır. Peki taksak kazanım sağlamaz mı? Elbette sağlar, ama pek de mantıklı bir yatırım gibi görünmüyor, çünkü Mosso cavalier kadrosundan daha pahalı bir jant seti takılmasından bahsediyoruz... Cole Rollen elite son dönemlerde çokça tavsiye ediliyor, gerçekten iyi de bir jant ama Cavalier için çok fazla göründü bana, Cavalier kadrosunun böyle bir jantı haketmediğini düşünüyorum :naslyany:

Bildiğiniz gibi Mosso, Cavalier kadrosunu Tourney,Claris ve Sora ile satışa sunuyor. Kendileri de bunu söylemeye çalışıyor aslında :D "Bu kadronun gidip gidebileceği setler bunlar kardeş" diyor

"İyi bir jant için optimum kadro" sorusunda da Cole Rollen Elite'den konu açılmışken, bunun orta seviye bisikletler için çok iyi bir jant seti (1570 grammış) olabileceğini söyleyebilirim. Vision Team 30 (1929 grammış) da ucu ucuna eklenebilir orta seviye bisiklet jantları listesine bence. Çünkü bu jantlar 2000 gramın altına indirilmiş, ön arka tel sayıları performans için dengelenmiş, belli bir seviyenin üzerinde akıcı göbeklere sahip, performans yapmaya uygun jantlar. :harika:
Orta seviye bisikletten kastımız; karbon maşalı ve Tiagra - 105 setli, kabaca 9 kilo civarında bir bisiklet olabilir.

Team 30 jant setini küçümsüyoruz ama, pro takımlardan antrenmanda bu jantı kullanan vardı bir ara, hala var mı bilmiyorum ama
 
Son düzenleme:
1500-2000 arası bütçem Team 30 sanırım f/p olarak iyi bir jant. Bende cavalier bisikletime düşünüyorum. Çok yüksek profil olsun istemiyorum rüzgardan çok etkileniyor çünkü. Birde akicilik olarak nasıldır acaba vision team 30. Hafiflik olarak rakipleriyle aynı sanırım. Bu fiyatlara bundan iyisi yoksa alacam şişman bisikletten daha uygun veren yok 1750tl.
Team 30 ve Trimax 35 kullandım Trimax larım hala duruyor. Ama Cavalier için Team 30 fazla bir jant gibi geldi bana. Biraz daha para biriktirip bisikleti satıp üst seviye kadro ya geçmenizi tavsiye ederim. Ha Cavalieri satarken üstünde gelen jantlar ile satıp Team 30 ları tutarım diyorsanız o ayrı. Zamanında Mosso TCA735 e Team30 ları almıştım. Satışını orjinal jantları ile yapmıştım. Ama bence o bisiklete o jant fazla. :uzgnm:

Edit : Janta diyeceğim yok. Team 30 lar gayet güzel jantlar. Aşağıda da zamanında çektiğim ön jantın akışkanlığı ile ilgili sessiz bir videom var :)

 
Geri