Fulcrum 3 ya da zonda tavsiyemdir ikisi de aynı üretici, göbekler teller aynı sadece örümde ufak farklılıklar var. Hangisini ucuz düşürüseniz onu alın.
@Fırat Y. Birçok jant setinde aynı durum söz konusu. Özellikle daha yüksek profilli jantlarda yanal rüzgarlar dengeyi bozabiliyor. Bu yüzden, ön jant profilinin düşük olması daha dengeli bir sürüş yapılmasını sağlıyor.
@Ali.K yüksek profil alan zaten bunu da göze almaz mı o zaman arka ve ön aynı yükseklikte yapsınlar birde bu 30mm, 40 50 mm profil kullananlar var önde onlar ne yapsın, anlamadım ben, tamamen aero jantlarda eşit oluyor benim gördüğüm bora da eşit mesela
@Fırat Y. Açıkçası tam olarak bilimsel açıklamasını bilmiyorum, belki de yoktur Mesela time trial yarışlara baktığımız zaman arkada full profil jant kullanılırken önde 40-50mm civarı kullanılır. Önde full profile pist yarışları hariç rastlamadım, çünkü dışarıda full profil takıp dolaşmak çok mümkün değil. Kendimden örnek verecek olursam da, 2 sene önce 50mm profil yüksekliğine sahip jantlarım vardı ve 1 hafta ancak kullanabildim. 40km/h 'nin üstüne çıkmaya korkar olmuştum neredeyse. En ufak yanal rüzgar dengemi bozmaya yetiyordu bile, yandan kamyon geçmesi dahil. Sonrasında ön jantı daha düşük profilli bir jant ile değiştirdim ve huzura erdim Campagnolo, Zipp, Fulcrum, Hedd ve daha başka markaların, ön arka farklı profil kullanılan birçok modelleri var. Mesela Fulcrum Racing Zeroda şöyle bir açıklama yapılmış tanıtım kısmında "26mm at the front for optimal manoeuvrability; 30mm at the back to transfer all the power to the wheel." Konuyu resimle destekleyecek olursak da;
http://cdn.media.cyclingnews.com//2010/02/15/1/ballan2_600.jpg
http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1n_5aJFXXXXXbXpXXq6xXFXXXx/carbon-font-b-wheels-b-font-Road-700C-Road-font-b-bike-b-font-font-b.jpg