Scudo Sports

Yol bisikleti iniş problemi!

@alicangul29 İlla ki hocam, maksat konuyu görselleştirmek, sevdiğim bir konu.
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
Scudo
Aktif motosiklette kullanıyorum. Sürekli olsun aralıklı ani rüzgarlar olsun herhangi bir esinti sonucu oluşabilen olası dengesizliklerde gaza, pedala asılırım. Kolayca dengeyi sağlarsınız. Panik olmayın, gidon kontrolünüz tam olsun ama asla sıkmayın. Rüzgar şiddetli ve yanalsa hafiften esiş istikametine doğru yaslanırım. Bunlar gayri ihtiyari ve sürekli olan durumlar. Meleke denir ya hani. Rüzgâr anlık eser o an reaksiyon gösterilir, kesilir anında normale dönülür. Tedirgin olmayın. İki tekerlekli araçlardaki kontra kavramını da inceleyin, araca hakimiyetiniz çok daha kolay olur.
 
Son düzenleme:
Demirden korksaydık trene binmezdik, yokuştan inişten korksaydık bisiklete binmezdik. Gidonu limon gibi sıkmadan giderseniz hiçbir şey olmaz. Ama inişte hızlandığınız anlarda yola mıcır ya da yağ dökülmüşse o da kader artık, yapacak pek fazla birşey yok.
 
İlginç ve bir o kadar da ufkumu genişleten yorumlar geliyor, niyeyse artık şaşırmıyorum!

Arkadaşlar, gerçekten bilgilendirici ve faydalı yorum yapanları tenzih ediyorum. Yorumları için bu arkadaşlarımıza gerçekten çok teşekkür ediyorum. Olayı özetlersek eğer, benim yaşadığım durum, tank slapper durumu kadar yoğun ve bisikletin beni üzerinden atmaya çalışması gibi bir durum değil.

1.sayfa'ya aşağıdaki video'yu eklemiştim, 1:56'da yaşanan durumun benzerini yaşıyorum. Bunu inişlerde hızım 50 km/s civarı çıkmaya başladığında, yanal rüzgar yediğim anda yaşamaya başlıyor ve tedirgin olup frenliyorum. Garip yorumlar gelmemesi için belirtmek isterim, derdim 80 km/s hızlara çıkmak değil, yolun müsaitlik durumuna göre sürüşü daha keyifli hale getirmek.



Bisikletimi dün İstanbul Atölye 25.4'e götürdüm. Orada ki kontrollerde, ön jant göbeğinde bir gevşeme olduğunu fark ettik. Jant normalin üzerinde bir esneme yapıyor. Daha ağır, çok telli farklı bir jant seti ile iniş denemesi yaparak, sorunun asıl kaynağını bulmaya çalışacağım. Yani problem ben de mi, yoksa bisiklette mi bakacağız.

Herkese tekrardan teşekkür ederim.
 
erdal merhaba ,

ilk profil jant kullanmya başladıgımda bende de ufak tedirginlikler oluyordu. şuan 30-35km hızla esen (klimat sagolsun soyluyor) rüzgarda bile inişleri rahat yapıyorum. hatta inişlerde önceden problem yaşamış biri olan ben segmentlerde ilk 10lara bile girebiliyorum. iniş durumlarında en önemli olan şey yolu bilmek. bilmediğin bir yolda hızlanmak bazen riski olabiliyor.

mesela belgrad yolunda 60lara çıktıktan sonra gelen bir kasis var bilmeyen adamı uçurabilir , kasisten sonra ufak bir iniş ve arabaların ters yöne girmemesi için yapılan bir kapan var bilmeyen iki lastiği bırakır orada. bence diğer önemli bir husus ise iniş pozisyonu. eğer hoodlardan tutulan bir pozistonda iniyorsan bu senin daha çok rüzgara maruz kalmanı sağlayaktır. inişte droplardan tutup tabiiri caizse kendini daha da ufaltmalısın. bisikleti daha aşşağıdan kavradıgın için ağırlık merkezi daha aşşağıda kalacaktır , buda sana daha dengeli bir sürüş vaad edecektir.

ben bunları rumeli feneri yolunda her hafta gidip tek başıma çalıştım , şimdi 65-60mm cıvarında profil jant bakıyorum.
 
@erdlylmz Eski bisikletim ile bahsettiğiniz problemin aynısını bir kaç kez yaşadım. Sizi çok iyi anlıyorum. O günden beri inişlerde çok temkinliyim, 60km/h ile giderken düşmekten son anda kurtuldum.(ne kadar tırstığımı anlatamam :) )
Gidonu hafif bırakarak, arka tekeri yavaş yavaş frenleyerek bisikleti durdurdum. Bisiklet durmaya yakınken bile halen titriyordu. Yokuşun bitişinde durunca farkettim ki ön teker mandalı gevşemiş.
Daha sonra aynı sorun ilki kadar ciddi olmasa da bir kaç kez başıma geldi. Mandallarda ya da gidon boğazında bu sefer gevşeme yoktu. Lastiklerin akord ayarlarından şüpheliyim. Velhasıl ben problemi çözemedim, o nedenle artık inişlerde 50km/h'ı geçmiyorum. Sonuçta pro değiliz, evde bekleyen çoluk çocuğumuz var.
Bana sorarsanız çok üstüne gitmeyin, bırakın inişiniz yavaş olsun... Sağlığınızdan önemli değil.
 
@erdlylmz

videoda gösterdiğiniz olayı yaşıyorsanız

inişlerde dizinizle üst boruyu tutmayı deneyebilirsiniz ama bilyeler veya göbeklerin birinde gevşeklikte olabilir

ben eğer pedal çevirmiyorsam, düzde de yokuş aşağıda dizimle tutarım bisikleti tabi pedalları yere paralel konuma getirip bisiklete daha hakim olduğumu düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erdal Ylmz
Temel prensip olarak bisiklet ve motosiklet baktığın yere gider o yüzden başın hep dik karşıya bakar pozisyonda virajlarda ise virajın çıkışına bakar olmanı tavsiye edebilirim.Keskin virajlarda frenlemeyi viraj için hamle yapmadan bitirmen gerekir viraj içinde frenleme kontrol kaybına sebep olabilir.Onun dışında kalanlar hız,viraj giriş çıkış v.b. tecrübe ve yetenek ile gelişecek şeyler
 
Selamlar, tüm yazılanları okuma fırsatım olmadı. Daha önce yazan olduysa kusura bakmayın.
Eğer yandan rüzgâr geldiğinde (50-60km/s hızlarda) gidonu döndürerek yönünüzü düzeltmeye çalışıyorsanız büyük hata yapıyorsunuz demektir. Bu bisikletin önünden çok daha fazla titreşim hissetmenize ve doğal olarak korkup fren yapmanıza sebep olacaktır.

Aero pozisyonda olmanız, sürtünmeyi azaltır ve rüzgârın etkisini en aza indirir. Ayrıca yukarıda belirttiğim durumda gidonu döndürmek yerine gidon düz bir şekildeyden bisikletiniz ile birlikte bir bütün şeklinde sağa/sola yatmayı deneyin, faydasını muhakkak hissedeceksiniz.

Güvenli sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erdal Ylmz
@erdlylmz
Bu durumu bende dahil olmak üzere özellikle profil jant kullanan çoğu kişi yaşıyordur.
Rüzgarı almaya başladığımız esnada frenleme ihtiyacı duyuyor olmamız biraz da korktuğumuzdan aslında. Bunun önüne belki biraz daha düşük hızlarda pratik yaparak geçebilirsiniz. Diğer taraftan aldığınız rüzgar yüksek hızdayken sizi gitmeniz gereken yönünüzün dışına (panikle) sürükler. Gidonu ne çok sıkın, ne de çok serbest bırakın. Video da 1:56'da göstermeye çalıştığınız durum bisiklette de yaşanır. Moto'da tank slapper denen durum bisiklette de geçerli. Aynı durumu yaşayan arkadaşım var videosunu bulup eklerim birazdan. Profil jantlardan kurtulmanız iyi olmuş, kullanan bir kullanmayan bin pişman =) bu arada lastik ne kullanıyorsunuz? Mümkünse 25 lastik daha güvenilir olabilir.

Video'nun sahibi @CeCeKa
Bu video, Mevlana Bulvarı, Ankara - Gölbaşı (kepekli iniş) istikametinde çekilmiş. Ben MTB kullanıyorum ama arada antrenman için yol bisikletim var. Aynı sorunu yol bisikletinde yaşıyorum( özellikler tam bu videonun çekildi inişte). Droplarda inerken kesinlikle yalpalıyorum.
 
Geri