Scudo Sports

Yol bisikleti için tubeless lastik

arkadaşlar bende tubeless kullanıyorum. jant setiyle beraber gelen mavic ykson lastikler ömrünü tamamladılar.
biraz baktım ve oldukça çok alternatif var. araştırmalarımdan geriye bu 3 lastik kaldı. kullanan arkadaşlar varsa fikirlerini almak isterim.
Continental grand prix 5000 tl
Swalbe pro one tubeless
pirelli Cinturato Velo TLR Tubeless
teşekkürler. :)
Pro one tubeless ile sorun yaşadım. Önermiyorum. 3 farklı sıvı denedim çözüm olmadı. Tek lastikte sorun olsa lastik hatalı derdim ama lastiklerin ikisinde de aynı problem vardı.
 
Scudo
Pro one tubeless ile sorun yaşadım. Önermiyorum. 3 farklı sıvı denedim çözüm olmadı. Tek lastikte sorun olsa lastik hatalı derdim ama lastiklerin ikisinde de aynı problem vardı.

sanki hiç sürüş yapmamışsınız. taktıktan hemen sonra olmuş gibi çok ilginç. iki lastikte de aynı durumun olması daha da ilginç.
conti ya da pirelli ye daha yakındım acıkcası şimdi biraz daha yaklaştım :)
 
sanki hiç sürüş yapmamışsınız. taktıktan hemen sonra olmuş gibi çok ilginç. iki lastikte de aynı durumun olması daha da ilginç.
conti ya da pirelli ye daha yakındım acıkcası şimdi biraz daha yaklaştım :)
Daha önce tubeless tecrübem var. Bu lastikler geldiğinde de sıvıyı basıp sürüşe çıktım, herhangi bir sorun yoktu. Ertesi gün baktım iki lastikte sönmüş. Yanakları sıvı tam kapatamadı herhalde diyip tekrar hava bastım. Akşama doğru baktım tekrar sönmüş. Dağ bisikletimde Joe's marka sıvı kullanıyordum bunlara da ondan basmıştım, herhalde sıvı uyumsuz diye düşünüp Giant latex sıvıyı kullandım yine olmadı. En son schwalbe doc blue sıvıyı kullandım belki marka kendi sıvısına göre lastik üretmiştir diyerekten ama sonuç yine olumsuz. İç lastikle 7500km kadar kullanıp geçen hafta emekliye ayırdım. Uygun fiyata gp5000 clincher bulunca tubeless maceramı erteledim. Ama bundan sonraki tercihim ya p zero velo tubeless ya da vittoria corsa speed tubeless olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: sinobjk
Pro one tubeless ile sorun yaşadım. Önermiyorum. 3 farklı sıvı denedim çözüm olmadı. Tek lastikte sorun olsa lastik hatalı derdim ama lastiklerin ikisinde de aynı problem vardı.
Jant üzerinde gelen Mavic Yksion Prolar ömrünü tamamlayınca ilk tercihim Conti 5000TL olmuştu ama janta bir türlü takamayınca Pro One serisini deneyeyim dedim ve üzerine 5 lastik (2 adet 28mm, 3adet 25mm) kullandım. Böyle bir sorun yaşamadım ama sizin dışınızda yaşan bir kişi daha gördüm. Artık bir seride üretim hatası mı vardı ya da sıvının tüm lastiği mühürlemesi biraz zaman mı alıyor bilemedim ama hoş bir deneyim olmamış.
Kullandığım bu 5 lastik üzerinden şunları söylebilirim; oldukça dayanıklı, yol tutuşu iyi ve hızlı bir lastik. Benim için en önemli özelliği ise kan ter içinde kalmadan lastik sök tak bakım yapabiliyor ve değiştirebiliyor olmam. Ayrıca fiyat olarak Conti 5000 TL'lerden bir tık daha ucuza bulunabiliyor hele kampanya filan denk gelirse en sevdiğim :).
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Tubuless jant ve lastiklerimi kenara ayırıp tranier jantı ve lastiği haline getirdim. Tembellikten jantı ve lastiği değiştirmeden turlara devam ediyordum. (Ön lastik normal tubuless, arka lastiğe iç lastik takmıştım) 90 km lik turumun 45. km sinde lastiğim patladı ve benim için kabusun startı verilmiş oldu. 45 dakika da lastiği söküp takabildim. Hava buz gibi terim sırtımda soğudu. Sonra eve geldim diğer jantıma lastiklerimi taktım toplamda 3 dk da 2 lastiği değiştirip şişirdim. Tubuless jantlarımı ve lastiklerimle son kez vedalaştım. Tubuless maceram bu şekilde sona erdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadi imren
Merhaba herkese. Ben de bu konuda yaşadığım tecrübeleri yazmak istedim. 2018 Eylül ayında tubeless lastikli bir yol bisikletim oldu. O zaman şu başlığı açmıştım. Tubeless kullananların tecrübelerine ihtiyacım var

Bu başlığı açtıktan birkaç gün sonra ilk lastik patlağımı yolda yaşadım ve bu lastiklerin patlak önleyici sıvı olmadan kullanılamayacağını anladım. Bunun üzerine (link) ürününü aldım. Tabi o zaman 110₺ idi :) . İçinden çıkan malzemelerle sıvıyı lastiklere uyguladım. (30 ar ml olarak öneriliyor 700x25 ebadındaki lastiklere. Ben bazen arka lastiğe biraz fazla koyuyorum.)

O günden bu yana lastik patlaklarımı hep evde fark ettim ve tamir ettim. Yolda lastik tamir etmek zorunda kalmadım hiç. Bu bence büyük bir konfor. Tabi yanımda her zaman yedek iç lastik, levye, pompa taşıyorum ne olur ne olmaz :) Bu arada 13000 km civarında yol yaptım. Lastiğin patladığını, evde havasını kontrol ettiğimde anlıyorum. Sıvı genel olarak lastik patlaklarımı tamamen kapatıyor, kapatamadığı nadir hallerde ise havanın aniden inmesini önleyerek eve ulaştırıyor. Örneğin şöyle durumlar oluyor. Bakıyorum evde lastiğin havası inmiş. Havayı basıyorum, 30-40 km sürüşümü yapıp döndüğümde lastik olduğu gibi duruyor. Tabi akşama inmiş oluyor havası. Özellikle hafta içi günlerde hafta sonuna kadar beni kurtarıyor. Hafta sonu lastiği tamir edip normale geri dönüyoruz.

Tabi bu durum sıvıyı doldurma zamanı gelmediyse geçerli. 7 ay civarı etkin olduğu söyleniyor sıvının. Genelde bu süreyi bekleyemiyorum. Lastiğin birine bir şey oluyor. Hazır açmışken tezgahı diğerine de biraz sıvı ekliyorum. Ben 500 ml sıvıyı daha yeni bitirdim. 3 yılı geçti alalı.

Geçen gün yolda bir tık tık sesiyle durmak zorunda kaldım. Baktım arka lastiğe 4-5 cm lik kalın bir tel girmiş. Arka lastiğin sıvısını 1-2 hafta önce doldurmuştum. Sabahın o soğuğunda korkarak çektim teli, çevirdim lastiği. Sıvı patlağı kapattı, yola devam ettim. Hatta tamir bile etmeye gerek kalmadı sonrasında, lastiğin havası inmedi. Bunun gibi bir sürü patlağı sıvının kapattığına gözlerimle şahit oldum. Lastik olarak Giant stok lastikleri kullandım 5-6 bin km. Sonrasında Schwalbe One kullandım.

Benim yaşadıklarım da bunlar tubeless lastikler ve doc blue ile.

İyi forumlar.
 
Geri