Scudo Sports

Yol bisikleti icin jant seti tavsiye...

Scudo
Tavsiyeleriniz doğrultusunda aksium setleri aldım üzmeyeceğini düşünüyorum..
 
Bence de çakma kullanacağıma düşük model orginal kullanmak lazım.

Bana ne hocam , ben takmıyorum takan bile garanti veremiyor 🤣 kalkmışlar bir de jant markası falan veriyorlar , enteresan ... Neyse , ben kapattım hocam konuyu.. ellerinizden öperim 🙋🏻‍♂️
Tavsiyeleriniz doğrultusunda aksium setleri aldım üzmeyeceğini düşünüyorum..

Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın..
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Bana ne hocam , ben takmıyorum takan bile garanti veremiyor 🤣 kalkmışlar bir de jant markası falan veriyorlar , enteresan ... Neyse , ben kapattım hocam konuyu.. ellerinizden öperim 🙋🏻‍♂️


Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın..
Siz takın diye yazmadım kendi fikrimi yazmak illaki birileri taksın diye yapılacak birşey değil haaa takan takar ona birşey diyemem. Çakma takan da takar ona da sözüm yok ama cakmacilar orginalcilere bok atarsa orada hop durun demek lazım. Bu arada hoca değilim Makina Mühendisiyim. Gözlerinizden öperim.
 
Can sıkıcı durum jantlar hassas akort istiyor ve decathlon hem masa bozuk diyor hem de bunun için ekstra para istiyor. Kesinlikle etik bir davranış değil sıfır ürün alıyorsam jant akordunun tam olmasını istemek en doğal hak diye düşünüyorum.
 
Siz takın diye yazmadım kendi fikrimi yazmak illaki birileri taksın diye yapılacak birşey değil haaa takan takar ona birşey diyemem. Çakma takan da takar ona da sözüm yok ama cakmacilar orginalcilere bok atarsa orada hop durun demek lazım. Bu arada hoca değilim Makina Mühendisiyim. Gözlerinizden öperim.

O dediğinizi atan kimdi pardon? Durduk yere sataşan siz ve ekibiniz , forum yalan söylemez hocam , her satır kayıtta.. Neyse , sağolun yine de .. 🙋🏻‍♂️
 
Adam konuyu 2013'te açmış, 10 sene cevap gelmemiş, ne kötü yahu.
 
Tavsiyeleriniz doğrultusunda aksium setleri aldım üzmeyeceğini düşünüyorum..
Hayirli ugurlu olsun hocam, bence en dogru secimi yapmissiniz.
Aklinizda olsun, sifir bir set alip bir sure kullandiktan sonra tel tansiyonlarini kontrol etmek gerekebiliyor, aldiginiz yere goturun kontrolunu yapsinlar bence. Forum istanbuldaki bisiklet servisi cok iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: awakening
Hayirli ugurlu olsun hocam, bence en dogru secimi yapmissiniz.
Aklinizda olsun, sifir bir set alip bir sure kullandiktan sonra tel tansiyonlarini kontrol etmek gerekebiliyor, aldiginiz yere goturun kontrolunu yapsinlar bence. Forum istanbuldaki bisiklet servisi cok iyi.
Teşekkür ederim hocam. Forum ist hizmetinden açıkçası hiç memnun kalmadım en başta yapılması gereken akordu yapmadılar ki sonrakini yapsınlar...
Boşta akıcı dönüş bazında novatec göbekli ön jantım açık ara önde 10dk aralıksız dönüyor sonra geri ileri derken 11dk sonunda hareket duruyor, mavic te ise bu süre sadece 1 buçuk dakika! Bu durum yolda yük altında negatif şekilde kendini göstermez umarım...
 
Son düzenleme:
@awakening
Bence bir jantın boşta ne kadar süre döneceğini belirleyen unsurlar kalitesinden önce jantın ağırlığı (özellikle çapın en dışında kalan çember ve lastik), rulmanların içindeki yağ tipi, yoğunluğu ve miktarıdır. İçindeki yağ tamamen temizlenirse sıradan bir rulman bile uzun süre fırıl fırıl döner.
 
@awakening
Bence bir jantın boşta ne kadar süre döneceğini belirleyen unsurlar kalitesinden önce jantın ağırlığı (özellikle çapın en dışında kalan çember ve lastik), rulmanların içindeki yağ tipi, yoğunluğu ve miktarıdır. İçindeki yağ tamamen temizlenirse sıradan bir rulman bile uzun süre fırıl fırıl döner.
Şöyle bir durum fark ettim yağ kalitesi olarak novatec daha iyi çünkü tamamen sessiz bir ortamda en ufak göbek rulman hışırtısı yok ama mavic te rulman hışırtısı sesiyle dönüyor orada daha bir pürüzlenme var gibi sürüş esnasında akıcılıktan önceki göbetketi gibi memnun kalmazsam rulmanları elimdeki skf 6001 ler ile değiştirebilirim.
 
Teşekkür ederim hocam. Forum ist hizmetinden açıkçası hiç memnun kalmadım en başta yapılması gereken akordu yapmadılar ki sonrakini yapsınlar...
Boşta akıcı dönüş bazında novatec göbekli ön jantım açık ara önde 10dk aralıksız dönüyor sonra geri ileri derken 11dk sonunda hareket duruyor, mavic te ise bu süre sadece 1 buçuk dakika! Bu durum yolda yük altında negatif şekilde kendini göstermez umarım...
Kullandıkça boşta dönme süresi artacaktır. Ayrıca siz bu janti yük altında kullanacaksınız. Boşta çevirip en uzun hangi jant dönecek yarışmasına katılmayacaksınız, değil mi? :) Yük altında akışkanlığında sorun olmayacaktır kafanızı yormayın. Hayırlı olsun güle güle kullanın.
 
Çok gürültülü hub sesini seviyorum. Özellikle bisiklet yolundan yürüyen beyinsizler bu sesi duyunca korkup çekiliyorlar. Benim hub gürültülü değil fakat arkadaşımın hubu epey gürültülü onunla sürüşe çıktığımızda keyifli oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Hub gurultusu uzun inislerde buyuk sorun teskil ediyor. Zaten bilekler kollar ve omuzlar kasılıyor, bir de hub sesi olunca hic cekilmiyor.
Yol bisikletinde sorun yasamiyorum ama mtbdeki hub sesi beni deli ediyor. Hub'ı sokup biraz daha yaglamayi dusunuyorum.
 
Freehub body içerisinde çok zayıf tırnak yayları ve tahminimden ince bir yağ kullanılmış dolayısıyla km arttıkça hub sesinin artması pek olası değil! Piyasadan uygun boy ve gerilimde karbon çelik yaylar ile tırnakların mukavemetini arttıracağım dolayısıyla hub sesi de önemli seviyede artacaktır. Birde tutuş için 2 tırnak kullanılmış önceki novatec göbekte 3 tırnak mevcuttu bu eksi bir yönü olmuş. Acaba bu set ile uyumlu farklı body ler var mıdır?
 
Orjinal yayı çok daha sıkı bir yayla değiştirdim ve hub ın ses karakteri tamamen değişti kıvama geldi...
Muhtemelen yatak ömrünü 1 sene kısaltır diye tahmin ediyorum ama sonuca değer...
 

Dosyalar

  • IMG_20231211_212040.jpg
    IMG_20231211_212040.jpg
    73,3 KB · Okunma: 16
  • Beğen
Tepkiler: erhan erhan
Efendim Epeydir jant seti arayışındaydım, öyle uçuk kaçık fiyatlarda olmayan ama F/P ürünü diyilebilecek bir şey aradım ama çok kararsız kaldım. Netice de bir sonuca varamadım.
Jantı kendim toplasam diyorum şimdi de.

Çember olarak alağıdaki çemberleri düşündüm ve tel olarak DT Swiss veya SAPİM düşünüyorum. Göbeklerde jantların mevcut stokta kaç delikli var ona göre karar vereceğim ama gönlümden 24/20 - 28-24 geçiyor. Ağırlıkta burada etken, şu an 90 kiloyum ve yavaş yavaş düşüyor. Mavic Aksium un 20 telli olduğunu ve ağır sürücülerde problem olmadığını düşünürsek sıkıntı olmayacağı kanaatindeyim. 90 kg ile kaç telli jantlar daha uzun ömürlü olur. Sizler ne düşünürsünüz bu konuda sizlere danışmak isterim.

DT SWİSS RR 411
DT SWİSS RR 440
MAVİC OPEN PRO
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Efendim Epeydir jant seti arayışındaydım, öyle uçuk kaçık fiyatlarda olmayan ama F/P ürünü diyilebilecek bir şey aradım ama çok kararsız kaldım. Netice de bir sonuca varamadım.
Jantı kendim toplasam diyorum şimdi de.

Çember olarak alağıdaki çemberleri düşündüm ve tel olarak DT Swiss veya SAPİM düşünüyorum. Göbeklerde jantların mevcut stokta kaç delikli var ona göre karar vereceğim ama gönlümden 24/20 - 28-24 geçiyor. Ağırlıkta burada etken, şu an 90 kiloyum ve yavaş yavaş düşüyor. Mavic Aksium un 20 telli olduğunu ve ağır sürücülerde problem olmadığını düşünürsek sıkıntı olmayacağı kanaatindeyim. 90 kg ile kaç telli jantlar daha uzun ömürlü olur. Sizler ne düşünürsünüz bu konuda sizlere danışmak isterim.

DT SWİSS RR 411
DT SWİSS RR 440
MAVİC OPEN PRO

Öncelikle tez zamanda istediğiniz jant-tel-göbek-lastik kombinasyonunuza kavuşmanızı temenni ederim..🙋🏻‍♂️

Bu aslında 3-5 öneri ya da uyarı ile geçiştirilecek, kapatılacak bir olay değil.. Hepimizin az ya da çok sorun yaşadığı ama sürekli yaşadığı bir konu.. Jant teli,göbek ve jant çemberi mukavemeti yanında yol koşulları, hava ve özellikle yağışlı havadan sonra kurutmalarınızın ne kadar verimli olduğu vs ömrrünü uzatır ya da kısaltır..

Özetle tel sayısı arttıkça bana kalırsa daha sağlam jant elde edersiniz.. Ancak ağırlaşır..Bu yüzden ekonomik durumunuz imkan veriyorsa 2 çift jant kullanın.. biri performanslı ve uygun hava koşullarındaki hafif bir kombinasyon olsun, diğeri de daha çok antrenman değerinde, günlük kullandığınız bir set.. Ben ön arka 36 lı ve MTB göbeği ile bir set kullanıyorum günlük.. yılda 1 kez balans yaptırıyorum. Ben de 90 kg bir kullanıcıyım
 
Öncelikle tez zamanda istediğiniz jant-tel-göbek-lastik kombinasyonunuza kavuşmanızı temenni ederim..🙋🏻‍♂️

Bu aslında 3-5 öneri ya da uyarı ile geçiştirilecek, kapatılacak bir olay değil.. Hepimizin az ya da çok sorun yaşadığı ama sürekli yaşadığı bir konu.. Jant teli,göbek ve jant çemberi mukavemeti yanında yol koşulları, hava ve özellikle yağışlı havadan sonra kurutmalarınızın ne kadar verimli olduğu vs ömrrünü uzatır ya da kısaltır..

Özetle tel sayısı arttıkça bana kalırsa daha sağlam jant elde edersiniz.. Ancak ağırlaşır..Bu yüzden ekonomik durumunuz imkan veriyorsa 2 çift jant kullanın.. biri performanslı ve uygun hava koşullarındaki hafif bir kombinasyon olsun, diğeri de daha çok antrenman değerinde, günlük kullandığınız bir set.. Ben ön arka 36 lı ve MTB göbeği ile bir set kullanıyorum günlük.. yılda 1 kez balans yaptırıyorum. Ben de 90 kg bir kullanıcıyım

Çok teşekkür ediyorum, mantıklı bir bakış açısı. Az çok işin mantığını biliyorum ama nasıl bir kombinasyon yapsam ona karar veremedim. Bir sürü çember, jant teli ve göbek var.
 
Efendim Epeydir jant seti arayışındaydım, öyle uçuk kaçık fiyatlarda olmayan ama F/P ürünü diyilebilecek bir şey aradım ama çok kararsız kaldım. Netice de bir sonuca varamadım.
Jantı kendim toplasam diyorum şimdi de.

Çember olarak alağıdaki çemberleri düşündüm ve tel olarak DT Swiss veya SAPİM düşünüyorum. Göbeklerde jantların mevcut stokta kaç delikli var ona göre karar vereceğim ama gönlümden 24/20 - 28-24 geçiyor. Ağırlıkta burada etken, şu an 90 kiloyum ve yavaş yavaş düşüyor. Mavic Aksium un 20 telli olduğunu ve ağır sürücülerde problem olmadığını düşünürsek sıkıntı olmayacağı kanaatindeyim. 90 kg ile kaç telli jantlar daha uzun ömürlü olur. Sizler ne düşünürsünüz bu konuda sizlere danışmak isterim.

DT SWİSS RR 411
DT SWİSS RR 440
MAVİC OPEN PRO

Tel sayıları hakkında görüş ve örnek: Jant örgüsü

Yüksek kilolu (90'dan çok daha yüksek) bisikletçiler için ipuçları: Jant örgüsü
 
Geri