Scudo Sports

...Yol bisikleti hakkında bilinmeyenleri paylaşalım...

Hakim Arslan

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Kasım 2008
Mesaj
2.382
Tepki
689
Yaş
38
Şehir
Adıyaman
Bisiklet
Giant
Selamlar arkadaşlar,
Bir çoğumuzun kullandığı yol bisikleti hakkında bilinmeyen bazı konuları konuşalım.
Örneğin en iyi açılara sahip markalar, hangi yol ve kişiye göre bisiklet açıları nasıl olmalı, iyi tırmanış yapan açılar, sprint yapan açılar v.s..
Bu gibi daha çok konuşulmayan ve bilinmesi gerekenler hakkında bilgiler ekleyelim istiyorum.

Şahsen yol kadroları konusunda bir çok markada ayrım yapamıyorum hepsi birbirine yakın
jant veya lastikler için de durum yine aynı... Veya yol bisikletinin boğaz şekli açısı, gidon açıları nasıl olmalıdır. En güzel duruş pozisyonları nelerdir..?
 
Scudo
Ustalar iyi bilse de takip edilebilecek bir başlık açmışsınız teşekkürler. Bilgilerin burada derlenmesi güzel olur.
Tırmanış için sanıyorum üst borunun yatayla açı yapıyor olması bir avantaj. Üst borunun açısı azaldıkça ve hatta yere paralel bir konuma geldikçe bisiklet daha çok sprint etapları, zamana karşı etapları için bir aerodinamizme sahip oluyor (diye biliyorum).
 
Yakın zamanda yol bisikleti almayı planlıyorum..Çok faydalı olacak bu başlık.. :)
 
Şöyle aklıma gelenleri yazayım ben, araştırdığım ve denediğim kadarıyla.

Lastik konusu, ne kadar para, o kadar iyi lastik.
Gidon, omuz genişliği ile aynı olmalı.
Gidon boğazı, en az 120mm diyorum ben. Tabii kadro büyükse kullanıcı için, o zaman kısa boğaz takılabilir ama genel olarak boğazda ölçü 11-13cm olarak kullanılıyor. Pro Team bisikletine baktığım zaman ise genelde 140mm ve -18 derece açılı boğazlar var.
 
yani üst boru ne kadar terazide olursa düz yolda o kadar iyi, üst boru seleye doğru belli bir açı ile yere yaklaşıncada tırmanıştamı iyi demek oluyor?
 
@yucel gulesenoglu

ewet tam öyle hatta bazı Pist bisikletlerinde öne çöküklük bile var.
 
Benim de merak ettigim bir konu vardi. Kendimize gõre 2-4 santim küçük kadro alip gidon bogazini uzun kullanmak aerodinamik acidan bize bi yarar saglar mi ? Bu sekilde kullanmak da ellere agri yapar mi acaba ? Kullanan arkadaslar yardimci olursa sevinirim
 
@Berk Mercancı

Tabi ki boğaz ölçülerinin farklı üretilmesi Kadro ölçü farkları ve fiziksel özelliklerimizdir. 54 lazımken 52 kadro kullanmak tabi verimli olmuyor, boğazı uzatıp sele borusunu uzatmak biraz daha fayda sağlayacaktır ama çok uzun boğazlar çok kısa boğazlar bisiklet üzerinde viraj anında ve tırmanış anlarında rahatsızlık verebiliyor. Tabi bunlar çok rahatsız edecek şeyler değil, ben üst borusu uzun bir kadro kullanıyordum 70 lik boğaz kullanmak zorunda kaldım biraz viraj ve tırmanışlarda rahat edemedim gibime geldi sadece..
 
Ben 110 mm'lik boğaz uzun geldiği için bisiklete DH gidon boğazı takmıştım 50 mm'lik :)
 
Elimde 53cm Corratec yarış bisikleti var, tiagra setli. Boyum 183cm, kadro bana küçük geliyor ama şimdilik yeni bisiklet alma şansım yok, küçük kadroyu kendime ergonomik bir şekilde nasıl ayarlayabilirim.
 
@Berk Mercancı

Diyelim benim kadro boyum hesaplarıma göre 54 cm çıkıyor. Hangi kadro boyundan alsam daha rahat olur benim için ?
 
@Görkem Kavasoğlu

Sanırım boğaz uzunluğunun ne kadar olmasından bahsediyordunuz. Vediğiniz örnekte kullanmanız gereken kadro boyu 54 çıkmış olsada sizin kendi boyunuzun ne kadar olduğuda önemli ki her 54 kadro kullananın sele sele yüksekliği aynı olmadığı gibi boğaz uzunluğuda aynı olmaya bilir. Yanlışsam düzeltin.
 
@Selcuk ASLAN
Kol uzunluğu da önemli tabi ki, beden ve bacak uzunluğu gibi. öncelikle bacaklarınızı net olarak ölçün, apıştan başlayarak, eğer çok aşırı dar gelmiyorsa bisiklet 1-2 cm uzatmak yeterlidir boğazı, ayağa kalkerken dizleriniz gidona çarpmayacak arada 2-3 cm kalacak şekilde olmalı.
@Gökhan Toros
biraz kötü bir görüntü oluşabilir :)
@Görkem Kavasoğlu
54 çıkıyorsa sorun yok tam 54 idealdir bazı pro bisikletçiler kendilerini çok az küçük kadrolar kullanmayı tercih ettikleri oluyor bildiğim kadarıyla o da sprinte yarıyo galiba.
@İsmail Emir
doğru söylüyorsunuz, zaten bize gidon boğazı ve sele boyu seçme imkanını bu yüzden veriyorlar anatomilerimiz farklı yapıda olduğu için kişiye göre kadro da üretilmiyor belli aralıklar üretilmek zorunda oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Ö.
@Hakim Arslan

Birçok pro bisikletçinin , bisikletlerini inceledim . Geometriler , sele borusu yüksekliği vs . Öncelikle şunları unutmamak lazım , üst seviye pro takımlarda bir bisikletçinin 4-5 bisiklet kontenjanı var . Ve bu bisikletler dışarıdan aynı markanın seri üretim modelleriyle aynı geometri ve kalite de olduğu iddia edilse de hiç bir zaman böyle değil . Karbon bisikletlerde ek yerleri , bottom bracket vs ekstra güçlendirilmiş .

Bu nedenle normal düz parkur için kullanılan bisikletlerde daha stiff , sıkı , rijit (artık nasıl anlatabilirsem) bir kadro mevcut . Adamların boyları genellikle uzun - 180 cm civarı ama o SIZE bisikletler bile ekstra güçlendirilmiş olmasına rağmen 6,800 limitini tutturuyor yada az geçiyor

En çok dikkatimi çeken ise bisikletlerin alın boruları (head tube) , o kadro için minimum derece ( Örneğin boy 175 cm ama alın borusu 12 cm civarları ) . Amaç bisikletçinin mümkün olduğunca aerodinamik olması . Gidon boruları 52 kadro kullanan bir bisikletçide bile 120 mm civarı ve aşağı doğru açı var . Bu daha çok eğilmelerini sağlıyor .

Tabii bu adamlar hayatları boyunca fitness , core training yapıyorlar . Oldukça esnekler . Bizde bu esneklik yok . Bir de zayıflıkları ekstra esneklik yapıyor . Yani onlarla aynı kriterlerde kadro almamamız mümkün değil

Ancak gidon borusu çok uzun olduğunda ; ön jantın merkezinden uzaklaştığınız için inişlerde zorluk çekebilirsiniz . Özellikle dikkat ederseniz , MTB'lerde ön maşa açı yapmaz . Direksiyonu her kırdığınızda , o açı aynen ön tekere iletilir. Yol bisikletinde ön maşa dike yakın ise daha iyi iniş sağlanır . Tabii gidon uzaklığı da önemli . MTB'lerde gidon boyunları daha kısadır , bilirsiniz

Üst borular , daha uzun . Bisikletçilerin daha iyi uzanmalarını sağlıyor . Kadro boyu ile üst boruların orantıları farklı

Sele boruları daha yüksek ve offset dediğimiz selenin bağlanma yeri ile sele borusunun diki arasında 40 mm kadar farklar oluyor . Bu sayede sele daha geri çekilebiliyor . Bizler çoğumuz 0 veya 20 mm off set kullanıyoruz

Arka jant ile kadro arasındaki mesafe çoğu zaman daha az . Daha aerodinamik olması amacıyla . Tabii kullandığınız lastiğin 22-23-24-25mm vs olmasıyla alakalı da bir durum . Paris Roubaix gibi yarışlarda bu mesafe daha fazla . Araya çamur falan girdiğinde hız kesmesin diye

Eğer düz yol içinse daha aero , daha ağır , daha agresif ama yokuş içinse daha hafif , nispeten kaliteden biraz ödün verilmiş ( Mecburen , açılarda farklı )

Düz yolda nispeten yüksek profil jant (50 -80 mm gibi ) yan rüzgarın az olduğu yerlerde ; yokuşta ise sıfıra yakın profiller . Paris Roubaix gibi yarışlarda düşük profil . Jant daha az çamur tutsun diye.

Birde arkadaşın birisi kadrolar , jantlar , lastikler arasında fark yok demiş . Emin olun ayla , güneş kadar fark var . Yaz yaz bitmez .Yola göre lastik basınçları bile farklı .

Ayrıca UCI limitini (6800 gr) tutturmak için kadro , gidon vs'yi daha ağır tutup dönen aksamları - teker , jant , dişlileri en hafiflerinden seçiyorlar

Yola göre tubeless veya clincher lastik kullanıyorlar

Daha yazılacak çok şeyler ama bunlar aklıma geldi
 
bacak arası boyum, zorladığımda 79, normalde 76 cm çıkıyor.

istediğim bisiklete baktığımda 78,4 CM için 54 kadro uygunmuş.

şimdş ben 54 kadro alırsam limitlerde mi olmuş olacağım? 52 alsam daha mı iyiydi?
 
@Tuncay Üner

Boyun kaç ? Kilo ? Bisikletin alın boyu nedir ? üst boru yere paralel kaç cm , gidon boynu kaç cm ? Vücudun esnek mi ?
 
Teşekkür ederim.

Öncelikle bisikletin chart'ı burada.

http://www.erdoganlarbisiklet.com/v2.0.2/media/catalog/product/cache/2/thumbnail/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_13_76.png

Boy 1,76
Kilo 107
Vücudum esnek sayılmaz kilodan dolayı, ama kilo vücuda eşit olarak dağılmış vaziyette. hiç belli etmiyorum. Bu sebeple antreman yaparak 2-3 ayda aşabilirim bu sorunu zannediyorum. Ama durum budur.
 
Geri