Scudo Sports

...Yol bisikleti hakkında bilinmeyenleri paylaşalım...

Bende bişey sorcam diyelimki dağ ve yol bisikletinde aynı vites oranında mesela 48-11 de hangi bisiklette pedela daha kolay basılır yani teker buyuyunce aynı vites oranında pedala basmak zorlaşıyomu.Yol bisikletinde yokuş çıkmak zor mtb de kolay küçük tekerde daha kolay yani.Bide küçük teker bisikletle başlangıçta hızlanmak kolay oluyo ?
 
Scudo
evet. arka teker çapı büyümesi aynı kadans ve dişli oranlarında daha hızlı gitmemiz ama daha fazla güç harcamamıza neden olur.
ön teker fark etmez bu şaka tabi;)
 
@Ali Caydas

Tabii ki lastik çapından dolayı MTB ile daha rahat çıkılır gibi geliyor ama lastik kalınlığını da göz önüne alırsanız bence yol bisikleti daha kolay olur.
 
@Ali Caydas

Tekerlek çapı büyüdükçe hız artar, sürtünme azaldıkça hız artar, esneme azaldıkça hız artar(kilitli maşa üretilme sebebi esnemeyi azaltmak içindir, düz yolda) rublenin zinciri tarama oranına göre çember yol alır eğer çember küçükse zincirin örneğin 1 tur taradığı 48-11 yaprak oranı çapı büyük tekere göre az yol almış olur hız aynı olur ama alınan yol az olur. yol bisikletinde esneme, ağırlık, sürtünme az olduğu için düz arazide tabi daha uygun kullanılır yani daha rahattır mtb ye göre.

şunu da açıklayalım örneğin ruble 11li yaprakta iken yani en altta iken çemberin bir tur atması için zincirin bu yaprağı taraması gerekir ama en büyük ruble yarağında iken yani 28 li yaprakta iken çemberin 1 tur atması için zincirin daha çok taraması gerekir bu yüzden yaprak büyüdükçe pedal yumuşar çünkü tarama oranı artar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Korkut Sert
Geri