Scudo Sports

Yol bisikleti cam kırıkları ve çakıl taşlarından etkilenir mi?

trek_turkey

Aktif Üye
Kayıt
29 Ocak 2009
Mesaj
173
Tepki
149
Şehir
Ordu
Bisiklet
Geotech
Merhabalar, günlük kullandığım güzergahta asfaltın kenarında çakıltaşları ve ince cam kırıkları bulunuyor. Bimer üzerinden belediyeden temizlemesini istedim gereki araçları olmasına rağmen biz bakmıyoruz karayolları bakıyor diyerek çokta yardımcı oldular. Bunların üzerinden 26x2.00 lastikli mtb ile geçiyorum sorun olmuyor. Amacına daha uygun olması sebebiyle yol bisikletine geçme düşüncem var. Acaba mtb gibi rahatça kullanabilir miyim yoksa, patlaklarla uğraşmak durumunda mı kalırım ?
 
Scudo
Vallam tahmin edilmesi zor ne olacağı bilinmiyor. Bazen paramparça kırıkların üzerinden geçiyorum hiç bir şey olmuyor bazen giderken bi bakıyorum pat göze görümmeyen camlar patlatmış. Kesin bir şey söylemek zor olabildiğince kaçının. Profesyonel yaşlı bir abiden öğrendiğime göre de oldu da cam kırıklarının üzerinden geçmek zorunda kaldınız kendinizi kasıp frene filan basmayın bu basıncı artırıyor. Normal geçip gidin oluruna bırakın.
 
Kullanıma, kullandığınız lastiğe göre değişir.biraz da şans; yol tertemizdir lastik gümler, hunharca binersiniz hiç bir şey olmaz. En kötü ihtimal lastiğimiz patlar onu da yaparız sıkıntı yok.:hhhhhh:
 
  • Beğen
Tepkiler: trek_turkey
en azından seleden kalkıp baskıyı azaltarak ihtimali azaltabilirsiniz
Kesin patladı dediğimiz yer de patlamayıp şaşırtıyor bir şey olmaz dediğimiz ve geçtiğimiz yer de patlayabiliyor :D
 
Arkadaşlar bu konuda %100 garantili bir şeyi kimse söyleyemez. Bir durup düşündüğümüzde konuştuğumuz şeyin;
can kırıklarının lastik üzerinden geçerken altında destek olup sivri ucunun lastiği delip delmeyeceği, camın yuvarlak bir şeyin (şişe-bardak vb.) parçası olup yandan lastik yanağını delmeyeceği, taşların küçük sert ve sivri bir ucunun olup lastiğe rast gelip gelmeyeceği gibi hesaplanması imkansız faktörler olduğunu görebiliriz.

Bütün o kurumalı, zırhlı lastikler, sıvılar vs. hepsi bir yere kadar. Ama ağırlık önemli değil ben taşırım yeter ki patlamasın derseniz içi dolma havasız lastik kullanın.
 
Dünkü yaptığım şürüşte ne kadar kaçınmaya çalışsamda 2 tane sivri taş lastiğin kenarına denk geldi, neyseki bir şey olmadı. Lastik Schwalbenin 3. seviye korumalı lastiği, çıkmadan öncede 120 psi basmıştım.
 
Uygun basınçta kullanırsanız yol bisikleti lastikleri dağ bisikleti lastiklerine genel olarak patlamaya karşı daha dirençlidir. Yol bisikletiyle düşük lastik basıncından dolayı genellikle yılan ısırığı diye tabir edilen patlaklar dışında çok nadir patlak yaşıyorum. Tabi bunun haricinde şans faktörü de var, ama benim tecrübem yol bisikletiyle dağ bisikletine göre çok daha az lastik patlattığım.
 
  • Beğen
Tepkiler: trek_turkey
Şansmıdır, işim matematiği de bu sonuca çıkartır mı bilmem ama, yol bisikletinde çok daha az patlak yaşıyorum. (3 kat fazla kilometre yapmama rağmen)
 
  • Beğen
Tepkiler: trek_turkey
@BerkEvren
Bence lastiğin yere değen kısmı diğer bisikletlere göre daha az olduğundan yol bisikletlerinde, diğer tür bisikletlere göre avantajlıyız diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: trek_turkey
Schwalbe'nin en korumasız lastiğini kullanıyorum. 1500 kilometrede 1 kere patladı, o da kaymak asfaltta hiç cam, diken, çakıl taşı falan olmayan bir yerde patladı. Taşlık yolda da sürdüm, çok bozuk asfaltta da sürdüm, camların içinden de geçtim (malum bazı yerlerde yol kenarlarında bira şişesi kırıkları falan oluyor) ama patlamadı. Biraz şans işi sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: trek_turkey
5/6 seviye korumali Schwalbe Road Plus kullaniyorum. 1000 km' de sıfîr patlak.
 
  • Beğen
Tepkiler: trek_turkey
Yol bisikleti kullanırken lastiğin nerelerden geçeceğini kontrol etmeniz ve minik reflekslerle bunlardan kaçmanız gerek arkadaşlar. Bimer saat başı bile temizletse bu 4 ayaklı sürücüler yine kaza yapacak, ortalık yine far sırçası dolacak. O camları kabullenin. Bazı yolların kenarları daha vahim durumda olur evet, bu yolları rotanızdan çıkarın, alternatif yolları kullanın, veya (çok dikkatli olmak koşuluyla ve trafik durumu buna müsaade ediyorsa) yola biraz yaklaşıp temiz yerden gidin.
Sürüş esnasında etrafa boş boş bakmayıp, sürekli 3-5 metre önünüzü adeta bir radar gibi, mayın tarlasındaymışçasına taramanız hem lastik patlaklarını en aza indirir, hem lastik ömrünüzü uzatır, hem de o an lastiğinize saplanıp patlatamayan, lastiğe gömülüp kalan ve ilk tümsekte yada çukurda iç lastiğe ulaşan “hayda bu niye patladı şimdi dümdüz yolda” patlaklarının önüne geçer.

Birkeresinde gül dikeninin bile lastiğimi patlattığını ekleyeyim :acpsnr: Lanet olsun Schwalbe Lugano denen lastiğe, uzak durun.

Çakıl taşları, lastik yanakları için tehlikelidir. Tam kaçamazsınız, lastik taşın kenarından sürtüp geçerken yanağı yırtar :acpsnr:
 
  • Beğen
Tepkiler: trek_turkey
o minik çakıl taşları ya da mıcırlar benim çok canımı sıkıyor. lastik basıncı yüksek olduğunda sağa sola mıcır fırlatıyorsun. biraz sakat iş.
diğer yandan 12 bin km sonrası dış lastikte ufak bir yarık oluştu. mecburen yeni lastiğe para bayıldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: trek_turkey
Öncelikle sık lastik patlamasını önlemek için jant bantı alarak janta iç kısmından uygulamak gerekiyor. Benim lastiklerim sık sık patlardı. Bu etkili oldu. İkinci olarak da zırh korumalı dış lastik takmak büyük güvenlik sağlıyor Ne kadar dikkat ederseniz edin cam kırıkları, küçücük sivri tahta parçaları vb. çok yavaş bile gitseniz farkedemezsiniz ve dış lastiğe saplanıp iç lastiği deler
 
@ErHan72 Yol bisikletinde şu ana kadar gördüğüm kadarıyla genelde stok jantların içinde "rim strip" dedikleri plastik, sert, ince bir bant oluyor ve yalnızca jant tellerinin janta çıkıntı yaptıkları noktaların üzerinden geçiyor, jantın iç genişliğinin en fazla üçte biri kalınlığında oluyor. Jant bandı ise, Youtube'dan izlediğim uygulamalarda gördüğüm kadarıyla, jantın iç yüzeyini daha genişçe sarıyor. Benim mevcut jantımın iç ölçüsü 17mm. Satın aldığım ancak henüz uygulamadığım Zefal jant bandının genişliği de 17mm. 13mm ve 10mm seçenekleri de mevcutmuş ancak piyasada göremedim.

17mm janta 17mm bant sizce fazla gelir mi, yanlara doğru kalınlık oluşturarak lastiğin oturmasına engel teşkil eder mi?
 
Daha dün bi çıkıp geleyim dedim toplamda 45 km yol sürecektim. 20 küsüründe yağmur başladı, sığınacak yer bulamadım. Bulduğumda donuma kadar ıslanmıştım zaten. Sonra dönüş yoluna koyulduk, tam eve 4 kmden az kalmışken lastiğe cam parçası girdi. Ipıslak halimle lastik değiştirmeye çalıştım :(
 
@finarod Alırken neye dikkat etmiştim tam hatırlamıyorum. Hatırladığım kadarıyla iç ölçüye göre almak gerekiyor. Sizinki 17 mm olduğuna göre 17 mm en uygunu. Zaten jantın iç kısmını tamamen kaplamalı. +lastik şişirildiğinde bir baskı uygulayacağı için tellerin iç lastiğe zarar vermesi daha iyi önlenir. Bant zaten esnek bir yapıda zararı olmaz aksine tam oturursa daha iyi korur. Yalnız ben bir hata yaptım siz yapmayın; youtube dan nasıl uygulandığına bakın. Ben bilmediğimden için gidip kestim.
 
Michelin Lithion 2 lastiklerim 3000 kilometreden sonra sıklıkla patlak vermeye başlayınca yeni çift ile değiştirdim şuan iyi gidiyoruz. Yollardaki mıcırlar ve cam kırıkları kanayan yaramız. Olabildiğince yolun temiz kısımlarından sürmek gerekiyor. Ben çözüm olarak sıkıntılı noktalarda belediyeden yolları temizlemesini rica ediyorum ve iş planına alıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aytaç DİREK
Clincher lastik kullananlar mutlaka iç lastikle dış lastik arasına koruyucu bant/şerit kullanmalı.
Gene patlamaz demiyorum ama uzun süre rahat edersiniz...
 
Geri