Scudo Sports

Yol Bisikleti Arıza-Parça problemleri ve çözüm yolları

bicylerace

Daimi Üye
Kayıt
14 Mart 2008
Mesaj
313
Tepki
183
Şehir
eskişehir
2006 yazında bir Bianchi SLR 200 aldım fakat tadını bir türlü çıkaramadım.Neden?
---2.gün lastik patladı 3.gün gene patladı 4. gün de!.Geldik iç lastik bulmaya Eskişehirde 5 Bianchi servisi 5 inde de yok ne içi ne dışı.Çözüm üretemediler.Sıra geldi uzun ince sibobun yerine kısa ince takmaya jant kalın olur dedik al matkabı deş cantı gene olmadı tabii...
Sirkecide zor buldum amma velakin lastiklerini.
---Lastik gene patladı lastikçi vitesle oynamış pedala bir bas hemen alüminyum arka vites kulağı kırıldı.Bulamadım onu da Sirkeci dahil.Bilen arkadaşlar yardım lütfen Baz Sora arka vites kulağı yok!İnternette çok aradım yok!
Not : Şu anda 2cm kısalmış halde vitesler geçer mi keyfi kalır mı düşünün, az patlayan 622 üstü lastik de yok ince uzun siboplu iç lastik de valla bisiklet satış-servis işine gireceğim bu işi bilen yok Eskişehir'de,Bursa'da,Ayvalık'ta :ci:
 
Scudo
Valla çok geçmiş olsun senin bu sorun diye yazdıklarını biz antrenmanda başımıza gelirse bir kaç dakika içine hallediyoruz.
Daha az lastik patlatmak istiyorsan lastik içindeki basınclı havan 100 psi civarında olsun ondan sonra yola çık.
Diğer konularda örneğin vites ayarı falan öğrenmek istiyorsan attırıcının üzerinde high ve low ayarları var , araç tekerleğine balans yapmak kadar kolay vites ayarı yapmak istanbula yolun düşerse bizleri bul sana öğretiriz ,yardımcı oluruz.
 
bende de bianchi var hiç öle şeyler başıma gelmedi ama artık dikkatli olmam lazım galiba
 
Kadro kulakçıkları kadroya özeldir o yüzden bianchi kulakçığını anca bianchi servisinde bulabilirsin diye tahmin ediyorum.
 
tamir sırasında dış lastiği kontrol etmeyi unutmuş olabilirsiniz.lastiği patlatan cisim lastikte saplı kalmıştır.görememiş olabilirsiniz bu yüzden lastik sürekli patlamıştır.lastiği bulamamış olmanız şanssızlık.kulak meselesine gelince bianchi race modellerinin kulaklarını servistede bulamazsınız.arkadaşımdada aynı bisikletten var o da kırmıştı.fabrikadan istedik geldi ama orjınal değildi.tornacıya kulağı kadroya uydutturduk.uzun süre bu şekilde bindi fakat tekrar kırıldı.haliyle tornacı kulağı baya bi inceltmek zorunda kalmıştı.şimdilerde kendi yaptığı demir kulağı kullanıyor.diyeceğim kulağı kolay kolay bulamazsınız fabrika ile görüşün.
 
Bence bisikleti servise götür ve onarmalarını iste. 30 gün içinde onarmak zorundalar. Ama onlar biz bunu onaramayız elimizde kulakçık yok diyeceklerdir. Bunu derlerse onlardan bisikletini tamir edemeyeceklerine dair yazılı bir rapor istemelisin ve o raporla tüketiciyi korumaya şikayet edip elindeki malı yenisiyle değiştirtebilirsin. Neden sadece kırık bir kulakçık bile olsa firma bunu 30 gün içinde onaramıyorsa eski bisikletini iade edip yerine aynı modelden sıfırını sana ücretsiz olarak vermek zorundalar.

Tüketiciyi koruyan güzel yasalar var ve bence hakkını aramalısın. O kadar para vermişsin niye tornada kulakçık uydurmaya çalışasın ki ? Ben sırf inat için arardım hakkımı. Söke söke de alırdım aynı bisikletin sıfırını onlardan. Böyle firmalara sinir oluyorum. Bir mal satıyorsanız onun arkasında duracaksınız. Elinizde her türlü yedek parça bulunacak. Kadro kulakçığının bulunmaması gibi komik birşey olabilir mi ?

Gözümle gördüm. Delta bisikletin elinde cannondale kulakçık kalmamıştı. Bir müşteri geldi bisikletinin kulakçığı kırılmış. Vitrindeki satılmayı bekleyen sıfır bisikletten kulakçığı çıkarıp müşterinin bisikletine taktılar. İşte sattığı malın arkasında duran ciddi firma budur.

Kanun No: 4077
Kabul Tarihi: 15.03.2003
Bu kanun amacı, ekonominin gereklerine ve kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, aydınlatıcı, eğitici, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı önlemleri almak ve tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konudaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir.

SATICININ DEĞİŞTİRME YÜKÜMLÜLÜĞÜ
Sanayi malının;
a)Tüketici tarafından satınalınmasından itibaren bir yıl içerisinde , aynı arızayı ikiden fazla tekrarlaması veya farklı arızaların dörtten fazla ortaya çıkması sonucu,maldan yararlanamamanın süreklilik göstermesi
b)Tamiri için gereken azami 30 iş gününün aşılması,
c)Firmanın servis istasyonunun düzenleyeceği raborla arızanaın tamir edilemeyeceğinin belirlenmesi,
durumlarında tüketici malın ücretsiz olarak değiştirilmesini talep edebilir.

Satıcı bu talebi reddedemez.

Kaynak:www.tuko-bir.org.tr (Şikayet için başvurmadan önce bu sitede gerekli olan her türlü bilgiyi bulabilirsin.)
 
  • Beğen
Tepkiler: cazz
slm yada kırılan parça varsa tornada yaptırıyorsun ben yaptırdım aynısı benımde başıma gelmıştı
 
Geri