Scudo Sports

yol bisikleti 7kg vs 8kg

burhanozer

Forum Demirbaşı
Kayıt
22 Şubat 2012
Mesaj
469
Tepki
81
Şehir
kayseri
arkadaşlar yol bisikletinde 8 kilo bisikletten 7 kilo bisiklete geçmenin avantajı nedir
avantajı nekadardır..
illaki hafifliğin avantajının olduğu tartışılmaz bi konu ama 8 ile 7 arasında uçurummu var yada geçenler
1 kilo daha hafif bisiklette ne buldular??
 
Scudo
Profesyonellik amacı yoksa, şart olan bi durum değil ama özellikle tırmanışlarda farkı hissedilir..
 
% 1 lik bir performans artışın olur yaklasık olarak yarışmayan birisi için gereksiz bir masraf
 
Yarışmayacak kişi için fantazi ve gereksiz masraftır :)
 
Asıl amaç tekerlere binen toplam yükü azaltmak. Yukarıda da denildiği gibi bir yarış tutkunuz yoksa gereksiz. Zaten sizin 10 kilo fazlanız varsa bisikleti bir kilo hafifletmek pek bir işe yaramaz.
 
konu aslında çokda benlik değil genel manada bi düşüncem vardı ama aslında bende şunu düşünüyorum

bisiklet hafiflediği takdirde yani 7 kg bir bisiklet dönen parçalarda hafifliyor olduğundan dolayı bence pedala uyguladığın kuvveti sana daha iyi ifade edeceğini düşünüyorum
yani elinde daha ağır bir malzemeyi sallamakmı kolaydır daha hafif malzemeyimi bence %10 farkı olabilir??
 
Bende maşamı değiştirmek istiyorum 1.2 kg cromoly maşam var, ortalama 400 gr. karbon maşa bulursam 800gr ağırlık atılmış olucak, buda ağzına kadar dolu bir suluktan daha bile fazlasına denk eder bence iyi bir miktar, belki düz yolda çok etkili olmaz ancak bayır yukarı tempo tutmak daha kolay hale gelicek gibime geliyor.
 
mustafa kardes oncelikle kromolyden karbona gecersen masa cok daha rahat konfortlu hale gelir titresim baya azalir agirlikda 800 gram baya baya ii
 
2 dolu suluk 1300-1400gr ediyor.
Denemesi bedava. Aynı yokuşu bir seferinde 2 sulukla, bir seferinde de suluksuz çıkın. Aradaki farkı kendiniz görün.

Bisiklette asıl ağırlık değişimi, dönen ağırlıktan olduğu zaman etkili oluyor. Bunun en basiti de jant seti, lastikler ve iç lastikler. Daha sonra aynakol, pedallar, ruble, zincir, pedallar.
Bunların dışındaki parçalarda ağırlıktan çok rijit olma ve konforlu olma koşulları daha etkili.
Ayrıca bisikletin ağırlığı değil, tekerler üzerindeki toplam ağırlık önemli olan. Buna siz de dahilsiniz.
O nedenle bisikletten 1 kilo vermek için 1000TL harcayacağınıza, kendinizden 10 kilo vermeniz çok daha mantıklı.

Mesela karbon gidondan kazanacağım 100gr bana bir şey hissettirmez. Ama yol titreşimleri çok daha azalacak. Ama eksi olarak da esnemezlik azalacak.

Kısacası;
120gr'lık bir iç lastikten 65gr'lık bir iç lastiğe, 280gr'lıktan 220gr'lık bir lastiğe geçtiğinizde, sabit ağırlıktan vereceğiniz 600-700'gr'dan çok daha fazla hissedeceksiniz sürüşün değiştiğini.

Mesela ben kendi tecrübelerimden örnek vereyim;
Bundan önce Scott S40 kullanıyordum. 9kg gibi bir ağırlığı vardı. Belki biraz daha fazla.
O bisikletten Specialized Tarmac'a geçtim. 8kg civarı bir sürüş ağırlığı var, suluklar hariç.

Sürüşteki en büyük değişiklik enerji transferiydi. Bisiklet pedala uyguladığım güce çok daha iyi tepki veriyordu.
Daha sonra o ara kullandığım jant setini satıp, Scott S40'da kullandığım eski sete döndüm. Bir süre o seti kullandım.
Tekrar iyi bir sete geçince, sürüş oldukça değişti. Aynı yokuşta, aynı eforda bisiklet çok daha verimli hareket eder oldu. Ağırlık dışında setin rijit olması da oldukça önemli burada.
Altınızda lastik gibi esneyen bir setten rijit bir sete geçince fark çok belli oluyor.
 
Yarış koşmuyorsanız gereksiz bir masraf çünkü 1000 gr hafifliğin ciddi bir bedeli olacaktır ancak yinede siz bilirsiniz bütçeniz müsaitse neden olmasın ?
 
Bisikletin 1 kilo hafif olması aynı zamanda daha kaliteli parçalara sahip olduğu anlamına da gelmez mi ? Bir de bu yönden bakmak gerekir bence
 
Çok bilgim yok ama yarışcı degilseniz 1kg için masraf yapmaya gerek yok yarışcı olmadım ama yarışcılar 180 km uzun süre sürdüklerinden dolayı 1 kgnin farkını görürler aynakol ve arka aktarıcı daha hafif olurasa daha iyi olur pedallar birde uygulanan basınç ve ivme oldugu için daha iyi
 
Ben daha önce pedalsız 9.1 kg bisiklet kullanıyordum iki dingil merkez aralığı 105 cm, kadro aluminyum, maşa karbon, kadro boyu 50 cm'di. Yeni kullandığım bisiklet ise pedalsız 6.8 kg, iki dingil merkez aralığı 95 cm, maşa ve kadro karbon, kadro boyu 48 cm ve en önemlisi de jant seti ve aynakol öncekine göre çok daha hafif (aynakol 710 gr).

Bir de şunu yaşadım geçen hafta: arka jant çemberi hasar gördü ve değişmesi gerekti. Bu süre zarfında geçici olarak Carraro jant takıldı ve 260 km sürdüm. Sadece arka jant değişti ama daha ağır bir jantla.

Gördüğüm farkı şöyle özetleyeyim: iki bisiklet arasındaki en büyük fark pedalda kendini gösteriyor. Yeni bisikletin zinciri büyük aynadayken pedalın gösterdiği direnç ile önceki bisikletin zinciri küçük aynadayken bisikletin gösterdiği direnç neredeyse aynı. Yani ben bu bisikleti kullanmaya başladığım ilk gün küçük aynada gidiyorum sandım ama eğilip baktığımda büyük aynada olduğunu farkettim ve ilk şaşkınlığımı yaşadım. Daha sonra birlikte sürdüğüm kişiler de bu farkı gördü. Bu arada her iki bisikletin aynakolu compact. Örneğin sabihadan sonra yokuş çıkarken önceki bisiklette küçük aynayla çıkarken karşılaştığım direnç bu bisiklette büyük aynayla çıkarken karşılaştığım direnç ile aynı (zincir arka dişlide aynı yerde), eğim %4.5. Bu da aynı nabızda daha hızlı yokuş çıktığım anlamına geliyor. Ayrıca düz yolda birden hızlanma konusu var. Çok çabuk hızlanabiliyorum. Bu sayede 50 km/s'ye ulaşmam çok kolay hale geldi (önceki bisiklette bu benim için mümkün bile değildi). Yine tek başıma 4-5 dakika 40 km/s ortalamayla gitmem çok zor iken şu an bu problem olmaktan çıktı. Bu yazdıklarım bizzat yaşadıklarım.

Geçen hafta yaşadığım jant çemberi hasarı sonrasında arka jant değişince ve geçici olarak daha ağır bir jant takılınca bu ağırlık pedalda fazladan direnç olarak karşıma çıktı.

Ben yarışlar için hazırlanmıyorum ama zorlu turlara çıktığımda arkadaşlarımın gerisinde kalmamın nedeninin de bisiklet kaynaklı olması hoşuma gitmiyor açıkçası. Bunu bizzat yaşadım. Aslında birlikte tura çıktığınız bisikletçilerle aynı performansta gidiyorsanız çok sorun yok. Ama sizden yokuşu daha iyi çıkan, düz yolda sizin yakalamakta zorlandığınız bisikletçilerle gitmek istiyorsanız bisiklete yatırım yaptığınızda bu farkı görüyorsunuz. Benim birlikte sürdüğüm gruplarda bir çok kişi benden bir kaç gömlek üstün. Ya onlarla tura çıkmayacağım ya da bisikletin engel oluşturacak bileşenlerinde iyileştirme yapacağım. Benim tercihim ikinci yönde oldu, ama bu tek seçenek değil.
 
bahadır kardeşim güzel bir yere değinmişin güzelce açıklamışın
yeni parçalar ile eski parçalar arasında uçurum fark var
sora-2300 set kullanıyordum kare göbek-jant göbekleri quando jant seti 2250 gram lastikler lugano
bisiklet 9.7 kilo idi

sonra hızlı bi şekilde değişim başladı
kadro whistle modoc
jant aksiyum
lastik hutchinson atom 700x21 slick
set rival
sele slr falan oldu bu değişim 2 ayda meydana geldiği için
değişimi bir anda oldu gibi farz edelim

bisiklet 8.5 kg oldu ama hem kilodan hem parçalardan ötürü bisiklet adeta yer uçagına dönüştü
bana extradan 5km hız verdi diyebilirim
peki bisikletim 7 kilo olsa 5 km extra hız daha sağlıyacaksa yarışcı olmasam bile
bisiklet bir günlük değil ömürlük yatırım
belki yıllarca binilecek bir malzeme
yıllarca 20 ile gitmekle 30 ile gitmek arasında bence belki günlerce belki aylarca zaman farkı ortaya çıkabilir.
 
@Gökhan Toros

yanlışınız var galiba karbon esnemezliği azaltmaz arttırır diy biliyorum
 
hayir cem bey karbonlar kadroda esnemez ama sele gidon gibi parcalarda titresimi azaltmak icin kucuk bir miktar esneme payi var
 
Gökan Toros:

"Mesela karbon gidondan kazanacağım 100gr bana bir şey hissettirmez. Ama yol titreşimleri çok daha azalacak. Ama eksi olarak da esnemezlik azalacak"
demişsin. Bu bilgi yanlış, Karbon titreşimi sönümlendirir, ancak esnemez. Tam rijiddir.

Aksine çelik kadro karbona göre daha fazla esner.
"
Titanyum ve çelik kadrolarda borular ince oldukları için daha kolay esniyorlar, bu da kalın çaplı alüminyum borulardan oluşan bir kadroya nispetle bisikleti daha "konforlu" kılıyor.

O yüzden meselâ yol bisikletinin klâsiklerinden Arnavut kaldırımlı Paris-Roubaix yarışında neredeyse hiç alüminyum kadro kullanılmıyor, çünkü çelik kadrolar esnemeleri sayesinde en azından birazcık olsun zeminin bozukluğunu telâfî ediyorlar. "

Karbon daha iyidir esnemezlik(rijidlik) açısından.
Ancak karbon yanal darbelere dayanıksızdır, kırıla bilir , hasarlı kadro kullanılamaz.Dezavantajı budur.
 
@laciverti

Almayı düşündüğüm FSA Wing gidon, incelemelere göre çok çok esnek olarak gösteriliyordu.
Nedeni ise karbon'un üreticinin karbon katmanlarını yerleştirme şekline göre ürünün rijitliğini değiştirebilmeleri.

Eğer karbon kadrolara bakarsanız, lastik gibi esneyenini de, gerçekten rijit olanını da görürsünüz. Mesela CAAD10 kadro bir çok karbon kadrodan daha rijit gösterilirken, rahatlık konusunda geride kalıyor. Nedeni de karbon kadrodaki gibi istedikleri yeri/yönü daha esnek yapma şanslarının olmaması. Hatta Specialized Roubaix ve Trek Domane kadrolara bakarsanız, nasıl üreticinin istenen bölgelerde esnemeyi arttırdığını görebilirsiniz. Özellikle Domane'nin konu ile ilgili çok güzel bir videosu var, youtube'da bulabilirsiniz.

Kıscası; Karbon sert bir materyaldir, esnemez gibi bir şey asla söz konusu değil.

Paris Roubaix yarışında aluminyum kadro kullanılmamasının sebebi, hiç bir yarışta hemen hemen aluminyum kadro kullanılmaması. Artık karbon devri, hiç bir üretici alt seviye bisikletinin yarışlarda kullanılmasını istemiyor, özel durumlar duşında. Özel durumlara örnek ise; PR ile ilgili bir bilgi, 2 sene önce Katusha takımı aluminyum bisikletler ile yarışıyordu orada. Neden olarak da ilk olarak reklam, bisikletimiz bu şartlarda yarışacak kadar iyi diyebilmek. İkinci olarak ise aluminyum kadronun daha kalın lastik kullanımına izin vermesini söylediler. Doğrudan kendileri. Karbon bisikletler için ise tekrar yukarıda yazdığım Roubaix ve Domane örneklerini vereceğim.

Uzun lafın kısası. Karbon, istenirse, esnemezlik konusunda iyidir. Fakat iyi üretilmemiş, ya da esnek olması için üretilen parçalarda rijitlikten bahsedemezsiniz.
 
"Uzun lafın kısası. Karbon, istenirse, esnemezlik konusunda iyidir. Fakat iyi üretilmemiş, ya da esnek olması için üretilen parçalarda rijitlikten bahsedemezsiniz."

istenirse diyorsun ya, işte bu zaten isteniyor Gökhan.

Konumuz kadro, gereksinimimiz esnememezlik. Enejinin aktarılması için tam rijidlik gerekiyor.

Cannondale SuperX kadroda, konforu artırmak için göbek ve teker bağlantı bölümlerinde sözünü ettiğin tekniği kullanır, sanki amortisör varmış gbi bir etki hssedilir. Ancak ana kadro rijiddir.(SPEED SAVE Vibration Elimination Technology
The chain stays and seat stays on the SuperX feature our trademark SPEED SAVE technology. Flattened cross-sections and sophisticated carbon layup allows the SPEED SAVE features to act like a micro-suspension system, deflecting vertically to absorb trail shock and vibration, while staying extremely rigid laterally for power transfer and confident cornering.)
(Simply the world's most advanced cyclocross machine.

With its BallisTec carbon construction and SAVE Stays, the SuperX is lighter than most road bikes, unmatched in stiffness-to-weight and smoother than a belgian beer. Nothing will accelerate faster, corner harder or be easier to shoulder than the SuperX.)

Doğru üretildiğini kabul ediyoruz burada. Sonuçta karbon kadro, crom-molibden kadrodan daha rijiddir.(esnemez).

Yanlış anlama sakın, burada bilgi yarışması yapmıyoruz. :) İkimiz de bildiklerimizi yazıyoruz. Forumun amacı da bu, paylaşmak.
Daha çok öğrenmek.

Sevgi ve dostlukla.:)
 
Geri