"Uzun lafın kısası. Karbon, istenirse, esnemezlik konusunda iyidir. Fakat iyi üretilmemiş, ya da esnek olması için üretilen parçalarda rijitlikten bahsedemezsiniz."
istenirse diyorsun ya, işte bu zaten isteniyor Gökhan.
Konumuz kadro, gereksinimimiz esnememezlik. Enejinin aktarılması için tam rijidlik gerekiyor.
Cannondale SuperX kadroda, konforu artırmak için göbek ve teker bağlantı bölümlerinde sözünü ettiğin tekniği kullanır, sanki amortisör varmış gbi bir etki hssedilir. Ancak ana kadro rijiddir.(SPEED SAVE Vibration Elimination Technology
The chain stays and seat stays on the SuperX feature our trademark SPEED SAVE technology. Flattened cross-sections and sophisticated carbon layup allows the SPEED SAVE features to act like a micro-suspension system, deflecting vertically to absorb trail shock and vibration, while staying extremely rigid laterally for power transfer and confident cornering.)
(Simply the world's most advanced cyclocross machine.
With its BallisTec carbon construction and SAVE Stays, the SuperX is lighter than most road bikes, unmatched in stiffness-to-weight and smoother than a belgian beer. Nothing will accelerate faster, corner harder or be easier to shoulder than the SuperX.)
Doğru üretildiğini kabul ediyoruz burada. Sonuçta karbon kadro, crom-molibden kadrodan daha rijiddir.(esnemez).
Yanlış anlama sakın, burada bilgi yarışması yapmıyoruz.

İkimiz de bildiklerimizi yazıyoruz. Forumun amacı da bu, paylaşmak.
Daha çok öğrenmek.
Sevgi ve dostlukla.
