Scudo Sports

yokuşun başında ön dişlide en küçük dişliye geçememek.

soner kalaycıoğlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Ekim 2011
Mesaj
517
Tepki
922
Yaş
67
Şehir
Ankara
İsim
soner
Başlangıç
1968—69
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Klasik
arkadaşlar yıllardır ben bu sorunu şu şekilde çözüyorum.ya yokuşa gelmeden düzlükte en küçük dişliye geçiyorum.yokuşun başına gelmişsem,geri dönüyorum,en küçük dişliye böylece kolay geçiyor.sonra yokuşa tırmanıyorum.bu sorunun nedenlerini merak ediyorum.vites ayarsızlığı diyeceksiniz,ama ayarda yapsan bu sorun çözülmüyor.yokuşta geçmeme,sistemin zorlanmasından oluyor galiba,yokuş çıkarken,arka rublede böyle bir sorun neden oluşmuyor.makinacı arkadaşlar bu duruma daha teknik izah getirirler sanırım.selamlar,saygılar..
 
Scudo
Zincir yağsız olabilir mi?
 
Vites kalitesi de önemli olabilir . Bende Tourney var bende de öyle oluyor ama daha üst modellerde olduğunu sanmıyorum . Sizin vitesin modeli nedir?
 
@soner kalaycıoğlu bende aynı sorunu yaşıyodum. acaba ön aktarıcıda mı problem var yoksa ayarsız mı diye düşünürdüm. ama problemin bende olduğunu zamanla anladım. yokuşa başladığında büyük aynada çevirmeye devam edersen zamanla kadans düşmeye başlıyo ve de sen pedala daha fazla güç aktarmaya devam ediyosun aynakol dişlileri de zinciri daha da sıkı tutmaya başlıyo bu da malum büyük aynadan küçük aynaya geçmeni zorlaştırıyor. bunu aşmanın iki yolu var ilk olarak basit bir şekilde yokuşa başlamadan önce küçük aynaya geçmek ikinci yol ise yokuşa yüksek kadansla girerek kadans düşmeye başlamadan hemen önce tam vitesi değiştirirken kadansı kendin düşürürsen pedala yaptığın baskı azalacak buda zincirin aynakol dişlilerinden daha kolay kurtulmasını sağlayacak.
 
@Sado39 yağ durumu pek az etkiliyor.
@mfmayliba vitesler,aktarıcılar eski teknoloji.yeni sistemlerde bunlar oluşmayabilir.
 
benzer sorun bende de vardı. Shımano tourney marka. arka aktarıcıda
sorun yoktu ama ön vites düşürürken sürekli sürtüp geçmiyordu.
h ve L vidalarından ayar yapıldı düzeldi. Pedala fazla güç vermeden
deneyin inşaallah çözülür
 
Geçenlerde yutubda bu konu ile ilgili bir video izlemiştim, sorun yok arkadaşlar. Bu zincirin "gerginliği" sebebi ile oluyor. Yokuşta siz aktarıcıya zinciri en küçük dişliye çekme komutunu veriyorsunuz ancak o esnada pedallara tüm gücünüzle yüklendiğiniz için zincir o kadar gergin oluyor ki, aktarıcının gücü zinciri küçük dişliye çekmeye yetmiyor. Bunun çözümü, pedalı bir miktar geriye hareket ettirip zincir gerginliğini azaltmak sonra tekrar ileri doğru çevirmekmiş. Hatta otomobillerdeki debriyaj denen sistem tam da bunun için varmış.

@Fuubar Pardon sen zaten yazmışsın ya, ben görmedim. Kusura bakma :)
 
Yokuşta asıl gücü ön dişli çekiyor. Ağırlık ön dişlilere yüklenirken arka dişliler daha az etkileniyor bu ağırlıktan ve de arka dişlinin diş aralığı daha dar olduğu için daha kolay atlıyor veya iniyor.
Bende de tourney var ama yokuşta normal yoldaymış gibi çok rahat değiştirebiliyorum vitesi.
Buradaki sorun yüksek güc uygulamaya rağmen az kadans olması
Yüksek güç ve yüksek kadansda değişiklik olacaktır.
Ve de 7li sistem için konuşuyorum.
Arka ne kadar janta yakınsa zincir o kadar rahat 1e çıkar.
Ben ön 2 arka 3 iken önce arkayı küçültüp sonradan önü indiriyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Fuubar
@Trekkie estağfurullah sen de farklı bir çözüm yolu göstermişsin. herkes için daha da açıklayıcı olmuş.
 
Sebebi çekiş sisteminin yük altında olması ve kadansın yokuşta düşmesidir. Alt sistemlerde aktarıcı çok zorlanırken, daha üst sistemlerde zorlanma azalır. Ama bildiğim kadarıyla düz yoldaki gibi atan bir model yok. Yine de şöyle kritik bir nokta var ki, en düşük sistemde bile vitesi rahatça geçirir. O da şudur kadansınız 80'in altına inmemeli, hiçbir durumda. Çünkü kadans düşükse, aktarıcı zinciri yönlendirir ama devir düşüklüğünden zincir yeni pozisyona tam oturamaz yada çok geç oturur. Tabi bu aşamada vites değişirken pedala yumuşakça basmalısınız. Misal denediğim tüm bisikletlerde özellikle tırmanışta ön vites değişimi problemli oluyordu, ama aynı yerde aynı bisikleti başkası kullanınca vites hiç zorlanmıyordu. Merak ettim araştırdım ve böyle temel noktalara ulaştım. Benim yol bisikletim 42-52 aynakollu. Bisikletimi kim denese rampada aynakolu 52'ye alamadı. Vites geçmiyor diyorlardı, hayır en temel noktayı atlıyorlardı.
 
Konudan bağımsız olarak Acera sistemi mevcut bisikletim yokuşa geldiğimde nasıl bir becereksizlik, öngörüsüzlük ve unutkanlıksa ,vites sistemi kusursuz çalışmasına rağmen zorlanarak düşmesi bisikletin bana küfür eder gibi tepki vermesi...Bir nevi debriyaja tam basmadan vites değiştirmek gibi...
 
Bir de konuyla alakasız ama bildiğim kadarıyla göbekten vites sistemlerinde böyle bir problem yok. İstediğiniz an vites geçişi yapabiliyorsunuz. Ama onlar da çok pahalı işte :)
 
Aslında cevap sorunun içinde gizli :) O yokuşta küçük dişliye düşeceğinizi öngörerek kadans iyice düşmeden, henüz seri çevirebilirken küçük dişliye geçmek gerekli. Bir de ön ya da arka vites fark etmez, vites değişirken pedala azıcık daha yumuşak basmak her zaman vites geçişlerini kolaylaştırır.
 
Kadansı yüksek tutun. Düşük kadansta yük altında vites değiştirmek aktarıcılara çok yük bindirir. Bunun önüne geçmek için vites küçültecekseniz bile kadansınızı arttırıp o şekilde küçük vitese geçin. Büyük ihtimalle sorununuz çözülecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
arabada debriyaja basmadan vites değiştirmek neyse bisiklette dururken veya zincir üzerinde yük varken yani yokuş çıkarken (özellikle düşük kadansta) vites değiştirmek aynı olaydır. Aktarıcının bir kusuru yok sorun uygun anda vites değiştirmemek. vites küçültülecegi zaman bisiklete hız kazandırıp o atalet ile zincirde yük yokken bu olayı gerçekleştirmek lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Geri