Scudo Sports

Yokuşlarda verimli vites sistemleri

barbaros soylerkaya

Aktif Üye
Kayıt
17 Eylül 2013
Mesaj
137
Tepki
22
Şehir
istanbul
İsim
Barbaros Söylerkaya
Bisiklet
Trek
Merhabalar
Benim bisikletim trek ds 8.3.çamlıca da oturduğunda uzunca bir suredir bisikletime elektrikli bir kıt takmayı düşünüyordum. Fakat daha sonra bunun bisikleti çok ağırlaştıracagini dusunerekten Vazgeçtim. Şimdi bana yokuslarda daha verimliliği artırıcı ust sınıf bir vites sistemi arıyorum. Üzerinde hali hazırda olan sistem
Vitesler
Shimano Acera M360, 8 speed
Ön Aktarıcı
Shimano M191
Arka Aktarıcı
Shimano Acera M360
Ayna Kol
FSA Dyna Drive 48/38/28 w/chainguard
Ruble
Shimano HG31 11-32, 8 speed
Pedallar
Nylon body w/alloy cage
Zincir
KMC Z7

Bunu hangi sistemle değiştirerek fark edilebilir bir avantaj sağlarım.
Şimdiden ilginize teşekkürler
 
Scudo
aynakolu 42/32/22 ile değiştirebilirsiniz
yokuşlarda amortisör fazladan yük ve aynı zamanda enerji kaybına sebeb olur rigit bir maşa tavsiye ederim
 
28/32 gayet iyi bir oran bence, daha düşük vites oranları işinizi kolaylaştıracak olsa da bence daha çok sürüp alışmaya çalışın.
 
Ustat bu aynakol degerlerı kuculdukce rampa cıkışı ust degerlere gore daha mı rahat olur
 
Aslında benim vites sistemi bazen yüksek vitesten küçük vitese geçerken atlama yapıyor.bana bu bisiklette kullanabilecegim daha kaliteli ne var.

@harun tınas
Teşekkürler. Ama bana amortisör gerekli oluyor tabiki yokuslarda kitli olarak gidiyorum
 
Bu aynakol da disli 24 baslarsa ne oranda arti efor gerektirir...Birde ilgilendigim corratech ait bir bisiklet var ayna kol kodu
AYNAKOL:M171 8/7/6 Trekking W
Bunun dislilekeri icin netten yaptigim sorgulamada Iki farkli disli sayisi verilmis 48 38 28 ve 42 34 24 hangisi kullanilmis anlamadim surat istemiyorum rampada fazla yorulmak istemiyorum bu disli sayisi yeterlimi
(link) almayi dusundugum bike rampada yorarmi
 
@Hkiray
Bugün tüm sistemimi alivio olarak değiştirdim.büyük dişli nispeten küçüldüğü için hızında hissedilir derecede bir düşüş yaşadım. Bunun yanı sıra çok daha kararlı vites geçişleri ve aralıkları elde ettim. Yokuslarda çok işime yarayacağa benziyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
hayırlı olsun yokuşlarda faydasını göreceksinizdir. ben ayrıca amotüsörün yokuşlarda performansı inanılmaz etkilediğinin ve yokuşlarda kapatılması gerektiğinin altını çizmek istedim. tabi performans açısından.
 
Yokuşlarda verimli vites sistemi kişinin performansına göre değişir. Şu vites oranı daha iyidir diyemeyiz. Örneğin önceden aynakol 48-38-28 kaset 11-32 ile çıkamadığım yokuşu şimdi aynakol 50-34 kaset 11-32 ile çıkabiliyorum. İkinci sistem görüldüğü üzere daha zor.
Kısacası Yokuş çıkabilmek için yokuş çıkmalısınız...
 
Çok fazla malzemelerle uğraşmadan performansa odaklanmak daha doğru diye düşünüyorum :) Yok hiç çıkamıyorum diyorsan değiştir tabi de ama çıkıyorum ama zorlanıyorum diyorsan, kendini geliştirmeye bak :harika:
 
Haklisiniz ancak arastirmayi seviyorum tirmanisi en rahat disli combinesi ne olabilir
 
@taner07
Evet haklisin lakin 15 kg lık bir Bisiklet içinde bir takım revizeler yapmak gerekiyor. Mesela 1500 TL ye trek 9,9 karbon kadro buldum 2kg civarı.belki böyle bir değişim bize 5kg lik bir avantaj sağlayabilir.
 
Amortisörleri gidondan kilitli ve hafif bir model ile değiştirerek suruş konforumu artırmak istiyorum. Tavsiyede bulunacak arkadaşlar varmı
 
Geri